Сценарий мини-спектакля на английском языке "Чарли и шоколадная фабрика"
методическая разработка (5 класс) на тему

Широкова Мария Андреевна

Драматизация является одним из самых красочных и интересных, но, к сожалению, не самых популярных видов работы с детьми. Однако данный вид деятельности имеет широкие возможности для стимулирования интереса к изучению  иностранного языка, развитию творческих способностей детей и сглаживанию языкового барьера. Данная разработка представляет собой сценарий театрализованного представления – постановки сказки «Чарли и шоколадная фабрика» на английском языке для учащихся 5-7 классов. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon charli_i_shokoladnaya_fabrika.doc233 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное общеобразовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа №16

Внеурочное мероприятие по английскому языку

М И Н И-С П Е К Т А К Л Ь

«Charlie and the Chocolate

Factory»

Учитель английского языка

Широкова Мария Андреевна

II кв.к.

г.о. Коломна

2011 год

Форма проведения мероприятия – мини-спектакль  “Charlie and the Chocolate Factory”.

Цели мероприятия:

  • Образовательные:
  1. совершенствование навыков говорения и подготовленной устной речи;
  2. расширение активного вокабуляра;
  3. активизация в речи лексических единиц по теме “Food”;
  4. повторение особенностей употребления в речи грамматических времен: Present Simple, Past Simple, Future Simple;
  5. развитие навыков аудирования;
  6. формирование компенсаторной компетенции.
  • Развивающие:
  1. развитие творческих способностей учащихся;        
  2. развитие у учащихся интереса к английскому языку;
  3. работа над ликвидацией языкового барьера.
  • Воспитательные
  1. воспитание чувства ответственности за свою работу, чувства уважения к одноклассникам;
  2. преодоления чувства стеснения (если такое имеется) за результаты своей работы.

Связь с учебным материалом: образовательные цели, которые преследует данное мероприятие, тесным образом связаны со школьной программой 5класса по английскому языку. Это проявляется, прежде всего, в необходимости закрепления как грамматического материала (употребление времен группы Simple), так и лексического (вокабуляр по теме “Food”). Кроме того данная постановка способствует развитию у ребят речевой  и социокультурной компетенции.

Оснащение внеклассного мероприятия: 1. Декорации для оформления кабинета.

   2. Магнитофон для воспроизведения музыкального сопровождения.

                                                   3. Костюмы для героев и реквизит.

Ход мероприятия:

1. Организационный момент. Вступительное слово.

“Good afternoon. We are all glad to see you at our performance. Today we are going to present you our interpretation of the story “Charlie and the Chocolate Factory”. We hope you’ll like it and have a good time! Now when the actors are ready let us start.”

2. Драматизация (текст см. Приложение).

3. Подведение итогов.

“Our performance is over and we would like to thank, first of all, our actors for this marvelous show! We are also eager to express gratirtude to our guests and all the audience, whose help and support were very useful. Thank you very much!”

Использованная литература - “Charlie and the Chocolate Factory” by Ronald Dahl. Puffin, 2006.


Приложение

The list of characters:

Author  

Mr.Wonka

Charlie

Mr. Bucket

Mrs. Bucket

Grandpa George

Grandma Georgina

Grandpa Joe

Grandma Josephine

Augustus Gloop

Gloop's mother

Veruca Salt

Veruca Salt's father

Violet

Michael Teavee

Michael Teavee’s mother

Newspaperman

Oompa-Loompas                

Squirrels

             

Scene 1: Meeting the Buckets

Author: Hello, my dear boys and girls!!! We'll tell you the story about Charlie and the

Chocolate Factory!!!! Here they are!!! How do you do, Grandpa George?

Grandpa George: Fine, thanks.

Author: How do you do, Grandma Georgina?

Grandma Georgina: I'm all right, thank you.

Author: How do you do, Grandpa Joe?

Grandpa Joe: I'm OK, OK.

