William Shakespeare - a famous English writer
методическая разработка (8 класс) на тему

Чепурина Татьяна Александровна

William Shakespeare - a famous English writer

 

 

Цели урока:  

1. Активизировать познавательную деятельность учащихся.         

2. Развитие интереса учащихся к культурному наследию Великобритании.

3. Изучение  творчества  У. Шекспира.

4. Повышение интереса учащихся к изучению английского языка.

5. Развитие навыков и умений говорения.

6. Развитие способности и готовности общения на английском языке.           

7. Создание благоприятного эмоционально-психологического климата на уроке.

8. Познакомить учащихся с лексическим материалом по теме «William Shakespeare».

9. Повторение грамматического материала Present Simple tense и Present Continuous tense.

 

Задачи:

Учебные  - обобщение и систематизация изученного лексического и грамматического материала;  учить учащихся правильному употреблению речевых образцов в речи  и самостоятельной  работе с фонетическим материалом; 

Развивающие - интеллектуальное развитие учащихся; развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей;  знакомство с культурным наследием и традициями Англии;  готовность к коммуникации.

Воспитательные -  формирование у учащихся уважения и интереса к культуре и народу страны изучаемого языка; воспитание культуры общения; воспитание и формирование потребности в познавательной активности.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon shekspir.doc46.5 КБ

Предварительный просмотр:

William Shakespeare - a famous English writer

Цели урока:  

1. Активизировать познавательную деятельность учащихся.          

2. Развитие интереса учащихся к культурному наследию Великобритании.

3. Изучение  творчества  У. Шекспира.

4. Повышение интереса учащихся к изучению английского языка.

5. Развитие навыков и умений говорения.

6. Развитие способности и готовности общения на английском языке.            

7. Создание благоприятного эмоционально-психологического климата на уроке.

8. Познакомить учащихся с лексическим материалом по теме «William Shakespeare».

9. Повторение грамматического материала Present Simple tense и Present Continuous tense.

Задачи:

Учебные  - обобщение и систематизация изученного лексического и грамматического материала;  учить учащихся правильному употреблению речевых образцов в речи  и самостоятельной  работе с фонетическим материалом;  

Развивающие - интеллектуальное развитие учащихся; развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей;  знакомство с культурным наследием и традициями Англии;  готовность к коммуникации.

Воспитательные -  формирование у учащихся уважения и интереса к культуре и народу страны изучаемого языка; воспитание культуры общения; воспитание и формирование потребности в познавательной активности.

Оборудование:

1. Презентация.

2. Компьютер. Проектор.

3. Карточки с текстом «The Globe Theatre».

4. Карточки с названиями пьес.

Ход урока

Good morning. I am glad to see you. How are you today?

Today we’ll speak about a famous English writer – William Shakespeare. Certainly, all of you know this name and some of his books, but I think that you don’t know much about his life and his theatre.

Речевая разминка.

Учитель показывает портрет Шекспира и задаёт несколько вопросов.

Who is it?

What is he?

What language did William Shakespeare speak?

Is he an English or American poet?

Тренировка языковой подготовки.

Teacher: Let’s watch the film about Shakespeare’s birthplace and family. First I want you to learn some new words. Read and try to guess the meanings of the underlined words.

1. He has flu (influenza).

2. He died of plague.

3. He is on the lowest rung of the ladder.

4. His father is a glover worker.

5. Latin is one of the oldest languages.

6. I have a sister, twinned with me.

7. White walls reflect more light than dark walls.

8. She disciplined herself to exercise every day.

(Просмотр видеофильма - «Who was William Shakespeare?»)

Teacher: Were your guesses correct? What do the underlined words mean?Explain

Тренировка навыков монологической речи.

Teacher: Now I'll ask you some questions and you'll try to answer them. Discuss in pairs.

1.What can you say about Shakespeare's birthplace and family?

2. What do you rememeber about Shakespeare’s childhood?

3. When did he marry? what’s his wife’s name?

4. What can you say about Shakespeare’s children?

Знакомство с театром Шекспира «The Globe Theatre». Повторение Past Simple and Past Continuous tenses.

Teacher: The next exercise is about the famous Globe Theatre. Take cards on your desks. Read the short text and open the brackets using Past Simple or Past Continuous tenses.

William Shakespeare …(write) most of his plays for the Globe Theatre. In those days in the 16th, 17th centuries the theatre …(play) an important part in people’s lifes. They …(enjoy) the perfomances and …(learn) something of the history of England and other countries.

