План урока к учебнику Кауфман К. И., 5 класс, 2010 "Моя комната самая лучшая"
план-конспект урока (5 класс) на тему

план-конспект урока

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл my_room_is_the_best.docx38.5 КБ

Предварительный просмотр:

Тема урока:

«My room is the best!»

Вид урока: комбинированный

Цели: закрепление знаний ранее изученного материала

Задачи:

  • Обучающие: 1. Введение фонетического материала: a + ll [o:]; ou в середине слова [aυ] + введение интонации при перечислении предметов, комнат;

                       2. Введение нового лексического материала (научить учащихся называть предметы, окружающие нас в комнате);

                       3. Отработка грамматического материала: There is\ There are;

                       4. Отработка устной речи: обучать высказываться по теме «Моя комната».

                       

  • Развивающие: 1. Развитие языковой догадки учащихся (слова английского и русского языка, сходные по звучанию);

                                    2. Развитие навыков устной речи, чтения и аудирования.

  • Воспитательная: 1. Формирование умения работать в парах и группах;

                              2. Формирование умения находить необходимую информацию в тексте.

Оснащение урока:

  • Классная доска;
  • Учебник «Happy English.ru - 5» (К. Кауфман  2008)
  • Магнитофон + аудиокассета;
  • Карточки с обозначением сочетания букв и транскрипции для их прочтения: a+ll [o:l], ou [aυ];
  • Тематические картинки;
  • Материал по теме «Моя квартира»

Языковой и речевой материал

Новый материал

Материал для повторения

Whose, also, so, a wall, a poster, a window, cosy, small, a picture, a bookcase, a chair, a bookshelf, a wardrobe, an armchair, a coffee table, a floor, a carpet, under, What about?

A bed, a table, a room, a living room, a bathroom, a kitchen, a dining room, a bedroom, big, small, There is, There are

Схема плана урока:

1. Начало урока

(3 мин)

  • Организационный момент (приветствие);
  • Фонетическая зарядка (How are you?)

2. Центральная часть (34 мин)

  • Сообщение целей урока;
  • Речевая зарядка;
  • Отработка фонетического материала;
  • Ознакомление с социокультурной информацией;
  • Работа с карточками в парах;
  • Введение нового лексического материала;
  • Физкультминутка;
  • Работа с текстом (развитие навыков чтения, аудирования, диалогической речи);
  • Отработка грамматического материала;
  • Работа в парах

3. Завершение урока (3 мин)

  • Домашнее задание;
  • Подведение итогов, выставление отметок.

Ход урока:

Этап урока,

время

Речевые действия

учителя

Речевые действия

учащихся

1. начало урока

(3 мин)

СЛАЙД 1

- Good morning, dear children, dear guests. I am glad to see you. Sit down, please.

- Let’s start our lesson

- How are you today?

- I am good. Thanks.

- How are you, Kristina? Answer me and ask this question to another pupil in your class.

- I am O.K. Thank you. And you?

- I am fine. Thanks. And how are you, Pavel? etc

Сообщение целей

(1 мин)

На доске картинки

СЛАЙД 2

- Well done.

- Children! Look at the blackboard. There are some pictures. What is it? (указываю на картинку – называют что изображено, н-р It is a table)

- What will we speak about?

- It is a table.

- It is a bed.

- It is a bin.

- It is a TV.

- It is a flat (room).

- It is a bedroom.

- We will speak about the flat.

2. центр часть урока

Речевая зарядка

(4 мин)

СЛАЙД 3

СЛАЙД 4

- Let’s start with phonetic tasks.

- Look at the blackboard, please. There is a poem. At first you listen to me attentively and then repeat after me:

There is a mouse in the house.

There is a cat in the flat.

There is a fox in the box.

There is a bee in the tree.

- Let’s refresh our words and play an interesting game.

