Садра
методическая разработка (5 класс) на тему
Методическая разработка урока на чувашском языке "Садра"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
tehnolog_karta_stepanovoy.doc | 99 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Средняя общеобразовательная школа № 53 с углубленным изучением отдельных предметов»
города Чебоксары Чувашской Республики
Технологи картти
Урок теми: Садра (2-м\ш класс, Ч=ваш ч\лхи)
Хат\рлекен\: Степанова Надежда Геннадьевна,
Шупашкарти 53-м\ш номерл\ в=там шкулти
ч=ваш ч\лхи в\рентекен\
Шупашкар – 2016
УРОК+Н ТЕХНОЛОГИ КАРТТИ
Вěренŷ предмечě: Чăваш чěлхи.
Класс: 2-мěш.
Урок теми: Садра.
Урокăн номерě: 16-мěш.
Урок тěсě: ёěнě темăна вěретмелли урок (изучение новой темы).
Кирлě хатěрсем: компьютер, слайд, проектор, "Чăваш чěлхи" учебник (авторě: Г.В.Абрамова).
Тěллев: МИЁЕ местоимение пуплевре усă курасси, "Садра" текста вуласа ун тăрăх хатěрленě ыйтусене хуравласси, садри ёим\ёсем ёинчен каласа парасси.
Задачăсем:
Пěлŷлěх задачисем (познавательные):
– текстри информаципе ыйтусене хуравланă чух усă курасси.
Хутшăну задачисем (коммуникативные):
– Ёыхăнуллă текст тăвасси.
Йěркелŷ задачисем (регулятивные):
– урок темине, вěренŷ задачине палăртасси.
Пулмалли результатсем:
– текста вуласа ăнланма пултарать, ун тăрăх хатěрленě ыйтусене хуравлама пěлет, хăй тěллěн, черетпе, икшерěн, ушкăнпа \ёлеме вěренет.
Урок тапхăрě | Урок юхăмě | Учитель \ёě | Вěрентекен \ё\ | Пулмалли универсаллă вěренŷ \ёě- хěлě |
1. Йěркелŷ саманчě. 2 мин. | Сывлăх сунни. Шăппăн ларăр, шăппăн ларăр. Урок пырать ку класра. Эп вулатăп, эп çыратăп, Калаёатăп чăвашла Эй, савнă тусăм, Кăшт итле-ха эс мана. Эпĕ пĕлетĕп, Эп пĕлетĕп чăвашла. - Сывлăх сунни ачасене. Лартни. Дежур=йпа калаёни. -Сывлăх сунатăп, ачасем. Ларăр. - Паян класра кам дежурн=й? - Паян класра кам ёук? - В=л м\нш\н килмен? - Паян юпа уй=х\н миёем\ш\? - Тавтапуё. Лар. Фонетика зарядки: пур-пур-пур- манн=н ёырла пур; чен-чен-чен эпир ырё та \ёчен; ра-ра-ра пан улми карёынкара. | Ачасене урока хатěрлет. Парта хушшине лартать. Дежурнăйпа калаёать. Фонетика зарядки тутарать хӑйĕн хыёёӑн. | Вěрентекене сывлăх сунаёё\. - Сывл=х сунатп=р, Надежда Геннадьевна!Парта хушшине лараёё\. Дежурнăй класра кам ёуккине калать. - Паян эп\ дежурн=й. - Паян ёук. - В=л чирлен\. - Паян юпа уй=х\н 24 ( ёир\м т=ватт=м\ш\). Дежурн=й ларать. Пурте п\рле в\рентекен хыёё=н калаёё\. | Йěркелěве аталантаракан \ёě хěлě хăйсен \ё вырăнне йěркелени. |
2. Малтан илнě пěлěве ёир\плетни. (килти \ёе тěрěслени). 4 мин. | – Килти \ёе тěрěслени. Килти \ё планăпе паллаштарни. Иртнĕ урок темине аса илни. | Ик\ ачаран «Пир\н пахча» текст содержанине ыйтать. Теп\р ик\ ачаран с=в= ыйтать. | Суйласа илнě ик\ ача киле \ё планěпе паллаштараёё\, ыттисем вěсене итлеёё\. | Пěлъ илме май паракан вěренŷ \ё-хěлě: пěрле вěренекенсен пуплевне итлени тата ăнланни. |
3. Ёěнě темăпа \ёлени (вěренŷ проблемине палăртни, ăна татса пани). 28 мин. | Вěрентекен ачасене с=в= «Садра», х=й ёырнине вуласа пани. С=вва мěнле ăнланнине тěрěслени. - Паянхи урок темине пěлме эпир сирěнпе с=вă итлетпěр. Ёавăнпа та халě тимлě пулăр. Эп п\лет\п, хурл=хан Т\рл\ т\сл\ в=л пулать: Х\рл\, шур=, е хура. Х=шне эс\ к=м=ллат=н? Ъсет-ёке тата садра Пит тутл= х=мла ёырли Ёисе п=хас килет-и? Х\рл\, ёемёе ёырлана. Кил\штереп чиене Х\рл\, тутл= ёим\ёе. Пан улми тесен ялан Ёиме хат\р чи малтан. - С=вă мěн ёинчен-ши? - Тěрěс, ачасем. Паянхи тема «Садра» ятлă. Ёак урокра эпир садри ёанталăка сăнама вěрен\пěр, садри ёим\ёсем пирки калаё=п=р.