Разработка урока по бурятской литературе 6 класс
план-конспект урока (6 класс) на тему
Разработка урока
Хэшээлэй сэдэб: «Хамтын юумэ хүсэтэй, олоной юумэ олзотой» (Г.Чимитов «Табан хурган»,Ч.Цыдендамбаев «Шэнэ байшан») -6 класс
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
razrabotka_uroka_6_klass.doc | 51.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Хэшээлэй сэдэб: «Хамтын юумэ хүсэтэй, олоной юумэ олзотой» (Г.Чимитов «Табан хурган»,Ч.Цыдендамбаев «Шэнэ байшан») -6 класс
Хэшээлэй зорилго: текст мэдэлгэ, уран гоёор уншаха шадабари
дээшэлүүлэлгэ;
Аман ба бэшэмэл хэлэлгэ хүгжөөлгэ;
Бүлэг соо ажал ябуулжа hургалга; өөhэд хорондохи харилсаанай дадал
хүүмүүжүүлхэ; бэе бэеэ, өөр бэеэ сэгнэжэ hургалга.
Хэшээлэй түхэл: бүлэгөөр ажал ябуулалга;
Хэшээлэй метод: прблемно-бэдэрэлгын, деятельностно
Хэшээлэй тип: шэнэ темэ үзэлгэ
Хэрэгсэлнүүд: ном, самбар, телевизор, видеоматериал, сэгнэлтын
карта
Хэшээлэй түсэб:
- Багшын оролто үгэ(мотиваци)
- Хамтын зорилго табилга
- Гэрэй даабари шалгалга
- Шэнэ темэ гаралга
- Шэнэ темэ бэхижүүлгэ
- Хэшээлэй дүн гаргалга, сэгнэлгэ
- Гэрэй даабари үгэлгэ
Хэшээлэй ябаса:
- Багшын оролто үгэ: Сайн байна! Мүнөөдэрэйнгээ хэшээлдэ бидэ шэнэ зохёол гарахабди, удхаараа ехэ hонирхолтой, уран гоё хэлэтэй, мүнөө үеын байдал харуулhан. Хэхэ юумэмнай ехэ олон.
- Хамтын зорилго табилга:
Хэшээлээ яагаад үнгэргэхэмнайб? (Гэрэй даабари шалгалга, шэнэ темэ гаралга)
- Гэрэй даабари шалгалга:
Бүлэгүүдэй харюу,сэгнэлгэ.Сэгнэлтын критеринүүдые хэлсэлгэ «5»- уран гоёор, тордиhогүйгөөр
«4»- бага зэргэ уран гоёор, тордиhогүйгөөр
«3»- уран гоёор бэшэ,тордиhотойгоор (Самбарта)
(Сэгнэхэ экспертнүүдтэ сэгнэлтын карта хубааха)
- Шэнэ темэ гаралга:
Багшын үгэ: Бидэ мүнөө Ч.Ц. Цыдендамбаевай «Шэнэ байшан» гэжэ зохёол уншажа эхилхэбди.Ч.Цыдендамбаевнай буряадай элитэ уран зохёолшодой нэгэн болоно. 1918 ондо Загарайн аймагай Тарбагатай нютагта түрөө hэн. Бага наhанhаа эхилээд, ехэ hонюуша, зугааша, зурааша, hүбэлгэн хүн байгаа. Олон шүлэгүүдые, повесть,роман, рассказуудые бэшээ юм. Энэ уран зохёолшо тухай ехэ тобшоор бидэ 7-хи класста гарахабди.(3 мин)
Мүнөө дэбтэрнүүдээ нээгээд hара үдэрөө, шэнэ темэеэ бэшэгты.
Словарна ажал: Байшан – (гэр), молхи- (неповоротливый), жолоо-(руль,повод), занга- (мышеловка),хуша-(кедр),орбон (корневище),олтирог(остров),бадарша-(эрихэ) хүлhөө буушоодүй - хүгшэрөөгүй. (Самбарта)
(Шалаагаа гаргаха)-
Мүнөө анхаралтайгаар энэ зохёолой 1 хэhэг хараад, асуудалнуудта харюусахат. (кассета харуулха,асуудалнуудые харуулха)
- Темэ бэхижүүлгэ
Мүнөө хэр зэргэ ойлгоhоноо шалгая. (Самбарта)
«3» асуудалнууд
1.Хэн гэр бариха hанаатайб? Санхиров Балдан
2Оройень ямараар шэрдэхэб? Ногооноор
3Хэн туhалха гэнэб? Хүн зомнай
«4» асуудалнууд:
1Балдан хэндээ яаранаб, hанаагаа зобоноб? Хүбүүндээ
2.Юундэ Пэлма хүгшэн хургаяа зүүгээрээ хадхажархин алдабаб? Залд гэнэ,гайхана.
3.Хэнтэй үбгэнөө зэргэлүүлнэб? Бригадир ноёнтой
«5» асуудалнууд
1.Ямар ушараар гэр барихаяа hанабаб? Айл гэр болоходонь
2.Яахадаа Пэлма хүгшэн үбгэндээ этигэнэгүйб? Алин үбгэнтэй байгаа
3. «Хүн зомнай туhалха » гэhэн үгэнүүдые ондоогоор хэлэхэ. Хамтын ажал хүсэтэй.
