Класс сәғәте"Ата-әсәне тыңлаған - әҙәм булған, тыңламаған әрәм булған"
классный час на тему
Класс сәғәте "Ата-әсәне тыңлаған - әҙәм булған,тыңламаған әрәм булған"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
ata_kl._chas.docx | 24.14 КБ |
Предварительный просмотр:
Класс сәғәте
Ата - 2с2не ты8ла4ан – 262м бул4ан, ты8лама4ан 2р2м бул4ан.
Ма7сат. У7ыусылар6а кешелеклелек, яр6амсыллы7 сифаттары т2рби2л21. Ата – 2с2л2рг2 ҡарата ихтирамлылы7, изгелек сифаттары т2рби2л21. Ми3ырбан3ы6лы7ты8, ш2ф72т3е6лекте8 кеше тормошон к18ел3е6 х2лд2рг2 килтере1се с2б2пт2р6е8 бере3е ик2нлеген а8латыу.
Йы3аз. Проектор, м272лд2р, т0рл0 т09т2ге й0р2кт2р.
Д2рес барышы.
- Ойоштороу моменты.
№аумы3ы4ы6, у7ыусылар. К2йефт2реге6 нисек? Йылмайып 7ара4ы6 әле бер- береге6г2, 7уна7тар4а, барыбы6 6а нинд2й матур6ар, к1рк2мд2р, м0л2йемд2р. Бе66е8 б0г0нг0 класс с242те бер а6 баш7асара7 булыр. Бер –беребе6г2 тотоношайы7 та х2йерле минуттар тел2йек. У7ыу м2сь2л23ен 7уйыу. Ши4ыр уҡыу.
Атай, 2с2й, мин, апай.
Олатай, өл2с2й 32м бер бес2й-
Бе66е8 0йҙ2 бе6 ет21
Бе66е8 бес2й етенсе.
Был ши4ыр6а ним2 тура3ында 316 бара? Ши4ыр6ы8 исемен кем 2йт2 ала? Тим2к б0г0нг0 д2рест2 ним2 тура3ында 30йл2ш2с2кбе6?
« х26ер т0рк0мд2р62 эшл2п алайы7. №е6 4аил2 т0ш0нс23ен нисек а8лай3ы4ы6? !6еге66е8 4аил2ге6 тура3ында 30йл2п китеге6 2ле. ( ;аил2 –бик оло 316 ул. Бе6 16ебе66е 4аил2л2 и8 к2р2кле, и8 ярат7ан кеше итеп тоябы6. Атай- 2с2й, 0л2с2й-олатай – 4аил2не8 и8 х0рм2тле кешел2ре, улар донъяла и8 42зиз, бер62н-бер. ;аил2л2 т0рл0 эшт2р6е к1м2кл2п баш7арып була.)
- Бик д0р09, у7ыусылар. Донъяла и8 я7ын, и8 42зиз кешел2р – атай – 2с2й62р. Улар 32р ва7ыт бе66е8 янда- ауыры4анда ла, шатлан4анда ла. «с2й62р бе66е йомша7 7улдары, на6лы 7араштары 32м ки8 к18елд2ре мен2н шатландыр3а, атай6арыбы6 к0сл0л0г0, батырлы4ы 32м у84анлы4ы мен2н та8 7алдыра.
- Мин 3е6г2 0й эшен2 атай 32м 2с2й62р тура3ында м272лд2р алып килерг2 7уш7айным. Атай-2с2й62рг2 бул4ан х0рм2тл21 хист2ре йыр6ар6а 4ына т1гел, хал7ыбы66ы8 йор телле, зир2к а7ылы ижад итк2н м272лд2р62 л2 ки8 са4ыл4ан. «й62ге6, 32р т0рк0мд08 м272лд2рен ты8лап 1т2йек, м272л 2йтеш уйнап алайы7.
Мәҡәлдәр әйтеү.