МИЁЕ ыйту с=мах\пе предложенире ус= курма в\рен\п\р. (Сегодня на этом уроке мы с вами будем говорить про наш сад. Также про местоимение МИЁЕ, которое образует вопросительное предложение). МИЁЕ местоименипе предложенире ус= курни. Материала =нлантарни. Слово МИЁЕ образует вопросительное предложение. Например:-Валя, сан=н миёе к\неке пур?(Валя,у тебя сколько книг?) | Ыйту ёине хуравлаттарать. | Ачасем урок темине калаёёě («Садра»). | Хутшăнма май паракан вěренŷ \ё-хěлě: диалога хутшăнни. |
–Хал\ сир\нпе 1-мěш ěёе тăватпăр. (Лайăх вулакан ачасен ятне калани) ыттисем итлетпěр, ыйтусене хуравлатпăр.(С вами будем делать 1-ое задание. (Кого я выберу они будут отвечать на вопросы, а остальные их слушать). | Экран ёине п=хтарать. Лайăх вулакан ачасене ыйтусене вулаттарать. | Экран ёине п=хаёё\. Пурте пěрле \ёлеёё\, ыйтусене суйласа илнě ачасем хуравлаёёě. | Йěркелěве аталантаракан ěё-хěл: урок тěллевне вěрентекенпе пěрле палăртни. | |
Икк\м\ш \ёпе \ёлени. П\р-п\рин хушшинче диалог туни. -Сентти, сан=н миёе пан улми? - Ман=н ёич\ пан улми, сан=н вара миёеВера? - Ман=н ик\ пан улми. - Пан улмисем м\н т\сл\? -Марат, сан=н миёе киш\р? - Ман=н т=ват= киш\р, сан=н вара миёе, Кристина? - Ман=н виё\ киш\р. – Оля, сан=н миёе груша? - Ман=н т=ват= груша, сан=н вара миёе Рома? - Ман=н ик\ груша. Слайдри материалпа усă курса. П\рпекл\хе тупни: Найдите соответствия: Морковь – киш\р Гриб – к=мпа Огурец – х=яр Репа – ёар=к Помидор – помидор Тыква – кав=н Картошка – ё\р улми Капуста – куп=ста Лук – сухан Свекла – к=шман Редис – редис Чеснок – ыхра Дыня – дыня Петрушка – петрушка Укроп – укроп | Слайдри материалпа усă курса МИЁЕ нформации (с=пат) ёинчен каласа парать. К\некери материалпа ус= курса п\р-п\рин хушшинче диалог тутарать. | Слайдри материалпа усă курса МИЁЕ местоимении (с=пат) ёинчен каласа параёёĕ. К\некери материалпа ус= курса п\р-п\рин хушшинче диалог т=ваёё\. | ||
Виёё\м\ш х=н=хтарури Айпин с=ввине вулатрни. /ёчен ачасем садра пуётараёё\ пан улми. Пан улми карёинккара– =на шывпа ёу та ёи. - Малтан эп\ вулат=п, эсир мана тимл\н итлет\р, кайран ман хыёё=н каласа пырат=р, виёё\м\ш хут\нче хорпа калат=р. Кайран ыйтусем парат=п. (С=махран: -В\сем пан улмине =ёта пуётараёё\? (Садра) - Ачасем м\н пуётараёё\?(Пан улми) -Пан улми =ёта?(Карёинкара). - А теперь прочитаем с Вами стихотворение Айби. Сначала я прочитаю, вы меня внимательно слушайте, потом повторяете за мной, а третий раз все вместе хором. | К\некери материалпа ус= курса с=в= вулаттарать, ытусем парать. | Пурте пěрле \ёлеёё\, ыйтусене суйласа илнě ачасем хуравлаёёě. | Йěркелěве аталантаракан ěё-хěл: урок тěллевне вěрентекенпе пěрле палăртни. | |
4-м\ш \ёпе \ёлени. -Хал\ вара картина т=р=х с=махсене итлесе ё\н\ с=махсене ас туса юлма т=р=ш=р. (Хурл=хан, улмуёёи, чие, х=мла ёырли). – А сейчас рассмотрим картинку, послушайте меня и постарайтесь запомнить новые слова. С=махсене вуласси, кашни ачана калаттарасси, х\р ачасем ч=вашла – арёын ачасем выр=сла, х\р ачасем выр=сла – арёын ачасем ч=вашла. | К\некери материалпа ус= курса ё\н\ с=махсене вулаттарать, ытусем парать, картин=па ус= курса в\сене слайдра туптарать. | Пурте пěрле \ёлеёё\, х\р ачасем ч=вашла- арёын ачасем выр=сла; х\р ачасем выр=сла –арёын ачасем ч=вашла. | Пěлŷ илме май паракан вěренŷ ěё-хěлě: Кирлě информацие картин=ра шыраса тупни. | |
