Серия уроков "Досуг. Увлечения" 2 класс
методическая разработка по теме
Серия уроков для углубленного изучения английского языка по учебнику Верещагиной
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
razrabotka_urokov_Stepanenko.docx | 91.27 КБ |
Предварительный просмотр:
Поурочные разработки по английскому языку
Тема «Досуг и увлечения»
2 класс (углубленное изучение)
Степаненко Е.Д.
Урок 1
Цели урока:
• способствовать введению и первичному закреплению новых грамматических структур с глаголом сап;
• содействовать формированию навыка диалогической речи;
• создать условия для формирования письменных навыков.
Оборудование:
Магнитофон и аудиокассета, игрушки животных, презентация
Ход урока
I. Приветствие и сообщение целей урока
- What a nice day today! I am glad to meet you! I think you too. Sit down,
please.
- Let's start our lesson. Today we'll get to know a new word - can (учи тель записывает слово на доске) and I tell you its story. We'll do many exercises and play many games with it.
II. Введение и первичное закрепление утвердительной структуры с
глаголом сап
- Are you ready to listen to my story?
- В стране Present Simple живут две семейки. Мы с ними уже знакомы. Какие слова живут в первой семейке, и помните ли вы их стишок? Recite it, please. (/, we, they, you -узнаю, они живут в моем краю.)
- А кто живет во второй семейке и где находится их дом? (It, he, she -живут в глуши-тиши, проводника ты к ним ищи -$.)
- That's good.
- В этом королевстве царствует могущественный король - сап, по про звищу модальный. "Могу, - говорит он, - и без проводника найти до рогу к любой из семеек, а могу и семейки позвать к себе в замок». Й позвал. Пожаловали I, We, They, You, He, She к нему в замок. Король был не один, а с придворным - Sing. Завели они беседу. О чем была та беседа, как вы думаете?
Ученики читают и переводят образец.
- Всех своих придворных король очень любил, не нравился ему только придворный То, с которым он никогда не разговаривал.
- Children, let's look at the bottom of the p. 71 and read the table. Now open your books at page 72. Let's do ex. 1.
III. Введение и первичное закрепление отрицательной структуры с
глаголом сап
- It's time to continue my story.
- В разговор вмешался старичок - Not, который быстро состарился, говоря: «Нет - нет», и, который занимал почетное место в свите ко роля. Он решил поприветствовать гостей и поговорить с ними о но востях. Вот такая у них вышла беседа. Children, open your books at p. 71 and look at the table.
- Open your books at p. 72. Let's do ex. 4. Ann, read the task.
Ученики и учитель читают пример. Упражнение выполняется по цепоч ке.
- Children, work in pairs. Дети выполняют задание в парах, учитель курирует их работу.
- Time is up. Let's check up your work.
- Sveta is the hare. Mike is the frog.
- Thank you. IV. Введение и первичное закрепление вопросительной структуры с
глаголом сап
- Let's listen to the end of my story. Решил король - Can сыграть в свою любимую игру «Задавайка». А нравилась она ему потому, что в ней он всегда стоял на первом месте и грозно вопрошал: «Можешь ли...? Может ли ... ? Могут ли ... ?» и гости охотно его слушались. Давай те и мы присоединимся к ним. Open you books at p.71 and look at the
table.
Дети выполняют задание в парах, учитель курирует их работу.
V. Физкультминутка
- Children, are you tired? Let's do our exercises. Stand up, please.
В качестве разминочного стихотворения можно использовать следую щую рифмовку, которая в первый раз должна быть написана на доске как наглядная опора. В первый раз вопросы может задавать учитель, когда уче ники выучат стихотворение, то вопросы может задавать ученик.
- Can you hop like a rabbit?
- Yes, I can.
(Ученики прыгают как кролики.)
- Can you jump like a frog?
- Yes, I can.
(Ученики прыгают как лягушки.)
- Can you walk like a duck?
- Yes, I can.
(Ученики изображают походку утки.)
- Can you fly like a bird?
- Yes, I can.
(Ученики «летают» как птицы)
- Can you swim like a fish?
- Yes, I can.
(Ученики «плавают» как рыбы)
- And be still like a good child
(Ученики успокаиваются, встают прямо)
- As still as you wish.
- Thank you. Sit down, children.
VI. Закрепление навыка чтения
- What about reading an exercise? Open your books at p. 74 and find ex. 9. Read the task after me.
Дети читают задание за учителем. Ученики тренируются в чтении.
- Children, start reading, please.
- Time is up. Let's read together. Mary, get ready to read. As for you, chil dren, get ready to read after her in whisper and to help her to correct the mistakes. Mary, start.
Ученица читает упражнение. Если ребенок читает задание медленно, учитель легкими хлопками (постукиванием) задает темп и ритм, последний особенно важен при чтении лесенки. Остальные дети читают за отвечаю щим шепотом.
VII. Формирование навыка диалогической речи
- Let's make friends with Bob and Bill. Listen to their dialogue and get ready to tell me what it is about. Listen.
- So, what is the dialogue about? Ученики делятся услышанной информацией.
- Let's check up your answers. Open your books at p. 74, find ex. 7. Listen and repeat.
Дети слушают и повторяют за диктором в паузы.
Ученики читают диалог по ролям.
- Is everything right? Translate your parts.
Дети переводят свои роли. При переводе выделенных шрифтом слов учитель просит ребят обратить внимание на сноски внизу страницы.
Учитель спрашивает чтение еще нескольких учеников. Ученики, прочи тавшие диалог в классе, заучивают его наизусть.
VIII. Закрепление вопросительной структуры с глаголом сап
- Children, let's play "Journalists". Answer my questions. (На доске напи саны опорные фразы.)
On the blackboard: play the guitar play the piano draw sing dance ride a bike ride a horse read English books roller-skate work on a computer
- Can you play the guitar, Mike? (No, I can't)
- Can you play the piano, Sveta? (Yes, I can.) Тренируется умение кратко отвечать.
- Children, it's your turn now. Ask these questions to me. Nina, ask your question. (Can you ride a bike?)
- Yes, I can. Peter, please. (Can you ride a horse?)
- No, I can't.
Тренируется умение задавать вопрос.
Ученики списывают все эти слова с доски.
- Children work in pairs, ask these questions to your partner and put plus if he can and minus if he can't. Then, get ready to tell us about your partner.
