Открытый урок "Чыса самракран упра"
презентация к уроку по теме
В помощь учителям родного языка и литературы
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
plan_uroka_2.doc | 101 КБ |
ребус | 2.6 МБ |
Предварительный просмотр:
Чыса =амрёкран упра
(Леонид Агаковён « Юманлёхра =апла пулнё» пове=.
тёрёх килти вулава п.т.млетн. урок план.?)
,=е хат.рлекен.% Й.пре= район.нчи Липовкёри п.т.м.шле п.л\ паракан вётам шкулта чёваш ч.лхипе литература в.рентекен Кошелева Юлия Васильевна
Паянхи шкул пурнё=не =.н технологи варкёш. пырса к.н. май в.рен\ .=.нче лайёххи те: унпа п.рлех в.ренекенсем хушшинче к.неке вулас туртём вёйсёрланнине асёрхатпёр? Ку чун ыратёв.? Тёван ч.лхепе литературёна в.рентекенсем литература урок.сенче ачасене паллё =ырав=ёсен хайлав.семпе туллин паллаштарасси: в.сене юратса вулаттарасси т.п т.ллев пулса тăрать. В.рентекенсем т.рл. .=сем урлё =амрёк ёрёва к.некепе туслаштарма тёрёша==.? Паянхи кун та шкул ачасем хушшинче Л?Агаков хайлав.сене юратса вулани савёнтарать? В.ренекенсен килти вулавне т.р.слес: в.сене тёван литературёна юратса вулаттарас .=ре =ырав=ён паллё хайлав.сем пысёк вырён йышёна==.. Шкул прогрмминче юратнё =ырав=ён паха хайлав.сем чылай? Аслё =улсенчисем те: ачасем те Л?Агаковён к.некисене кёмёлласа вулани сис.нет? Килти вулав урокне хат.рлениччен вулав =уртне кайса ми=е к.неке пуррине палёртатёп? Ачасене уроксем в.=ленсен палёртнё к.некене кайса илме ыйтатёп? Килти вулав урокне хат.рленмешк.н ачасем эрне ытла хайлавпа палаша==.?
Урок теми% Чыса =амрёкран упра
Урок т.с.% =.н. технологи мел.семпе усё курса ирттерн. вулавпа
тишкер\ урок.?
Сапёрлёх т.ллев.% пурнё=ра атте-анне сёмахне ёша хывма: т\р. чунлё пулма: йывёр вёхётра =ухалса каймалла маррине палёртса хёварасси: чун тасалёх.ш.н к.решме в.рентесси: йывёр лару-тёруран пу=а? ята? чыса =ухатмасёр тухма в.рентесси?
П.л\ т.ллев.% ачасене Л?Агаковён пултарулёх.пе паллаштарасси: килти вулава п.т.млетесси: пове=.н т.п шухёшне: темине: сюжет й.рне палёртасси: т.п сёнар урлё п.т.млет\ тёвасси? Паянхи пурнё=ра ачасене т.р.с =ул =ине тёма в.рентесси?
Эстетика т.ллев.% =ырав=ён илемл. ч.лхине: сёнарлёхне асёрхама в.рентесси: вуланё хайлав содержанине яка ч.лхепе каласа пама пултарни?
Курёмлёх хат.р.сем% Леонид Агаков портреч.: паллё к.некисем: М?И? Скворцовён «Чёвашла-вырёсла» словар.: Г?Н?Волковён «Кил илем. к.неки: «Ваттисен сёмах.сем» к.неке: компьютор: проектор: килти вулава т.р.слеме \керн. \керч.ксем: ребуссем?
