Л.Сарине «Кукамай» тата В.Астафьев «Конь с розовой гривой» хайлавĕсенчи пурнăç урокĕсем
план-конспект урока (6 класс) на тему
Предварительный просмотр:
Урок теми% Л?Сарине «Кукамай» тата В?Астафьев «Конь с розовой гривой» хайлав.сенчи пурнё= урок.сем
Урок эпиграф.% Ватта сума сёвакан: хёй те сумлё пулакан
П.л\ т.ллев.% Л?Саринепе В?Астафьев калав.сене танлаштарса унти пурнё= урок.сене ёша хывса хёварасси
Сапёрлёх т.ллев. %сёнарсен йёнёш.сене курса харпёр хёй йёнёш.сене асёрхама п.лесси: вёхётра ка=ару ыйтма в.ренесси
Аталантару т.ллев.% сёнарсене хак парса тишкересси: ачасен кала=у ч.лхине тата шухёшлавне аталантарасси
Урок мел.семпе меслеч.сем% кала=у: ыйту-хурав: п.т.млет\ туни учитель сёмах. кластер синквейн
Пуплеве аталантарасси% ыйту =ине т.р.с те туллин хуравлама хёнёхтарасси
Урока кирл. хат.рсем%в.рен\ к.неки: В?Астафьев калав.: мультимедиапроектор: презентаци
Словарь .=.% туесок-берестяная корзина стугой крышкой
Увал-пологий холм: имеющий значительную поверхность
Заимка- земельный участок вдали от села
Урок юхём.%
1? Класа й.ркелесси?
Вызов( урокпа интереслентерсе яни)
9кл? ачисем инсценировка лартни
Анатолий Михайлович яла таврёнать?
Ыйту% Ачасем: Толя: Витя ача чухне кукамёш.сем ум.нче м.н туса айёпа к.н.-ши? Паянхи урокра ку ыйтусем =ине т.р.с хурав тупасса шанас килет
Урок т.ллев.семпе паллаштарни
Л Михайловна Иванова Канаш район.нче =уралнё Унён хайлав.сене ачасем кёмёлласс. Эпир те юратса вулатпёр Ытларах вёл хёй.н пурнё=.нче пулса иртн. .=сем =инчен =ырма юратать
Виктор Петрович вара +.п.рте =уралнё +амрёклах тёлёха юлнё Кукамёш. пёхса \стерет
1? «Хайлав содержанине ас тёватёр-и»
Доска =ине салтак т\ми чечек.н пай.сем =ине ыйтусем =ырнё? В.сем =ине т.р.с хурав памалла? Кашни ачана п.рер ыйту?
1? Толя м.н ятлё шкула =\рен. (М.тикасси)
2? Где собирали ягоды Левонтьевские ребята (на увал)
3?Толя =ухатнё =.=. камён пулнё (кукашш.н)
4? Кто жил на заимке (дедушка)
5?Анатолий Михайлович ё=та пурённё (+.п.рте)
6? Какая речка разделяла деревню от города (Енисей)
7?Анатолий Михайлович кукамёш. валли м.нле куччене= илсе килет(ёшё тутёр: =ёмран =ыхнё кофта: к.пепе саппунлёх =итсё)
8?Что привезла Витьке бабушка с базара (пряник в форме коня с розовой гривой)
2? Вуласа тухнё хайлавсенче камсемпе паллашрёмёр Толя(Анатолий Михайлович): Витька: Виктор Петрович) Катерина Петровна: кукамай
Ачасем м.н п.летп.р эпир Толёпа Витя =инчен ( Хут листисем =ине =ырни11-12 шкула =\рет Витя 7 =улта
3? М.нле айёпа к.н.-ши Тольёпа Витя кукамёш. ум.нче Аса илер-ха
Толя айёп.сем | Витя айёп.сем |
Шушкёсене =исе яни | Набил в туесок травы и сверху засыпал ягоды |
Турёх =ине шыв хушни | Из кладовки украл калачи |
Кукашш.н =.==ине =ухатни |
Ачасем к.скен кашни айёп =инчен каласа пани
4? +ак айёпсене тунё хы==ён ачасем хёйсене м.нле тытнине кётартакан й.ркесене палёртёр ( к.некепе .=ле==.) 2 ушкёна пайлатёп +аврашкасем парса тухатёп Ачасем в.сем =ине хёйсене м.нле тытнине =ырса доска =ине магнитпа =ыпё=тара==.
Толя тыткаларёш.% 79с: 80с: 81с: 83с?
Витя тыткаларёш.%с58 с64с 65 с66 ачасем к.некепе .=ле==.
Толя | Витя |
Калама хёрать | Й.рсе ярать |
Ку=ран пёхма хёяймасть | Йёшёлтатса выртать |
Й.рес патне =итет | =ывёрса каяймасть |
Х.релсе каять | К.р.кне пу=х.рл. те витет |
кулянать | Канё=сёрланать |
Ачасем м.нш.н канё= тупайма==.-ши в.сем
Ачасем сир.н хущёра аслисем ум.нче айёпа к.нисем пулнё-и Ун чухне эсир хёвёра м.нлерех тытнё
Хёвёр айёпсемш.н ка=ару ыйтнё-и М.нлерех ыйтнё пулёттёр
Айёпа к.т.р-и йёнёшрёр-и к\рентерт.р-и вёхётра ка=ару ыйтмалла е к\рентерн.ш.н ырё .=пе тавёрмалла вара сире пурёнма =ёмёлтарах пулать +акна АМ ВП чылай =ул иртсен тин ёнланса илн.