The Globe Theatre wasn’t like the theatre today. In the middle of the large yard there was a kind of a house. The actors …(dress) there during the perfomances. They also …(keep) things for the perfomances. In front of it there was a platform. The platform and the balcony over it was a kind of a stage where the actors played. In front of the stage there was a large yard. Round the yard there were 3 balconies. These balconies and a yard were for the spectators. The yard and the greater part of the stage were opened to the sky. Women’s parts were played by boys or men. An actor …(play) two or three parts in one perfomance. The poor people …(stand) or …(sit)  on the ground in the yard while the rich people …(sit) in the balconies.

Знакомство с названиями произведений Шекспира

Teacher: You know that Shakespeare wrote a lot of plays for the theatre: tragedies and comedies. A tragedy is a serious play or book that ends sadly, especially with the death of the main character. A comedy is a play or a film which makes people laugh.

Look at the list of Shakespeare's great plays. Guess which of them are tragedies and which are comedies.

1593 The Comedy of Errors

1595 Romeo and Juliet

1596 A Midsummer Night's Dream

1597 The Merchant of Venice

1599 Julius Caesar

1600 As You Like It

1600 Twelfth Night

1601 Hamlet

1603 All's Well That Well

1604 Othello

1606 King Lear

1606 Macbeth

Teacher: Now work in pairs. Ask your partner about his/her favourite play.

What play do you like?

Who is the author?

Is it a love story/tragedy/comedy?

What  is the play about?

Who are the main characters?

Why do you advise me to read this play?

Teacher: Wha play did your partner advise you to read?

Teacher: One more exercise.

Shakespeare is famous for his quotes. Match the two halves to make a quote. Translate the quotes. You may work in pairs.

To be, or not to be

is done

Neither a borrower

and all the men and women are merely players

All the world’s stage

and lovers cannot see

I must be cruel

not a lender be

Men of few words

that is a question

What’s done

only to be kind

Love is blind

are the best men

Подведение итогов

Teacher: After reading the presentation you know a lot of information.  What do you know about William Shakespeare? Try this quiz to find out. On your desks there are sheets of papers with a short test.  You may work in pairs again.

1) When was William Shakespeare born?

A.        1498

B.        1564

C.        1895

2) Where was Shakespeare born?

A.        Stratford Upon Avon

B.        Cambridge

C.        London

3) Which type of plays did Shakespeare not write?

A.        Tragedies

B.        Comedies

C.        Musicals

4) What's the name of the Shakespeare’s theatre in London?

A.        The World Theatre

B.         The Globe Theatre

C.         The Shakespeare’s Theatre

5) What form did the Shakespeare’s theatre have?

     A. Square

     B. Round

     C. Triangle

6) Which of these plays were not written by Shakespeare?

A.        Hamlet

B.        Romeo and Juliet

C.        Mary Stuart

7) He wrote

A.        tragedies, novels, historical plays, poems and sonnets

B.        tragedies and comedies

C.        tragedies, comedies, historical plays, poems and sonnets

8) What’s the wife’s name?

      A. Jane Hathaway

      B. Anne Hathaway

      C. Susanna Hathaway

9) How many children did Shakespeare have?

      A. Two

      B. Three

      C. Four

10) What’s the name of the elder child?

      A. Susanna

      B. Hamneth

      C. Judith

Teacher:What can you say about the lesson? Did you like it? What did you like the most?

Teacher: Thank you for the lesson. Your marks are… .

Your hometask is ….make some different questions about Shakespeare’s life (yes/no question, special question, who question, alternative question, tag question).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

William Shakespeare the greatest english poet and dramatist

Биография Уильяма Шекспира...

Famous English and American Writers

УМК Афанасьева 5 класс...

Разработка урока« Famous English Poets and Writers.»

Разработка предполагает расширение знаний учащихся о литературных деятеллях изучаемого языка.Учащиеся просматривают эпизод из фильма по Конан Доулю,слушают интервью с автором и отвечают на вопрося.Обс...

The Municipal English Contest for secondary schools: "The quiz dedicated to the 450th anniversary of the greatest British poet and playwriter William Shakespeare`s birthday", April 2016, Автор: Клюева И.Д.

В апреле 2016 года проходило крупное мероприятие: Городской конкурс "День английского языка", в формате которого проводилась страноведческая викторина, посвященная великому английскому драма...

Урок-семинар "Famous English writers and poets"

Методическая разработка предназначена для учащихся 9-11 классов. Может быть использована при подготовке к уроку или внеклассному мероприятию....