Методическая мастерская
материал
анализ работы учителя учителя эрзянского языка
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
metodicheskaya_masterskaya.docx | 34.29 КБ |
Предварительный просмотр:
Методическая мастерская
Тиринь келенть тонавтомась минек Республикасонть топавтови аволь ансяк кода келенть чарькодема, истя жо мартонзо келейстэ ладязь и трямонь-кастомань пельксэзэ. Эряви тонавтомс эйкакштнень аволь ансяк тиринь келенть вечкеме, но и содамо сонзэ историянзо, теке марто и домкалгавтомс мелест-превест вечкеме тиринь енксонтькак.
Икелень путынь истят бажамот: Тиринь келентень, тиринь велентень вечкезь -кастомс алкуксонь ломанть, тонавтнемантень мелень-превень кепедемастонть – парсте тонавтнемантень.
Монь икеле, кода тиринь келень тонавтыцянть ашти истямо кевкстема: кода тонавтомс, штобу тонавтнемась улевель лезэв? Кодат методт нолдамс тевс, штобу эйкакштне паро мельсэ тонавтовольть тиринь келенть, вечкевельть ды ванстовольть сонзэ. Эряви пачтямс эрьва эйдентень те арсеманть:бути еми келесь, еми народоськак. Секскак тестэ лиси проблема: «Келейгавтомс содамочинь муемань китнень тиринь келень уроксто». Тонавтомань лувонть эряви путомс истя, штобу тонавтницясь сонсь вешневель неть китнень-янтнэнь, ды тонавтнемась тензэ улевель кенярксовокс.
Эрямонь чарось кевери икелев, теке марто шкась веши од информационно-коммуникативной технологият. Монь коряс, берянь се тонавтыцясь, конась а бажи паролгавтомс эсь тонавтомань ды трямонь-кастомань тевензэ, конась а вешни од технологият эйкакшонь тонавтомасо ды мелест кастомасо.
Кодат од технологият веши неень шкась? Васняяк, нама, личностно-ориентированной тонавтомась, омбоцекс, мон лован, исследовательской ды проектной деятельностенть, колмоцекс – те налксемань технологиятне, конатне истя жо кандыть покш лезэ од материалонть тонавтнемстэ.
- Личностно-ориентированной тонавтнемась эсь лувсонзо кирди эрьва эйкакшонтень башка кинь муеманть, секс мекс эрьва тонавтницянть эсензэ способностензэ, ды сынст эряви кепедстемс.
- Исследовательской ды проектной деятельностенть кармавты ды тонавты важодеме книга, газета, журнал, музейной экспонат марто. Тонавтницясь вешни эрявикс материал, конась домкалгавты содамочитнень аволь ансяк келенть коряс, но и мартонзо сюлмазь истят предметнэнь, кода рузонь келесь ды литературась, историясь, географиясь, ды натой математикаськак.
- Налксемань технологиятне покш лезэ кандыть кода од материалонь тонавтнемстэ, истя и сонзэ кемекстамсто.
- Шумбрачинь ванстомань технологиятне – тевс нолдавить эйкакштнень тонавтнемстэ шумбрачинь ванстомга. Те урок куншкасто оймсемань шкась, конась лезды витемс рунгонь, кедень, прянь ловажатнень, шождалгавты прянть, оймсевтьсынзе сельмтнень.
Нама, од технологиятнень тевс нолдамсто, а эрявить стувтнемс таштотненьгак, конатнень коряс тонавтнесть икелеяк.
Снартнинь ды нейгак снартнян тонавтнемс лия тонавтыцятнень пельдеяк, ансяк зярдояк а бажан весе теемс сынст коряс. Мельсэ кирдян ансяк сень, мезе малавикс монень ды те тевенть кастан, домкалгавтан, теян лезэвекс. Арсян, важодемась моли а стяко. Те неяви эрзянь келень ды литературань коряс иеде иес динамикастонть, олимпиадатнень результатнэнь коряс. Вана уш зярыя иень перть тонавтницян лиснить призерокс тиринь келень ды литературань олимпиадатнесэ. Ёвтама, аволь ансяк келень ды литературань, истя жо творческой пелькстамотнесэяк.