Дети выполняют задание в парах и отмечают ответы соседа по парте в своих тетрадях. Учитель контролирует парную работу.
- Time is up. Let's listen to Vova's story about Kate.
Ученик отвечает, используя свои записи и опорные фразы с доски. Учи тель спрашивает рассказ еще у нескольких учащихся.
- Thank you. You are good journalists.
IX. Формирование навыка письменной речи
- Let's write now. In your exercise books put down ex. 12, p. 76.
X. Подведение итогов урока и выставление оценок
Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на уроке, чья работа на уроке была лучшей.
- What new words do you know?
- What did we do today?
- Who is number one today?
- Today I like your work.
- Give me your record-books.
Учитель выставляет каждому ученику оценку, комментируя ее.
XI. Объяснение домашнего задания
- Pupils, open your record-books and put down your home task: Ex. 8 from lesson 27 - get ready your own dialogue, use ex. 7. Ex. 13 from lesson 27 - get ready for a dictation.
Урок 2
Цели урока:
• Создавать условия для введения и первичного закрепления нового лексического материала в речи;
• Организовать деятельность по тренировке употребления модального глагола сап в устной речи;
• Способствовать воспитанию потребности в занятии спортом.
Оборудование:
Магнитофон и аудиокассета, игрушки животных, презентация
Ход урока
I. Приветствие и сообщение целей урока
- Today at the lesson we'll get to know some new words. We'll talk about our pets, learn a poem about one of them and read an interesting story about monkey.
II. Речевая разминка. Повторение пройденного лексико-грамматического материала
- What a pity! My little friend Nick wants to phone his friend from Amer ica, but he can't speak English. Let's help him. Let's be interpreters.
III. Проверка домашнего задания
- It's time to listen to your home dialogues. I'll give you a minute to revise them.
Дети повторяют домашние диалоги.
Ученики рассказывают диалог.
- Change over, please. Дети меняются ролями и рассказывают диалог еще раз.
IV. Основной этап
- First of all, answer my question - Что мы должны делать, чтобы, не смотря на холодную погоду всегда быть здоровыми и сильными?
Ученики предлагают свои рецепты здоровья.
- Right you are. Мы должны заниматься спортом. Какие виды спорта вы знаете?
Дети перечисляют различные виды спорта.- The bell has gone, children. Get ready for a lesson. Stand up, please. А знаете ли вы, что такие виды спорта как футбол, волейбол, баскет бол, бейсбол и некоторые другие пришли к нам из Великобритании и Америки. Английские и американские школьники любят заниматься спортом и дома и в школе. А вы, любите заниматься спортом?- Давайте научимся говорить о спорте по-английски, чтобы погово рить с детьми из-за рубежа об их и наших любимых видах спорта, а может и сыграть вместе.
V. Введение новой лексики и ее первичное закрепление
- Open your books at page 78, find ex. 5. Igor, read the task, please. Ученик читает задание.
- Look and try to guess.
- Let's check up our answers. Listen.
- Now listen and repeat.
Дети слушают и повторяют за диктором.
VI. Закрепление навыка чтения
- Lef's make friends with Chita. Find ex. 8, p. 79. Nick, read the task. Ученик читает задание.
- Children, look at the pictures and guess why Chita is sad. Ученики говорят о своих догадках.
- Before you read the text look at the bottom of the page. There are two words. Alex, read and translate them.
Ученик читает и переводит слова.
- Children, find sentences with these words in the text.and read them.
Ученик читает и переводит предложение с новым словом.
VII. Физкультминутка
- Children, are you tired? Let's do our exercises. Stand up, please.
- Can you hop like a rabbit?
- Yes, I can.
{Ученики прыгают как кролики.)
VIII. Контроль орфографического навыка
- Let's write a dictation now. I'll give you a minute to look at the words of ex. 13, p. 76. Close your books, get ready your sheets of papers. Put down your name and surname. Listen to me. I'll tell you the Russian words. Your task is to write English words. Let's start.
1. два
2. один
3. восемь
4. заяц
5. могу
6. не могу (два варианта) Дети на листочках пишут слова.
- Give me your papers.
IX. Тренировка навыка устной речи. Вопросно-ответная работа по те ме "My pet"
- Children, do you like Chita and her friend? Have you got a friend, a dog or a cat? Have you got your pet? Open your books at p. 77, ex. 3. Vova, read the task, please.
Ученик читает задание.
- Children, be journalists and ask the questions to me. Peter, read the first question and ask it to me. (Have you got a dog?)
- Yes, I have. Helen, your question. (What is his (her) name?)
- Her name is Pat.
- Thank you. Now, work in pairs, ask and answer questions about your dog or cat or parrot.
Дети выполняют задание в парах, учитель курирует их работу.
X. Закрепление навыка письменной речи
- Let's write about our pets. Find ex. 11, p. 80. Mary, read the task, please. Ученица читает задание.
- Children, open your books at p. 77. There is ex. 3.
- Write your answers. Helen, do this task on the blackboard. Девочка выполняет задание на доске. Остальные дети - в тетрадях.
- Let's check up Helen's work.
- Is that right or wrong? Any mistakes?
Дети исправляют ошибки, допущенные в упражнении на доске, и помо гают учителю оценить ответ.
- What mark does she deserve?
XI. Формирование орфографического навыка
- Let's play a "Memory" game, children. In your exercise books put down ex. 12, p. 80. (Учитель пишет на доске). Find it, please. Let's read and translate the words. Andrew, start please.
- Translate.
Дети читают и переводят.
- Now close your books and listen to me. I'll write a word on the black board, you'll write a word in the air (показывает) and try to remember it. Then, I'll erase it (показывает). Your task is to write this word in your exercise books without mistakes. Let's start.
Учитель пишет на доске слово из упражнения, дети смотрят на доску и пишут это слово в воздухе, пытаясь запомнить его написание. Затем учи тель стирает написанное на доске слово, и дети по памяти записывают слово в тетрадь.
- Open your books. Exchange your exercise book with your partner and check up the exercise.
Дети обмениваются тетрадями с соседом и проверяют задание друг друга.
- Children, who hasn't got any mistakes? Raise your hand.
- Who has got one mistake? That's good.
- Who has got two mistakes?
XII. Подведение итогов урока и выставление оценок
Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на уроке, чья работа на уроке была лучшей.
- What new words do you know?
- What did we do today?
- Who is number one today?
- Today I like your work.
