АТТЕСТАЦИОННЫЕ МАТЕРИАЛЫ
тест (5 класс) по теме

Тимонина Анастасия Леонтьевна

аттестационные материалы для проведения аттестации в 5 классе

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл attestacionnye_materialy.docx41.82 КБ
Microsoft Office document icon fizminutki_english.doc84.5 КБ

Предварительный просмотр:

Аттестационные материалы

по английскому языку

для промежуточной аттестации

учащихся 5 «А» класса

Учитель:

ТИМОНИНА АНАСТАСИЯ ЛЕОНТЬЕВНА

Пояснительная записка

        Аттестационные материалы по английскому языку для проведения промежуточной аттестации учащихся 5 «А» класса составлены на основе государственного образовательного стандарта по иностранном языкам 2004 г.

        Цель: проверка уровня сформированности коммуникативной компетенции учащихся в совокупности её составляющих – речевой, языковой, социокультурной компетенциях; происходит проверка двух из четырех целевых умений – чтении и говорении в форме монолога. При проверке умений в говорении параллельно проверяются умения аудирования, произносительные, лексические и грамматические навыки учащихся.

        Структура экзаменационной работы.

Экзамен состоит из 2-х частей: письменной и устной.

Письменная часть рассчитана на 60 минут. В работу включены следующие типы заданий:

  1. На выбор одного правильного варианта из предложенных – 1 балл.
  2. Самостоятельно предложить единственный верный вариант – 2 балла.

Максимальный балл за работу – 80 баллов.

«2» - 0 – 20 баллов

«3» - 21 – 42 балла

«4» - 43 – 67 баллов

«5» - 68 – 80 баллов

Второе задание проверяет умения монологической речи. Задача экзаменуемого – сделать сообщение о себе. Объем монологического высказывания не менее 6 фраз. Устный ответ занимает 5-8 минут. Ответ оценивается по пятибалльной шкале, принятой в Российской Федерации.

Оценка

Характеристика ответа

5

   Учащийся логично строит монологическое высказывание (описание, рассказ) в соответствии с коммуникативной задачей.  Лексические единицы и грамматические структуры используются уместно. Ошибки практически отсутствуют.

   Речь учащегося понятна: практически все звуки в потоке

речи произносятся правильно, соблюдается правильный интонационный рисунок.

   Объем высказывания - не менее 14 фраз.

4

   Учащийся логично строит монологическое высказывание (описание, рассказ) в соответствии с коммуникативной задачей.

   Используемые лексические единицы и грамматические структуры соответствуют поставленной коммуникативной задаче. Учащийся допускает отдельные лексические и грамматические ошибки, которые не препятствуют пониманию его речи.

   Речь учащегося понятна, учащийся не допускает фонематических ошибок.

   Объем высказывания – не менее 10 фраз.

3

   Учащийся строит монологическое высказывание (описание, рассказ) в соответствии с коммуникативной задачей.

   Но:

- высказывние не всегда логично, имеются повторы,

- допускаются лексические и грамматические ошибки, которые затрудняют понимание.

   Речь отвечающего в целом понятна, учащийся в основном соблюдает интонационный рисунок.

   Объем высказывания – не менее 6 фраз.

2

   Коммуникативная задача не выполнена. Содержание ответа не соответствует поставленной в задании коммуникативной задаче.

   Допускаются многочисленные лексические и грамматические ошибки, которые затрудняют понимание.

   Речь плохо воспринимается на слух из-за большого количества фонематических ошибок.

  Объем высказывания – менее 6 фраз.

Примерное высказывание:

Let me introduce myself. My name is …. . My surname is … . I’m 12 years old. I live in Belgorod, Russia. I study at school №4. My favourite subjects are English, Russian and PE. My hobby is painting. My family is not so large. There are 3 of us in my family: my mother, my father and myself. My father is 35. He is a doctor. His hobby is fishing. My mother is a nurse. She is fond of cooking. I also have a pet. This is a cat. Its name is Barsik. It is my fluffy friend.  

