Компьютерное тестирование по английскому языку для студентов 1-ых курсов всех специальностей СПО
методическая разработка на тему

Гайкалова Ирина Евгеньевна

Методическое пособие предназначено для контроля знаний студентов первых курсов всех специальностей СПО, содержит контрольные работы и тесты  по английскому языку, выполненные в программно оболочке EeasyQuizzy и ориентировано на основные учебники по английскому языку.

Оптимальное закрепление изученного материала осуществляется в процессе выполнения практических заданий на компьютере.

При закреплении, обобщении и систематизации изложенного материала   ИКТ позволяют проводить не только фронтальную работу, но и индивидуальную. За небольшой промежуток времени  можно проверить как теоретические знания обучающихся по данной теме, так и практические.

 

При повторении, при  контроле знаний, умений и навыков (тестирование, тренинги, срезы) тестовый контроль с помощью компьютера предполагает возможность быстрее и объективнее, чем при традиционном способе, выявить, знает  или не знает предмет обучающийся. Тестирование, как способ организации учебного процесса, удобен и прост для оценивания в современной системе обработке информации. На помощь  на данном этапе урока также могут прийти всевозможные компьютерные программы.

 

Целью методический разработки является развитие и совершенствование навыков устной и письменной речи студентов в повседневной жизни и в сфере их будущей профессиональной деятельности, создание необходимой базы знаний для чтения и понимания литературы на английском языке.

Используя данное пособие, можно в полной мере оценить понимание студентами основного учебного материала и навыки владения практической грамматикой. Пособие составлено в соответствии с Федеральным государственным образовательным стандартом среднего профессионального образования, утвержденным Минобрнауки Российской Федерации, а также в соответствии с учебной программой по дисциплине «Иностранный язык». 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл metodicheskaya_razrabotka.docx62.04 КБ

Предварительный просмотр:

Министерство образования и науки Краснодарского края

Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение

Краснодарского края

«Краснодарский архитектурно -строительный техникум»

Методическая разработка

«Компьютерное тестирование

по английскому языку

для студентов 1-ых курсов

всех специальностей СПО»

Краснодар, 2015


СОДЕРЖАНИЕ

1

Аннотация

3

2

Test 1

8

3

Test 2

9

4

Test 3

12

5

Test 4

14

6

Test 5

16

7

Test 6

19

8

Test 7

22

9

Test 8

23

10

Test 9

25

11

Test 10

26

12

Test 11

27

13

Test 12

28

14

Test 13

29

15

Test 14  

30

16

Литература

31


Аннотация

Методическое пособие предназначено для контроля знаний студентов первых курсов всех специальностей СПО, содержит контрольные работы и тесты  по английскому языку, выполненные в программно оболочке EeasyQuizzy и ориентировано на основные учебники по английскому языку.

Оптимальное закрепление изученного материала осуществляется в процессе выполнения практических заданий на компьютере.

При закреплении, обобщении и систематизации изложенного материала   ИКТ позволяют проводить не только фронтальную работу, но и индивидуальную. За небольшой промежуток времени  можно проверить как теоретические знания обучающихся по данной теме, так и практические.

 

При повторении, при  контроле знаний, умений и навыков (тестирование, тренинги, срезы) тестовый контроль с помощью компьютера предполагает возможность быстрее и объективнее, чем при традиционном способе, выявить, знает  или не знает предмет обучающийся. Тестирование, как способ организации учебного процесса, удобен и прост для оценивания в современной системе обработке информации. На помощь  на данном этапе урока также могут прийти всевозможные компьютерные программы.

Целью методический разработки является развитие и совершенствование навыков устной и письменной речи студентов в повседневной жизни и в сфере их будущей профессиональной деятельности, создание необходимой базы знаний для чтения и понимания литературы на английском языке.

Используя данное пособие, можно в полной мере оценить понимание студентами основного учебного материала и навыки владения практической грамматикой. Пособие составлено в соответствии с Федеральным государственным образовательным стандартом среднего профессионального образования, утвержденным Минобрнауки Российской Федерации, а также в соответствии с учебной программой по дисциплине «Иностранный язык».

Практические задания даются разного типа: тестовые с выбором одного или нескольких ответов, в виде открытого задания с кратким ответом и с развернутым ответом.  Все тестовые задания интерактивные с немедленной проверкой. На первых занятиях дается множество компетентностно-ориентированных заданий разного типа на формирование и проверку ключевых компетентностей (информационной, коммуникативной.

Для проверки у студентов первых курсов лексико-грамматических знаний и навыков в работе предлагается использовать задания с выбором ответа (multiple choice). Задания такого типа снимают дополнительные трудности, связанные с оформлением высказывания. А также экономят время и позволяют увеличить объем содержания, которое нужно проверить. Развивает способность к самоконтролю и самооценке.

Система тестовых заданий включает материалы различных типов в зависимости от степени усвоения студентами теории.

Использование компьютерных технологий в обучении иностранным языкам является потребностью времени. Использование тестовых технологий позволяет преподавателю определить, как обучающиеся овладевают знаниями, умениями и навыками, а также проанализировать свою педагогическую деятельность.

