внеклассное мероприятие 3 класс
материал по теме

Прибыткова лидия николаевна

Внекласное мероприятие для родителей в 3 классе. Развитие творческих способностей и привитие интереса к изучению английского языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kontsert_dlya_roditeley_3_kl.docx20.3 КБ

Предварительный просмотр:

Урок проведён для родителей 3 класса.

  1. А song ”Good morning”

Good morning, Good morning

The best to you this morning

How are you? How are you?

I hope you’re  filling fine

And happy all the time.

Teacher:

  • Children, do you like to speak English?
  • Children, do you like our English lessons?
  • Children, do you like to sing songs?     (дети отвечают на вопрос хором)

T:  Let us sing together. (“Days of the week”)

T:  Dear, guests, we are glad to see you at our school. We are going to show you our successes in English.

The first play is called:  “I want to be healthy” .

1 Сцена:

Звучит мелодия: «Розовая пантера». На сцене Зубная боль.  Она выглядывает жертву и никого не найдя ложиться на краю сцены.

Появляется девочка, у неё болит зуб.

A Girl:  I have a toothache! What a pity!  I can’t play with my friends!

A Toothache:  I am your friend!  Let me introduce myself!  I am a Toothache. I want to be with you!           I love you! I love your teeth very much! I want to give you chocolate and many sweets!

Eat, my dear, more sweets!

Звучит мелодия: «Чип и Дейл спешат  на помощь». Вбегает МИСС ЗДОРОВЬЕ.

Miss Health:  Oh, no,no!  Dear, girl, don’t eat many sweets!  Toothache, go  for  away!

Dear, girl, I am your friend!   I’m Miss Health! If you want to be healthy you must clean your teeth, eat many vitamins and , of course, you mustn’t eat a lot of sweets.

And now, let’s go to the dentist. I hope you’ll be OK soon!

A Girl:  OK.  Let’ go!

Взявшись за руки, они убегают.

2  Сцена:

Звучит мелодия: «Розовая пантера». На сцене ГОЛОВНАЯ И ЖЕЛУДОЧНАЯ БОЛЬ. Они опять выискивают жертву. Прячутся за стульями. Появляется мальчик, у него болит голова.

A BOY:  I have a headache. WHY?  I don’t go for a walk. I stay at home all day long. I want to play computer games, but I can’t because I have a headache.

A headache: Who said “Headache”?

A BOY:  It’s me. Who are you?

A headache:  I am your friend!  I am a Headache! Do you like to watch TV from morning till night?

A BOY:  Yes, I do.

A headache:  And so for me!  Do you play computer games from morning till night?

A BOY:  Yes, I do.

A headache:  And so for me!  Let’ s play computer games together!

A BOY:   OK.

Звучит мелодия: «Чип и Дейл спешат  на помощь». Вбегает МИСС ЗДОРОВЬЕ.

Miss Health:  Oh, no,no!  Boy! You have a  headache because you watch TV from morning till night and play computer games the whole day! If you want to be healthy you must go for a walk and play sport games!  Headache, go  for  away!

And now we are going for a walk to the park!

A BOY:   All right!

Убегают.

  1. Сцена.  Музыка «Барбарики»

Дети  играют в парке: кто в классики, кто на скакалке, кто с мячом. Приходят Мисс Здоровье и мальчик.

Miss Health:  Hello, Children!

Children: Good morning, Miss Health! Let’s play with us!

Miss Health:  OK       (Мальчик  снимает повязку). 

Дети поют песню: “Clap your hands!”

  1. Сцена.  

Звучит мелодия: «Розовая пантера». На сцене Желудочная боль –надевает фартук на импровизированный лоток выкладывает чипсы, сухарики, колу. К прилавку подходят дети.

А Stomachache:  Let me  introduce myself! I’m a Stomachache! I’m your friend if you like to eat hamburgers and a lot of chips, drink pepsi and coka-cola! Children, Com to me and by this wonderful food!

