внеклассное мероприятие 3 класс
материал по теме
Внекласное мероприятие для родителей в 3 классе. Развитие творческих способностей и привитие интереса к изучению английского языка.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
kontsert_dlya_roditeley_3_kl.docx | 20.3 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок проведён для родителей 3 класса.
- А song ”Good morning”
Good morning, Good morning
The best to you this morning
How are you? How are you?
I hope you’re filling fine
And happy all the time.
Teacher:
- Children, do you like to speak English?
- Children, do you like our English lessons?
- Children, do you like to sing songs? (дети отвечают на вопрос хором)
T: Let us sing together. (“Days of the week”)
T: Dear, guests, we are glad to see you at our school. We are going to show you our successes in English.
The first play is called: “I want to be healthy” .
1 Сцена:
Звучит мелодия: «Розовая пантера». На сцене Зубная боль. Она выглядывает жертву и никого не найдя ложиться на краю сцены.
Появляется девочка, у неё болит зуб.
A Girl: I have a toothache! What a pity! I can’t play with my friends!
A Toothache: I am your friend! Let me introduce myself! I am a Toothache. I want to be with you! I love you! I love your teeth very much! I want to give you chocolate and many sweets!
Eat, my dear, more sweets!
Звучит мелодия: «Чип и Дейл спешат на помощь». Вбегает МИСС ЗДОРОВЬЕ.
Miss Health: Oh, no,no! Dear, girl, don’t eat many sweets! Toothache, go for away!
Dear, girl, I am your friend! I’m Miss Health! If you want to be healthy you must clean your teeth, eat many vitamins and , of course, you mustn’t eat a lot of sweets.
And now, let’s go to the dentist. I hope you’ll be OK soon!
A Girl: OK. Let’ go!
Взявшись за руки, они убегают.
2 Сцена:
Звучит мелодия: «Розовая пантера». На сцене ГОЛОВНАЯ И ЖЕЛУДОЧНАЯ БОЛЬ. Они опять выискивают жертву. Прячутся за стульями. Появляется мальчик, у него болит голова.
A BOY: I have a headache. WHY? I don’t go for a walk. I stay at home all day long. I want to play computer games, but I can’t because I have a headache.
A headache: Who said “Headache”?
A BOY: It’s me. Who are you?
A headache: I am your friend! I am a Headache! Do you like to watch TV from morning till night?
A BOY: Yes, I do.
A headache: And so for me! Do you play computer games from morning till night?
A BOY: Yes, I do.
A headache: And so for me! Let’ s play computer games together!
A BOY: OK.
Звучит мелодия: «Чип и Дейл спешат на помощь». Вбегает МИСС ЗДОРОВЬЕ.
Miss Health: Oh, no,no! Boy! You have a headache because you watch TV from morning till night and play computer games the whole day! If you want to be healthy you must go for a walk and play sport games! Headache, go for away!
And now we are going for a walk to the park!
A BOY: All right!
Убегают.
- Сцена. Музыка «Барбарики»
Дети играют в парке: кто в классики, кто на скакалке, кто с мячом. Приходят Мисс Здоровье и мальчик.
Miss Health: Hello, Children!
Children: Good morning, Miss Health! Let’s play with us!
Miss Health: OK (Мальчик снимает повязку).
Дети поют песню: “Clap your hands!”
- Сцена.
Звучит мелодия: «Розовая пантера». На сцене Желудочная боль –надевает фартук на импровизированный лоток выкладывает чипсы, сухарики, колу. К прилавку подходят дети.
А Stomachache: Let me introduce myself! I’m a Stomachache! I’m your friend if you like to eat hamburgers and a lot of chips, drink pepsi and coka-cola! Children, Com to me and by this wonderful food!
Вбегает МИСС ЗДОРОВЬЕ.
Miss Health: Oh, no,no! Your food is not testy and healthy. Take it and go for a way!
(Желудочная боль собирает всё и убегает) : Children, I am your true friend! When we are healthy we are happy!
Все поют песню «The more we are together»
T: А сейчас «Весёлая зарядка»
Т: И ещё одна небольшая сказка, которая называется Теремок (The house in the wood).