Материальная база современных образовательных учреждений позволяет осуществлять выполнение тестовых упражнений, направленных на формирование конкретных языковых умений или на контроль знаний, с применением ИКТ, что предполагает возможность быстрее и объективнее, чем при традиционном способе, выявить знание и незнание обучающихся. Этот способ организации учебного процесса удобен и прост для оценивания в современной системе обработки информации. При проведении тестов каждый студент отвечает на данные задания и самостоятельно получает на экране результат своего ответа. Происходит открытая, объективная оценка знаний учащихся. Ребёнок видит, что отметка не зависит от желания учителя, а оцениваются его реальные знания и умения.

Тесты можно применять как при индивидуальной работе, так и при работе учащихся в группах, в парах. При этом экономится большое количество времени (особенно, если заранее ограничить время выполнения упражнения в настройках интерфейса), что и позволяет интенсифицировать процесс обучения.

Целесообразно использование тестов в процессе обучения иностранному языку как из ресурсов сети Интернет, on-line —тестов, так и составленных самостоятельно с помощью специальных программ для создания тестов.

Ресурсы сети Интернет являются неиссякаемым источником информации, которую можно и должно использовать для образования и самообразования, удовлетворения профессиональных и личных интересов. Преимущества использования современных информационных и коммуникационных технологий как на уроках по иностранному языку, так и в ходе самостоятельной работы обучающихся уже давно не нуждаются в дополнительных доказательствах. На современном этапе возникает другая проблема: как в таком обилии информации найти именно те учебные Интернет-ресурсы, которые действительно способствуют решению конкретных учебных задач при обучении иностранному языку?

Конечно, не всегда эти тесты отвечают нашим запросам. Наличие различных программ для создания тестов позволяет учителю самостоятельно создавать тесты для проведения сетевого тестирования.

Одним из эффективных учебных средств может стать использование в учебном процессе инструментальной программы-оболочки easyQuizzy.

EeasyQuizzy — инструментальная программа-оболочка, предоставляющая преподавателям возможность самостоятельно создавать интерактивные задания и тесты для контроля и самоконтроля учащихся без знания языков программирования и привлечения специалистов в области программирования. Программа предоставляется разработчиками в бесплатном и платном вариантах. Регистрация программы также бесплатная.

Для создания и редактирования упражнений достаточно установить на свой компьютер программу с главной страницы сайта http://easyquizzy.ru/ и иметь небольшой опыт работы в сети Интернет. Разобраться в программе поможет и видеоролик с сайта

http://watchvideo24.ru/raznoe/programma-dlya-sozdaniya-testov-easyquizzy-gde-skachat-programmu-dlya-sozdaniya-testa.html

Редактор тестов easyQuizzy позволяет:

— Создавать тесты на 21 национальном языке.

— Создавать тесты с неограниченным количеством вопросов и неограниченным количеством вариантов ответов для каждого вопроса.

— Использовать в тестах вопросы следующих типов: альтернативный выбор, выбор одного правильного ответа, выбор нескольких правильных ответов, установление правильной последовательности, установление соответствия и свободный ответ.

— Включать в состав вопросов и ответов изображения, формулы и специальные символы.

— Настраивать сложность тестов: задавать вопросы в случайном порядке или задавать ограниченное количество случайных вопросов из общего списка вопросов, перемешивать варианты ответов для каждого вопроса, ограничивать время тестирования.

— Для итогового оценивания использовать систему оценивания с любым количеством оценок.

— Настраивать вид итогового отчета.

— Результат выполнения заданий оценивается в процентах.

— Особенностью этой программы является то, что созданные задания можно вывести на печать.

Особенно ценно то, что для использования тестов, созданных в редакторе тестов easyQuizzy, не требуется установка каких-либо дополнительных программ на компьютерах испытуемых. Тесты easyQuizzy можно запускать с флешки или компакт-диска, отправлять по электронной почте, размещать в интернете или скопировать на все компьютеры в учебном классе. Достаточно запустить файл теста, чтобы пройти тестирование.

Часть тестов данного пособия разработана студентами на уроках информатики и ИКТ с использованием этой программы. Студентам очень интересно меняться составленными тестами и потом оценивать друг друга. Такая работа развивает познавательную активность, творческие способности, даёт возможность применить полученные знания в новой ситуации.

Результаты проверки тестов анализируются и  позволяют внести необходимые коррективы в процесс обучения и тем самым предупредить повторение ошибок. С целью профилактики обучающиеся могут записывать возможные типичные ошибки в специально отведенные странички в словарях.

Такие тесты значительно повышают мотивацию к изучению английского языка. Обучающиеся  работают более активно, и даже слабые обучающиеся стараются получить более высокую оценку за счет знаний, полученных на уроке, вариативности ответа.

Оптимальным является использование составленных с помощью программы-оболочки easyQuizzy заданий при организации самостоятельной работы обучающихся над учебным материалом. Подобная форма работы позволяет в полной мере учесть индивидуальные особенности обучающихся, так как дает им возможность работать в оптимальном для них темпе, выполнять упражнения столько раз, сколько им требуется для полного усвоения, и, самое главное, обучающиеся могут сразу же проконтролировать результаты своей деятельности.

Исключается возможность «подсматривания» правильных ответов. Кроме того, интерфейс программы прост и понятен, поэтому создание тестов занимает минимум времени (с учетом объема вопросов), которое требуется только на ввод данных. Регулирование времени и возможность вывода ошибок на экран после прохождения теста являются дополнительными преимуществами. Привлекает также возможность выбора разных вариантов ответов на вопросы (одиночный, множественный выбор, свободный ответ).

