Животные в нашей жизни
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме
Урок по английскому языку в 6 классе
(Биболетова М.З.)
«Animals in our life»
Цели:
Образовательные:
1. Развитие грамматических навыков на материале Present Perfect;
2. Закрепление пройденных лексических единиц;
3. Развитие навыков чтения с различной стратегией;
4. Развитие навыков аудирования;
5. Развитие монологической речи учащихся;
6. Развитие диалогической речи учащихся.
Развивающие:
1. Совершенствование мыслительных операций: анализа, обобщения;
2. Развитие логического мышления;
3. Формирование иноязычных речевых механизмов: слухового и зрительного восприятия;
4. Развитие индивидуальных учебных способностей.
Воспитательные:
1. Поддержание интереса к учению и формирование познавательной активности;
2. Воспитание культуры общения;
3. Воспитание бережного отношения к животному миру.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
конспект урока | 73.5 КБ |
презентация | 2.91 МБ |
приложение | 66.5 КБ |
Предварительный просмотр:
«Мой университет» - www.moi-amour.ru
Аннотация урока
Активные методы обучения помогают сделать урок интересным для ребенка, Он не сидит и слушает учителя, думая об окончании урока, а работает, общается, ищет информацию, помогает товарищам, т.е. ребенок -активен.
Применение активных методов обучения обеспечивает переход от информациооно-объяснительного к деятельностно-развивающему обучению, которое предусматривает замену монологических методов предъявления учебной информации диалоговыми формами общения педагогов с учениками и учащихся между собой. Это отражается на повышении качества знаний, а самое главное, что на таких уроках учащимся не скучно, они не безразличны к учебе, на это нет времени - все заняты делом.
Представленный мною урок английского языка «Animals in our life» в 6 классе (по учебнику М.З. Биболетовой и др. «Enjoy English -3») – урок с применением ИКТ. Я постаралась сделать свой урок максимально интересным, развивающим, познавательным. На уроке использованы современные образовательные технологии, такие как: здоровьесберегающая, игровая, технология развивающего обучения, технология индивидуального обучения. Эффективно использовались релаксационные приемы и чередование различных видов деятельности. Весь урок сопровождался компьютерной презентацией, снимающей языковые трудности. Эффективно использовалась ИКТ на следующих этапах: фонетическая зарядка, словарная работа, аудирование, релаксация, (музыкальные исполнение песни), составления рассказов о своих питомцах и подведение итога урока.
Урок по английскому языку в 6 классе
(Биболетова М.З.)
«Animals in our life»
Цели:
Образовательные:
- Развитие грамматических навыков на материале Present Perfect;
- Закрепление пройденных лексических единиц;
- Развитие навыков чтения с различной стратегией;
- Развитие навыков аудирования;
- Развитие монологической речи учащихся;
- Развитие диалогической речи учащихся.
Развивающие:
- Совершенствование мыслительных операций: анализа, обобщения;
- Развитие логического мышления;
- Формирование иноязычных речевых механизмов: слухового и зрительного восприятия;
- Развитие индивидуальных учебных способностей.
Воспитательные:
- Поддержание интереса к учению и формирование познавательной активности;
- Воспитание культуры общения;
- Воспитание бережного отношения к животному миру.
Оборудование: Компьютер, проектор, презентация по теме.
Ход урока
1. Организационный момент. (Слайд 1)
Good day! I am glad to see you. Take your seats.
And our lesson I would like to start with some questions:
Do you like animals? Why?
What animals do you know?
What is your favourite animal?
Have you got a pet at home?
2) Объявление темы урока:
Have you any guessed the theme of our lesson is «Animals in our life». (Слайд 2). (Ребята отгадывают ребус и самостоятельно определяют тему урока)
Today we’ll play some games, review the words on topic “Animals in our life”. We’ll learn which of the animals are wild, domestic and endangered. I hope the lesson will be interesting for you and you will enjoy
3) Контроль лексических навыков
We have learned a lot of words. Let’s try to translate from Russian into English.
Жираф
Заповедник
Обезьяна
Орел
Кролик
Домашние животные
Время кормления
Ежедневный улов
Дикие животные
Животные, которые находятся под угрозой уничтожения или вымирания
Бороться за вымирающих животных
Экзотические животные
Сторожевая собака
У меня есть кошка
Я забочусь о своих животных
Я люблю животных
4) Речевая разминка.
So, we have learned the names of different animals. Let’s play the game “Snowball”. The pictures on the blackboard will help you to remember animals. The first student will name one animal, the second student will repeat it and add another word, and the next student will repeat two words and say one more. The winner is the student who will repeat the chain of all the words on the topic.
- An elephant;
- An elephant and a monkey;
- An elephant, a monkey and a tiger;
- An elephant, a monkey, a tiger and a bear;
- An elephant, a monkey, a tiger, a bear and a giraffe. Etc.