В.рентекен сёмах.% Паянхи урокра эпир «Чыс» сёмахён п.лтер.шне чёваш литературинче тарён й.р хёварнё =ырав=ён: Л?Агаковён «Юманлёхра =апла пулнё» пове=. тёрёх хаклёпёр? Чёваш халёх. п.ч.кпенех ача-пёчана кёмёл-сипет: =ынлёх: ырё кёмёл: =ын =инче =ын пек пул: а=у-анн\н ятне ан яр: усал .=пе пите ан х.рет тесе пурнё= тёршш.пех в.рентсе: пил парса пурёнать? Атте-аннерен илн. пил сёмах. пире .м.р тёршшш.пех пулёшса: =ул кётартса пырать? «Чыс» сăмахён п.лтер.ш. анлё? Пир.н паянхи урокён т.п т.ллев. – килте вуланё повесть тёрёх килти вулава п.т.млетесси?
Урок юхём.:
1?
Класа й.ркелени?
Урок эпигров.% Ялан ёспа =\ресен
Ялти ватё ятламасть?
1-м.ш слайд
Л? Агаков пултарулёх. пирки чарёнса тёратпёр?
«Партизан Мурат»: «Ылтён вёчёра»: «Салтак ачисем»: «Юманлёхра =апла пулнё» - =ак к.некесене вуламан шкул ачи те =ук пул.? Асённё к.некесене аслисем те: шкул ачисем те алёран ямасёр вула==.? Вил.мс.р хайлавсене =ырнё =ырав=ё- Л?Я? Агаков?
Вёл ачасен =ывёх тус. пулнё? +ырав=ё час-часах шкулсене =\рен.: =амрёк ёрупа: в.рентекенсемпе т.л пулусем ирттерн.: ачасен чунне: в.сен т.нчине ёнланма пултарнё? Пултаруллё =ырав=ё Тёван =.р-шывён Аслё вёр=инче пулнё: тёшмана хир.= вирл.н =апё=нё? Автор хёй.н хайлав.семпе =амрёк ёрёва т.р.с =ул =ине тёма пулёшать: йёнёш =улпа каясран асёрхаттарать? К.некери сёнарсем тёван чёваш =.рне: юратнё атте- аннене хаклама: упрама в.ренте==.? Паллё =ырав=а 1974-м.ш =улта чёваш халёх писател. ятне пара==.? (Кашни в.ренекен хёй автор пирки м.н п.лнине каласа парать)?
2-м.ш слайд
1?Урокён т.ллев.пе паллаштарнё хы==ён ачасем произведенине вуланине т.р.слесе викторина ирттеретп.р? (Кашни ача хёй т.р.с хурав парсан т.рл. т.сл. картонран хат.рлен. =ёлтёрчёксем уйёрса пырать: кашни т.р.с хурав – п.р =ёлтёрчёк: урок в.=.нче хёй ми=е хурав панине шутласа п.т.млетет)?
Викторина ыйтёв.сем%
1?Улатим.р мучине кам пулёшать? (8-м.ш класра в.ренекен Сережа Аванов пулёшать)?
2? Милиционерсем лавккара м.н тупнё? (Ху=латмалли =утё авёрлё =.=.)?
3? Ачана вёрё =ул. =ине кам тёратать? (Малани)?
4? Илюк хё=ан милиции аллине =акланать? (Хулари магазина =аратнё чухне ачана тыта==.)?
5? Ача м.нле йёнёшсем тёвать? ( Никампа кала=масёр: канашламасёр: амёшне систермес.р: хёй т.лл.н шутласа кил.нчен тухса тарать: .=-пу= шалалла кайиччен милицине каймасть: Малани сана шыра==.: т.рмене лартасшён тенине .ненет: больница хы==ён каллех вёрё-хурах йёвине таврёнать:)?
6? Илюка ми=е =уллёха хупа==.? (Ви=. =уллёха ачасене .=пе воспитании паракан колоние ямалла тёва==.)?
7? В.сен кил.нче ми=е ача? (Илюк тата Матви пичч.ш.нчен =уралнё Раиса йёмёк.)
.
8? Илюк м.н тума юратнё? (лайёх в.ренн.: =амрёк натуралистсен кружокне ертсе пынё: сад .=не юратнё: \керч.ксем \керме ёста пулнё: хорта юрланё: спектакальсенче ёста вылянё: спортпа туслё пулнё: .=чен: пур .=е те тирпейл.: в.=не =итиччен тума пултарнё)?