Обучающиеся смогут узнать о своих достижениях или пробелах в учении, сравнивать свои результаты с эталоном, тем самым развивается самоконтроль.

Результативность выполнения тестов высокая, поскольку они носят не только контролирующий характер, но и обучающий. Студенты  могут посмотреть, в каких заданиях ими сделаны ошибки, сделать тест еще раз, и не только добиться правильного выполнения, но и запомнить нужный материал.

Методическая разработка соответствует ФГОС, имеет практическое значение и рекомендуется преподавателям английского языка для тематического контроля обучающихся первых курсов.




Test 1

I.Напишите must или mustn’t

  • At the zoo, you can mustn’t open the cages.
  • You the animals.
  • You __________ put litter __________ feed the animals.
  • You __________ touch in the bin.
  • You __________  buy a ticket.

II.Выберите правильный ответ:

  • Is there any sugar?         Yes, there is/ Yes, there are.
  • Are there any apples?    No, there aren’t / No, there isn’t.
  • Is there a lemon?            Yes, there are / Yes, there is.
  • Are there any sweets?    Yes, there is / Yes, there are.
  • Is there any milk?           No, there aren’t / No, there isn’t.
  • Is there a cake?               No, there isn’t / No, there aren’t.

III.Закончите предложения, вставив нужное слово:

zoo, shop, cinema, park, swimming pool, hospital,  restaurant

  • You swim in the ______________________
  • You see animals at the __________________
  • You eat food at the_____________________
  • You buy new shoes in the ________________
  • You watch film in the ___________________
  • You see the doctor in the ________________

IV. Выпишите лишнее слово.

  • penguin   parrot    jacket   goat     ________________
  • shirt    skirt    sandal    spots         ________________
  • men  women   children  child       ________________
  • fork   spoon   foot  glass               ________________
  • doctor   shoulder   nurse  vet        ________________

V.Разделите слова на 2 темы:

class  ball  grass  teacher  uniform  tree  lesson  kite  science  bike  desk  river

               SCHOOL                                                 PARK

_______________________                  ________________________

_______________________                  ________________________

_______________________                  ________________________

_______________________                  ________________________

_______________________                  ________________________

_______________________                  ________________________


VI.  Соедините слова, чтобы получилось предложение.

  • She’s wearing                                                           water
  • He’s  swimming in                                                   sandwich
  • They’re  going   to                                                    trousers
  • He’s eating                                                               the sea
  • I’m drinking                                                             the cinema

VII. Ответьте на вопросы:

  • Can you swim?  Yes, I can / No, I can’t.
  • Have you got a sister?  Yes, I have / No, I haven’t
  • Do you like ice cream? Yes, I do / No, I don’t
  • Can you dance?  Yes, I can / No, I can’t.
  • Have you got a dog? Yes, I have / No, I haven’t
  • Do you like football?  Yes, I do / No, I don’t
  • Выбрать правильны         вариант ответа

Test  2

1. I ..….. my breakfast at the moment.

a) am eating          b) eat              c) have eaten

2. She ..….. her dog.

a) have already walked          b) has already walked       c) already walked

3. ……. volleyball well?

a) Do you play               b) Does you play          c) Are you playing

4. Thomas ……… his homework yet.

a) isn't doing          b) hasn't done        c) doesn't do

5. What …….. now?

a) do you do        b) have you done         c) are you doing

6. He usually ……. to bed at 10 p.m.

a) goes                   b) is going       c) has gone      d) go

7.He … already … his homework.

  a) has done    b) have done   c) will do

8.  The  town … founded in 1368.

 a)  is      b) was     c) were

9. What … your sister … at the moment?

 a) is … doing      b) has … done     c) does … do

 10. They …… this club every Sunday.

   a) are visiting       b) have visited     c) visit

  11. I … never … to England.

  a) has been    b) have been     c) will be

2. Поставить предложения в Present Perfect

  • The woman (just/ buy) the flowers.
  • The children (already/ go) to the museum.
  • The policeman (not/ find) the robber yet.
  • My father (never/ be) to Spain.
  • They (know) each other since their childhood.

3.Вставить правильный артикль

1.        Los Angeles is in …USA.

                A) a    B) the     C)----

2. I often dream of fishing in the rivers of …..Russian Federation.

                A) a      B) the     C)----  

3. India  will   be …. best place in the world.                                  

                  A) a    B) the  C) -----

 4. ……Australia  is famous for kangaroos.

                  A) ---- B) a     C) the

  5. Who had not heard of …..Mississippi?

                  A)  a    B)  the       C)-----

 6.  My friend comes from the UK or ….Great Britain.

                   A) the     B)------ C)  a                                                      

7.The capital of ….Canada is ….Ottawa.

                 A) a         B) the        C)----

8)    Russia is …. largest country in the world.

                 A)  the         B)a       C)------

9) Welcome to ….. Greece  for summer.

                  A) a      B)  the        C)-------

10)   …..UK  is smaller than France.

