Открытый урок "Моя семья!
план-конспект урока (5 класс) на тему
Предварительный просмотр:
Открытый урок по английскому языку в 5-м А классе по теме "Моя семья"
- Бирадян Карине Сааковна, учитель английского языка МБОУ ООШ №31
Цель: воспитывать внимательные, дружеские отношения в семье, учить выражать любовь к своим родным.
Задачи:
- Повторить буквы, звуки, буквосочетания.
- Тренировать в употреблении лексики по теме «My family» (в стихотворении, в песенке, в вопросах и ответах, в монологах при описании семейных фотографий).
- Учить воспринимать на слух речь учителя, одноклассников, текст песенок на пленке.
- Учить рассказывать о своей семье.
- Тренировать в написании лексики по теме.
- Учить употреблять глагол to be в его формах в Present Simple am, is, are.
- Учить составлять предложения из слов по теме.
ХОД УРОКА
I. Начало урока. Организационный момент
Teacher:
Stand up, children. Let’s begin our lesson.
Good morning! Good morning! Good morning to you!
Good morning, my children! I’m glad to see you!
Pupils:
Good morning! Good morning! Good morning to you!
Good morning, our teacher! We are glad to see you!
Teacher:
Sit down, children. Answer my question: How are you?
Pupils: I’m fine, thanks.
I’m fine too, thank you.
Teacher:
Children, ask me the same question.
Pupils:
How are you?
Teacher:
I’m fine too, thank you!
II. Представление темы и задач урока
Teacher: Children, look at this picture. Our topic is called “My family”. Let’s recite a small poem (стишок с гимнастикой для пальцев рук).
Mother, father, sister, brother
Hand in hand with one another.
III.Фонетическая зарядка
Teacher: Our topic is called “My family”. The ABC is a family too. It’s a big family of the letters.
Let’s repeat the letters of the ABC and the sounds. Look at my cards. Name the letters and the sounds.
The letter – Aa; the sounds – [ei] [a:]
The letter – Bb; the sound – [b]
The letter – Cc; the sound…
Let’s repeat the ABC-song (на форзаце учебника). Open your textbooks. Read the song after me, please. Let’s sing the song all together.
Well done! Thank you!
IV. Отработка лексики по теме “My family”
Teacher: Read the words on the blackboard (слова на карточках, буквосочетания в них выделены красным, зеленым и синим цветом).
- mother
- brother
- father
- grandmother
- grandfather
- daughter
- son
- aunt
- sister
- uncle
- family
– Children, remember these words, please.
V. Беседа по теме “My family”, мини-диалоги в парах, песенка в вопросах и ответах
Teacher: We are going to talk about our families.
And now, children, I want you to ask each other about your mothers, fathers, sisters, brothers. Talk in pairs, please.
Pupil1: How is your mother (sister)?
Pupil2: She’s fine, thanks.
Pupil1: How is your father (brother)?
Pupil2: He’s fine, thanks.
Pupil1: How are you?
Pupil2: I’m fine too, thanks.
3) Ответы детей на вопросы учителя об их семьях.
Teacher: Children, answer my questions about your families, please.
1. What is your mother’s (father’s, sister’s, brother’s) name?
Pupils:
My mother’s name is…
My father’s name is…
My sister’s name is…
My brother’s name is…
2. How is your mother (sister)?
Pupils: She’s fine, thanks.
3. How is your father (brother)?
Pupils: He’s fine, thanks.
Физкультминутка
Teacher: Children, let’s have a little rest. Stand up, please. Let’s do some physical exercises and recite the poem.
Hands up.
Hands down.
Hands under the table.
Sit down.
VI. Монологи по теме. Описание семейных фотографий. Аудирование речи учителя и одноклассников
Teacher: And now, children, let’s speak about our families. And I begin with my story. Look at my photos, listen to me and understand.
It’s my family. My family is not very big. It’s my mother. My mother’s name is … It’s my father. My father’s name is… It’s my husband. My husband’s name is… It’s my daughter. My daughter’s name is… She is in Class 9. It’s my son. My son’s name is… He is in Class 5. We are good friends. I love my family.
Teacher: Children, describe your photos, tell us about your families, please.
Pupils: Look at my family photos.
It’s my family. It’s my mother. My mother’s name is…
It’s my father. My father’s name is …
It’s my sister. My sister’s name is…
It’s my brother. My brother’s name is…
It’s me. My name is …
I am in Class 5. I am (not very) good at school. I love my family.
Teacher: Children, thank you for the stories about your families. You are happy children, you have very good families!
VIII. Работа по правописанию лексики по теме “My family”
Teacher: Children, we learn to write the words on our topic.
Teacher: The task 1. Look at the blackboard. You can see some words on the blackboard. Find the mistakes in the words and correct them, please. Write the words on the blackboard correctly.
1.ankl
2. san
3. dote
4. famili
5. ant
6. siste
7. mathe
8. fathe
9. granmathe
10. brathe
Первое задание закрывается от учеников.
Teacher: The task 2. Fill in the words on the cards with the missed letters.
- gran_m_ther
- br_ther
- dau_ _ ter
- _n_le
- a_nt
Для сильных учеников – задание более сложное. Записать из транскрипции по-английски слова: мать, бабушка, сестра, отец, семья.
Teacher: Are you ready with your tests? Give me your tests, please. Thank you.
IX.Заключительный этап. Подведение итогов
Teacher: We are good friends in our families. We love each other very much. Look at the picture of the family. Let’s sing the song “The more we are together” (с жестами).
The more we are together, together, together,
The more we are together, the happier we are.
For your friend is my friend,
And my friend is your friend.
The more we are together, the happier we are.
– Our lesson is over. I thank you for your good work. Your marks are following… Your homework for the next lesson is to write the crossword on our topic “My family”. (Учитель убеждается в том, что ученики поняли домашнее задание). Good bye, my dear girls and boys!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
план конспект открытого урока по теме:РАЗВИТИЕ УМЕНИЙ УСТНОЙ РЕЧИ НА БАЗЕ ЛЕКСИЧЕСКОГО МАТЕРИАЛА ПО ТЕМЕ: СЕМЬЯ.ПРОФЕССИИ.ЗАКРЕПЛЕНИЕ ГРАММАТИЧЕСКОЙ СТРУКТУРЫ HAVE GOT.
план-конспект открытого урока в 2-ом классе...
Открытый урок "Семья"
Данный урок английскойго языка предназначен, как урок-закрепление пройденного материала по теме " Семья" для учащихся 5 классов....
Материалы открытого урока по обществознанию. Семья как социальный институт и малая социальная группа. Семья вчера, сегодня, завтра.
Урок по обществознанию "Семья как социальный институт и малая социальная группа. Семья вчера, сегодня и завтра" Предлагается методический материал открытого урока по технологии "Социальный проек...
Открытый урок «Семь чудес света"
Открытый урок «Семь чудес света"Цели:- познакомить учащихся с целостной картиной по истории архитектуры Древнего мира, способствовать формированию у учащихся представления об античной культуре, о...
Открытый урок "Семья"
Урок рефлексии и отработки умений...
Конспект открытого урока "Семь чудес света"
Данная разработка позволяет донести до обучающихся, воспитанников достижения в области искусства и культура периода "Древнего мира". Многие их этих "чудес света" уже давно канули в...
Открытый урок "Семья как малая группа" 10 класс
открытый урок...