_ Бик д0р09, у7ыусылар. М272лд2р62н к1реүебеҙс2, ата-2с2 донъяла и8 б0й0к кешел2р. Улар бе66е ел-ям4ыр тей6ерм2йс2, 726ерл2п-т2рби2л2п 19терг2н кешел2р. «мм2 тормошта к18ел3е6 осра7тар4а ла осрар4а тура кил2.
Проектор6а м272л.
- «й62ге6, “Ата - 2с2не ты8ла4ан – 262м бул4ан, ты8лама4ан 2р2м бул4ан” м272ле тура3ында 30йл2ш2йек 2ле. №е6 был м272лде8 м242н23ен нисек а8лай3ы4ы6? Тормошта шундай осра7тар6ы ишетк2неге6, к1рг2неге6 бармы? Т0рк0мд2р62 тикшереп 1т2йек 2ле. К0т0лг2н яуап. Ата-2с2не8 316ен2 7ола7 3ал4ан, ярат7ан, х0рм2тл2г2н, улар4а яр6ам итк2н кеше ген2 32йб2т була.
- У7ыусылар, был м272лде8 м242н23ен2 ми9ал итеп “Са7 – Су7” б2йетен килтерерг2 була.
Эйе, у7ыусылар. Атай- 2с2й6е бер 7асан да р2нйетерг2, х2терен 7алдырыр4а ярамай. «й62ге6 , х26ер “Са7 – Су7” б2йетен2н 060к ты8лап 1т2йек.
“Са7 – Су7” б2йетен уҡыу.
- У7ыусылар, ата-2с2не8 ха7ы – балалары 09т0нд2 бик 6ур. №2р 7ай3ыбы6 ата-2с2не8 ризалы4ын алып, улар4а 32р ва7ыт изгелек 7ылып, к18елд2рен р2нйетерлек ауыр 316 2йтм2йенс2 й2ш2рг2 тейешбеҙ. №2р ата-2с2 16 бала3ын игелекле, ш2ф72тле, 16ене8 таянысы бул3ын тип 0м0тл2неп 19тер2. Бик борон4о 4алимдарыбы6 былай тип 2йтк2нд2р. Проектор6а 31662р.
“ Кем д2 кем ата-2с2не8 ризалы4ын алмай, улар6ы8 яуыз дауа3ын ал3а, улар6ы8 726ерен белм232, ул кешене 16ене8 балалары р2нйетер, 3ис балаларынан я7шылы7 к1рм29.”
- №е6 был 31662р мен2н килеш23еге6ме?
Алда4ы 3анап 1тк2н м272лд2р6е8 7ай3ы3ына тура кил2. Т0рк0мд2р62 тикшереп 1т2йек 2ле. “Ата -2с23ен2 игелек к1р32тм2г2н, 16е л2 игелек к1рм29” м272ле проектор6а сы4а.
- « х26ер мин 3е6г2 ф23емле ва7и4а 30йл2п кит2м.
Бик борон заманда бер т0рк0м кешел2р йыра7 с2ф2рг2 сы77андар. Улар бер ауыл4а я7ынлаш7андар 32м т0н0н бер 7арсы77а ҡуныр4а керг2нд2р. Бына бер заман улар 0й62 иш2к 7ыс7ыр4ан тауыш ишетк2нд2р. Ирт2 мен2н тор4ас, улар 7арсы7тан 3ора4андар.
-Бе6 т0н0н йо7ла4анда 3ине8 0й08д2 иш2к тауышын ишеттек, 2 иш2кте к1рм2нек, был нинд2й х2л булды ик2н?
Шунда 7арсы7 былай тиг2н:
- Ул иш2к тауышы мен2н 7ыс7ыр4ан – мине8 улым. Ул мине ны7 р2нйетк2н ине 32м мин у4а до4а 7ылдым й2 Раббым мине8 улымды иш2к 7ыл, тинем. Шул т0нд2н был 7арсы7ты8 улы 32р т0нд2 иш2к булып 7ыс7ырып, 41мер кисерг2н.
- У7ыусылар, был ва7и4аны ты8ла4ас, 3е662 нинд2й хист2р тыу6ы?