                   A) a     B) the         C)-----  

4. Прочитать текст и выбрать правильный неправильный ответ

     My favourite holiday is Christmas. We decorate the Christmas tree and our house. My little sister writes a letter to Santa Claus asking him for presents. I don’t write letters to Santa Claus. I am big already. I know my parents buy Christmas presents for me and her, our relatives and our friends. I don’t buy presents for my grandparents. I make funny toys for them. My mother cooks a special Christmas dinner. We invite our grandparents to our place. On the 25th of December my sister and I get up early in the morning. There are two stockings full of small presents on our beds. During the Christmas holidays we enjoy ourselves: play, watch TV and video, visit our friends and eat a lot of tasty things.

               True or false

  • Carol’s  favourite holiday is Christmas.
  • She always writes a letter to Santa Claus.
  • Carol doesn’t buy presents  for her grandparents, she makes funny toys for them herself.
  • Carol’s mother cooks a special Christmas dinner.
  • On the 25th of December Carol and her sister get up early to find presents.

5.  Составьте предложения.

  • I, Trafalgar, never, been to, Square, have.
  • Letter, has, Mike, already, that, read.
  • Has, he, not, aunt, visited, his.
  • I, Trafalgar, never, been to, Square, have.
  • Letter, has, Mike, already, that, read.
  • Has, he, not, aunt, visited, his.

Test 3

I. Put a preposition from the box into the gaps.

At / without / on / to / about

1. I am worried ….. the exam.

2. She is good ….. singing.

3. She climbs ….. ropes.

4. What is ….. TV tonight.

5. Well, let’s go ….. the cinema.

Answers: 1. about; 2. at; 3. without; 4. on; 5. to.

II. Put do, don’t, does or doesn’t into the gaps.

1. ….. you like red roses? Yes, I …..

2. ….. he work for Toyota? Yes, he …..

3. ….. she go to the supermarket on Monday? No, she …..

4. ….. you learn English on Saturdays? No, I …..

5. ….. they drive to work? Yes, they …..

Answers: 1. Do/Yes, I do; 2. Does/Yes, he does; 3. Does/No, she doesn’t; 4. Do/No, I don’t; 5. Do/Yes, they do

III. Write is / are in the gaps.

1. Where ….. you from?

2. What …. this?

3. ….. they from Italy?

4. What ….. your telephone number?

5. ….. you a secretary?

Answers: 1. are; 2. is; 3. are; 4.is; 5. are.

IV. Put have/has in the gaps.

1. What pets ….. people got?

2. Ann ….. many friends at school.

3. Nina …..a blue dress.

4. All boys and girls in the class ….. books and pens.

5. His cat ….. three kittens.

Answers: 1. have; 2. has; 3. has; 4. have; 5. has.

V. Choose the correct verb.

1. At weekends Ali cook/cooks dinner for his friends.

2. When does/do you get up?

3. Andrew and I like/likes playing tennis.

4. Tom have/has lunch at work.

5. John lives/live in London.

Answers: 1. cooks; 2. do; 3. like; 4. has; 5. lives.

VI. Complete the sentences using the superlative form of the adjective.

1. That house is very old.  Yes, __________________ in the village.

2. The Ritz is a very expensive hotel. Yes, __________________ in London.

3. Hambledon is a very pretty village. Yes, _________________ in England.

4. Everest is a very high mountain. Yes, ____________________ in the world.

5. This is a very easy exercise. Yes, _________________ in the book.

Answers: 1. Yes, it’s the oldest house in the village. 2. Yes, it’s the most expensive hotel in London. 3. Yes, it’s the prettiest village in England. 4. Yes, it’s the highest mountain in the world. 5. Yes, it’s the easiest exercise in the book.

VII. Put There is/There are in the gaps.

1. ….. a big tree in the garden.

2. …. a lot of accidents on this road.

3. ….. a good film on TV tonight.

4. ….. 11 players in a football team.

5. ….. a train at 11.30.

6. ….. some big trees in the garden.

7. …..a man on the roof.

8. ….. seven days in a week.

Answers: 1. There is; 2. There are; 3. There is; 4. There are; 5. There is; 6. There are; 7.There is; 8. There are.

Test 4

Задание 1: Choose the right answer:


• Do you like listening to music?
a) Yes, I like.
b) No, I do.
c) Yes, I do.


• Does she like to play computer games?
a) Yes, she like.
b) No, she does.
c) Yes, she does.

• My grandmother ….. gardening.
a) is fond of…
b) fonds of
c) like

• I … fond of swimming.
a) is
b) am
c) are

• My brother ….. to play football.
a) like
b) likes
c) don’t like

• …. you ever been to Moscow?
a) Has
b) Have
c) Do

• …. your mother ever been to London?
a) Has
b) Have
c) Does

• I …. never been in the museum.
a) has
b) have
c) do

• What … you … tomorrow? (do)
a) is, doing
b) do, doing
c) do, do

• Listen! She (play) the guitar.
a) is playing
b) are played
c) plays

• I (go) to school every day.
a) go
b) is going
c) am going

• She (listen) to music now.
a) is listening
b) listens
c) listened


Задание 2: Give three forms of irregular verbs.

• Become - ………. - ………
• Take - …………. - ……………
• Think - …………. - ………..
• Put - ………… - …………..
• Write - ……….. - …………..


Задание 3: Complete the sentences.
• I like to ……………..
• I have never ……………
• Every summer I ………………..
• I prefer ………………….for dinner.
• My mother is fond of ……………..
• I don’t like …………..