Вбегает МИСС ЗДОРОВЬЕ.

Miss Health:    Oh, no,no!  Your food is not testy and healthy. Take it and go for a way!

(Желудочная боль собирает всё и убегает)  : Children,  I am your true friend!  When we are healthy we are happy!

Все поют песню «The more we are together»

T:  А сейчас «Весёлая зарядка»

Т: И ещё одна небольшая сказка, которая называется Теремок (The house in the wood).

Narrator:

Here is a house in the wood, wood, wood.

A mouse is running through the wood, wood, wood.

She stops at the door, door, door.

She asks at the door, door, door.

The Mouse:  What a nice house. It is very nice. It is very small. Tock, tock.  Who lives in this house?  Nobody. Now I can live in it.

Narrator:

Here is a house in the wood, wood, wood.

A frog  is running through the wood, wood, wood.

She stops at the door, door, door.

She asks at the door, door, door.

The Frog: What a nice house. Tock, tock, tock.   Who lives in this house?

The Mouse:   I live in the house. I am a mouse. And who are you?

The Frog: I am a frog. My name is Green. And what is your name?

The Mouse:   My name is Mighty-Mouse. What can you do?

The Frog: I can jump. I can sing a song.

The Mouse:   Sing, please.

The Frog: I have a mother,

                  I have a father,

                  I have a brother,

                  I have  no sister,

                 I have no grandmother,

                 I have no grandfather.

The Mouse:   Thank you. What a nice song! Glad to see you. Come in. Let’ live together!

Narrator:

Here is a house in the wood, wood, wood.

A dog  is running through the wood, wood, wood.

She stops at the door, door, door.

She asks at the door, door, door.

The Dog:  Tock, tock, tock. Who lives in this house?

The Mouse:   I live in the house. I am a mouse.

The Frog: I am a frog.

Together:  And who are you?

The Dog:   I am a dog. I am clever. I am not ugly. I am pretty. I am small.

The Frog: What is your name?

The Dog:   My name is Jack.

The Frog: Can you dance?

The Dog:   Yes, I can dance.  I am a dog.

                                                My name is Jack.

                                                My coat is White.

                                                My nose is black.

The Mouse:   You are very nice. Come in.

Together:  Let us live together.

Narrator:

Here is a house in the wood, wood, wood.

A fox  is running through the wood, wood, wood.

She stops at the door, door, door.

She asks at the door, door, door.

The Fox:  I am a fox. I am very nice. I am pretty and clever. What a nice house. Tock, tock, tock.   Who lives in this house?

(Звери по очереди)  I am a mouse.    I live in the house.

I am a frog. I live in the house.

:   I am a dog. I live in the house.

Together:  And who are you?

The Fox:   I am a fox.

The Dog:   Can you read?

The Fox:   Yes, I can.

The Dog: Read, please

The Fox:   (Песенка – клип  ЦИФРЫ)

The Dog: Let us dance together.(Песенка – зарядка: “Head and shoulders” )


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"

Цель данного мероприятия в занимательной форме  показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...

Методическая разработка уроков и внеклассного мероприятия «Проектная деятельность учащихся на уроках развития речи и внеклассном мероприятии по теме «Русские народные промыслы»

Проектная деятельность – один из лучших способов для совмещения современных информационных технологий, личностно-ориентированного обучения и самостоятельной работы учащихся. Главное – продумать ...

Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.

Аннотацияк учебно-методическим  разработкам внеклассных мероприятий  по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....

Методическая разработка внеклассного мероприятия по математике «Что такое коррупция». (8-9 классы) Внеклассное мероприятие по математике «Что такое коррупция»

Данная методическая разработка внеклассного мероприятия   «Что такое коррупция?»  составлена и применялась как внеклассное мероприятие по дисциплине “Математика»   для обучающ...

Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник).

-соединить спортивно-оздоровительную работу с патриотическим воспитанием   школьников   -развивать у детей мотивацию к занятию спортом   - формирование спортивных к...