9?Илюкён юлташ. кам? (К\рш. х.р ачи – Натали)?
10? Кам вёл Кажиков? ( Вёрё-хурах: Юманлёхри лавккана =аратнё ка=хине Илюкран илн. ху=латмалли =.==е =ухатса хёварнё вёрё: теми=е хут та т.рмере ларнё путс.р: =ынлёха =ухатнё =ын)?
Малалла «Юманлёхра =апла пулнё» повесть тёрёх \керн. слайдсем тухса пыра==.?
3-м.ш слайд?
Ачасем \керн. \керч.кре Илюш амёш.пе п.рле: =емье телейл. пулнине палёртнё? Кашни ача \керч.к =ине пёхса хёй м.н вуласа п.лнине каласа парать? /керч.ке ят паратпёр?
Т.сл.хрен% «Амёш.пе ывёл.»: «Телейл. =емье» е «Телейл. кунсем» тесе калама пултара==. ачасем.
Содержанине каласа панё хы==ён ваттисен сёмах.семпе .=летп.р? Ваттисен сёмах.сем слайд =инче \кер.нн. \керч.к тёрёх пулмалла?
Ваттисен сёмах.сем%
(Пурнё=ри телейл.: самантпа пурённине сёнлакан каларёшсем)
1? Атте-анне пур чухне хуйхё =уккё ?????? (Пу= =инче?)
2? Атте-анне сёмах. ???????????????????????(Ылтёнран та хаклёрах?
3? Атте-анне кил.нчи пурнё=а ??????? (Т.л.кре те т.ленм.н)?
4-м.ш слайд?
/керч.к =инче Матви пичч.шпе Илюк хушшинчи
тытё=у? Ачасем с.некен ятсем% «К.тмен инкек»: «Матви пичче»:
(В.ренекенсем \керч.к тёрёх килти вулава хак пара==.?
/керч.кри т.п шухёша у=са парас т.ллевпе ваттисен сёмах.семпе .=летп.р?
Ваттисен сёмах.сем%
1? Шикли шикленн.: ??????????(к.р.к п.ркенн.)?
2? Шикл. =ыннён……….. (шик нумай?)
3? Шикл. =ыннён……… (ку=. чармак?)
4? Шикл. =ыннён хёлхи????????? (шит тёршш.)?
Повестьре пулса иртекен .=сем Илюк хёранипе: =ухалса кайнипе =ыхённё? Ачасене хёранине палёртакан сёмах =аврёнёш.сем тупатпёр?
Хёранине палёртакан сёмах =аврёнёш.сем тупатпёр%
1? Ч.ре ура т.пне анса кайр..
2? +\= вирелле тёч..
3? Сив. тар тапса тухр..
5-м.ш слайд?
«Илюш Шупашкарта» е «Атёл х.рринче» тесе ят пама пултара==. ачасем? В.ренекенсем \керч.кпе паллашса хёйсем м.н вуласа п.лнине каласа пара==.?
Хушма .=%
Ваттисен сёмах.сем(сыхё: тимл. пулма: йывёр: кёткёс лару-тёрура та =ухалса кайма юраманнине палёртакан каларёшсем)
1?+ичч. ви= те п.рре кас?
2?Атёл урлё ка=ас пулсан ви=. кунлёх =ёкёр ил.
6-м.ш слайд
«Вёрёсем»: «Серепере» \керч.к =инче Мелани Илюк патне больницёна пыни: ачана суйса п.терни: милицисем шыра==. тесе хёратни.
Малани сёнарне хаклани%
(Х.велл. кластер тёватпёр)?
Вёрё пирки калакан ваттисен сёмах.сем
1? Вёрё алли вёрёма тёсёлать?
2? Вёрласа тупнипе нумай малалла каяймастён?
3? Вёрён алли кукёр
4? Вёрлама кайиччен вёрман касма кай?
7-м.ш слайд
/керч.кре сёнланнё .=сене пёхсан в.ренекенсем «Илюк колонинче» е «Читл.хре» ятсем пара==.: ачан колонинчи пурнё=. пирки чарёнса тёра==.?