Test 5

№1

  • She is … Turkey.

A in                          B from                                 C at

  • I … speak English

    A can                        B have                                 C do

  • Our family … a big house.

A have got                B are got                             C has got

  • Sue … cats.

A loves                     B love                                  C love’s

  • The ball is … the book.

A on                          B between                           C into

  • She … funny.

A isnt’                       B not                                   C isn’t  

  • We … like bananas.

A aren’t                    B don’t                                 C doesn’t

  • How old … you?

A is                           B am                                    C are

  • Crocodiles live in the ….

A  river                     B forest                                C garden

№2

1)How many dolls …?

A she have got            B she has got                     C has she got

  • I’ve got a sister and … brothers.

A thre                        B three                                 C tree

2)My aunt Lusy and … John are a very merry family.

A uncle                      B brother                             C friend

3)Is … teddy bear big or small?

A you                        B yours                                 C your

4)… her boyfriend like swimming?

A Does                    B Is                                         C Do

5)My friends and I ski, skate and play … in winter.

A snow                    B snowballs                            C snowflakes

6)What are … names?

A that                      B their                                     C theirs  

7)I … go out with my friend Ann.

A yesterday              B now                                   C often  

8)I’m interested … history.

A in                          B with                                   C about    

9)My sister has got a good camera and she often takes photos … animals.  

A with                      B of                                       C through

10)… there a good art gallery?

A Are                      B Has                                     C Is      

№3

1)It closes … half past six … the evening.              

A at, on                   B on, in                                  C at, in      

2)… the weekend it is closed.

A On                        B At                                      C In    

3)“… Tony?” “He’s my husband.”

A Who’s                  B What’s                               C Whose    

4)It’s my … bike.

A childrens’             B children’                            C children’s      

5)It is often … in winter.

A snowy                   B snowing                             C snows        

6)If you want more adventure, you can go to … Alps.

A -                            B the                                      C The  

7)Lake Baikal is … lake in the world.

A the most deep       B the most deepest                C the deepest  

8)The computer is ….

A my                        B mine                                   C me      

9)Marie Curie … her studies in Poland but in 1891 she left for France.

A begun                    B began                                 C begin

10)Where … Sherlock Holmes …?

A did, live                B -, lived                                C did, lived

№4

1)Have we got … meat?

A some                     B anything                             C any    

2)He doesn’t like ….

A a chocolate            B chocolate                           C chocolates

3)You … to do exercises every day to keep fit.

A have                       B can                                     C must

4)People of all ages can play ….

A an hockey               B the hockey                        C hockey

5)It … raining.

A doesn’t                     B isn’t                                   C hasn’t  

6)I’m playing ….

A guitar                       B a guitar                               C the guitar

7)“How … is the vase?” “Fifteen pounds.”

A much                        B many                                  C high

8)London is on ….

A River Thames          B River Thames                     C the River Thames      

9)Scientists … about 100 planets outside our solar system.

A discover                   B have discovered                 C discovered

 

Test 6

1. Выбери нужную форму «to be».

1. They _____ nice rabbits.

2. I ____ a pupil.

3. He ______ brave and strong.

4. It ______ a nice song.

5. You _______ doctors.

2. Открой скобки, поставив глагол в нужной форме.

1. She ________ (see) six ducks.

2. Bob _________ (like) his funny dog.

3. We __________ (want) ice-cream.

4. I _________ (can) run and jump.

5. My horse ________ (like) carrots.

3. Выбери глагол have/has.

1. I _________ got a sister.

2. We _______ got 5 cars.

3. He ________ got a new toy.

4. She _________ got a bike.

5. They _________ got a big house.

4. Выбери there is или there are.

1. ____________ a lot of books on the table.

2. ____________ a cat under the bed.

3. ____________ a boy in the room?

4. ____________ many apples on the tree?

5. ____________ (not) a toy in the box.

5. Напиши слова во множественном числе.

1. a dress – _________

2. a tooth – _________

3. a lake – _________

4. a boy – _________

5. a man – _________

6. a family – _________

6. Составь предложения.

1. aunt / my / table tennis / play / to / likes.

2. like / does / not / Bob / play / to / tennis.

3. you / play / can / basketball?

4. cow / your / is / brown?

5. like / I / to / ride / a big wheel / on.

1. Вставь much/many.

1. I can see ________ milk in the glasses.

2. I see _________ sweets in the box.

3. There are _______ apples on the plate.

4. There were _________ books on the table.

5. Is there _________ butter on the bread?

2. Напиши степени сравнения.

beautiful – _________

big – _________

long – _________

bad – _________

good – _________

3. Present Simple/ Continuous/ Past Simple/ Future Simple.

1. Tom _______________ (play) football every Sunday.

2. I _______________ (wear) a raincoat now.

3. Look! Kate _______________ (go) to school.

4. We _______________ (buy) a new car last week.

5. Next Sunday he _______________ (visit) his Granny.

6. My brother _______________ (not drink) coffee yesterday.

7. I _______________ (not like) bananas.

4. Вставь some/any.

1. I have _______________ cheese.

2. Is there _______________ sugar in my cup?

3. No, there is not _______________. There is not _______________ butter on the plate.

4. I don’t drink milk. I’d like to drink tea. Have you got _______________ tea?

5. Put _______________ butter on the plate.

5. Вставь there was/ there were.