Урок 3
Цели урока:
• Способствовать закрепление пройденного лексического и граммати ческого материала;
• Содействовать развитию памяти и логического мышления
• Организовать деятельность по воспитанию потребности в здоровом образе жизни
Оборудование:
Магнитофон и аудиокассета, игрушки животных, презентация
Ход урока
I. Приветствие и сообщение целей урока
- The bell has gone, children. Get ready for a lesson. Stand up, please.
- Good morning, boys and girls!
- How do you do, children?
- I'm glad to see you.
- Today at the lesson we'll get to know some new words. We'll talk abou sports games and make friends with a girl who likes football very much We'll read and write.
II. Речевая разминка
- This is my dog Pat. (Учитель показывает фотографию забавной соба ки.)
- There is a poem about it. Listen. Учитель рассказывает стихотворение "My Dog" со стр. 82.
- Do you like the poem?
- Open your books at p. 82, find ex. 6. Ann, read the task. Ученица читает задание.
- Let's read the poem and translate it. Alex, start reading.
Дети читают по строчке и переводят ее. Учитель, с помощью пантоми мы или используя другие фотографии собаки, объясняет 2 и 3, 5 строк стиха.
- Read the poem to each other and get ready to read it aloud. Дети выполняют задание.
- Time is up. Who wants to read the poem? Nina. Ученица читает стихотворение.
- Thank you, Nina. Children, do you like the poem?
Дети помогают учителю оценить чтение стихотворения одноклассницы
III. Введение новой лексики и ее первичное закрепление
- Let's get to know some new words of sport. Open your books at page 81, find ex. 4. Mark, read the task, please.
Ученик читает задание.
- Children, look the pictures and try to guess new words. Ученики высказывают свои предположения.
- Let's check up our answers. Listen. (US 32a)
- Now listen and repeat. (US 32b)
Дети слушают и повторяют за диктором.
IV. Тренировка нового и закрепление пройденного лексико-грамматического материала
- Children, look at the blackboard. Help me to complete this table. (При мер таблицы дан в приложении к уроку.)
- Ask your partner can he (she) play these games well or he (she) can't. Let's start with me. Ask me questions. Kate, start. (Can you play football well?)
- No, I can't. (Учитель ставит знак минус в колонке с изображением футбольного мяча.)
- Nick. (Can you play tennis?)
- Yes, I can. (Учитель ставит знак плюс в колонке с изображением большой теннисной ракетки.)
- Now, it's your turn. Work in pairs, ask and answer the questions. Get ready to tell me about your partner.
Дети выполняют задание в парах, учитель курирует их работу.
- Time is up. Mike, what sports games can Ann play well? (Ann can play volleyball and basketball well. But she can't play football, tennis and ta ble tennis.)
Учитель отмечает результаты опроса на доске.
- Ann, what sports games can Mike play well? (Mike can play football, vol leyball and basketball well. But he can 'tplay tennis and table tennis.)
Учитель отмечает результаты опроса каждого ученика в таблице на доске.
- Thank you, children.
- Now let's play a memory-game. Vova, come to the blackboard, look at the table and try to remember who can and can't play sports games. Get ready to say it without the blackboard.
- As for you, children, we will check up Vova's answers. If he is right we'll say - that's right. All together. (That's right.)
- If he is wrong we'll say - that's wrong. All together. (That's wrong.)
- Let's start. Vova, don't look at the blackboard, turn back.
- Who can play football, Vova? (Mike can play football.)
- Good. Thank you, Vova. Go back to your place. Mary, come up to the blackboard. (Игра продолжается с другим водящим.)
V. Закрепление правила чтения
- Children, let's read. Open your books at p. 82 and find ex. 7. Read the task after me. So get ready a good reading.
Дети читают задание за учителем.
- Start reading, please. Ученики тренируются в чтении.
VI. Физкультминутка
- Children, are you tired? Let's do our exercises. Stand up, please. Who wants to be a trainer? Kate, come to the front, please.
Ученица говорит и показывает движения, класс повторяет их. (Тексты зарядки смотри в приложении.)
VII. Продолжение работы
- Children, let's make friends with a girl, who likes sport very much. Find ex. 8, p. 83. Helen, read the task, please.
- Boys and girls, read the dialogue in pairs and get ready to answer the question - What is it about? Start.
Дети читают диалог в парах.
- Time is up. What is the dialogue about? Ученики отвечают на вопрос.
- Let's read the dialogue together and check up our answers. Mike will be a woman. Mary will be Maria. Mike, start reading please.
Дети читают диалог вслух.
Ученики исправляют ошибки в чтении их одноклассников и помогают учителю оценить ответ.
- What mark do they deserve?
Учитель опрашивает чтение еще нескольких учеников.
- Now let's do ex. 9, p. 83. Andrew, read the task, please. Ученик читает задание.
- Do you like Helen? Why? Дети отвечают на вопрос.
VIII. Контроль орфографического навыка
- Let's write a dictation now. Look at the words of ex. 12, p. 80 for a mo ment, then close your books and get ready your sheets of papers for a dic tation. Put down your name and surname. Listen to me. I'll dictate you some sentences. Put them down. Let's start.
- My chick is yellow.
- Children like to play with cars.
- Her car is blue.
- Give me your papers.
IX. Формирование навыка письменной речи
- Let's play a "Mix-Up" game. («Путаница».) On the blackboard you can see some sentences, but their words are mixed (перепутаны). Make the right sentences and put them down.
She / football / not / can / play.
Very / they / well / can / volleyball / play.
Sister / my / the / very / plays / piano / well.
Guitar / the / his / play / uncle / likes / to.
- Open your exercise books, put down the date, classwork, ex. 14, p. 84 and start to write.
Дети списывают все слова с доски.
X. Подведение итогов урока и выставление оценок
Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на уроке, чья работа на уроке была лучшей.
- What new words do you know?
- What did we do today?
- Who is number one today?
- Today I like your work.
- Give me your record-books.
Учитель выставляет каждому ученику оценку, комментируя ее.
X I Объяснение домашнего задания
- Pupils, open your record-books and put down your home task: Ex. 4 from lesson 29 - train your pronunciation, listen and repeat Ex. 14 from lesson 29 - get ready for a dictation.
Ex. 6 from lesson 29 - make up your own poem or learn it by heart. In your Workbook do lesson 29.
Mind the clock And keep the rule. Try to come In time to school.
- Good Bye, children.
