Разработка урока в 8 классе "Дополнение"
план-конспект урока (8 класс) по теме

Салюкова Ольга Петровна

 II  Вĕреннине аса илесси

•        Мĕн вăл определени  ?

•        Опрделени мĕнле ыйтусем çине хуравлать ?

 

 

 

III +.н. тема ёнлантарасси?

1? Дополнени терминпа: унён п.лтер.ш.пе тата ыйтёв.семпе ача V класрах паллашнё?

   Ĕçе е мĕнлелĕхе кăтартакан сăмаха ăнлантарса падеж ыйтăвĕнче тăракан кĕçĕн члена дополнени теççĕ.

   Яшка тăварсăр пиçмест.  Шанчăклă тус тепĕр тăванран аванрах             

 

 

+авён пекех: морфологие в.ренн. чух та: т.рл. пуплев пай.сен предложенири вырён. =инчен кала=нё май: дополнение тётёшах аса илн.? +апла вара: ку урокра ачасене дополнени =инчен аса илтермелле те в.сен п.л.вне тарёнлатас т.ллев лартмалла?

Дополнение в.рентн. май япала яч.сен в.=лен.в.пе падеж ыйтёв.сем патне таврёнмалла?

Дополненисене тупёр та в.сен ыйтёв.сене: падеж.сене: п.лтер.ш.сене кётартса парёр?

1? П.ррем.ш бригадён =.н. трактор пур? 2? Старшина мана Лисукён килти адресне п.лтерч.? (Арт?) 3? +.н. к.неке юлташра пулч.? 4? К\рш.рен п.р ч.рес турёх илсе ка=р.? 5? Юлташпа пулёра пит. аван? 6? Вёлтасёр кам пулё тытма каять$ (К?Турх?) 7? Лайёх к.неке маншён _ лайёх тус пекех? (Арт?)

2? Малалла дополнени т.рл. пуплев пай.нчен пулнине: м.нле сёмахсене ёнлантарнине: м.нле мелпе =ыхённине кётартса хёвармалла? Ку .=е тума таблица пулёшать

Таблицёпа .=лен. май ачасене хёйсене т.сл.хсем туптармалла: чи лайёххисене тетраде =ыртармалла?

Камёнлёх падеж.нчи япала яч.сем теп.р сёмаха (япала ятне) ёнлантарса пара==. пулсан дополнени мар: определени пула==.? Кун пек чухне камёнлёх падеж.нчи сёмахпа ун хы=.нчи япала яч. тема ушкённе к.ре==.%

Пупён ку=. т/р вы=ё тет?

Х.л.н хырём. т/р пысёк тен.?

Пару: вырён тата туху падеж.сенчи япала яч.сем дополнени е обстоятельство пулни пирки хёш чух татёклё калама май килмест? +авёнпа эпир япала яч. ч.р. чуна е ч.р. мар япалана п.лтернине шута илме с.нетп.р? Предложенире кала=у ч.р. мар япаласем =инчен пырать пулсан пару: вырён: туху падеж.сенчи сёмах: т.прен илсен: ё=та$ ё=тан ыйтусенче тёрать: вырён обстоятельстви пулать? Т.сл?% Атте к.лете (ё=та$) к.ч.? Анне пахчара (ё=та$) .=лет? Пёши вёрмантан (ё=тан$) тухр.?

Кала=у ч.р. япала (=ын: выльёх-ч.рл.х: кайёк-к.ш.к) =инчен пынё чухне пару: вырён: туху падеж.сенчи япала ятне кама$ м.не$ камра? м.нре$ камран$ м.нрен$ ыйтусем кётартуллё? +авёнпа ят сёмаха дополнени теме юрать%

1? Эп. Петьёна (кама$)  хисеплет.п? 2? Х.р ача кушака (м.не$) ачашлар.? 3? Манён тутёр аппара (камра$)? 4? Пичче асаттерен (камран$) шикленч.? 5? Шёпчёк шёнкёрчран (м.нрен$) хитререх?