1. ___________________ any sugar in my tea?

2. ___________________ a lot of sweets in the box.

3. ___________________ five boys and ten girls in the class.

4. ___________________ the sun in the sky.

5. ___________________ many books on the table?

Key:

1. 1. are; 2. am; 3. is; 4. is; 5. are

2. 1. sees; 2. likes; 3. want; 4. can; 5. likes

3. 1. have; 2. have; 3. has; 4. has; 5. have

4. 1. there are; 2. there is; 3. Is there; 4. Are there; 5. there isn’t

5. 1. dresses; 2. teeth; 3. lakes; 4. boys; 5. men; 6. families

6. 1. My aunt likes to play table tennis.
2. Bob does not like to play tennis. 
3. Can you play basketball? 
4. Is your cow brown? 
5. I like to ride on a big wheel.

1. 1. much; 2. many; 3. many; 4. many; 5. much

2. 1. more beautiful, the most beautiful; 2. bigger, the biggest; 3. longer, the longest; 4. worse, the worst; 5. better, the best

3. 1. plays; 2. am wearing; 3. is going; 4. bought; 5. will visit; 6. didn’t drink; 7. don’t like

4. 1. some; 2. any; 3. any, any; 4. any; 5. some

5. 1. Was there; 2. There were; 3. There were; 4. There was; 5. Were there

 

Test  7

Choose the correct item.

1. He __________ the bank, when the thieves ___________ his money.

A. left/took
B. was leaving/were taking
C. was leaving/took

2. “What ________ for a living?” “I’m a designer.”

A. do you do
B. are you doing
C. you do

3. Sonya __________to travel a lot but she does now.

A. didn’t
B. used
C. didn’t use

4. Chris didn’t come to the party, and ___________ his friend John.

A. so did
B. neither did
C. neither didn’t

5. If my mum ______ me, I’ll do it on my own.

A. helps
B. doesn’t help
C. won’t help

6. The news _____ very depressing.

A. were
B. was
C. been

7. “Where ___________?” “In Moscow.”

A. were you born
B. was you born
C. you were born

8. Another famous cathedral is __________ Canterbury Cathedral.

A. a
B. the
C. –

9. Mike wanted his friend _______ with him.

A. go
B. to go
C. going

10. The film was _______.

A. boredom
B. bored
C. boring

Test 8

Open the brackets with the correct verb form.

1. She (know)________ Ann for five years.
2. If I were you, I (go)_____ out.
3. I (read)_______ the book since Monday. It’s very interesting.
4. Sometimes letters (send)________ to the wrong address.
5. At the end of 1999, London (become)________ home to the world’s largest observation wheel.

Correct the mistakes.

1. I heard him spoke.
2. Money make money. (proverb) 
3. I don’t know those students. Do you know they?
4. Do you know why did he sell his car?
5. You don’t should go to bed so late.

Five sentences in the text are incomplete. Choose from the list A–F the one which fits each gap (1–5). There is one extra letter in the list which you do not need to use.

A. used to go to clubs and pop concerts
B. with some birthday money
C. to any concerts for ages
D. used to sing to me
E. started going to concerts
F. because of two years inside the musical school

I  Вставьте артикль, где необходимо.

1. … Moscow is situated on … Moscow River. … Moscow is a river that moves very slowly. There is … canal called … Moscow-Volga Canal which joins … Moscow to …Volga. … Volga runs into … Caspian Sea.

2. In … Siberia there are many long rivers: … Ob, … Irtysh, … Yenissei, … Lena and … Amur.

3. … Altai Mountains are … higher than … Urals.

4. There is a splendid view of … Lake Geneva from this hotel.

5. … United Kingdom consists of … Great Britain and … Northern Ireland.

6…. White Sea is in … north of our country.

7. … Pacific Ocean is very deep.

7. Is … Canada  … largest country in … America?

8. … Red Sea is between … Africa and … Asia.

9. … France is to … north of … Italy.  

II   Вставьте артикль, где необходимо.

1. Several rivers run into … sea at … New York. … most important is … Hudson River which empties to … Atlantic Ocean. Besides … Hudson there are … two other rivers: …East River and … Harlem River.

2. … Chicago is on … Lake Michigan.

3. … Russia is washed by … Arctic Ocean.

4. … Kiev is to … south of … Moscow.

5. … Philippines are situated to … southeast of … Asia.

6. … Neva flows into … Gulf of … Finland.

7. …Kazbek is … highest peak of … Caucasus.

8. … Europe and … America are separated by … Atlantic Ocean.

9. … Nile flows across … northeastern part of … Africa to … Mediterranean Sea.

Test 9

1 вариант

  • Вставьте артикль a/an, если это необходимо: ___rat, ___ pupil, ___apple, ___ silk, ___eleven, ___ buses, ___ beautiful, ___ show, ___ she.
  •  Заполните пропуски to be/to have. She _______ a generous person. He ______ very clever. They ________ a nice cat. She ________a kind book. To tell the truth, I _____ quite lazy.
  •  Задайте общий вопрос, дайте на него ответ, образуйте отрицание. 1)She is doing her home work now. 2) They will go to London  tomorrow.
  • Образуйте сравнительную и превосходную степени прилагательных: Beautiful Cute Fat Lazy Brilliant
  •  Определите тип слога: 1) cut 2) to take 3) here 4) corn 5) a pat

 2 вариант

  • Вставьте артикль a/an, если это необходимо: ___long, ___ animal, ___school, ___milk, ___pen, ___ foxes, ___ good-looking, ___ go, ___ he.