Ваттисен сёмах.сем
(Сыхё, тимл., асёрхануллё пулма в.рентекен каларёшсем)?
1? Чавса =ывёх та =ыртма =ук?
2? П.рре каснё ч.лле каялла =ыпё=тараймён?
Кунта в.рентекен паянхи пурнё=ра =амрёсем йёнёш =ул =ине тёнине палёртса хёварать?В.сене Илюк пек йёнёшсем тёвасран асёрхаттарать?
8-м.ш слайд?
«Вăрё-хурахсем» е «+ул =инчи туссем»
Ваттисен сёмах.сем
1. Юлташу м.нле – хёв та =апла
2. Юлташу кам иккенне кала – хёв кам пулнине калёп
3. Ёслёпа туслашсан ёслё пулён ухмахпа туслашсан ухмах пулён, вёрёпа туслашсан вёрё пулён
9-м.ш слайд?
«Илюкпа Натали» е «+утё малашлёх»: «Шанё=» ятсем пама пулать? Ачасем т.рл. ятсем с.нме пултара==.: камён т\рре килет: =авён шухёшне тетрадь =ине =ырса хуратпёр?
3?
Сёнарсене хак пани%
Кашни рет пове=ри сёнарсене хаклать? Ку .=е вёйё шай.пе ирттерсен вырёнлёрах? Эстафета вёйё ев.рл. тума пулать? Кашни в.рентекен п.р-п.р сёнара каласан ура =ине тёрса =ак сёнар пирки хёй.н шухёшне калать? Сёнарсен хаклавне пур в.ренекен те хутшёнать? (Ку мелпе пове=ри Матви пичч.шне: Чалёшшипе Матроса: Илюкён амёшне: Нина Васильевнён сёнар.сене хакланё чухне тума пулать)?
Илюк сёнар.
«Чыса ан сут» сценка вылятпёр
Чунна ан сут
( К.ске пьеса )
СЁНАРСЕМ%
АНДРЕЙ - киревс.р .=сем тума юратакан ача?
САША - Андрей юлташ.?
ЛЕНА - в.сен тантёш.?
ИВАН ПЕТРОВИЧ — класс ерту=и тата истори учител.?
АЧАСЕМ?
П.ррем.ш курёну%
8-м.ш класс ачисен кабинеч.? Пысёк тёхтав вёхёч.?
Андрейпа Саша кабинет варринче тёра==.?
АНДРЕЙ? Никам та =ук чухне м.н тумалла-ши: камённе м.н вёрламалла? А-аха: Лена сумкине ук=а чиксе хунине асёрхарём: тен: =авна кёларса илес? Никам та п.лм.?
САША? Кёларса илер мар-ха: хамёрах япёх пул.?
АНДРЕЙ? Эс. нумай ан кала=: илтр.н-и?
САША? Ну: Андрей: кирек м.н хётлан: саншён явап тытмастёп?
(Андрей Лена сумкине ухтарма пул=лать?)
АНДРЕЙ% Акё: тупрём? 300 тенк. (ук=ана к.сйине чикет)? Тухса тарар халь?
Икк.м.ш курёну%
8-м.ш класра урок пырать?
ИВАН ПЕТРОВИЧ% Сывлёх сунатёп: ачасем: Андрейпа Саша курёнма==.: килмен-им в.сем?
ЛЕНА% Эпир апат =име кайсан: в.сем класрах юлч.=?
ИВАН ПЕТРОВИЧ% Апла: ыран в.семпе кала=ёп? Хал. урока пу=лар?
ЛЕНА% Ман ук=ана кёларса илмен-ши в.сем? Пёхам-ха сумкёна? Ой: чёнах та: в.сем илн. пулас: ук=а =ук?
ИВАН ПЕТРОВИЧ% Лена: сана м.н пулнё: =.н. темёна та итлемест.н? Ас ту: кайран зачет памалла пулать?
ЛЕНА% Иван Петрович: эп. п.лет.п Андрейпа Саша м.нш.н урокра =уккине? В.сем ман ук=ана кёларса илн. пулас?