Урок 4
Цели урока:
• Способствовать совершенствованию навыков говорения
• Содействовать развитию памяти и внимания
• Создавать условия для воспитания потребности в здоровом образе жизни и в занятиях спортом
Оборудование:
Магнитофон и аудиокассета, игрушки животных, презентация
Ход урока
I. Приветствие и сообщение целей урока
- The bell has gone, children. Get ready for a lesson. Stand up, please.
- Good morning, boys and girls
- How do you do, children?
- I'm glad to see you
- Today at the lesson we'll talk about sports families and make friends with Bunny and his mother. We'll sing a nice song, play and write a dictation.
П. Речевая разминка
- Children, your home task was to make up your poem about the pet. Who wants to recite your poem? Nick, please stand up and recite your poem.
Ученик рассказывает стихотворение.
- Children, do you like it?
Учитель опрашивает всех учеников.
III. Закрепление пройденного лексического и грамматического мате риала
- Let's talk about us. Look at the blackboard and think of your sentences: I can play ....
I like to play .... I want to play ....
- Let's start. Say one by one. Helen, please. (/ can play volleyball and bas ketball. Hike to play volleyball. I want to play tennis.)
Ученики по цепочке говорят свои предложения.
- Let's be journalists and talk about sports families. Look at the blackboard. There are two example questions.
(Can your mother play ...? Does your mother like to play...?)
- Children, be journalists and ask me the questions about my relatives. Ann, your question please. (Can your mother play volleyball?)
Дети задают учителю вопросы по образцу.
- Are we a sports family? What about your families?
- Children, work in pairs and let your partner answer the questions. Get ready to answer the question - Has your partner got a sports family? (Учитель записывает вопрос на доске.)
Дети выполняют задание в парах, учитель контролирует их работу.
IV. Закрепление навыка чтения
- Children, let's read. Open your books at p. 86 and find ex. 6. Mike, read the task.
Ученик читает задание.
- Start reading, please. Дети тренируются в чтении.
V. Физкультминутка
- Children, are you tired? Let's do our exercises. Stand up, please. Who wants to be a trainer?
Ученица( ученик) говорит и показывает движения, класс повторяет их.
VI. Продолжение работы
- Let's make friends with Bunny. Find ex. 7, p. 86. Mark, read the task, please.
Ученик читает задание.
- Before you read the text, look at the picture and try to guess what Mummy-Hare says about her son.
Дети высказывают свои предположения
VII. Контроль орфографического навыка
- Let's write a dictation now. Look at the words of ex. 14, p. 84 for a mo ment, then close your books and get ready your sheets of papers for a dic tation. Put down your name and surname. Listen to me. I'll dictate you some sentences. Put them down. Let's start.
- My brother can play football very well.
- He does not like to play volleyball.
- My sister can't play the guitar.
- She can play the piano very well.
- Give me your papers.
VIII. Формирование навыка письменной речи
- Let's play a "Mix-Up" game. («Путаница»).
- On the blackboard you can see some sentences, but their words are mixed (перепутаны). Make the right sentences and put them down.
Aunt / my / table tennis / play / to / likes.
Like / does / not / Bob / play / to / tennis.
You / play / can / basketball?
Cow / your / is / brown?
Like /1 / to / ride / a big wheel / on.
- Open your exercise books put down the date, classwork, ex. 14, p. 84 and start to write.
Дети списывают все слова с доски.
Ученик выполняет задание на доске, остальные дети - в тетрадях.
- Let's check up your sentences. Take the pencils to correct your mistakes.
Дети проверяют правильность выполнения задания учеником у доски и оценивают его работу. Параллельно дети проверяют и исправляют ошибки в своих тетрадях.
-
IX. Подведение итогов урока и выставление оценок
Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на уроке, чья работа на уроке была лучшей.
Учитель выставляет каждому ученику оценку, комментируя ее
X. Объяснение домашнего задания
- Pupils, open your record-books and put down your home task. Ex. 5 from lesson 30 - learn to sing the Јon8-.
Ex. 11 from lesson 30 - get ready for a citation. In your Workbook do lesson 30.
Урок 5
Цели урока:
• Способствовать совершенствованию навыков говорения
• Содействовать развитию общеучебных умений;
• Создавать условия воспитания потребности в здоровом образе жизни и в занятиях спортом
Ход урока
I. Приветствие и сообщение целей урока
- Children, do you like the song "Hello, Goodbye!"? Let's sing it to the music.
Дети поют песню хором под музыку.
- Boys and girls, let's listen to the end of this song.
После прослушивания второго куплета песни дети делятся предполо жениями, о чем он. Ученики слушают и повторяют слова за диктором и по просьбе учителя переводят строки песни.
- Listen to the song and get ready to say what it is about.
- Now open your books at p. 89, find ex. 6. Let's listen, repeat and trans late the sentences.
- Let's sing together.
- Sing to the music. Дети поют хором.
III. Введение и первичное закрепление нового лексического материала
- Let's get to know some new words of sport. Open your books at page 89, find ex. 4. Alex, read the task, please.
Ученик читает задание.
- Children, look the pictures and try to guess new words. Ученики делятся своими предположениями.
- Let's check up our answers. Listen.
- Now listen and repeat.)
Дети слушают и повторяют за диктором.
- Say what the boys can do.
- Good. What about the children?
- What can the boy do?
- Fine. What about you, children?
- Who can play baseball?
- Who can play badminton?
- Who can swim?
IV. Закрепление нового и пройденного лексико-грамматического
материала
- Let's do ex. 9, p. 90. Kate, read the task.
Ученица читает задание.
- Let's discuss the first picture together. What can the dolphins do well? And what can't they do? (The dolphins can swim well. They can't run.)
- Now, work in pairs.
Дети выполняют задание в парах. Учитель контролирует их работу.
- Let's check up your work.
- Children, think of your questions. Sentences on the blackboard can help you.
На доске представлены следующие фразы:
1. play with toys
2. play the guitar
3. play the piano
4. play baseball
5. swim
6. work on a computer
7. play badminton
8. ride a bike
- Children, attention please. We have got a new pupil. Her name is Mag. She is from Kirov.
- Let's make friends with her. I'll start. Mag, do you like to play with toys? (Yes, I do.)
- Nina, please. (Can you play tennis?)
V. Закрепление навыка выборочного чтения
- It's time to make friends with a girl from Great Britain, from Bristol. Open your books at p. 90, find ex. 7. Mike, read the task.