Теде кортыть минек результатонок
Тонавтницятнень динамикась
Родной язык | ||||||||||||||
2019-2020 учебный год | ||||||||||||||
Класс | Кол-во | На «5» | На «4» | На «3» | На «2» | Средний балл | Качество % | Успеваемость % | ||||||
7 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4,5 | 100 | 100 | ||||||
9 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4.5 | 100 | 100 | ||||||
11 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | 100 | 100 | ||||||
2020-2021учебный год | ||||||||||||||
5 | 5 | 2 | 3 | 0 | 0 | 4.5 | 100 | 100 | ||||||
7 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4,5 | 67 | 100 | ||||||
8 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4,5 | 100 | 100 | ||||||
2021-2022учебный год | ||||||||||||||
6 | 5 | 2 | 3 | 0 | 0 | 4.5 | 100 | 100 | ||||||
8 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4,5 | 100 | 100 | ||||||
9 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4,5 | 100 | 100 | ||||||
Мордовская литература | ||||||||||||||
2019-2020 учебный год | ||||||||||||||
Класс | Кол-во | На «5» | На «4» | На «3» | На «2» | Средний балл | Качество % | Успеваемость % | ||||||
7 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4,5 | 100 | 100 | ||||||
9 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4.5 | 100 | 100 | ||||||
11 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 5 | 100 | 100 | ||||||
2020-2021учебный год | ||||||||||||||
5 | 5 | 2 | 3 | 0 | 0 | 4.5 | 100 | 100 | ||||||
7 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4,5 | 67 | 100 | ||||||
8 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4,5 | 100 | 100 | ||||||
2021-2022учебный год | ||||||||||||||
6 | 5 | 2 | 3 | 0 | 0 | 4.5 | 100 | 100 | ||||||
8 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4,5 | 100 | 100 | ||||||
9 | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 4,5 | 100 | 100 |
Проектно-исследовательская деятельностесь
МУНИЦИПАЛЬНЫЙ | ||
2020 | ||
Костригина Анастасия | Проект «Топонимика села Кочкурово» | 2 место |
2020 | ||
Поняев Александр | «Просветители родного края» | 2 место |
РЕСПУБЛИКАНСКИЙ | ||
2019/20 | ||
Костригина Анастасия | Проект «Топонимика села Кочкурово» | 2 место |
Олимпиадань результатнэ
МУНИЦИПАЛЬНЫЙ | |||
2019-2020 учебный год | |||
Костригина Анастасия | Родной язык | 11 класс | 1 место |
Поняев Александр | Мордовская литература | 11 класс | 1 место |
Наумкина Елена | Творческая секция | 7 класс | 1 место |
Наумкина Елена | Родной язык | 7 класс | 2 место |
2020-2021учебный год | |||
Наумкина Полина | Родной язык | 7 класс | 1 место |
Наумкина Полина | Творческая секция | 7 класс | 1 место |
Юртайкин Максим | Творческая секция | 7 класс | 2 место |
Еремкина Дарья | Мордовская литература | 7класс | 3 место |
Наумкина Елена | Творческая секция | 8 класс | 1 место |
Наумкина Елена | Родной язык | 8 класс | 1 место |
Ермошкина Наталья | Мордовская литература | 8 класс | 2 место |
2021-2022учебный год | |||
Наумкина Полина | Родной язык | 8 класс | 1 место |
Наумкина Полина | Творческая секция | 8 класс | 1 место |
Еремкина Дарья | Творческая секция | 8 класс | 1 место |
Наумкина Елена | Творческая секция | 9 класс | 1 место |
2022-2023учебный год | |||
Наумкина Полина | Творческая секция | 9 класс | 1 место |
Еремкина Дарья | Творческая секция | 9 класс | 1 место |
Межрегиональный | |||
2019-2020 учебный год | |||