Narrator:
Here is a house in the wood, wood, wood.
A mouse is running through the wood, wood, wood.
She stops at the door, door, door.
She asks at the door, door, door.
The Mouse: What a nice house. It is very nice. It is very small. Tock, tock. Who lives in this house? Nobody. Now I can live in it.
Narrator:
Here is a house in the wood, wood, wood.
A frog is running through the wood, wood, wood.
She stops at the door, door, door.
She asks at the door, door, door.
The Frog: What a nice house. Tock, tock, tock. Who lives in this house?
The Mouse: I live in the house. I am a mouse. And who are you?
The Frog: I am a frog. My name is Green. And what is your name?
The Mouse: My name is Mighty-Mouse. What can you do?
The Frog: I can jump. I can sing a song.
The Mouse: Sing, please.
The Frog: I have a mother,
I have a father,
I have a brother,
I have no sister,
I have no grandmother,
I have no grandfather.
The Mouse: Thank you. What a nice song! Glad to see you. Come in. Let’ live together!
Narrator:
Here is a house in the wood, wood, wood.
A dog is running through the wood, wood, wood.
She stops at the door, door, door.
She asks at the door, door, door.
The Dog: Tock, tock, tock. Who lives in this house?
The Mouse: I live in the house. I am a mouse.
The Frog: I am a frog.
Together: And who are you?
The Dog: I am a dog. I am clever. I am not ugly. I am pretty. I am small.
The Frog: What is your name?
The Dog: My name is Jack.
The Frog: Can you dance?
The Dog: Yes, I can dance. I am a dog.
My name is Jack.
My coat is White.
My nose is black.
The Mouse: You are very nice. Come in.
Together: Let us live together.
Narrator:
Here is a house in the wood, wood, wood.
A fox is running through the wood, wood, wood.
She stops at the door, door, door.
She asks at the door, door, door.
The Fox: I am a fox. I am very nice. I am pretty and clever. What a nice house. Tock, tock, tock. Who lives in this house?
(Звери по очереди) I am a mouse. I live in the house.
I am a frog. I live in the house.
: I am a dog. I live in the house.
Together: And who are you?
The Fox: I am a fox.
The Dog: Can you read?
The Fox: Yes, I can.
The Dog: Read, please
The Fox: (Песенка – клип ЦИФРЫ)
The Dog: Let us dance together.(Песенка – зарядка: “Head and shoulders” )
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"
Цель данного мероприятия в занимательной форме показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...
Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в стран иностранных слов" Внеклассное мероприятие по русскому языку "Путешествие в страну иностранных слов"
Цель данного мероприятия в занимательной форме показать разные уровни функционирования русского языка: как одного из мировых языков, как языка народов, населяющих Россию, как государственн...
Методическая разработка уроков и внеклассного мероприятия «Проектная деятельность учащихся на уроках развития речи и внеклассном мероприятии по теме «Русские народные промыслы»
Проектная деятельность – один из лучших способов для совмещения современных информационных технологий, личностно-ориентированного обучения и самостоятельной работы учащихся. Главное – продумать ...
Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту. Методические разработки внеклассных мероприятий по физической культуре и спорту.
Аннотацияк учебно-методическим разработкам внеклассных мероприятий по физической культуре с использованием нестандартного оборудования. 1....
Методическая разработка внеклассного мероприятия по математике «Что такое коррупция». (8-9 классы) Внеклассное мероприятие по математике «Что такое коррупция»
Данная методическая разработка внеклассного мероприятия «Что такое коррупция?» составлена и применялась как внеклассное мероприятие по дисциплине “Математика» для обучающ...
Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник). Внеклассное мероприятие, посвященное 23 февраля (военно-спортивный праздник).
-соединить спортивно-оздоровительную работу с патриотическим воспитанием школьников -развивать у детей мотивацию к занятию спортом - формирование спортивных к...
Внеклассное мероприятие по математике для учащихся 7-х классов « Математическое кафе» Внеклассное мероприятие по математике для учащихся 7-х классов « Математическое кафе» Внеклассное мероприятие по математике "Математическое каые" 7 кл.
В интересной форме представлены задания для трех команд, например, для классов на параллели....