Author: How do you do, Grandma Josephine?

Grandma Josephine: Better than yesterday, my boy.

Author: This is Mr. Bucket. This is Mrs. Bucket. They have a small boy whose name is Charlie.

Charlie: We are all pleased to meet you!!!

Author: The family is very, very poor. They live in an old wooden house.

Charlie: How I dream of chocolate! Here it is!!! The great chocolate factory of Mr. Wonka! How

I want to visit it!

Grandpa Joe: Common, Charlie! I'll tell you about the factory. When I was younger, I worked

for Mr. Wonka. The factory was the greatest place in the whole world! But he closed it and for

many years nobody saw him. But now the factory is working.

Charlie works up and down the street and sees the advertisement:

WONKA'S FACTORY OPENS FOR 5 LUCKY CHILDREN WHO WILL FIND

GOLDEN TICKETS

(written on the blackboard)

Charlie: Oh, my birthday is coming and I'll get some chocolate. May be I'm lucky to find a

golden ticket!

All the family around Charlie, he opens his bar of chocolate, but there is no golden ticket in it.

Author: But poor Charlie isn't lucky. He is so upset. Poor Charlie!!!

Scene2: Five lucky Children

Newspaperman (waving a newspaper): Hear, hear, hear!!!!! The first two tickets are found!

Augustus Gloop and his mother appear.

Gloop's mother: My dear boy, I'm so proud of you! He eats so much chocolate you know.

Augustus Gloop: Eating is my hobby.

Veruca Salt and her father appear.

Veruca Salt: Where is my golden ticket? I want my golden ticket!!

Veruca Salt's father: I found it for you! My sweety, my dearest!!!

Veruca Salt: I get it, I get it!!!

Newspaperman (weaving an newspaper): Hear, hear, hear!!!!! Two golden tickets found today.

Only one more left!!!

Violet and Michael Teavee appear.

Violet: I love gum, I can't do without it, I love, love gum. Also I love making records. Chewing

gum is also a record! I'm the best in everything I do!

Michael Teavee: Keep quiet! Can't you see I'm watching TV? Leave me alone and keep uiet!

Charlie (terribly disappointed): I'll never find it... I'll never get it...

After school Charlie walks home and sees a bar of chocolate on the street. He opens it and finds

his golden ticket. 

Charlie: I found it! I found it!

Scene3: The factory

Author: The big day comes when 5 children visit the factory, and Mr. Wonka meets them at the door.

Mr.Wonka: Hey!!! Hooray!!! I'm glad to meet you! Welcome to the factory!!! Common, common!!! Hurry up!!! That's right!!! Let's go!!!

CHOCOLATE ROOM

Mr. Wonka: An important room, this! Look, everything is made of chocolate!!! Trees, river and boat, too!!! The grass  is made of sugar!!! It's beautiful! BEA-UTI-FUL!!!

Veruca Salt: Who is up there? They look like tiny dolls.

Mr.Wonka: They are men, my dear. They are the Oompa-Loompas. My helpers. Working for chocolate. Chocolate is the best food for them. They are very happy.

 Augustus, no! Don't drink from the river!

Augustus Gloop: I like this chocolate so much! I'll drink it all (falling into the river). Help! Help! Help! I can't swim!

Gloop's mother: Save him! Save him!

Mr.Wonka: He will be Ok. You will find him down the pipe. Only four left? That's right!!! Common, common!!! Hurry up!!!

INVENTING ROOM

Mr.Wonka: Come in, come in! That's my favorite room. Here, for example, the gum that tastes like a dinner! OH, VIOLET! DON'T TAKE IT!!!

Author: But Violet puts the gum into the mouth and becomes big... and violet and the Oompa-Loompas take her away.

Mr.Wonka: Three more children left! Let's go!

NUT ROOM

Mr.Wonka: Look here! It's a nut room. Squirrels help us to sort nuts! Don't enter! It's dangerous!