Общая экзаменационная отметка складывается из двух отметок за выполнение отдельных заданий и является их средним арифметическим, округляемым по общим правилам, то есть 3,5 и выше дают 4 балла, 4,5 и выше дают 5 баллов. Итоговая оценка определяется всеми членами экзаменационной комиссии.

Аттестационные материалы (письменная часть) по английскому языку для промежуточной аттестации учащихся 5 «А» класса

Фамилия__________________

Имя_________________

ВАРИАНТ 1

  1. Вычеркни лишнее слово:
  1. building, bridge, tower, king
  2. museum, leader, monument, building
  3. street, square, queen, bridge
  4. opening, enjoying, interesting, answering
  5. sociable, timetable, traditional, typical

  1. Заполни пропуски, вставив подходящее по смыслу слово:

Museums, capital, takes place, galleries, Abbey, tourists, coronation, visit, famous, theatres            

London is the 1)              of the UK. It is one of the most 2)             and interesting cities in Europe. There are a lot of places to 3)                :

4)              , art 5)                and 6)                 . Thousands of  7)            come there every year. They always want to visit Westminster 8)            . The 9)______ of all British Kings and Queens 10)               there.

  1. Выбери и вставь слово, наиболее подходящее по смыслу:
  1. How many new … do you have this year?

a) textbooks    b) subjects   c) languages  d) nicknames

2. Soon you’ll get the … to visit England.

a) timetable   b) invitation  c) mark  d) instruction

3. When we were in Moscow, we took a lot of … .

  1. pictures  b) books  c) care  d) fun

4. How do you usually … your weekend?

  1. go  b) travel  c) spend  d) miss

5. Let’s … a picnic at the weekend.

  1. arrange  b) play  c) propose  d) have

  1. Выбери правильный предлог:
  1. Let’s go for/ to/ out a walk after lessons.
  2. Who is responsible after/ about/ for music at our party?
  3. Do you like to listen for/ out/ to classic music?
  4. The film starts at/ on/ in 8 p.m.
  5. Unfortunately we will stay there only about/ in/ for three days.

  1.   Напишите слово, противоположное по значению:
  1. real –                               6. clever-
  2. possible-                          7. beautiful-
  3. lucky-                              8. cruel-
  4. athletic-                          
  5. polite-                                          

  1. Вставь глагол to be в нужной форме:
  1. She ____ responsible for arranging a party.
  2. My father ____ a dentist.
  3. My friends ____ going abroad.
  4. It ____ raining now.
  5. I ____ going to miss a Maths lesson.

VII.    Выбери и вставь глагол в правильной форме.

1. My father always … at 6 a.m.

a) got up   b) gets up   c) get up

2. Last weekend I … to Moscow.

a) went   b) goes   c) did go

3. Next Sunday my family … the grandparents in the village.

a) will visit   b) went   c) go

4. Most Russian pupils … school uniform.

a) wore  b) wears  c) wear

5. How often … you go shopping?

a) does  b) do  c) did

  1. Поставь глагол в нужную форму: Present Simple или Present Continuous.
  1. – Where is John?  -  He _______ (wash) a car.
  2. Listen! Somebody _________ (sing).
  3. She’s tired. She _________ (want) to go home now.
  4. I can’t talk to you at the moment. I _________ (work).
  5. Father often________ (go) shopping.

  1. Составьте словосочетания:
  1. Big                                a) Palace
  2. Trafalgar                        b) Tower
  3. Bloody                        c) London
  4. White                        d) Bridge
  5. Tower                        e) Ben
  6. Buckingham                f) Square
  7. Westminister                g) Abbey
  8. The Houses of                h) Tower
  9. The Tower of                i) Parliament

  1. Подбери верное окончание предложения:
  1. Big Ben                                a) a place to walk
  2. Buckingham Palace                b) a museum
  3. Westminster Abbey                c) the main church of  Great Britain
  4. Tower of London                        d) the large clock in one of the towers
  5. Trafalgar Square                         e) the Queen’s official London home

Аттестационные материалы (письменная часть) по английскому языку для промежуточной аттестации учащихся 5 «А» класса

Фамилия__________________

Имя_________________

ВАРИАНТ 2

  1. Вычеркни лишнее слово:
  1. doing, making, playing, sing
  2. independent, interview, informal, impossible
  3. sociable, timetable, talkative, traditional
  4. opening, enjoying, interesting, answering
  5. stay, play, study, party, pay

  1. Заполни пропуски, вставив подходящее по смыслу слово:

Years, famous, lots, different, capital, cities, cinemas, Russian, places, parks.