Физкультура саманчě. | Ывăннине сирес тěллевпе физкультминутка ирттерни. Эпир пурте юрататпӑр Физкультура минутне, Вĕренме хӑват тупатпӑр, Талпӑнса пĕлӱ патне. | Ывăннине сирес тěллевпе физкультминутка ирттерет. Эпир пурте юрататпӑр Физкультура минутне, Вĕренме хӑват тупатпӑр Талпӑнса пĕлӱ патне. | Вěрентекене итлеёёě, \ёе пурн=ёлаёё\. | Йěркелěве аталантаракан ěё-хěл: хăйсене йěркеллě тытма пěлни. |
| «Садра» текстпа \ёлени. - Маттур, ачасем. Малла эпир сир\нпе текстпа \ёлетп\р. П\рин хыёё=н тепри вулатп=р. Унтан п\ррем\ш абзаца куёаратп=р, диалог пайне диалог туса вулатп=р (ик\ ачана вулаттарат=п), выр=сла куёаратп=р (ик\ ачана куёарттарат=п). -Молодцы, ребята! Давайте будем работать с текстом, читаем друг за другом. Переводим первый абзац, разыграем диалог. | Абзацсемпе уйрăмшарăн ěёлес ěёе йěркелет. Унтан вулав, ыйту-хурав хăнăхăвěсене аталантарас ěёе йěркелет. | Кашни абзацпа уйрăм ěёлеёёě: 1-м\ш абзаца куёараёё\, кайран диалог пайне диалог туса вулаёё\. | Пěлŷ илме май паракан вěренŷ ěё-хěлě: пěрле вěренекенсен пуплевне итлени тата ăнланни. |
– Виё\ ушкăнпа ěёлетпěр (1-м\ш рет, 2-м\ш рет, 3-м\ш рет).Урок материалěпе усă курса пахча-ёим\ё ёинчен кроссворд т=ватп=р. | Ушкăнсемпе ěёлеттерет, слайд ёине п=хтарттарать. | Урок материалěпе усă курса слайдри кроссворда т=ваёё\. | Хутшăнма май паракан вěренŷ ěё-хěлě: хăйсен шухăшěсене кроссвордра палăртни. | |
Ёыру тетрачěпе ěёлеттерни. –Ёыру тетрачěпе ěёлетпěр. | Ёыру тетрач\сене уётарать,1-мěш хăнăхтарупа ěёлетерет. | Хăйсем тěллěн ěёлеёёě. | Ёыру хăнăхăвне аталантаракан \ё-хěл: | |
4. Килти \ёпе паллаштарни. 2 мин. | Киле \ёе в\ренекенсене суйлаттарни. | В\ренекенсене итлени. | Киле \ё суйлаёё\. | Йěркелěве аталантаракан \ё-хěл: вěрентекен сăмахěсене итлени. |
5. Рефлекси. 2 мин. | – О чем мы говорили на уроке? Чему научились? Что нового узнали? Оцените свою работу. Если вы согласны с результатом своей работы, то выберите лист (желтый, зеленый, красный) и приклейте на дерево. Если не согласны с результатом своей работы, то выберите зеленый лист. Паян урокра мĕн турăмăр, мĕн çĕннине пĕлтĕр? Рефлекси (сăмахпа каласа тата кăмăла кăтартса). | Рефлекси ирттерет. - | Хăйсен шухăшěсене калаёё\, хăйсен \ёне хаклаёёě. | Хутшăнма май паракан вěренě \ё-хěлě: хăйсен шухăшěсене каласа пама пěлни. |
6. Ачасен \ёне хаклани. 2 мин | – Халě отметк=сене итлетпěр. | Ачасен ӗёне хаклать, отметкăсене каласа тухать. | Вěрентекен хаклавне итлеёёě. | Йěркелěве аталантаракан \ё-хěл: хăйсене йěркеллě тытма пěлни. |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Фоат Садриев. Презентация.
Фоат Садриев иҗатына презентация....
"Фоат Садриев - танылган каләм иясе" исемле презентация
Язучының тормыш юлы һәм иҗаты белән танышу өчен өстәмә чыганак буларак кулланыл ала....
5 нче сыйныф өчен (татар төркеме) татар әдәбияты дәресе. Тема: Ф.Садриев “Тургай ни дип җырлый?” хикәясе
Ф.Садриевның “Тургай ни дип җырлый?” әсәрен укып анализлау....
Реферат "Садри Максудиның Октябрь революциясенә кадәрге тормышы"
Садри Максудиның Октябрь революциясенә кадәр трмышы"...
Фоат Садриев сайты
Сайт адресы: http://f-sadriev.hostenko.comЯзучының китаплары: Фоат Садриев китапларыӘдип турында мәгълүмат: Язучы-прозаик һәм драматург Фоат Миңлеәхмәт улы Садриев 1941 елның 10 мартынд...