Ученик читает задание.
- Thank you.
- Before we read the text let's look at the bottom of the page (показывает) and read new words. K
Ученики читают слова и их перевод.
- Find sentences with these words in the text and get ready to read them out.
- Who has found? Andrew, please.
- Translate the sentence.
Дети вычитывают из текста предложения и переводят их.
- Children, read the text and agree or disagree with these statements (sen tences). Look at the blackboard and read them to yourselves. (Утвержде ния, с которыми надо согласиться или опровергнуть, представлены в приложении к уроку.)
Дети читают текст и выполняют задание.
- Let's check up your work. Mark, read the statement from the blackboard and agree or disagree.
Ученики читают утверждение с доски, соглашаются или опровергают
его.
- Is that right or wrong?
Класс оценивает правильность ответов.
Дети читают текст по ролям.
VI. Физкультминутка
- Children, are you tired? Let's do our exercises. Stand up, please. Who wants to be a trainer? Kate, come to the front, please.
Ученица говорит и показывает движения, класс повторяет их. (Тексты зарядки смотри в приложении.)
- Thank you, Kate. Sit down, children.
VII. Контроль орфографического навыка
- Let's write a dictation now. Look at the words of ex. 11, p. 87 for a mo ment, then close your books and get ready your sheets of papers for a dic tation. Put down your name and surname. Listen to me. I'll dictate you some sentences. Put them down. Let's start.
- Your father can play basketball well.
- Does your mother like to play tennis?
- Do they want to play table tennis?
- Can you ride a cow?
- Do you like to ride on a big wheel?
- Give me your papers.
VIII. Формирование навыка письменной речи
- Let's play a "Mix-Up" game («Путаница»). On the blackboard you can see some sentences, but their words are mixed (перепутаны). Make the right sentences and put them down.
Do / like / you / hopscotch?
They / not / want / do / play / to / leapfrog.
A monkey / can / play / tag?
Mice / to / like / play / hide-and-seek.
A mouse / not / play /can / Lego.
- Open your exercise books, put down the date, classwork, ex. 12, p. 91 and start to write.
Дети списывают все слова с доски.
- Vasya, come up to the blackboard, take a piece of chalk and do this exer cise.
Ученик выполняет задание на доске, остальные дети в тетрадях.
- Let's check up your sentences. Take the pencils to correct your mistakes.
- Vasya, read your sentences.
- Is that right or wrong? Any mistakes?
Дети проверяют правильность выполнения задания учеником у доски и оценивают его работу. Параллельно дети проверяют и исправляют ошибки в своих тетрадях.
- What mark does he deserve?
- Children, who hasn't got any mistakes? Raise your hand.
- Who has got one mistake? That's good.
- Who has got two mistakes?
- Children, what is the difference between a mouse and mice? (Чем они
отличаются?)
- Right. A mouse - мышь, mice - мыши.
- Remember it. IX. Подведение итогов урока и выставление оценок
Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на уроке, чья работа на уроке была лучшей.
- What new words do you know?
- What did we do today?
- Who is number one today?
- Today I like your work.
- Give me your record-books.
Учитель выставляет каждому ученику оценку, комментируя ее.
- Have a look at your previous dictations. Who has got any questions come to me after the bell.
X. Объяснение домашнего задания
- Pupils, open your record-books and put down your home task: Ex. 6 from lesson 31 - learn to sing the song.
Ex. 12 from lesson 31 - get ready for a dictation. In your Workbook do lesson 31.
- Good Bye, children.
Урок 6
Цели урока:
Способствовать совершенствованию навыков монологического высказывания
Содействовать развитию познавательного интереса учащихся
Воспитание навыков коллективного речевого взатмодействия
Оборудован ие:
Магнитофон и аудиокассета.
Ход урока
I. Приветствие и сообщение целей урока
II. Речевая разминка
- Children, do you like the song "Hello, Goodbye!"? Let's sing it to the music.
Дети поют песню хором под музыку.
III. Закрепление пройденного лексико-грамматического материала и подготовка детей к монологическому высказыванию
- Children, I've received a letter from a girl. (Учитель показывает кон верт.) She is from America. Her name is Sue. She goes to school and she likes to play sports games. She wants you to send her a "Sound Letter" and answer these questions. Let's put them down. Open your exercise books, put down the date, classwork, Sound Letter.
- I'll write the girl's questions. Rewrite them from the blackboard.
- What's your name?
- Do you like sport?
- Are you a sports fan?
- What sports games can you play?
- Do your classmates like sport?
- What sports games can they play?
- Who is the best sportsman in your class?
- Say what you can about him (her).
Ученики списывают все слова с доски.
- Let's answer these questions. Work in pairs. Then we'll listen to one of you.
Дети выполняют задание в парах. Учитель контролирует их работу.
- Time is up. Who wants to tell us about yourself and your classmates?
Ученица рассказывает о себе и своих одноклассниках, опираясь на во просы с доски.
IV. Введение и первичное закрепление нового лексического материала
- Now, let's get to know some new words of sport. Open your books at page 93, find ex. 4. please.
Ученик читает задание.
- Children, look the pictures and try to guess the new words. Ученики делятся своими предположениями.
- Let's check up our answers. Listen.
- Now listen and repeat.
V. Закрепление навыка чтения
- It's time to read.
- Open your books at p. 94 and find ex. 7. Nick, read the task. Ученик читает задание.
- Start reading, please. Дети тренируются в чтении.
- Time is up. Let's read together. Vova, get ready to read. As for you, children, get ready to help him to correct the mistakes. Vova, start.
Ученик читает упражнение. Если ребенок читает задание медленно, учи тель легкими хлопками (постукиванием) задает темп и ритм.
- Thank you, Vova.
- Children, do you like Vova's reading? Any mistakes?
Дети исправляют допущенные в чтении их одноклассником ошибки и оценивают его ответ.
- What mark does he deserve?
Учитель опрашивает чтение еще нескольких учеников.
- Let's make friends with Ted and Nick. Open your books at p. 95, find ex. 8. Kate, read the task.
Ученица читает задание.
- Thank you.
- Before we read the text let's look at the bottom of the page (показывает) and read new words. Helen, read the word and its translation.
- Nick, next word.
Ученики читают слова и их перевод.
- Find sentences with these words in the text and get ready to read them out.
- Who has found? Andrew, please.
- Translate the sentence.
Дети зачитывают из текста предложения и переводят их.