Учитель напоминает детям правила игры «Снежный ком» и организует игру. На слайде представлены картинки животных, названия которых знакомы детям. (Слайд 3)
5) Игра «Угадай»
And now we shall play the game "Guess". Your task is to solve riddles and name the animal. Children, listen to me and be very attentive. We’ll check your answers on the screen. Check your answer on the screen
1) It is big, long and green. It lives in rivers and eats fish and birds. It has four legs and a long tail. This animal has a lot of teeth. What is it?
(Слайд 4)
2) I live in the woods. I `m very big. I have a big nose, a little tail and four legs. I like to eat fish and berries. I like to sleep in winter. Sometimes I am very aggressive. I am a…
(Слайд 5)
3) I have a very nice tail. I can fly. I `m covered with colorful feathers. I can talk. I am very funny. I am a...
(Слайд 6)
4) This animal can be black, grey, white or red. It lives in the house. It can run, jump, climb and walk. It likes meat, fish and milk. It can catch a grey mouse. What is it?
(Слайд 7)
5) I am very, very big. I like to eat grass. I have four legs and two big ears. My long nose is called a trunk. I live in India and in Africa. I am intelligent. What am I?
(Слайд 8)
6) This animal lives in the river or near the water. It is small. It is green. It can jump and swim, but it can’t run and climb. Some people don’t like them. Girls are afraid of them. What is it?
(Слайд 9)
7) This animal lives at home or in the street. It can run, but can't fly and climb. It is very clever and friendly. It's a man's friend. Name this animal.
(Слайд 10)
8) This animal is very unusual. It cannot walk, it cannot run, it cannot fly, it can only jump. It has a front pocket and it carries a baby. It lives in Australia. Name this animal.
(Слайд 11)
9) I have four legs and a tail. I have no teeth. I can swim and dive. I carry my house around with me. I am a …
(Слайд 12)
6) Работа в парах. Описание одного животного
You work in pairs. Choose one animal you like best. Then you will have one minute to describe animal but don't say its name. Your classmates should guess the animal. Let's start.
Now tell you the class about your animal and other pupils will name the animal.
7) Аудирование
(Слайд 13) Now listen to a short dialogue. Listen to the people who work at the zoo and match what should be done. Fill in the table. Listen to the tape twice.
(Аудиоприложение 1)
(Приложение 1)
Listen to the people who work at the zoo and match what should be done. | |
1.The monkeys | a) You should (следует) repair(ремонтировать) their cage |
2.The giant panda | b) You should fill (наполнять)the pond (бассейн) with fresh cool water |
3.The dolphins | c) You should call (вызвать) the vet for it |
4.The bears | d) You should feed them on green apples, oranges |
8) Физкультминутка
(Слайд 14) It’s time to have a rest. Let’s sing the song. (Аудиоприложение 2)
(Приложение 2)
9). Индивидуальная работа (заполнение таблицы).
On the screen you see a list of animals. Your task is to divide all words into 3 groups. You have 1 minute.
Now, exchange the cards with your neighbours and check the task. Check your answers on the screen. (Слайд 15, 16)
black rhino, crocodile, giraffe, cow, Amur-tiger, lion, rabbit, cat, squirrel, hamster, horse, camel, snake, frog, brown bear, polar bear, giant panda, monkey, eagle, owl, hen, duck, fox, wolf, African elephant
(Приложение 3)
Domestic animals | Wild animals | Endangered animals |
10) Чтение с извлечением специальной информации.
Read the text to yourself and answer these questions.
- Is the Amur tiger an endangered animal?
- –What endangered animals do you know?
- –What endangered animals do we have in our republic?
But before reading you should read and translate some difficult or unknown words. Repeat after me.
the Amur Tiger – амурский тигр
Siberia – Сибирь
region – край, область
hunt - охотиться
female - самка
unfortunately - к сожалению
(Слайд 17)
(Приложение 4)
The Amur Tiger.
The Amur (or Siberian) Tiger is the largest cat in the world. These tigers live in the Russian Far East (Дальний Восток) in Primorski and Khabarovski regions. The Amur tigers are heavy (тяжелые) cats (from 160 to 300 kilograms). The coat is lighter in colour than other tigers and it has large paws which act rather like snow shoes. They haven`t got long legs but can run fast and jump long. The Amur tigers live to 15 years in the wild and eat big animals. They hunt them in the day or night. Female tigers have 3–4 babies. They live with their mother for 3 years. Unfortunately the Amur tigers are endangered now.
Are these sentences true (T) or false (F):
1. The Amur tigers live in Siberia.
2. They are small cats, aren’t they?
3. Babies live with the females.
4. The Amur tigers do not hunt big animals, do they?
11) Подведение итогов.
At this lesson we have done some listening and speaking tasks about animals.
You’ve been very active. I think that our today's lesson was useful for you, I liked your work at the lesson very much. I am giving you excellent marks.
12) Домашнее задание
Make and write your own story about your pet.
