открытый урок по теме "In Treasureland"
план-конспект урока (6 класс) по теме

 

Открытый урок по теме "In Treasureland", New Millennium English 6 класс с презентацией

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon konspekt_uroka_v_6__klasse.doc77 КБ
Office presentation icon in_treasureland.ppt221.5 КБ

Предварительный просмотр:

Конспект урока в 6  классе

Тема урока: In Treasureland

Речевой материал урока:  Vocabulary on the Topic;

                                               Текст для чтения

Грамматический материал урока: Indefinite pronouns

Главная цель урока:  формирование интерактивных умений, формирование грамматических навыков, тренировка лексических навыков.

Развивающий компонент цели: развитие языковых и речевых способностей  учащихся, развитие готовности к коммуникации.

Образовательный компонент цели: расширение лингвистического кругозора учеников (в рамках знаний по теме).

Воспитательный компонент цели: воспитания культуры общения и потребности в практическом использовании языка в различных сферах деятельности и поддержания интереса к учению.

Задачи урока:

1. тренировать произносительные навыки учащихся

2. обучать новой лексике с опорой

3. познакомить с безличными местоимениями и обеспечить их ее отработку в серии языковых и речевых упражнений

4. использовать ситуацию текста ex.2 p.32  в качестве опоры для развития следующего умения:

- поиск нужной информации

5. обучать поиску необходимой информации в тексте

6. обучать аудированию с извлечением конкретной информации

7. обучать созданию мини-проекта

Lesson Plan

Stage

Purpose

Activity

Cl. M.

Time

Other

Teacher’s activity

Student’s activity

1

Greeting

To create warm and trustful atmosphere in the class

- Stand up, please! Good afternoon, boys and girls!

- How are you today?

- Sit down, please!

- Do you like to play computer games?

- What is your favourite computer game?

-The topic of our lesson is In Treasureland,

Indefinite pronouns. Can you translate?

-Today we are going to read and try to help Max to solve the puzzle, to find a treasure, to learn new words “Indefinite pronouns”, to do some exercises, to make some project.

Children greet the teacher!

Fine, thanks!

Answer the teacher’s questions

T-  Cl

2 min

The teacher asks several pupils.

Слайд №1, 2 - задачи для детей, проверить понимание

2

Warming up activity

To create English-speaking atmosphere

 To revise and enlarge students active vocabulary. To practice some grammar skills

- Lets start our lesson.

- Are you ready to work? Good

- Open your books at page 32. Unit 3, lesson 5.

- Max is going to play his favourite computer game. Help him to find the treasure.

Answer the teacher’s questions

Children read the "manuscript".  

T-P1, P2 ...

2 min

 warm-up

Слайд – Magic words

3.

The presentation of new grammar material

To introduce new words and expressions

- Now look at the slide and try to read magic words. Repeat them after me.

Children try to read new words and learn them.

T -Cl

1 min

Practice the pronunciation

4

Exercises,

Reading activity

To revise and train previous grammar vocabulary

- Ex. 1 p. 32

You should read the text silently and try to guess the meaning of new words. Look at the table p. 32

- You have Indefinite Pronouns in the blackboard and translations; you should match the words and translations.

- Ex. 2 p. 32

We are going to read the puzzle silently and translate some sentences to check your understanding. Before reading the text, look in the box with new words.

Pupils read and translate the words

Children match the words

Pupils read and translate the some sentences

T- P1-5, P6-12

5 min

3 min

Read New words in the box.

Проработать правило, соотнести слова и перевод

Check understanding by translating into Russian (somebody, something)

5

Oral practice

Физ. минутка

To play a game

This is a traditional rhyme at British and American weddings. The bride must wear something old, new, borrowed, blue.

- Now we are going to read a rhyme, you have cards with this rhyme on your desk. And you should answer my questions? If you have got something old, new, borrowed, blue.

- For example, I’ve got something new-my sweater.

Have you got anything old, new, borrowed, blue?

Pupils read the rhyme

Children answer the questions

4 min

2 min

Adjectives on the blackboard, to translate difficult words.

Слайд со стихотворением

6

Listening

To develop auditory (perceptive) skills, to practice listening for specific information

- Now listen to the dwarf and find the magic object that can make Max smaller. Look at the picture.

Children listen to the dialogue attentively and answer the question.

T-Cl....

2 min

Answer: an apple

7

Reading

To practice new words

- Ex. 5 p. 33. Now we are going to help Max to find the treasure. We must fill in the missing parts of the words.

What is the first keyword, the second….

What was in the box?

Pupils work individual, fill in the missing parts of the words.

2 min

Check the answers, ask what was in the box

8.

Grammar revision, Project

To revise the  Indefinite pronouns

- Now we are going to do an interesting work, mini project.

You should divide into three groups and create the rule ……

Pupils work in groups

Поставить диск с музыкой

T – P1, P2…

5 min

The task on the slide

Снять все с доски

1 лучший проект пояснить

9.

Summarizing

To repeat what had been studied at the lesson

Thank you for your work.

-So let’s  remember what have we done during the class?

Was it difficult for you to understand the grammar?

Listen to the teachers suggestions

T- Cl

1 min

Revision

10.

Home task

To instruct the children in doing homework

Tell and explain the h/t

Ex. 4 p.25 W.B

Ex. 6 p.33 in your books, you may do it orally.

Good-bye for now!

Write down the task given.

T- Cl


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

In Treasureland Indefinite Pronouns

Слайд 2

Задачи урока to help Max to solve the puzzle; to find a treasure; to learn new words “Indefinite pronouns”; to do some exercises; to make some project.

Слайд 3

Magic words Some body Some thing Any body Any thing No body No thing

Слайд 4

Indefinite pronouns Some body - Кто-то Some thing - Что-то Any body - Кто-то Any thing - Что-то No body - Никто, никого No thing - Ничто, ничего

Слайд 5

A traditional rhyme at British and American weddings Something old, Something new, Something borrowed, Something blue.

Слайд 6

Relaxation Hands up clap clap clap Hands down shake shake shake Hands on hip jump jump jump Hop hop hop stop stand still

Слайд 7

Задачи урока to help Max to solve the puzzle; to find a treasure; to learn new words “Indefinite pronouns”; to do some exercises; to make mini - project.

Слайд 8

Good bye!!!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка открытого урока по теме: «Географическая оболочка» Урок-открытие

Что такое географическая оболочка? ГО – это взаимосвязь и взаимодействие всех оболочек Земли -  всех сфер Земли.Какие это сферы?Постановка проблемы1.     Ученику дается г...

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной». Открытый урок по алгебре в 7 классе «А» тема: «Уравнения с одной переменной».

Открытый урок по алгебре в 7 классе «А»тема: «Уравнения с одной переменной».презентация по данной теме...

Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)

Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...

Открытый урок по английскому языку. Открытый урок на активность обучения английского языка». (2 е—5 е классы обучения предмету)

Применение различныхвидов игр на уроке с целью закрепления лексических и грамматических навыков в обучении английскому языку....

3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист оценивания, протокол посещения второго открытого урока от МО муниципального уровня)

3.2.Совершенствование методов обучения и воспитания через проведение  открытых уроков/занятий на МО муниципального уровня (экспертный лист  оценивания, протокол посещения второго открытого у...