- №е6 унан 16еге6г2 нинд2й 3аба7 алды4ы6?
2. Йом4аҡлау.
У7ыусылар, б0г0нг0 д2ресте к1ренекле я6ыусы М. ;афуриҙы8 “Ата-2с2” ши4ыры мен2н тамамлағы кил2. Проектор6а я6ыу сы4а 32м у7ытыусы тасуири итеп у7ый
- Бала 16ен ата – 2с23ен2 ни 0с0н бурыслы тип 3анай?
- Ул ата-2с23ен2 нинд2й матур 31662р 2йт2?
- №е6 62 атай – 2с2й62реге6г2 7арата нинд2й матур 31662р 2йт2 ала3ы4ы6?
-Мин 3е6г2 х26ер т0рл0 т0ҫт2ге й0р2кт2р 0л2ш2м, 16еге66е8 к2йефт2реге6г2 7арап, улар6ы алыр3ы4ы6. Был й0р2кт2рг2 атай- 2с2й62реге6г2 яратыу хисен белдереп, матур 31662р 32м тел2кт2р я6ыр3ы4ы6. С0нки й0р2к - бе66е8 б0т0н уй-кисерешт2ребе66е, борсоу6арыбы66ы, м0х2бб2тебе66е 3а7лап тороусы.
У7ыусылар й0р2кт2рг2 матур 31662р я6алар.
-Х26ер был й0р2кт2р6е 4аил2 м0й0ш0н2 урынлаштырып 7уйырбы6 32м ата – 2с2й62р мен2н осрашыуҙа был й0р2кт2р6е улар4а тапшырырбы6.
- У7ыусылар, б0г0нг0 д2рест2 бе6 ним2 тура3ында 30йл2штек?
Өйҙә “Мине8 б2хетле к0н0м” тема3ына 31р2т т0ш0р0п килер3еге6.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Далай Лама. О жизни, любви, человечестве..
«Я — всего лишь простой буддийский монах, ни больше, ни меньше» «Я всегда верю, — что гораздо лучше, если у нас будет широкое разнообразие религий, широкое разнообразие философий, нежели одна рели...
Заветы Соодой-ламы
Заветы Соодой-ламы...
Урок казахского языка "Ғұлама ғалым"
Сабақ мақсаттары:1. Ауызекі сөйлеу дағдысын қалыптастыру.2. Оқушының ойлау қабілетін дамыту. Өз беттерінше жұмыс жасау дағдысын қалыптастыру. Екі тілді ...
Әл- Фараби шығыстың ғұлама ғалымы
Оқушыларға қазақтың ұлы ойшылы, шығыстың ғұлама ғалымы Әбу-Насыр Әл-Фарабидің өмірі мен тарихтағы орны туралы мәлімет беру. Оқушыларды ұлы ғалымдардың өмірімен таныстыру, білімдерін жүйелі түрде ...
Циаты Далай-ламы
Цитаты Далай-ламы можно использовать для бесед с детьми на классных часах и родителями на родительских собраниях....
Внеурочное занятие по английскому и русскому языку, направленное на развитие смыслового чтения при подготовке к ЕГЭ, для 10-11 классов на тему: «Коронавирус: ламы обеспечивают путь к иммунной терапии»
Цель: отработка навыков смыслового чтения старшеклассниками при подготовке к государственной итоговой аттестацииЗадачи:развитие у учащихся словарного запаса;развитие критического мышления;развитие нав...
Материалы к внеурочному занятию по английскому и русскому языку, направленное на развитие смыслового чтения при подготовке к ЕГЭ, для 10-11 классов на тему: «Коронавирус: ламы обеспечивают путь к иммунной терапии»
Материалы позволяют провести внеурочное занятие по английскому и русскому языку, направленное на развитие смыслового чтения при подготовке к ЕГЭ, для 10-11 классов на тему: «Коронавирус: ла...
Комментарии
Абдуллина Альфира Рафаиловна
Яҡшы сценарий. Рәхмәт матур сценарийҙар өсөн.