Урок-викторина "Герои ненецких сказок"
план-конспект

Яптик Екатерина Владимировна

Внедрение информационных технологий и инновационных методов организации образовательного пространства на уроке ненецкого языка.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Урок - викторина

«ГЕРОИ НЕНЕЦКИХ СКАЗОК»

Яптик Екатерина Владимировна

Дата: 19.03.2021

Кабинет: №43

Продолжительность видео-урока 30 минут

Цель: Привлечение внимания учащихся к чтению сказок на ненецком языке, как важному фактору сохранения и развития читательской культуры

Задачи:

  • Познакомить детей с ненецкими сказками посредством самостоятельного поиска информации, индивидуальной и парной работы.
  • Развивать интерес и мотивацию к чтению с помощью ТСО
  • Развивать память, устную речь, внимание, образное и логическое мышление, воссоздающее творческое воображение детей.
  • Воспитание уважения к книге и включение чтения в структуру приоритетных культурных потребностей учащихся.

Оборудование:

Компьютер, проектор, экран, рисунки детей по сказкам, книга «Ненэцие” лаханако”», жетоны

Ход урока

I. Организация детей на занятие. Приветствие учащихся. Организация рабочего места.

- Ӈани’ торова! Толаӈгова урокахана ненэй ненэцие” лаханако тензибтеӈгува”. Тюку яля викторинава” ӈэӈгу.  Тюку яля сидя командава! Пэдарэко няби Явэко.

- Ӈамгэ вада тюкухона лыӈгары? (ХАОНААЛ)

- Урок” правила” тарця”:

  • Ӈуда илаба тара;
  • Няханата” нёда” пэдакабтё”;
  • Ядэрць, хараси” лаханакурць вэва;
  • Махар урок ямбан’ ненза ӈэя;
  • Ненэця’ вадаривня лахан’

II. Основная часть

- Викторинава” пэй. Сомбовна инзеледа”.

1. ӇАМГЭ ЛАХАНАКО ПЕЛЯ?

Ӈоб” некоця тет нюмда няць илевы. Тикы тет нюдя муӈгад хэбэй” ӈэвы”:  небяндо’ мунд’ ӈули” нивы” намдор”.

  1. Хутий
  2. Евакоця не ӈацекы
  3. Лынзермя’ сэв не

 2. ӇАЦЕКЫ” НЕБЯНДО’ МУНД’ НАМДОРЦА”? (Хутий)

  1. Ӈацекы” небяндо’ мунд’ намдорӈацеты.
  2. Ӈацекы” небяндо’ мунд’  ниць намдор”.
  3. Ӈацекы” небяндо’ мунд’  ханяӈэхэна намдорцеты”.

3. ӇАЦЕКЫ” НЕБЯ ӇАМГЭМ’ ХАНЗА? (Хутий)

  1. Няньм’
  2. Идм’
  3. Пардонм’

4.Хутий- луца вадавна ӈамгэ  тиртя сармик ӈэӈгу? Луца вадавна хэтад.

  1. Гусь
  2. Утка
  3. Кукушка

5. Хохорэй”, хохорэй”, си”ми ханадов”! Вэсако”я си”ми танарамби. Хибя тарем’ лаханаса?

  1. Евакоця не ӈацекы
  2. Лынзярмя сэв’ не
  3. Хаевы не ӈацекы

6. Сэр” ябто  ӈамгэм’ вэсакон’ мица?

  1. Падкоцям’
  2. Туцям’
  3. Нянь падм’

7. Падкоця мюд’ ӈамгэ” ӈадиберца”?

  1. Ӈавар”, ембдяр”, сидя ненэць’
  2. Ты, халя, ӈацекы
  3. Вэнеко, тэваси, нохоко

8. Париденякоӈэ, пыдар ӈамгэ явнани ядэрӈан? Хибя тарем лаханаса?

  1. Явэко
  2. Пэдарэко
  3. Тёняко

9. Ненэця’ вадавна хэтад:

  1. Лесной медведь –пэдарэко
  2. Морской медведь –явэко

10. Ненэця’ вадавна хэтад:

  1. Кукушка
  2. Гусь
  3. Утка

Вада харам’ вэтад:

И’ ӈудота ненэць’ пыхыдамда пуня’ ня”амба пирӈада.

Умный человек себя умеет сдерживать.