  • Заполните пропуски to be/to have. he _______ a sociable boy. They ______ very lazy. We ________ a nice tigers. It________an interesting magazine. To tell the truth, I _____ too careful.
  •  Задайте общий вопрос, дайте на него ответ, образуйте отрицание. 1She is playing football now. 2) They will do this work tomorrow.
  •  Образуйте сравнительную и превосходную степени прилагательных: Good-looking Nice Big Pretty Fabulous
  • Определите тип слога: 1) a mop 2) to take 3) ware 4) a car 5) a mop

Test 10.

  • Поставить глагол to be в правильную форму:

  • My cousins – in Minsk now.
  • Next year our teacher  of History – in Moscow.
  • What – your surname? My surname – Smirnov.
  • Yesterday the director of our office – ill. He – absent.
  • The flats in this new house – large and light. Next month I - going to buy them.

  • Поставить глагол to have в правильную форму:

  • Yesterday they wanted to go to the theatre, but they – no tickets.
  • I can, t open the door. I – no key.
  • Ivan is a businessman. He – a large firm.
  • Next month he – a new TV set.
  • This famous university – a lot of wonderful faculties.

  • Перевести предложение с русского языка на английский.

  • Где ваш дом? Наш дом находится на улице Гончарова.
  • Кто отсутствует сегодня? Три студента отсутствуют, они болеют.
  • У этой девушки светлые волосы, голубые глаза.
  • У старосты есть ключ от этого кабинета.
  • Этот университет самый старый.
  • В августе они были в Сочи.
  • Скорость этого автомобиля очень высока.
  • В следующем году он станет юристом.
  • Где мои вещи? Они в сумке.
  • У него огромная семья и много родственников.

Test 11

/to be, to have в Present Simple, Past Simple, Future Simple/.

V-2.

Поставить глагол to be в правильную форму:

  • English dictionaries – on the shelf.
  • This famous museum – on Lenin street.
  • Where – the flowers. The flowers – in the vase.
  • Her  neighbour – rude and aggressive.
  • Next week my mother – 45.
  • Yesterday they – in the country. They – happy  to have a weekend.

  • Поставить глагол to have в правильную форму:

  • Yesterday the students of this group – a test in English.
  • – you any English dictionary? Yes, I – two English dictionaries.
  • Last year this businessman – a large firm.
  • Nick – a lot of free time today.
  • The baby – many wonderful toys.

  • Перевести предложение с русского языка на английский.
  • Где находится столовая? Наша столовая находится на первом этаже.
  • Их соседи отличные люди. Где  наш преподаватель по математике? Он отсутствует, он болен.  
  • Цветы в вазе, ваза на столе, стол в комнате.
  • Это его новая квартира. В квартире 3 огромные комнаты.
  • Вчера у этой группы был последний экзамен.
  • Студенты, ваши учебники в библиотеке, возьмите их там.
  • Твой отец коренастый? Нет он высокий и стройный.
  • Мой брат очень спокойный, застенчивый человек.
  • У нашего преподавателя юбилей. Ему исполнится 40 лет.
  • Скорость автомобиля высокая.

Test 12

/to be, to have в Present Simple, Past Simple, Future Simple/.

  • Поставить глагол to be, to have  в правильную форму:

  • Bob – an excellent driver. He – two cars.
  • – you any dictionaries in your library? Yes, of course. We – a lot of different dictionaries.
  • Last year this young girl – a pupil at school, this year she – a student at university, in several years she – an excellent specialist.
  • This famous university – the oldest in Moscow.
  • What - the weather yesterday? It – cool, rainy.
  • Next summer she – in England, she – lessons there.
  • This department store – many departments.
  • – you any good restaurants in your town?
  • Where – your tutor? He – in a hospital
  • Where – you yesterday  at this time? We – in the disco club.      

  •                                                                                    

  • Вчера у студентов этой группы была контрольная работа.
  • Наши соседи отличные люди.  
  • Это упражнение сложное?
  • Завтра у студентов выходной. У них не будет занятий.
  • Работник этой фирмы очень грубый и агрессивный.
  • На какой улице находится офис вашего директора?
  • Мой брат не энтузиаст, он пассивный человек.
  • Где официант? У  официанта много заказов сейчас, он скоро подойдет.
  • У нашего преподавателя много хороших словарей.
  • В этих лабораториях современное оборудование.

 


Test 13

Test on Perfect Tenses. Variant 1.