Шалгалга: Бэе бэеэ шалгахамнай гү,али өөр бэеэ шалгахамнай гү? (Харюу нээхэ)
- Хэшээлэй дүн гаргалга, сэгнэлгэ
Зай, үхибүүд. Мүнөөдэр бидэ юун тухай ойлгобобди?
«Табан хурган» гэжэ зохёол соомнай ямар шухала бодол хэлэгдэнэб? «Шэнэ байшан » гэжэ зохёолой энэ бүлэг соо ямар шухала бодол хэлэгдэнэб?
Ямар шухала үгэнүүд эндэ эли болоноб? Эбтэй, хамта ябаха, этигэхэ (Самбарта) «Хамтын юумэ хүсэтэй, олоной юумэ олзотой»
Сэгнэлтэнүүд: hурагшад хэлэнэ.
- Гэрэй даабари үгэлгэ:
«Хамтын юумэ хүсэтэй, олоной юумэ олзотой» гэжэ темээр найруулга бэшэхэ.
Самоанализ урока:
(По Конаржевскому Ю.А.) -структурный
Тема урока: «Хамтын юумэ хүсэтэй, олоной юумэ олзотой» (Г.Чимитов «Табан хурган»,Ч.Цыдендамбаев «Шэнэ байшан»)
Цели урока и задачи: Учебная: создать условия для формирования интереса к чтению, художественному произведению
Подвести учащихся к пониманию, о том, что делается коллективом – имеет силу, приносит пользу- через работу с текстом, с видеоматериалом, обсуждение, оценочный стимул
Развивающая: развитие устной и письменной речи – через выразительную речь, устное обсуждение, словарную работу, записи в тетради;
Валеологическая – смена видов деятельности: работа у доски, физминутка, просмотр видеоматериала, работа с учебником, письмо в тетради;
Воспитательная – умение работать в группе, индивидуально, умение делать самооценку и взаимооценку, привитие навыка позитивного взаимоотношения.
Используемая технология: развитие коммуникативных компетентностей;
Метод: сотрудничество, диалог, проблемно-поисковый, групповой, индивидуальный, фронтальный вид деятельности;
Оборудование: Портрет, видеокассета, учебники, доска.
Использование ТСО: телевизор
Урок проведён в кабинете бурятского языка.
Анализ структуры урока:
Время, потраченное на
оргмомент и постановку цели- 4 мин.
проверку дом.задания-7 мин
прохождение новой темы – 17мин
физминутку – 2 мин
закрепление темы – 7 мин
подведение итога и оценку- 5 мин
дом.задание – 2 мин
резерв-1мин.
оргмомент и постановка цели – путём совместного договора;
проверка дом.задания - работа в группах, анализ и взаимооценка; прохождение новой темы- сообщение учителя, работа со словарями, просмотр видеоматериала;
физминутка - через самоорганизацию
закрепление темы – ответы на вопросы через дифференцированный подход путём свободы выбора
подведение итога и оценка – через постановку проблемных вопросов, опираясь на сильных учеников, проводит связь между темой урока и итогом. Оценку дети озвучивали сами. (реальное ощущение заработанного на уроке, появляется дальнейший стимул)
дом.задание получили несложное, прочитать, найти диалог. Работа над устной и письменной речью более или менее систематизирована, сейчас задача стоит работа над развитием правильной диалогической речи. Поэтому постепенно подвожу учащихся к этому.
Результативность урока: мнения уч-ся совпали с темой урока, дети были бодрыми, морально-психологическая обстановка была демократичной, поэтому считаю, что все 4 цели урока достигнуты.
Нужно отметить, что именно в 6-8 классе возрастные особенности предполагают формирование умений общаться, развитие навыков устной и письменной речи, оценки умения работать в группе, коллективе. Применяя дифференцированный подход, через фронтальную, групповую, индивидуальную работу активизировать интерес ученика к художественному произведению.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка урока по бурятской литературе:"Одоошье ёһото хүдөөгэй һайндэр".6 кл.
6-хи класста үгтэhэн буряад литературын хэшээлЦ.-Б.Бадмаевай ...
Разработки уроков по бурятскому языку 6 класс к УМК "Алтаргана"
Тема "Школа.Учеба"...
урок по бурятской литературе в 10 классе"Шэнхинээтэ нарһад"
урок по бурятской литературе в 10 классе"Шэнхинээтэ нарһад"...
Разработка урока по бурятской литературе в 5 классе по рассказу А.Г.Лыгденова "Унаган"
Хэшээлэй зорилго: А.Лыгденовэй зохёохы намтар, зохёолнуудтайнь танилсуулан, эпическэ зохёолой байгуулга, уран арганууд тухай мэдэсэ үргэдхэхэ....
Разработки уроков по бурятскому языку и литературе
Разработки уроков по бурятскому языку и литературе...
Разработка урока по бурятской литературе по произведению Н.Г. Дамдинова "Эсэгын нэрэ"
Хэшээлэй сэдэб: «Эсэгын hургаал – нангин hургаал» (Н.Г.Дамдиновай «Эсэгын нэрэ» гэhэн зохёолоор бэхижүүлгын хэшээл)...
Разработка урока по бурятской литературе
Урок: "Банзарай хубуун Доржо" рассчитан на учащихся 6 класса...