- Children, read the text in pairs and get ready to say everything you can about Ted and Nick.
Дети читают текст и выполняют задание.
- Let's check up your work. Peter, where is Ted from? (Ted is from Amer ica.)
- Say everything you can about Ted.
Ученик рассказывает все о Теде, опираясь на текст диалога.
Ученица рассказывает все о Нике, опираясь на текст диалога.
- Is everything right or wrong?
- Let's see how attentive you are. Let's do ex. 9, p. 95. Alex, read the task. Ученик читает задание.
- Let's read and translate the dialogue. Vasya, read for Ted. Sveta, read for Nick.
Дети читают диалог по ролям.
- Any mistakes?
После прочтения текста другие ученики исправляют ошибки в чтении их одноклассников.
VI. Физкультминутка
- Children, are you tired? Let's do our exercises. Stand up, please.
(Тексты зарядки смотри в приложении.)
VII. Контроль орфографического навыка
- Let's write a dictation now. Look at the words of ex. 12, p. 91 for a mo ment, then close your books and get ready your sheets of papers for a dic tation. Put down your name and surname. Listen to me. I'll dictate you Russian words. Your task is to translate the words into English and put them down. Let's start.
1. Прятки.
2. Классики.
3. Чехарда.
4. Игра в салочки.
5. Лего.
6. Обезьянка.
7. Мышь.
8. Мыши.
- Give me your papers.
VIII. Формирование навыка письма
- Let's play a "Gap" game. Look at the blackboard. There are a few sen tences with gaps and a few words. Your task is to put these words into the gaps and write sentences.
Exercise
Swimmer, a merry-go-round, badminton, baseball, swim.
My sister can play ....
My brother is a good ....
I like to ... too.
My American friend likes to play ....
His little sister likes to ride on ....
Ученица читает и переводит слова, класс повторяет.
- Open your exercise-books, put down the date, classwork, ex. 12, p. 96 and do the exercise.
Дети списывают все слова с доски.
IX. Подведение итогов урока и выставление оценок
Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на уроке, чья работа на уроке была лучшей.
- What new words do you know?
- What did we do today?
- Who is number one today?
- Today I like your work.
- Give me your record-books.
Учитель выставляет каждому ученику оценку, комментируя ее.
- Have a look at your previous dictations. Who has got any questions come to me after the bell.
X. Объяснение домашнего задания
- Pupils, open your record-books and put down your home task:
Make up your "Sound Letter", use your exercise books. Лучшие рассказы мы запишем на магнитофон и отправим девочке Сью.
Ex. 4 from lesson 32 - learn the new words. Ex. 12 from lesson 32 - get ready for a dictation. In your Workbook do lesson 32.
Holidays are over, No more fun. Holidays are over, School has become.
- Good Bye, children.
Уроки 7
Цели урока:
• Закрепление пройденного лексического и грамматического материала;
• Развитие навыка чтения;
• Формирование навыка письма;
• Контроль орфографического навыка.
Оборудование:
Магнитофон и аудиокассета.
Ход урока
I. Приветствие и сообщение целей урока
- The bell has gone, children. Get ready for a lesson. Stand up, please.
- Good morning, boys and girls! I'm glad to see you.
- How are you, children? (We are fine, thanks. How are you?)
- I'm fine thank you. Sit down, please.
- Today at the lesson we'll talk about sport. We'll read Bob's letter and learn a nice poem by heart. We'll play and write.
И. Речевая разминка. Повторение пройденного материала. Подготовка к монологическому высказыванию
- Children, my little friend Nick wants to make friends with Sue and asks you to help him to translate his Sound Letter. Let's be Interpreters. Let's help him.
- Меня зовут Ник. Alex.
- Я люблю спорт. Sveta.
- Я умею играть в футбол, волейбол и баскетбол. Helen.
- Мне нравится теннис, но я не умею в него играть. Vova.
- Is that right or wrong?
- Correct yourself, Vova. Мне нравится теннис.
- Мой друг Ваня любит играть в бадминтон.
- Is that right or wrong? (Wrong.)
- Ann, correct yourself. (My friend can play....)
- Is that right or wrong? (Wrong.)
.
- Моей подружке Маше нравится кататься на роликах.
- Мой друг Петя умеет играть в футбол очень хорошо.
- Он - лучший спортсмен в группе.
III. Контроль монологический высказываний
- It's time to listen to your Sound Letters and find the best.
- Peter, come to the front. As for you, children, get ready to help him. Peter, please.
Ученик рассказывает домашний монолог.
- Thank you, Peter.
- Children, do you like Peter's letter? Any mistakes?
- What mark does he deserve?
Учитель спрашивает монологи всех учеников.
- Children, who has got the best Sound Letter?
Дети выбирают 1-2 лучших письма, которые будут записаны на магни тофон.
IV. Закрепление пройденного лексического и грамматического мате риала
- Children, let's play "The Champion" game. Look at the blackboard. Your task is to make up true (правдивые, верные) sentences and write them down. Open your exercise books, put down the date, classwork, exercise and start doing.
Пример упражнения приведен в приложении. Ученики списывают все слова с доски. Дети выполняют задание. Учитель контролирует их работу.
- Time is up. Let's find the Champion. Read your true sentences one by one. The last person is the Champion. Helen, start.
Ученики друг за другом читают свои предложения. Только правдивые предложения принимаются за ответ. Последний ученик, прочитавший вер ное предложение, считается победителем. Если на игру затрачивается мно го времени, объявляется ничья.
- Thank you, children.
- Do you know, boys and girls, what is better than the toys? (Что лучше игрушек?)
Дети отвечают на вопрос.
- Listen to the poem and answer - What is better than the toys? Ученики слушают стихотворение.
- So, what is better than the toys? Дети отвечают на вопрос.
- Let's check up our answers. Open your books at p. 97, find ex. 4. Listen to the poem and repeat.
Дети слушают и повторяют за диктором. Учитель управляет детьми, указывая начало повторения хором с помощью жеста или словесного опор ного сигнала - All together. С помощью отстукивания учитель задает темп и ритм повторяемого высказывания, если это необходимо.
- Thank you, children.
- Now, let's read the poem and translate it. Nick, read please.
- Translate.
Ученик читает и переводит стихотворение. Другие ученики исправляют ошибки, допущенные в чтении и переводе.
- Is everything right?
Учитель спрашивает чтение стихотворения еще у нескольких учащихся.