London is the 1)              of the Great Britain. It was founded about two thousand 2)________ ago. London is one of the most 3)__________ and interesting

4)              in Europe. London is very 5) ________ from Moscow and all other 6) _______ towns. There are  7)              of  8)__________ to visit in London. There are many 9)________ and 10) _________ in London.

  1. Выбери и вставь слово, подходящее по смыслу.

1. We are close family and we … on well with each other.

a) make  b) get  c) have

2. My mother has a good sense of … .

a) love  b) beauty  c) humour

3. A woman, who works at home for her family, is a … .

a) housewife  b) teacher  c) nurse

4. A child, who doesn’t obey parents, is … .

a) obedient  b) naughty  c) talkative

5. A person, who is impolite, is … .

a) friendly  b) rude  c) shy

  1. Выбери правильный предлог:
  1. Who is responsible about/ to/ for the social programme?
  2. Do you like to listen for/ out/ to classic music?
  3. The lesson starts on/ at/ in at 2 p.m.
  4. Who takes care of/ for/ about pet?
  5. Students answer on/ –/ at the teacher’s questions at the lessons.

  1. Напишите слово, противоположное по значению:

1. usual -

2. unfriendly -

3. known -

4. pleasant -

5. unwell -

6. happy -

7. untidy -

8. polite -

  1. Вставь глагол to be в нужной форме:
  1. My mother ______an intelligent woman.
  2. I _____ fond of music.
  3. My friends _______ going to be doctors.
  4. They _______ kind and sociable.
  5. This summer ______ very hot.

VII.    Выбери и вставь глагол в правильной форме.

  1. Every summer Tom … at this hotel.
  1. stays  b) stayed  c) stay
  1. We … the weekend in Vladimir last month.
  1. spend  b) spent  c) did spend
  1. It … sunny tomorrow.
  1. is  b) was  c) will be
  1. Most Russian pupils … the English language.
  1. studied  b) study  c) studies
  1. Once I … abroad. It was great!
  1. go  b) went  c) goes

VIII Поставь глагол в нужную форму: Present Simple или Present Continuous.

  1. She ________ (eat) meat every day.
  2. The baby __________ (sleep) at the moment.
  3. My mother never ___________ (wash) the dishes.
  4. Look! He _________ (run) very quickly.
  5. I ________ (do) my homework every day.

  1. Составьте словосочетания:
  1. Bloody                        a) Abbey
  2. The Tower of                b) Square
  3. Big                                c) Parliament
  4. White                        d) Bridge
  5. Buckingham                e) Ben
  6. Tower                        f) Tower
  7. Westminister                g) Palace
  8. The Houses of                h) Tower
  9. Trafalgar                        i) London

  1. Подбери верное окончание предложения:

1. Buckingham Palace        a) was built in 1894.

2.        Houses of Parliament        b) a church where the coronation of all British

                                        Kings and Queens takes place.

3.        Big Ben                        c) the Queen’s official London home

4.        Tower Bridge                d) is a place where the country’s leaders speak

5.        Westminster Abbey        e) the large clock in one of the towers

Тренировочные упражнения.

  1. She ____ a doctor.
  2. I _______ a businessman.
  3. My friends _______ eleven.
  4. My hobby_____ swimming.
  5. It _____ snowing now.
  6. This winter ______ very cold.
  7. His sisters _______ clever.
  8. My mother _____ intelligent.
  9. My father ______ very polite.
  10. I _______  smart.