  • I just ...  my report when you phoned me.

a) have made; b) has made; c) will have made; d) had made; e) made

  • He ... already. Please, come in two hours.

a) has gone; b) had gone; c) will have gone; d) have gone; e) go

  • Before you get up, we ... the house.

a) will clean; b) had cleaned; c) have cleaned; d) has cleaned; e) will have cleaned

  • By 6 yesterday Daria ... supper.

a) have cooked; b) cooked; c) has cooked; d) had cooked; e) will have cooked

  • I think we ... before.

a) will have met; b) has met; c) had met; d) have met; e) met

  • ... you ever to London?

a) will have been; b) have been; c) had been; d) has been; e) been

  • Daniel ... from the University this year.

a) has graduated; b) had graduated; c) have graduated; d) will have graduated; e) graduated

  • When Ed came, they ... dinner already.

a) have had; b) has had; c) will have had; d) had had; e) had

  • They ... football before he returns.

a) will have played; b) have played; c) has played; d) had played; e) play

  • She remembered that she ... Sarah at the conference.

a) has seen; b) have seen; c) will have seen; d) had seen; e) seen

  • On my way to University I found out that I ... my papers at home.

a) had left; b) have left; c) has left; d) will have left; e) left

  • Oh, David! I ... you for ages!

a) had not seen; b) has not seen; c) won't see; d) won't have seen; e) have not seen

Test 14

Test on Perfect Tenses. Variant 2.

  • ... you dinner today?

a) has had; b) had had; c) will have had; d) have had; e) did have

  • Where is she? I ... for her everywhere and cannot find her.

a) will have looked; b) has looked; c) have looked; d) looked; e) had looked

  • By the time you phoned him, he ... to bed already.

a) has gone; b) had gone; c) gone; d) have gone; e) will have gone

  • Tomorrow by 3 I ... my article.

a) will write; b) have written; c) had written; d) will have written; e) has written

  • He was very tired because he  ... a long busy day.

a) had had; b) has had; c) have had; d) will have had; e) had

  • Mr Brown looked through the papers which his secretary ... to him.

a) had brought; b) has brought; c) brought; d) have brought; e) will have brought

  • I want to see Mr Seagal. - Sorry, but he ...  yet.

a)  had not come; b) have not come; c) has not come; d) did not come; e) won't have come

  • I am sure by next Sunday I ...  my report.

a) have prepared; b) has prepared; c) had prepared; d) will prepare; e) will have prepared

  • When he came back, we ... all the apples.

a) have eaten; b) ate; c) have eaten; d) had eaten; e) will have eaten

  • Sorry, I cannot remember where I ... you.

a) had met; b) will have met; c) met; d) have met; e) has met

  •  Let's go to this play. We ... to the theatre for ages!

a) have not been; b) has not been; c) won't be; d) won't have been; e) had not been

  • He ... , when you come to see us.

a) return; b) will return; c) has returned; d) had returned; e) will have returned


Литература

  1. Голубев А.П., Н.В. Балюк, И.Б. Смирнова Английский язык: учебное пособие для студентов СПО -  9 изд., М.: Издательский центр «Академия», 2010.-336с.
  2. Шевелева С.А., Стогов В.Е. Основы экономики и бизнеса: учебное пособие для студентов СПО -  9 изд., М.: «Юнити», 2010.-515Кс.
  3. Корнеева Е.А., Баграмова Н.В. Практика английского языка  для студентов СПО-изд «Союз» 2011
  4. Чарекова Е.П. Практика устной и письменной речи:  учебное пособие для студентов СПО -  9 изд., М.: Издательский центр «Академия», 2012.-334 с.

        


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Пособие по выполнению контрольных работ по английскому языку студентами технических специальностей

Пособие  состоит из теоретической и практической части. Представляет  собой грамматический справочник по английскому языку и методические  рекомендации по выполнению контрольных р...

Методическая разработка урока по английскому языкудля 5 класса

Данный урок  английского языка по теме "Несчастная жизнь кота Пафнутия" разработан в соответствии с требованиями ФГОС для 5 класса....

Рабочая программа по дисциплине "Английский язык" для студентов 2-4 курсов специальности СПО 230401 "Информационные системы (по отраслям)"

Рабочая программа дисциплины «Иностранный (английский) язык» разработана на основе Федерального государственного образовательного стандарта (ФГОС) среднего профессионального образования (СПО) по подго...

Рабочая программа по дисциплине "Английский язык" для студентов 2-4 курсов специальности СПО 151034 "Техническая эксплуатация оборудования в торговле и общественном питании"

Рабочая программа дисциплины «Иностранный (английский) язык» разработана на основе Федерального государственного образовательного стандарта (ФГОС) среднего профессионального образования (СПО) по подго...

Рабочая программа по дисциплине "Английский язык" для студентов 2-4 курсов специальности СПО 90631 "Техническое обслуживание и ремонт автомобильного транспорта"

Рабочая программа дисциплины «Иностранный (английский) язык» разработана на основе Федерального государственного образовательного стандарта (ФГОС) среднего профессионального образования (СПО) по подго...

Спецификация промежуточной аттестации по иностранному языку (английский) для студентов 1курса (1 семестр) специальности 31.02.01 «Лечебное дело» групп 111,112

Спецификация промежуточной аттестации по иностранному языку (английский) для студентов 1курса (1 семестр) специальности 31.02.01 «Лечебное дело» групп 111,112....

Спецификация промежуточной аттестации по иностранному языку (английский) для студентов 1курса (2 семестр) специальности 31.02.01 «Лечебное дело» групп 111,112

Спецификация промежуточной аттестации по иностранному языку (английский) для студентов 1курса (2 семестр) специальности 31.02.01 «Лечебное дело» групп 111,112....