И’ ӈудота ненэць’ иланда харта сертабида.

Умный человек свою жизнь сам устроит.

Хобцоком’ ход

Ӈоб” хасава нермя’ варан’ хонаравы”. (ты тэва)

Париденя хасава” сид” лад’ тиби”. (ты тоба)

11. ӇАМГЭ ЛАХАНАКО ПЕЛЯ?

Ӈавна Вэнекоця пэдарахана илевы. Ян’ ӈопойӈэ илевы. Ӈобӈгуна нядамда пюрць идей”.

  1. Вэнеко нядамда пю”ма
  2. Лабтэйко
  3. Сидя мяд’ тер”

12. ӇАМГЭ ЛАХАНАКО ПЕЛЯ?

  • Хибя лабтэйко мюня иле?
  • Мань тёнякоцядм’. Пыдар ӈани’ хибян?
  • Сармикэцядм’. Си”еми лабтэйконд мю’ илеванзь нин ӈэдараӈгу”?

13. Ӈувм’ е”эйта вэсако’ сян” не нюда ӈэса?

  1. Ӈопой
  2. Сидя
  3. Няхар”

14. Серота нявако хибям’ пон’ писядаса?        

  1. Сармикм’
  2. Варкм’
  3. Теняком’

15. Халяко” нюкци” хибя не”эльтесьда?

  1. Харӈэс Вэсэй
  2. Халэв
  3. Хуряв

16. Лабтэйко мюня хибя” илеса”? Хэтан’.

  1. Писякоця, Халяко, Нохоко, Теняко, Сармик
  2. Варк, Иӈгней, Ты, Хорова
  3. Юно, Тямдэ, Хабарта, Илебць

Хобцоком’ ход

Сидя ята”ма ютекм’ минарӈа. Тэваси

Тэварида ливра. Тикы ӈамгэ? Нохо

Парнэко не” сян’ нюда ӈэса?

  1. Тет
  2. Сидя
  3. Няхар”

Ненэй не” сян’ нюда ӈэса?

  1. Тет
  2. Сидя
  3. Няхар”

Итоги.

Ненэця’ вада лаханакохона” хибя” танясеты”? Ӈамгэм’ тюку яля пэрцава? Ӈамгэ едэйм’ намдада”? Лакамбой!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Бинарный урок по предметам: литература, родная литература и ненецкий язык в 5 «а» классе. Бинарный урок по предметам: литература, родная литература и ненецкий язык в 5 «а» классе.

Бинарный  обобщающий урок литература, родная литература и ненецкий язык на тему  «Ненецкая сказка «Лабтэйко». Цели урока:- расширить  представления  о мире сказок;- пока...

Конспект занятия на тему «Чум - жилище ненцев» по развитию ненецкой разговорной речи для детей, не владеющих ненецкой речью.

Конспект занятия на тему «Чум - жилище ненцев» по развитию ненецкой разговорной речи для детей, не владеющих ненецкой речью....

Фестиваль сказок “The World of Fairy Tales”. Методическая разработка внеклассного мероприятия для 5-6 классов (план-конспект мероприятия, сценарии 3-х сказок, мультимедийная презентация, приложение, аудио и видео материалы).

Аннотация Внеклассное мероприятие «Фестиваль сказок» предназначено для учащихся 5-6 классов. Главная цель мероприятия - мотивация учащихся к чтению на английском и русском языках, развитие интере...

Акция воспитанников старшей группы "Фантазёры" с учителем родного (ненецкого) языка Рогалевой О.Г. "Поздравительная открытка к дню матери на родном (ненецком) языке".27.11.2019

Слово мама - особое слово. Оно рождается с нами, сопровождает нас в годы взросления и зрелости. Мама - нет дороже слова, мама - это целый мир... Мама обучила нас всему: первому слову, первому шагу, пе...

Методическая разработка "Педагогическая находка", "Закладка для книг в технике оригами: Герои ненецких сказок"

laquo;Закладка для книг в технике оригами: Герои ненецких сказок» - это методическая разработка, которая подойдет для обучающихся начальной школы...

Самоанализ воспитательного мероприятия "Закладки для книг в технике оригами: Герои ненецких сказок"

Самоанализ воспитательного мероприятия "Закладки для книг в технике оригами: Герои ненецких сказок"...