  1. My mother always_______ soup on Mondays.
  1. Cooks        b) cook        c) cooked
  1. Last weekend we ______ abroad.
  1. Will go                b) go                c) went
  1. Next summer I ______ my granny.
  1. Will visit                b) visited        c) visit
  1. I ______ this T-shirt every summer.
  1. Wear                b) wears        c) wore
  1. How often ______ you go shopping?
  1. Do                        b) does                c) did
  1. Every year I ____ at this house.
  1. Stay                b) will stay        c) stayed
  1. He ______ his last holidays at home.
  1. Stayed                b) stay                c) did stayed
  1. We ____ English at school.
  1. Study                b) studied        c) studies
  1. It ______ cloudy tomorrow.
  1. Will be                b) is                c) was
  1. Once he ______ Paris. It was great!
  1. Visited                b) visit                c) visits
  1. King, road, palace, bridge
  2. Leader, tower, building, bridge
  3. Monument, capital, queen, square
  4. Doing, making, bringing, interesting
  5. Beautiful, timetable, polite, ugly
  6. Sing, playing, listening, smiling
  7. Impolite, interview, shy, athletic
  8. Pay, sturdy, stay, party.

  1. Do you have any new______ this year?
  1. Posters                b) parties                c) subjects                d) copybooks
  1. My friend sent me the ____ to visit his family in Finland.
  1. Invitation          b) postcards         c) flowers                d) instructions
  1. Last summer I took many _____ in Moscow.
  1. Fun                b) pictures                c) instructions        d) marks
  1. How have you _____ your winter holidays?
  1. Gone                b) traveled                c) had                        d) spent
  1. He ____ a picnic every Saturday.
  1. Arranges                b) plays                c) goes                d) has
  1. I ____ on well with my sister.
  1. Get                 b) do                        c) have
  1. All my friends have good sense of _______.
  1. Obedient         b) curiosity                c) humour
  1. My mother likes to work at home – she is a_____.
  1. Manager                b) housewife        c) lazy
  1. My small brother is very _______.
  1. Naughty                b) love                c) beauty
  1.  A person who can’t be polite is _____ .
  1. Talkative        b) sociable                c) rude

  1. I go for\after\to a walk every day.
  2. Kate is responsible into\for\of tickets.
  3. She always listens with\for\to classic music.
  4. I get up in\on\at 7 am.
  5. Last summer I stayed in Moscow for\about\in 3 days.
  6. My mother takes care of\for\about my little sister.
  7. She answers at\on\ – all my questions!

  1. Big                        a) Palace
  2. Trafalgar                b) Tower
  3. Bloody                        c) London
  4. White                        d) Bridge
  5. Tower                        e) Ben
  6. Buckingham                f) Square
  7. Westminister                g) Abbey
  8. The Houses of                h) Tower
  9. The Tower of                i) Parliament

Give  opposites:

  1. real –                               7.clever-
  2. possible-                          8.beautiful-
  3. lucky-                              9.cruel-
  4. athletic-                           10.rude-
  5. polite-                              11.shy-
  6. famous-                      12.naughty-

1.Ann  (to sing)  now.

2.Carol and  Jill  (to play) chess now.

3. I  (to write)  a test  right now.

4. They  (to listen)  to music now.

 Choose the right  item:

          1. Jane -------- English well  next year.

a)speaks  b) is speaking  c) will speak  d) spoke

          2. My grandma -------- beautiful roses last spring.

a) planted  b) will plant  c) are planting  d) plants

          3. The students -------- the poem by heart now.

a) learned   b) learn    c)  will learn  d) are learning

          4.His mum --------- a tasty cake  every Sunday.

a) bake    b) bakes  c) will bake  d) baked

Correct   the   mistakes:

1.Bill   sleeps  now.

2.We  shall arrange  a party  yesterday.

3. She  is reading every day.

4. He  went to school  tomorrow.

Выбери и вставь слово, подходящее по смыслу.