Предложени шухёш. тёрёх дополнени п.р сёмахпа =е= мар: теми=е сёмахпа =ыхёнма пултарнине те т.сл.хсемпе =ир.плетсе хёвармалла?

+ак темёна в.рентн. чух в.рентекен.н шкул ачисене дополненипе стиль т.л.ш.нчен т.р.с усё курма: йёнёшсене асёрхама хёнёхтармалла? Кала=упа =ыру ч.лхинче хы= сёмахлё тата хы= сёмахсёр дополненисем пулнине палёртмалла: в.семпе усё курма в.рентмелле? Т.сл?% 1? Пичче к\лле анч.? 2? Пичче к\л. х.рне анч.?

IV Темёна =ир.плетни?

Учебникри 1: 4: 6: 7: 3-м.ш хёнёхтарусене тёвёр?

V П.т.млет\?

«+ын .=пе ватёлмасть: хуйхёпа ватёлать» ваттисен сёмах.н п.лтер.шне у=са парасси?

1? Учебникри 6-м.ш хёнёхтарупа .=л.р?

2? Ыйтусене хуравлёр?

_ Дополнени тесе м.нле члена кала==.

_ Дополненисем м.нле пуплев пай.сенчен пула==.: м.нле пуплев пай.сене ёнлантара==.$

_ Ёнлантаракан сёмахпа дополненисем м.нле мелпе =ыхёна==.?

IV? Килте тумалли .=?

8-м.ш хёнёхтаруру

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл tema_dopolneni_8_klass_urok.docx46.92 КБ

Предварительный просмотр:

Тема? Дополнени

Урок т.с.% хутёш урок?

В.рент\ т.ллев.% к.=.н классенче дополнени =инчен м.н в.реннине аса илесси; дополнени м.нле пуплев пай.сенчен пулнине тата хёй ёнлантаракан сёмахпа м.нле мелпе =ыхённине тишкересси?

 Ачасен пуплевне аталантарасси

Воспитани т.ллев.% «+ын .=пе ватёлмасть: хуйхёпа ватёлать» ваттисен сёмах.н п.лтер.шне у=са парасси?

Урок юхём.

 I  Ачасене урока йĕркелесси

 II  Вĕреннине аса илесси

  • Мĕн вăл определени  ?
  • Опрделени мĕнле ыйтусем çине хуравлать ?

III +.н. тема ёнлантарасси?

1? Дополнени терминпа: унён п.лтер.ш.пе тата ыйтёв.семпе ача V класрах паллашнё?

   Ĕçе е мĕнлелĕхе кăтартакан сăмаха ăнлантарса падеж ыйтăвĕнче тăракан кĕçĕн члена дополнени теççĕ.

   Яшка тăварсăр пиçмест.  Шанчăклă тус тепĕр тăванран аванрах         

+авён пекех: морфологие в.ренн. чух та: т.рл. пуплев пай.сен предложенири вырён. =инчен кала=нё май: дополнение тётёшах аса илн.? +апла вара: ку урокра ачасене дополнени =инчен аса илтермелле те в.сен п.л.вне тарёнлатас т.ллев лартмалла?

Дополнение в.рентн. май япала яч.сен в.=лен.в.пе падеж ыйтёв.сем патне таврёнмалла?

Дополненисене тупёр та в.сен ыйтёв.сене: падеж.сене: п.лтер.ш.сене кётартса парёр?

1? П.ррем.ш бригадён =.н. трактор пур? 2? Старшина мана Лисукён килти адресне п.лтерч.? (Арт?) 3? +.н. к.неке юлташра пулч.? 4? К\рш.рен п.р ч.рес турёх илсе ка=р.? 5? Юлташпа пулёра пит. аван? 6? Вёлтасёр кам пулё тытма каять$ (К?Турх?) 7? Лайёх к.неке маншён _ лайёх тус пекех? (Арт?)

2? Малалла дополнени т.рл. пуплев пай.нчен пулнине: м.нле сёмахсене ёнлантарнине: м.нле мелпе =ыхённине кётартса хёвармалла? Ку .=е тума таблица пулёшать

Таблицёпа .=лен. май ачасене хёйсене т.сл.хсем туптармалла: чи лайёххисене тетраде =ыртармалла?