Костригина Анастасия | Родной язык | 11 класс | 2 место |
Поняев Александр | Мордовская литература | 11 класс | 3 место |
2021-2022учебный год | |||
Наумкина Елена | Творческая секция | 9 класс | 2 место |
2022-2023учебный год | |||
Наумкина Полина | Творческая секция | 9 класс | 1 место |
Еремкина Дарья | Творческая секция | 9 класс | 2 место |
Конкурстнэ
РЕСПУБЛИКАНСКИЙ | ||
2021-2022учебный год | ||
Наумкина Полина | Республиканский конкурс стихов «Край мой, березовый», посвященный юбилею Г.Гребенцова | 1 место |
Атемасов Сергей | Республиканский конкурс стихов «Край мой, березовый», посвященный юбилею Г.Гребенцова | Участие |
2022-2023учебный год | ||
Турдубекова Анастасия | ВКС на лучшее сочинение о своей культуре на русском языке и русской культуре на родном языке | 2 место |
Всероссийский | ||
2022-2023учебный год | ||
Турдубекова Анастасия | ВКС на лучшее сочинение о своей культуре на русском языке и русской культуре на родном языке | 2 место |
Теде башка, эряви тешкстамс тень, што минек тонавтницятне ламо иень перть кочкить максомс экзамен 9-це классто мейле тиринь келень ды литературанть. Кирдить эйсэнзэ парсте.
Школань прядомадо мейле зярыя тонавтницят тукшныть тонавтыцянь киява – поладыть тонавтнемаст педагогической факультетсэ.
Эрзянь ды рузонь кельтнень ды литературатнень тонавтыцятнень марто анокстазель «Национальной школа» программась, конасонть панжовить национальной школань коряс весе эрявикс кевкстематне.
Те программанть коряс теезь покш важодевкс. Тонавтницятне ды сынст тетяст-аваст покш мельспаросо лездыть тенек ютавтомс мероприятият, конат кастыть велень койтнень-кирдатнень. Теде кортыть «Адядо, ялгат, минек масторов», «Садо, садо, моронь кужов» ды лият ютавтозь фольклорной кенярксчитне. Эрьва иене ютавтневи Тиринь келень чись, тердевить тонавтыцят эсь райононь ды весе республикастонок.
Вечкемс эсь раськеть, келеть, тонавтомс тенень эйкакштнэнь – те пек покш ды лезэв тевесь. Секс мекс миненек эряви вельмевтемс эрьва эйкакшонть седейс истямо толнэ, конась карми ванстомо, домкалгавтомо ды кепедстеме раськень койтнень-кирдатнень. Истямо ладсо, эрьва тонавтницясь свал карми аштеме покш каштанчисэ эсь тиринь келензэ кис. Ды свал покш мельспаросо, апак визде, кортаволь бу: «Мон эрзян, прясто пильгс эрзян. Ды уцяскаван сень кувалма, мекс чачинь эрзянь масторс, конась весе масторонтень макссь ламо превей ды ёроков ломанть»
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
2009 г. Методическая мастерская - творческий отчет о педагогической деятельности
В предлагаемом материале описана моя система работы над темой самообразования...
Моя методическая мастерская
Об использовании программы EasyQuizzy на уроках истории и обществознания...
Методическая мастерская_Приёмы работы с текстом на уроках биологии
Мастер-класс "Приёмы работы с текстом на уроках биологии" проведен в рамках Мастерской профессионала "Академия педагогического мастерства"...
Методическая мастерская
педагогическая деятельность учителя технологии в соответствии с требованиями ФГОС...
Методическая мастерская
Проблемное обучение – это учебно-познавательная деятельность учащихся по усвоению знаний и способов деятельности путем восприятия объяснений учителя в условиях п...
Методическая мастерская
Собственный опыт работы...
Цифровые следы методического кейса «Театральная методическая мастерская»
Цифровые следы методического кейса «Театральная методическая мастерская»...