  1. How many new … do you have this year?

a) textbooks    b) subjects   c) languages  d) nicknames

2. Soon you’ll get the … to visit England.

a) timetable   b) invitation  c) mark  d) instruction

3. They … their school friends in Summer.

a) spend   b) travel  c) discuss  d) miss

4. Where will they … their weekend?

a) travel  b) study  c) go  d) spend

5. Students answer … the teacher’s questions at the lessons.

a) at   b) by  c) -  d) on

Поставь глаголы в нужной форме.

  1. The pupils … homework every day (do).
  2. Tomorrow I … to Moscow (go).
  3. Last weekend we … a very interesting film (watch).
  4. Jane usually … her granny on Saturday (visit).
  5. They … this car two months ago (buy).



Предварительный просмотр:

Физкультминутки на уроках английского языка

Как известно, урок является основной формой организации обучения в школе. Характерная для современного урока информационная перегрузка учащихся, его высокая интенсивность, чрезмерное нервно-эмоциональное напряжение, недостаточная двигательная активность школьников – все это ведет к потере здоровья детей. Очень многое делается для решения этой проблемы. Валеологизация системы образования предполагает, что каждый урок, каждое школьное мероприятие должно содержать в себе оздоровительный эффект, препятствовать развитию переутомления, не ухудшать здоровье, а способствовать его развитию. Важным способом поддержания общей учебной работоспособности организма учащихся является проведение на каждом уроке физкультминуток, связанных с усилением двигательной активности учащихся, с борьбой против гиподинамии, со снятием утомления с различных групп мышц и активизации познавательной способностей детей.

На уроках английского языка на начальном этапе данная задача легко решается с помощью песен и рифмовок. На их основе проводится профилактика нарушений осанки и зрения, активизируются внимание, память, умственная работоспособность, снимается умственное и физическое напряжение. Кроме того, развивается речь, обогащается словарный запас, отрабатывается произношение, а самое главное, поддерживается интерес детей к изучению английского языка. Учащиеся с самого начала приобщаются к культуре страны изучаемого языка. Многочисленные повторы, характерные для песенного жанра, способствуют легкому и непроизвольному запоминанию лексико-грамматических конструкций. Прочному запоминанию также способствует комплекс таких факторов, как рифма, лад, тональность, мелодия.

Уже несколько лет на своих уроках я провожу такие песенные физкультминутки и вижу интерес к ним у детей (все слова песен сопровождаются соответствующими действиями).

ALOUETTA (suit the actions to the words)

Alouetta, little Alouetta,

Play the game with me:

Put your finger on your head,

Put your finger on your head,

On your head, on your head,

Don’t forget, Alouet! Oh!

Alouetta, little Alouetta,

Play the game with me:

Put your finger on your nose,

Put your finger on your nose,

On your nose, on your nose,

On your head, on your head,

Don’t forget, Alouet! Oh!

Alouetta, little Alouetta,

Play the game with me:

Put your finger on your mouth,

Put your finger on your mouth,

On your mouth, on your mouth,

On your nose, on your nose,

On your head, on your head,

Don’t forget, Alouet! Oh!

YOU TAKE YOUR LITTLE HANDS (suit the actions to the words)

You take your little hands and go

Clap, clap, clap!

You take your little hands and go

Clap, clap, clap!

You take your little hands and go

Clap, clap, clap!

Clap, clap, clap your hands!

You take your little toes and go

Tap, tap, tap!

You take your little toes and go

Tap, tap, tap!

You take your little toes and go

Tap, tap, tap!

Tap, tap, tap your toes!

You take your little eyes and go

Blink, blink, blink!

You take your little eyes and go

Blink, blink, blink!

You take your little eyes and go

Blink, blink, blink!

Blink, blink, blink your eyes!

You take you little lips and go

Kiss, kiss, kiss!

You take you little lips and go

Kiss, kiss, kiss!

You take you little lips and go

Kiss, kiss, kiss!

Kiss your dear Mum and Dad!

DO EVERYTHING TOGETHER (suit the actions to the words)

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Sing, sing, sing a song,

Sing a song together.

Sing, sing, sing a song,

Sing a song together.

Wink, wink, wink your eyes,

Wink your eyes together.