- TASK: I will tell you words and you clap your hands when you hear the word concerning to out theme «The Flat»

- Я буду называть слова, ваша задача хлопать в ладоши, если вы услышите слово, относящееся к нашей теме

An uncle

A mission

A kitchen (+)

Seven

A flat (+)

A bedroom (+)

An office

A boy

A room (+)

A house (+)

A plain

A living room (+)

A pen

An actor

A dining room (+)

A bathroom (+)

- Аня, will you read these words?

A kitchen, a flat, a bedroom, a room, a house, a living room, a dining room, a bathroom.

(2 ученика читают слова)

- Well done. Let’s continue

- There is a mouse in the house.

There is a cat in the flat.

There is a fox in the box.

There is a bee in the tree.

(хлопают в ладоши)

- A kitchen, a flat, a bedroom, a room, a house, a living room, a dining room, a bathroom.

Фонетич. материал

(3 мин)

СЛАЙД 5

- Guys! Who can tell me what sound does A before double L give?

- Let’s practice. Listen to the tape and repeat (Ex 2 p 102)

- How can we read OU in the middle of the word?([au])

- Ex 3 on p 102 – read one by one

- a+ll=[o:l] f.ex: small; wall

- повторяют за мной упр 2 стр 102

- o+u= [au] f.ex: house, mouse

- читают по цепочке упр 3 стр 102

Социокульт информ-ия

(2 мин)

СЛАЙД 6

- Let’s continue our lesson.

- Today in «FRIENDS» you will know the meaning of the words such as: a computer, comfortable, a sofa. What do they mean? Read and translate the sentences of  Ex.4 on p. 102 Who will start?

 

- There is a computer on the table. (На столе компьютер)

- The sofa is comfortable. (Софа удобная)

- There is a TV and a video in his room. (В его комнате есть ТВ и видео)

- There is a PlayStation under his bed (Под его кроватью находится ПлэйСтэйшн)

Упр по карточкам

(3 мин)

(Карт 1)

На доске

- There are some cards on your tables. Take the card number 1. Your task: solve a crossword, read the main word and make a sentence with it

(картинки с изображением слов)

M

u

g

Y

e

l

l

o

w

b

e

d

R

o

o

m

b

a

t

h

r

O

o

m

h

O

u

s

e

M

o

p

Введение нового лексич материала

(5 мин)

СЛАЙД 7

План  квартиры

СЛАЙД 8

План кВ со словами

СЛАЙД 9

(картинки с изображ нов слов)

- Guys! Look at the blackboard. There is the plan of the flat. Name each room.

Model: There is a living room in this flat.

(слайд с планом квартиры)

- Children! You know the names of the rooms. There are many things in every room. Try to name in Russian as many things as you can.

A kitchen and a dining room

A living room

A bedroom

A bathroom

- Very good. And today you’ll know: a picture, a window, an armchair, a carpet, etc.

(указывать на все слова, написанные на плане квартиры)

- Let’s listen to Ex 5 on p 102. There are new our words. Some words are not translated. Pictures will help you.

(слушают диктора и повторяют)

- read them one by one and translate

- (имя) will you read the first column of these words?

- (имя) read the second column of the words

- name next words

(показываю картинки - называют)

- There is a kitchen in this flat.

- There are 3 bedrooms in this flat.

- и т д

- A kitchen and a dining room: плита, раковина, стол, стул

- A living room: телевизор, диван

- A bedroom: кровать, палас

- A bathroom: ванна, раковина

- whose, also, wall, poster, window, bed, table, cosy, so, under, What about, small, picture, bookcase, bookshelf, wardrobe, chair, armchair, coffee table, floor, carpet

- (читают по одному слова и переводят)

- whose, also, wall, poster, window, bed, table, cosy, so, under, What about, small

- picture, bookcase, bookshelf, wardrobe, chair, armchair, coffee table, floor, carpet

- a carpet и т.д.

Физкульт-минутка

(1 мин)

СЛАЙД 10

- I think you are tired. Let’s have a rest. Please, stand up and repeat after me.

- Hands up! Clap! Clap! Clap!

  Hands down! Shake! Shake! Shake!

  Hands on hops! Jump! Jump! Jump!

  Hop! Hop! Hop! Stand still.