ИВАН ПЕТРОВИЧ% Кун пек май =ук? Нумай пулмасть ручка вёрлар.=: .нер к.=.н класс ачине курентерн.: паян ук=а? М.нле япала ку?
Алёка шаккани илт.нет?Андрейпа Саша к.ре==.?
АНДРЕЙ% Урока к.ме юрать-и?
САША% К.ме юрать-и?
ИВАН ПЕТРОВИЧ% К.р.р? Ачах м.нш.н кая юлса килнине ёнлантарса парёр: унтан иртсе ларма пултаратёр?
АНДРЕЙ% Кайса килмелли пурчч.?
САША% Манён та кайса килмелли пурчч. те?
ИВАН ПЕТРОВИЧ% Елена Васильева ук=ине эсир кёларса илн.-и: тавёрса парёр каялла?
АНДРЕЙ% Эп илмен?
ЛЕНА% Суйса ан тёр? Халех пар ук=ана?
САША% Андрей: ан тун: пар ук=ине
АНДРЕЙ%(Сашёна)? Юлташ те вара сана? Сутёнчёк?
ИВАН ПЕТРОВИЧ%Т.рр.ссине калакан. мар: чунне ук=ашён сутакан =ын - сутёнчёк? +авна =амку =ине картса хур? Чунна ачаллах ултав =ул. =ине ан тёратёр: чысна ан =ухатёр?
Андрей ч.трекен аллисемпе к.сйинчен ук=а кёларса парать?
АНДРЕЙ% К-к-к-к-к-а-а-=-=-=арёр: тархасшён????
В.=.?
Килти вулава т.р.слен.? сёнарсене хак панё хы==ён ачасем чыс сёмахён п.лтер.ш. =инче чарёнса тёра==.?
Мĕн –ши вёл чыс?
П.т.млет\
(класс ум.нче п.т.млет\ тума ребус)? Ребус тупсёмне шыранё чухне в.рентекен ачасене урок тёршш.пе кам ми=е =ёлтёрчёк пу=тарма пултарнине шутлаттарса м.нле паллё илнине лартса хаклать?
Киле .=%
« Чыс тенине м.нле ёнланатёп?» ятлё хайлав =ырса килмелле?
,м.тс.р
Вы=лёх
Суе=.
Малани
Усал
Чее
Илюк
Пултаруллё
Йёваш
,=чен
Тирпейл.
Аманчёк
Чунлё
Кёмёллё
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Разработка открытого урока по теме: «Географическая оболочка» Урок-открытие
Что такое географическая оболочка? ГО – это взаимосвязь и взаимодействие всех оболочек Земли - всех сфер Земли.Какие это сферы?Постановка проблемы1. Ученику дается г...
Торжественное открытие I открытого слёта юных экологов Агинского Бурятского округа (с приглашением команд Забайкальского края).
Природа является первоосновой всякой красоты. Она может размягчить даже самые чёрствые сердца. Великая природа, окружающая нас, способна порождать великие мысли и поступки.Вы услышали звуки музыки. Ав...
Открытое занятие по английскому языку в дошкольной группе в рамках "Дня открытых дверей" для родителей.Название "Вместе весело дружить""
Открытое занятие для родителей детей, посещающих дошкольную группу. Дети с преподавателем ищут друзей для загрустившего Шалтая-Болтая, который хочет найти себе друзей среди домашних питомцев ...
Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной». Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной».
Открытый урок по алгебре в 7 классе «А»тема: «Уравнения с одной переменной».презентация по данной теме...
Открытый урок по географии "Антарктида, история открытия и исследования"
Материалы этого урока можно использовать на уроках географии в 7-х классах....
Литературно-музыкальная композиция "Неистов и упрям..."
Композиция посвящена людям и событиям первой половины девятнадцатого века в России - декабрьскому восстанию на Сенатской площади, мужеству, вере и любви славных сынов Отечества. Предназначена для пост...
Если ребенок капризен и упрям
Памятка родителям...