V. Закрепление навыка чтения
- It's time to read.
- Open your books at p. 97 and find ex. 5. Mary, read the task. Ученица читает задание.
- Start reading, please. Дети тренируются в чтении.
- Time is up. Let's read together. Mark, get ready to read. As for you, chil dren, get ready to help him to correct the mistakes. Mark, start.
Ученик читает упражнение. Если ребенок читает задание медленно, учи тель легкими хлопками (постукиванием) задает темп и ритм.
- Thank you, Mark.
- Children, do you like Mark's reading? Any mistakes?
Дети исправляют допущенные в чтении их одноклассником ошибки и оценивают его ответ.
- What mark does he deserve?
Учитель спрашивает чтение еще у нескольких учеников.
- Children, turn over the page (показывает) and find ex. 6. Kate, read the task.
Ученица читает задание.
- Thank you.
- Children, read Bob's letter and get ready to say what sports games he likes.
Дети читают текст и выполняют задание.
- Let's check up your work. What sports games does Bob like? Igor, please.
Ученик отвечает на вопрос, опираясь на текст.
- Is everything right or wrong?
- Thank you.
- Let's do ex. 7, p. 99. Alex, read the task. Ученик читает задание. Учитель помогает.
- Who can read out the sentences to illustrate the first picture? Ann, please. Ученица зачитывает предложения и переводит их.
- Is that right or wrong?
- Translate your sentences, please.
- Who can read out the sentences to illustrate the second picture? (Показы вает.)
- Thank you.
- Now, let's read the letter together and translate it. Peter, start reading.
- Translate.
- Is everything right or wrong?
Ученики читают текст по абзацу и переводят его. Другие ученики ис правляют ошибки в чтении и переводе их одноклассников.
VI. Физкультминутка
- Children, are you tired? Let's do our exercises. Stand up, please. Who wants to be a trainer? Kate, come to the front, please.
Ученица говорит и показывает движения, класс повторяет их. (Тексты зарядки смотри в приложении.)
- Thank you, Kate. Sit down, children.
VII. Контроль орфографического навыка
- Let's write a dictation now. Look at the words of ex. 11, p. 96 for a mo ment, then close your books and get ready your sheets of papers for a dic tation. Put down your name and surname. Listen to me. I'll dictate you Russian words. Your task is to translate the words into English and put them down. Let's start.
1. Бейсбол.
2. Бадминтон.
3. Пловец.
4. Плавать.
5. Карусель.
6. Кататься на карусели.
- Give me your papers.
VIII. Формирование навыка письма
- Let's play a "Gap" game. Look at the blackboard. There are a few sen tences with gaps and a few words. Your task is to put these words into the gaps and write sentences.
Exercise
To play marbles, the stadium, a sports ground, the swimming pool,
the gym, how old.
We've got... at our school.
We like... there.
I like to swim. I go to ....
She likes to play basketball in ....
They like to run and jump at....
... is your little sister?
- Let's read the words and translate them. Mike, please. (To play marbles. Играть в шарики.)
- All together. (Toplay marbles. Играть в шарики.) Ученик читает и переводит слова, класс повторяет.
- Open your exercise books, put down the date, classwork, ex. 10, p. 99 and do the exercise.
Дети списывают все слова с доски.
- Ann will do this exercise on the blackboard. Ann, come up to the black board, take a piece of chalk and start.
Ученица выполняет задание на доске, остальные дети - в тетрадях.
- Let's check up your sentences. Take the pencils to correct your mistakes. Ann, read your sentences and translate.
- Is that right or wrong? Any mistakes?
Дети проверяют правильность выполнения задания учеником у доски и оценивают его работу. Параллельно дети проверяют и исправляют ошибки в своих тетрадях.
- What mark does she deserve?
- Children, who hasn't got any mistakes? Raise your hand.
- Who has got one mistake? That's good.
- Who has got two mistakes?
IX. Подведение итогов урока и выставление оценок
Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на | уроке, чья работа на уроке была лучшей.
- What new words do you know? , - What did we do today?
- Who is number one today?
- Today I like your work.
- Give me your record-books.
Учитель выставляет каждому ученику оценку, комментируя ее.
- Have a look at your previous dictations. Who has got any questions come to me after the bell.
X. Объяснение домашнего задания
- Pupils, open your record-books and put down your home task: Ex. 4 from lesson 33 - learn the poem by heart.
Ex. 9 from lesson 33 - read Bob's letter once again and write him about your family. i
Ex. 10 from lesson 33 - get ready for a dictation. In your Workbook do lesson 33.
Stop! Look! Listen! Before you cross the street Use your eyes, use your ears And then use your feet.
- Good Bye, children.
Урок 8
Цели урока:
• Развитие навыка диалогической речи;
• Развитие навыка чтения и умения переводить;
• Формирование навыка письма.
Ход урока
I. Приветствие и сообщение целей урока
- The bell has gone, children. Get ready for a lesson. Stand up, please. (Good morning, teacher.)
- Good morning, boys and girls! I'm glad to see you. (We are glad too see you too.)
- How are you, children? (We are fine, thanb. How are you?)
- I'm fine thank you. Sit down, please.
- Today at the lesson we'll get to know some new words and talk about sport. We'll listen to the dialogue and read an interesting story about Bobby-Doggy. We'll play and write.
П. Введение и первичное закрепление нового лексического материала
- Now, let's get to know some new words of sport. Open your books at page 100, find ex. 1. Vova, read the task, please.
Ученик читает задание.
- Children, look the pictures and try to guess the new words. Ученики высказывают свои предположения.
- Let's check up our answers. Listen. (Щ 39a)
- Now listen and repeat. (Ш 39b)
Дети слушают и повторяют за диктором. Учитель управляет детьми, указывая начало повторения хором с помощью жеста или словесного опор ного сигнала - All together. С помощью отстукивания учитель задает темп и ритм повторяемого высказывания, если это необходимо.
- Thank you, children.
- Say what Liz and Bob can do. Ann. (They can dance on the ice skate.)
~ Good. What can't Jill and Jack do? Mark. (They can't skate (dance) on the ice.)
- That's right. Where do Liz and Bob like to go? Nick. {Sorry, I don i know.)
- Peter, please. {They like to go to the skating-rink.)
- Fine. Let's talk about us.
- Mary, can you dance on the ice? {No, I can't.)
- I can't... continue, please. (/ can't dance on the ice.)
