урок "What happens in your native town?"
методическая разработка (7 класс) по теме

Демченко Анна Александровна

урок к теме "Окружающая среда"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon ekologiya.doc29 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока

Проблема урока «What happens in your home town?»

УМК В.П.Кузовлева «English-7», февраль

Урок из цикла «How do you treat the Earth?»

Урок 3

Разработала Демченко Анна Александровна, МОУ лицей №82, Каменоломни

Цель: развитие иноязычной коммуникативной компетенции

Задачи:

Познавательная: знакомить с деятельностью экологических организаций

Воспитательная: способствовать формированию уважительного отношения к природе, формированию способности осознавать экологические проблемы

Развивающая: развивать способность делать выводы, развивать оперативную память

Учебная: формировать лексические навыки говорения, формировать  грамматические навыки употребления в речи страдательного залога в настоящем времени, развивать навыки монологического высказывания, развивать навыки аудирования с целью извлечения конкретной информации

Оборудование урока: УМК « English-7», видеосюжет к   3  этапу урока, компьютер, проектор, экран.

Ход урока

  1. Орг.момент. Приветствие. Тема. Цели

T: Good afternoon, sit down. Today we continue speaking about the ecological problems of the planet. Our planet is our home. Land, air and water are important for people, animals and plants. But nowadays people don’t care for the Earth. That is why a lot of ecological problems appear. People break the rules and as a result nature is suffering. So, as you see, the topic is very serious. We’ll discuss what people do wrong and what we must do to solve ecological problems.

  1. Активизация лексики, страдательного залога.

T: Make up a word combination

Pollute                             trees

Damage                           litter

Cut down                         birds

Throw away                     wildlife

Destroy                            nature

Disturb                             air

T: Now let’s make up sentences using Passive Voice    to be+ V3 and say what happens in the world. (упр 4 стр 78)

P1: Trees are cut down.

P2: Birds are disturbed.

            P3: Air is polluted.

            P4: Nature is damaged.

           T: Well done. Now let’s watch a video and discuss what other problems exist.

  1. Просмотр видео и обсуждение.

         T: So, what other problems are mentioned in this video?

         P1: there are many plants, they pollute the air.

         P2: Litter is put into water. Water is not clean.

         P3: Forests are burnt. People leave fire in the forest. They damage nature.

         P4: Animals are killed. They become rare.

         P5:….

  1. Активизация страдательного залога. (упр 5 стр 79, трансформация двух простых предложений в сложное)

T: So, it is clear that people influence the environment. What are the results?

  1. Монологическая речь.

     Аnd now let’s pay attention to the problems of our hometown. Do we have ecological problems? What must we do?

     P1: Yes, I think there are many problems. We have a big plant. It pollutes the air. And there are many cars here. The air is polluted. But if you go to the countryside, you’ll see that the air is clean there.

     P2: I agree. And I want to add that countryside is polluted to. People go on a picnic and don’t take litter away. Also, they leave fire and broken bottles. It hurts animals.

     P3: forests are cut down. But people don’t plant new trees. It is dangerous.

 T: Well, you are right. We must take care of our planet. What must we do?

   P1: we must plant trees ( must not throw away litter, feed animals, must not put litter into water)

  1. Подведение итогов. Д.з.

In conclusion, I’d like to say, be a friend to the planet. Take care of it. Your hometask is to writу down some sentences about ecological problems of our town (упр 6 стр 79)  


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока английского языка по теме : "Ghost towns"

Вашему вниманию предлагаю разработку урока английского языка по теме "Ghost towns" для УМК Spotlight, 6 класс.к разработке урока прилагается презентация на которой он построен (презентация немного бол...

Дидактический материал по английскому языку "Zherekhovo - a small pearl in the necklace of old Russian towns"

Данные дидактические материалы содержат текст на английском языке, который рассказывает об удивительном месте Владимирской земли — усадьбе Жерехово Собинского района Владимирской области, а такж...

Технологическая карта урока по теме «Towns and villages», Spotlight 9, Module 2d

Технологическая карта урока по теме «Towns and villages»9 класс, Гимназия № 177, Красногвардейский район, г. СПбучитель английского языкаПискарева Анна Александровна...

Учебный проект «Original names of some English and American towns and cities»

Данная работа ориентирована на создание буклета, в котором будет чётко и ясно отписываться история происхождения названия городов Америки и Англии, причины данного названия и последующие изменения....

Презентация на тему: "The most unusual cities and towns in the world"

Данную презентацию можно использовать на уроках английского как дополнительный материал....

Проект Creative project «Why do people from towns get stressed out when they get into cities?»

More and more people are moving to cities from towns but unfortunately they get stressed out when they are  into cities. In this project the investigation of the reason for the «city stre...