(Слайд 18)
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Предварительный просмотр:
«Мой университет» - www.moi-amour.ru
Приложение №1
Listen to the people who work at the zoo and match what should be done. | |
1.The monkeys | a) You should (следует) repair(ремонтировать) their cage |
2.The giant panda | b) You should fill (наполнять)the pond (бассейн) with fresh cool water |
3.The dolphins | c) You should call (вызвать) the vet for it |
4.The bears | d) You should feed them on green apples, oranges |
Listen to the people who work at the zoo and match what should be done. | |
1.The monkeys | a) You should (следует) repair(ремонтировать) their cage |
2.The giant panda | b) You should fill (наполнять)the pond (бассейн) with fresh cool water |
3.The dolphins | c) You should call (вызвать) the vet for it |
4.The bears | d) You should feed them on green apples, oranges |
Listen to the people who work at the zoo and match what should be done. | |
1.The monkeys | a) You should (следует) repair(ремонтировать) their cage |
2.The giant panda | b) You should fill (наполнять)the pond (бассейн) with fresh cool water |
3.The dolphins | c) You should call (вызвать) the vet for it |
4.The bears | d) You should feed them on green apples, oranges |
Listen to the people who work at the zoo and match what should be done. | |
1.The monkeys | a) You should (следует) repair(ремонтировать) their cage |
2.The giant panda | b) You should fill (наполнять)the pond (бассейн) with fresh cool water |
3.The dolphins | c) You should call (вызвать) the vet for it |
4.The bears | d) You should feed them on green apples, oranges |
Listen to the people who work at the zoo and match what should be done. | |
1.The monkeys | a) You should (следует) repair(ремонтировать) their cage |
2.The giant panda | b) You should fill (наполнять)the pond (бассейн) with fresh cool water |
3.The dolphins | c) You should call (вызвать) the vet for it |
4.The bears | d) You should feed them on green apples, oranges |
Приложение №2
A Hippo holiday
Hippos are always doing things
Like eating chocolate cake.
Hippos are always lying In the mud
at the bottom of the lake.
So now all the hippos are playing
And to all the people they"re saying,
This is our hippo holiday."
It"s a hip, hip, hip, hip, hippy
It"s a hap, hap, hap, hap, happy
It"s a hip, hip, hip, hooray
It"s a happy hippo holiday.
Hippos are always blowing
Bubbles at the bottom of the pool.
Hippos like blowing bubbles,
Because the bubbles keep them cool.
So now all the hippos are playing
And to all the people they"re saying,
This is our hippo holiday."
Приложение №3
Domestic animals | Wild animals | Endangered animals |
№2
Domestic animals | Wild animals | Endangered animals |
№2
Domestic animals | Wild animals | Endangered animals |
Приложение №4
The Amur Tiger.
The Amur (or Siberian) Tiger is the largest cat in the world. These tigers live in the Russian Far East (Дальний Восток) in Primorski and Khabarovski regions. The Amur tigers are heavy (тяжелые) cats (from 160 to 300 kilograms). The coat is lighter in colour (светлой окраски) than other tigers and it has large paws (лапы) which act rather like snow shoes. They haven`t got long legs but can run fast and jump long. The Amur tigers live to 15 years in the wild and eat big animals. They hunt them in the day or night. Female tigers have 3–4 babies. They live with their mother for 3 years. Unfortunately the Amur tigers are endangered now.
1) Are these sentences true (T) or false (F):
1. The Amur tiger is the largest cat in the world.
2. They are small cats, aren`t they?
3. Babies live with the females.
4. The Amur tigers do not hunt big animals, do they?
2) Read the description of the Amur tiger. Complete the table.
Name | The Amur tiger |
Where do they live? |
|
Weight |
|
How many years do they live? |
|
What do they eat? |
|
3) Order the words to write questions. Add capital letters. Answer the guestions
0. are/ from/ where/ they
Where are they from?
1. do/ what/ eat/ they
2. they/ have/ do/ babies/ how many
3. endangered / are/ they
4. big/ are/ or/ small/ they
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Открытый урок по английскому языку"Животные в нашей жизни"
Урок был дан для молодых учителей.Была показана работа учащихся над проектами.Класс был поделен на группы и каждая группа гоовила свой проект и презентовала его. Темы были следующие: "Питомцы в нашей ...
Тема "Животные в нашей жизни" 6 Класс Английский язык
Презентация технологической карты темы "Животные в нашей жизни", информационной карты урока-контроля с приложением. Автор учебника М.З. Биболетова и др. "Enjoy English" 6 класс....
Урок в 6 классе по теме "Животные в нашей жизни".
Урок в 6 классе по теме "Животные в нашей жизни"....
Урок английского языка 6 класс "Роль животных в нашей жизни"
Автор: учитель английского языка МКОУ Соляновская СОШ Рыбина Светлана Петровна...
Разработка урока английского языка на тему: "Животные в нашей жизни"
Данная разработка предназначена для проведения урока -обобщения с использованием здоровьесберегающих технологий.Основными целями урока являются6 развитие умений и навыков устной речи а именно суметь в...
урок английского языка по теме"Животные в нашей жизни"
Конспект урока с презентацией к уроку....
«Животные в нашей жизни»
Урок английского языка в 7 классе на тему «Животные в нашей жизни»Цель урока: формирование самостоятельной познавательной деятельности учащихсяЗадачи урока:Учебные: Формировать лексические навыки, сов...