Камёнлёх падеж.нчи япала яч.сем теп.р сёмаха (япала ятне) ёнлантарса пара==. пулсан дополнени мар: определени пула==.? Кун пек чухне камёнлёх падеж.нчи сёмахпа ун хы=.нчи япала яч. тема ушкённе к.ре==.%

Пупён ку=. т/р вы=ё тет?

Х.л.н хырём. т/р пысёк тен.?

Пару: вырён тата туху падеж.сенчи япала яч.сем дополнени е обстоятельство пулни пирки хёш чух татёклё калама май килмест? +авёнпа эпир япала яч. ч.р. чуна е ч.р. мар япалана п.лтернине шута илме с.нетп.р? Предложенире кала=у ч.р. мар япаласем =инчен пырать пулсан пару: вырён: туху падеж.сенчи сёмах: т.прен илсен: ё=та$ ё=тан ыйтусенче тёрать: вырён обстоятельстви пулать? Т.сл?% Атте к.лете (ё=та$) к.ч.? Анне пахчара (ё=та$) .=лет? Пёши вёрмантан (ё=тан$) тухр.?

Кала=у ч.р. япала (=ын: выльёх-ч.рл.х: кайёк-к.ш.к) =инчен пынё чухне пару: вырён: туху падеж.сенчи япала ятне кама$ м.не$ камра? м.нре$ камран$ м.нрен$ ыйтусем кётартуллё? +авёнпа ят сёмаха дополнени теме юрать%

1? Эп. Петьёна (кама$)  хисеплет.п? 2? Х.р ача кушака (м.не$) ачашлар.? 3? Манён тутёр аппара (камра$)? 4? Пичче асаттерен (камран$) шикленч.? 5? Шёпчёк шёнкёрчран (м.нрен$) хитререх?

Предложени шухёш. тёрёх дополнени п.р сёмахпа =е= мар: теми=е сёмахпа =ыхёнма пултарнине те т.сл.хсемпе =ир.плетсе хёвармалла?

+ак темёна в.рентн. чух в.рентекен.н шкул ачисене дополненипе стиль т.л.ш.нчен т.р.с усё курма: йёнёшсене асёрхама хёнёхтармалла? Кала=упа =ыру ч.лхинче хы= сёмахлё тата хы= сёмахсёр дополненисем пулнине палёртмалла: в.семпе усё курма в.рентмелле? Т.сл?% 1? Пичче к\лле анч.? 2? Пичче к\л. х.рне анч.?

IV Темёна =ир.плетни?

Учебникри 1: 4: 6: 7: 3-м.ш хёнёхтарусене тёвёр?

V П.т.млет\?

«+ын .=пе ватёлмасть: хуйхёпа ватёлать» ваттисен сёмах.н п.лтер.шне у=са парасси?

1? Учебникри 6-м.ш хёнёхтарупа .=л.р?

2? Ыйтусене хуравлёр?

_ Дополнени тесе м.нле члена кала==.

_ Дополненисем м.нле пуплев пай.сенчен пула==.: м.нле пуплев пай.сене ёнлантара==.$

_ Ёнлантаракан сёмахпа дополненисем м.нле мелпе =ыхёна==.?

IV? Килте тумалли .=?

8-м.ш хёнёхтаруру


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока по теме «Разработка проектов в системе программирования Visual Basic»

Данный урока проводился в группе первокурсников техникума.Тип урока: комбинированный, использовался контроль знаний, закрепление практических навыков. На уроке использовались разноуровневые задания.Це...

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"

Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...

методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.

Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в  6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта

Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта...

Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"

Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...

Методическая разработка по теме "Разработка урока немецкого языка согласно ФГОС. Тип урока: комбинированный"

Переход на ФГОС позволил переориентировать усилия гигантского преподавательского состава страны с традиционного узкопредметного обучения (предметные результаты) одновременно и на развитие каждого обуч...