And faster (3 раза)

   Hop! Hop! Hop! Sit down.

- Hands up! Clap! Clap! Clap!

  Hands down! Shake! Shake!

  Hands on hops! Jump! Jump!

  Hop! Hop! Stand still.

And faster (3 раза)

   Hop! Hop! Hop! Sit down.

Работа с текстом + работа в парах

(6-7 мин)

СЛАЙД 11

СЛАЙД 12

- Let’s continue our lesson.

- And now we’ll speak about the Inin’s flat.

- We are going to listen to the dialogue «The best room». Read it after the speaker and choose the sentence which is the main idea of this dialogue. But at first let’s read them and translate.

- Let’s listen to the text.

(слушают текст)

-I give you 2 minutes to read this dialogue in pairs.

- Let’s read it.

- There is a card on your table with the questions to our dialogue. Answer them.

- I will read the first question tell who’ll answer that pupil who answers ask another pupil.

(CARD

1. What is there in Inin’s living room?

2. Is there a TV and a video at the window?

3. Is there a computer in Masha’s room?

4. Is there a big bed in Masha’s room?

5. Is there one bed in Misha’s room?

6. Are there two funny posters on the walls in Misha’s room?

7. Is there a PlayStation under Misha’s bed?)

- The Inin’s living room is very cosy for Robin.

- Masha’s room is very nice and comfortable.

- Misha’s room is the best for Robin.

-(читают диалог в парах)

- There is a big table, an old bookcase, a sofa, four chairs and two armchairs in Inin’s living room.

- Yes, it is.

- No, there isn’t.

- Yes, it is.

- No, there isn’t.

- Yes, there is.

- Yes, there is.

Работа в парах (разв диалогич речи)

(7 мин)

СЛАЙД 13

СЛАЙД 14

- Well done.

- Children! Look at the blackboard. There is a Mickey Mouse. Listen what he says about his room.

«Hi! My name is Mickey Mouse and this is my room. There is a big window in my room. There is a carpet on the floor and 3 funny posters on the walls. There is a bed, a bookcase, a chair and a wardrobe in my room. There is a computer on the table. My room is comfortable. I like my room. »

- There is a plan of the bedroom on your desk. Describe it as it is your room. I give you 2 minutes.

(слушают описание комнаты Микки )

- (самостоятельно пытаются описать предложенную им комнату)

- (выходят к доске и пытаются описать свою комнату)

Заверш урока

СЛАЙД 15

Дом работа

(1 мин)

- Ребята! О чем мы сегодня с вами говорили?

- что мы сегодня делали?

- какие слова сегодня узнали?

- open your dairies and write down your homework: p.105 Ex B, prepare your bedroom plan and description, приготовьте план и описание своей комнаты

- Your marks for today:

  …… - five;

  ……. – four.

- The lesson is over and you may be free. Good-bye.

- (отвечают на вопросы на русском, а новые слова на англ языке)

- Good-bye!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация к уроку по учебнику Кауфман К.И. "My role model" в 7 классе

Презентация к уроку по учебнику Кауфман К.И. "My role model" в 7 классе...

Рабочая программа по учебнику Кауфман для 3 класса.

Рабочая программа по учебнику Кауфман для 3 класса....

План- конспект урока к учебнику Биболетова, Снежко 7 класс.Тема:"Путешествие"

Ход урока 1) T:-Good morning, children! I am very glad to see you. How are you? Today some guests-from our school and other schools are present at the lesson.T:-Let’s start our work. Look at the ...

Визитная карточка класса на конкурсе «Самый лучший класс»

Презентация класса в стихотворной форме, которая может быть использована в конкурсах любого уровня...

План урока по английскому языку в 11 классе на тему "Чудеса мира". Учебник для школ с углубленным изучением английского языка Афанасьевой О.В. и Михеевой И.В. (11 класс)

Тема урока: «Образование – это…». Сфера общения «Чудеса мира».Предмет: английский языкКласс, профиль класса: 11-б (углубленное изучение англ. языка)Дата: 22.02.17Ш...