Veruca Salt: I want a squirrel! Buy a squirrel, father! Buy! Buy! Buy!

Mr.Wonka: They are not for sale.

Veruca Salt: Then I'll get one myself!!

Veruca enters the room and the squirrels push her into the garbage pipe.

Veruca Salt's father: Where is my daughter? Answer!

Mr.Wonka: On the street, I hope, or may be not! Common, common!!! Hurry up!!! There's no time left!

Michael Teavee: Do you have a TV set? Mr.Wonka: Yes, my boy. Follow me!

TELEVISION ROOM

Mr.Wonka: I invent a TV set that helps taste chocolate before buying it! We can move a bar of chocolate from one end of the room into the other!

Michael Teavee: But can it send people? (jumps and pushes a button and disappears) 

Michael Teavee's mother: Where is he? Is he all right?

Mr.Wonka: Let's hope for the best!

Michael Teavee appears on the screen, waves to his mother.

Mr.Wonka: Take him! Quickly!

Michael Teavee's mother: But he is tiny!

Mr.Wonka: Go to the Oompa-Loompas, they 'll do something for him!!! Bye,Bye!!! Hurry up!!! Let's go!

ONLY CHARLIE LEFT

Charlie: But I'm the only one left!

Mr.Wonka: Really? But, my boy! You are the winner! Come on! Come on! Go into the lift! Up and out!

They enter the lift and it goes up in the air.

Mr.Wonka: Look! There is our city. And there is the factory!

Charlie: The most wonderful place in the world!

Mr.Wonka: You really think so? Well, Charlie, now the factory is yours.

Grandpa Joe: You are going to give it to him?

Charlie: That’s why you’ve sent out the gold tickets?

Mr.Wonka: Exactly!

Grandpa Joe: Are you sure?

Mr.Wonka: That is my choice!

Author: You know, my dear friends, Mr.Wonka has no children and wants to find a kind child to help him to run the factory and Charlie becomes his friend and the best chocolate maker in the world!!!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий мини-спектакля "Harry Potter"

Данная методическая разработка представляет собой сценарий спектакля "Гарри Поттер и философский камень" для начальной школы. Рассчитан на группу 12-13 человек, количество персонажей может варьировать...

Сценарий мини-спектакля на английском языке "Peter Pan".

Данный сценарий можно использовать как отдельный  творческий номер для отчетного концерта в декаде(неделе) иностранных языков, так и как часть нестандартного урока в начальной школе. К сценарию п...

Сценарий мини-спектакля на английском языке для 9-11 классов BEAUTY AND THE MONSTER

Предлагаемый сценарий можно использовать для внеклассной работы по английскому языку в старших классах общеобразовательной школы. Живой разговорный язык, необычные повороты сюжета всем известной сказк...

Сценарий мини-спектакля на английском языке "ONLY YOU, CINDERELLA!"

Этот мини-спектакль создан мной по мативам сказки Шарля Перро "Золушка". Когда мы ставили данное представление, то старались делать его более комичным. Мальчики замечательно сыграли роли Мачехи и Фея....

Сценарий постановки на ангийском языке "Чарли и шоколадная фабрика"

Сценарий постановки на английском языке "Чарли и шоколадная фабрика"...

Проектная деятельность на внеурочных занятиях по английскому языку в начальной школе в условиях реализации ФГОС. Сценарий мини-спектакля “Хранитель сказок” (“Lord Keeper of Fairy Tales”).

В данной работе представлен мой первый практический опыт организации проектной деятельности младших школьников в условиях внеурочной занятости обще-интеллектуального направления на примере реализации ...

Сценарий мини-спектакля на английском языке «Что лучше?» (WHICH IS BETTER?)

Целью мероприятия является: развитие познавательной активности, творческих и интеллектуальных способностей учащихся.Задачи мероприятия:1. Приобщение учащихся к литературно-музыкальному наследию. ...