Wink, wink, wink your eyes,

Wink your eyes together.

Dance, dance, dance a dance,

Dance a dance together.

Dance, dance, dance a dance,

Dance a dance together.

Spin, spin, spin around,

Spin around together.

Spin, spin, spin around,

Spin around together.

Ride, ride, ride your bikes,

Ride your bikes together.

Ride, ride, ride your bikes,

Ride your bikes together.

Wash, wash, wash your face,

Wash your face together.

Wash, wash, wash your face,

Wash your face together.

March, march, march, march to bed,

March to bed together.

March, march, march, march to bed,

March to bed together.

Shine, shine, shine your shoes,

Shine your shoes together.

Shine, shine, shine your shoes,

Shine your shoes together.

IF YOU HAPPY…

If you are happy and you know it,

Clap your hands.

If you are happy and you know it,

Clap your hands.

If you are happy and you know it,

And you really want to show it,

If you are happy and you know it,

Clap your hands!

If you are happy and you know it,

Snap your fingers.

If you are happy and you know it,

Snap your fingers.

If you are happy and you know it,

And you really want to show it,

If you are happy and you know it,

Snap your fingers!

If you are happy and you know it,

Nod your head.

If you are happy and you know it,

Nod your head.

If you are happy and you know it,

And you really want to show it,

If you are happy and you know it,

Nod your head!

If you are happy and you know it,

Stamp your feet.

If you are happy and you know it,

Stamp your feet.

If you are happy and you know it,

And you really want to show it,

If you are happy and you know it,

Stamp your feet!

If you are happy and you know it,

Click your tongue.

If you are happy and you know it,

Click your tongue.

If you are happy and you know it,

And you really want to show it,

If you are happy and you know it,

Click your tongue!

If you are happy and you know it,

Say OK.

If you are happy and you know it,

Say OK.

If you are happy and you know it,

And you really want to show it,

If you are happy and you know it,

Say OK!

If you are happy and you know it,

Do all six.

If you are happy and you know it,

Do all six.

If you are happy and you know it,

And you really want to show it,

If you are happy and you know it,

Do all six!

HEAD , SHOULDERS…

Head, shoulders, knees, and toes,

Knees and toes.

Head, shoulders, knees, and toes,

Knees and toes.

Eyes and ears, and mouth and nose.

Head, shoulders, knees, and toes.

Knees and toes.

Hands on your hips,

Hands on your knees,

Put them behind you

If you please

I put my hands upon my hips,

I turn myself around,

I raise my hands upon my head

And then I touch the ground.

Then I put them in front of me

Arms and legs, feet and hands,

Feet and hands.

Arms and legs, feet and hands,

Feet and hands.

Eyes and ears, and mouth and nose.

Arms and legs, feet and hands.

Feet and hands.

Touch your shoulders,

Touch your nose, .

Touch your ears,

Touch your toes.

My hands upon my head I place,

On my shoulders, on my face.

Then I raise them up on high

And make my fingers quickly fly.

And gently clap: one, two, three.

Stand up! Stand straight! Hands up! Hands down!

Hands to the sides! Hands forward! Hands backward!

Hands on your hips!

Turn to the left! Turn to the right!

Bend left! Bend right!

Bend down, your hands touching your toes.

Hands up! Grow as tall as a tall tree! Nod your head!

Turn your head to the left, to the right!

Stretch yourselves! Move your fingers!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Перечень аттестационных материалов

Перечень аттестационных  материалов, поданных в ЛОИРО для подтверждения квалификационной категории...

аттестационные материалы

В разделе представлены материалы, использованные при прохождении аттестации....

Аттестационные материалы учителя коррекционного класса

Аттестационные материалы можно использовать при создании портфолио учителя коррекционных классов....

Аттестационные материалы

Надпредметный блок. Основы социологии....

Аттестационные материалы_1

Надпредметный блок. Онсовы ИКТ технологии...

Аттестационные материалы_2

Надпредметный блок.ОБЖ....

Оформление папки с аттестационным материалом

Вариант оформления содержания папки с аттестационными материалами...