КУКАМАЙСЕМ ка=арнё –ши Тольёпа Витьёна Ача чухнех ка=арнё айёпне туйтармалла систерме те пултарнё
5? Ка=ару ыйтма кукамайсем патне каятпёр
Кану саманч.
-Атьёр : тёрёр: ачасем:
Кукамай патне васкар?
Хир-хир урлё та ка=ар:
+ырма урлё та сикер
Кукамайён икерчи
Ак =акён пек =\лл. пуль
Ак =акён пек лутра пуль
Ак =акён пек сарчёк пуль
Ак =акён пек п.р.нч.к пуль?
Ка=ару ыйтмалли сёмахсем
Ка=ар мана тархасшён????????
Ч.ререн ка=ару ыйтатёп?????
Эп. хам сёмахсемш.н ка=ару ыйтатёп?????
/к.нет.п?????
Мана хытах ан =илен.р
Урёх ун пек тумастёп????
8?Ачасем: сир.н кукамайсем: асаннесем пур-и? Айтёр-ха в.сем =инчен кала=ар( ачасем хёйсен кукамёш.сем =инчен каласа пани)
М.нлерех-ха в.сем кукамайсем
Толя кукамёш. | Екатерина Петровна |
Колхоз .=не =\рет(.=чен) | Не позволяла таскаться с кусками хлеба |
П.р сив. сёмах та каламасть(ырё чунлё) | Считала обстоятельно и долго каждый рубль |
Вёр=са тёкмасть( ырё кёмёллё) | Носилась взад-вперед вёр-вар |
Шахвёртса кала=ать(ёслё) | И срамила же меня(строгая0 |
Вёрттён пёхса илет (чее) | Обстоятельно рассказывала(умная) |
Асёрханса упрать(типтерл.) | Купила пряник с конем(добрая) |
Юратса к.тсе илет(тарават) | Без громов оборвала |
Ёшшён пёхса илет (йёваш) | Похвалила меня |
Мёнукне юратать(ёш пилл.) |
Кукамай- .=чен Ырё кёмёллё
Синквейн тёватпёр
Кукамай
Ырё: ёслё: хаклё
Юратать: хёналать:в.рентет
Кукамай пире ёс парать
Х.ртсурт(кил ёшши)
+апла вара ырё та ёслё тав=ёруллё ватё =ын ёшши Тольёпа Витьёна й.ркелл. =ын пулма пулёшнё
4?Ачасен .=.сене хаклани
5?П.т.млет\ Рефлекси
Ачасем: паянхи урокран хамёра валли м.н илт.м.р
Паянхи урокран п.т.млет\ турём????????
+акна ёнланса илт.м??????
Манён =апларах кёмёл =уралч.?????????
Малашне м.нле пулмаллине ёнлантём????????
Урокра?????
+акна туйса илт.м????
Пурнё= урок.сем
-=ывёх тёванусене хёвна юратнё пек юрат* -хёвён чунна тасатма – айёпа йышён* -=ынна ёнланни – пит. кирл.* -яланах ырё кёмёллё пуласч.* -вёхётра ка=ару ыйт* -ырё тума васка* -ырё .= тусан – хамёр телее тупатпёр* | -люби ближнего своего как самого себя -чтобы очистить свою душу – покайся -как важно понять человека -надо быть милосердным всегда - вовремя попроси прощения -спешите делать добро -делая добрые дела: мы -приобретаем собственное счастье |
6? Киле .=
1 Кукамай =инчен сёвё
2?Кукамай =инчен п.ч.к презентаци
3?Т.пчев .=.
1? Кукамай хё=ан =уралнё
2?Юратнё =им.=.
3? Кёмёла каякан юрри
4?Унён ачисем
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок по теме: В.П. Астафьев. «Конь с розовой гривой». Нравственные уроки рассказа.
Урок по произведению В.П. Астафьев. «Конь с розовой гривой»...
Астафьев "Конь с розовой гривой"
Урок литературы в 6 классе...
В.П.Астафьев "Конь с розовой гривой"
Презентация к уроку литературы в 6 классе по рассказу В.П.Астафьева "Конь с розовой гривой"....
Открытый урок по теме: «В.П.Астафьев. «Конь с розовой гривой». Яркие и незабываемые образы в рассказе».
Тема: В.П.Астафьев «Конь с розовой гривой».Яркие и незабываемые образы рассказа».Цели: понять идейно-нравственное содержание рассказа;научиться применять на практике метод сравнения.Задачи:Образовател...
Урок литературы в 6 классе. В.П. Астафьев. "Конь с розовой гривой". Автобиографический характер рассказа. Языковые особенности произведения.
Урок литературы в 6 классе. В.П. Астафьев. "Конь с розовой гривой". Автобиографический характер рассказа. Языковые особенности произведения....
Словарная работа по рассказу А.В.Астафьего "Конь с розовой гривой".
Презентация к уроку литературы. 6 класс. Словарная работа по рассказу А.В.Астафьего "Конь с розовой гривой"....
В.П.Астафьев "Конь с розовой гривой". Тест.
Данный тест может быть использован как проверочный после изучения произведения....