- Can your sister dance on the ice? {Yes, she can dance on the ice.)
- Nick, can you dance on the ice? {Yes, 1 can dance on the ice.)
- Where do you go to skate? {Igo to the skating-rink.)
Учитель спрашивает каждого ученика и просит детей давать полные от веты.
III. Развитие навыка диалогической речи
- Let's make friends with Al and Fred.
- Find ex. 3, p. 100. Sveta, read the task. Ученица читает задание.
- Thank you.
- Before you read the dialogue, read some words after me: I'd love to, I'm not well, I am sorry, So do I, Don't worry, See you soon.
Ученики читают фразы за учителем, имитируя его интонацию.
- Let's read and translate the dialogue. Nick, read for Al. If he is right, chil dren repeat after him. If he is wrong, keep silence. Mary, read for Fred. If she is right, children repeat after her. If she is wrong, keep silence.
Дети читают диалог по ролям. Другие ученики повторяют фразы за от вечающими, если фраза прочтена правильно и молчат, если в чтении была допущена ошибка.
- Now, translate your parts, children.
Дети при помощи подсказок учителя переводят свои роли.
- Boys and girls, read the dialogue in pairs, get ready to read it aloud. Then, learn it by heart.
- Time is up. Let's listen to the dialogues. Nina and Vova, please. Ученики читают диалог по ролям.
- Is everything right or wrong?
Учитель спрашивает у слабых учащихся чтение диалога, а у сильных его инсценировку.
IV. Закрепление навыка поискового чтения
- It's time to make friends with Bobby-Doggy.
- Open your books at p. 101 and find ex. 5. Nick, read the task. Ученик читает задание.
- Children, look at the pictures and tell me who is Bobby-Doggy and why he is happy.
Дети высказывают свои предположения.
- Let's read the text and find the answers. But before we read the text let's look at the bottom of the page (показывает) and read new words. Helen, read the word. {Basket.)
- All together. {Basket.)
- Helen, try to translate.
Ученица переводит слово самостоятельно или с помощью класса и учи теля.
- Find sentences with these words in the text and get ready to read them out.
- Who has found? Andrew, please.
- Translate the sentence.
Дети зачитывают из текста предложения и переводят их.
- Children, start reading, please.
- Time is up. Answer my questions.
- Who is Bobby- Doggy? Kate.
- Is that right or wrong?
- Why is he happy? Mark.
- Is that right or wrong? Ученики отвечают на вопросы.
- Let's check up our answers. Let's read the text one by one and translate it together. Mike, start reading.
- Sveta, continue reading, please.
- Let's translate the text.
- Mike, please.
- Sveta.
Ученики читают текст друг за другом по предложению и переводят.
- Thank you.
- Let's do the task of ex. 6, p. 102. Mike, read the task. Ученик читает задание.
- Who can read out the sentences to illustrate the picture 1? Ann, please.
- Is that right or wrong?
- Translate your sentences, please.
- Who can read out the sentences to illustrate the picture 2? (Показывает.)
- Thank you.
V. Физкультминутка
- Children, are you tired? Let's do our exercises. Stand up, please. Who wants to be a trainer? Kate, come to the front, please.
Ученица говорит и показывает движения, класс повторяет их. (Тексты зарядки смотри в приложении.)
- Thank you, Kate. Sit down, children.
VI. Формирование навыка письма
- Let's play a "Memory" game, children. In your exercise books put down ex. 10, p. 102. (Пишет на доске). Find it, please. Let's read and translate the words.
- Andrew, start please.
- Translate.
Дети читают и переводят слова упражнения.
- Now close your books and listen to me. I'll write a word on the black board, you'll write a word in the air (показывает) and try to remember it. Then, I'll erase it (показывает). Your task is to write this word in your exercise books without mistakes. Let's start.
Учитель пишет на доске слово из упражнения, дети смотрят на доску и пишут это слово в воздухе, пытаясь запомнить его написание. Затем учи тель стирает написанное на доске слово, и дети по памяти записывают слово в тетрадь. (Если детям известна данная игра, то объяснение ее правил можно упустить.)
- Open your books. Exchange your exercise book with your partner and check up the exercise.
- Children, who hasn't got any mistakes? Raise your hand.
- Who has got one mistake? That's good.
- Who has got two mistakes?
VII. Подведение итогов урока и выставление оценок
Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на уроке, чья работа на уроке была лучшей.
- What new words do you know?
- What did we do today?
- Who is number one today?
- Today I like your work.
- Give me your record-books.
Учитель выставляет каждому ученику оценку, комментируя ее.
- Have a look at your previous dictations. Who has got any questions come to me after the bell.
IX. Объяснение домашнего задания
- Pupils, open your record-books and put down your home task: Ex. 1 lesson 36 - learn the new words.
Ex. 4 lesson 36 - make up your own dialogue, use ex. 3.
In lesson 37 ex. 5 - get ready to read.
Ex. 10 lesson 36 - get ready for a dictation.
In your Workbook do lesson 36.
Don't run in the school, Always walk. Listen to the teacher, Please, don't talk.
- Good Bye, children.
Урок 9
Цели урока:
• Способствовать развитию умений чтения
• Содействовать развитию мышления догадки
Воспитание навыков коллективного речевого взаимодейтвия
Ход урока
I. Приветствие и сообщение целей урока
- The bell has gone, children. Get ready for a lesson. Stand up, please.
- Good morning all of you. How lovely to see you.
- Welcome to our lesson. •
- Sit down, please.
- Today at the lesson we'll get to know some new words and talk about sport. We'll learn to sing a nice song and read an interesting story about sportsmen. We'll play and write. And, of course, we'll check up your home work.
П. Речевая разминка
- Children, do you remember what little Kate and little Jim like to do in winter, in summer and in spring?
- Let's recite their poem. All together. Дети хором рассказывают стихотворение.
- Who wants to recite this poem? Sveta, please. Ученики по одному рассказывают стихотворение.
- Thank you, Sveta. Children, do you like it?
- Any mistakes?
Класс исправляет ошибки и помогает учителю оценить ответ.
- What mark?
III. Проверка домашнего задания
- Let's listen to your reading of ex. 5, p. 108. Mike, get ready to read the exercise. As for you, children, get ready to help him to correct the mis takes. Mike, start please.
Ученик читает упражнение на оценку.
- Thank you, Mike.
- Children, do you like it? Any mistakes?
Дети исправляют ошибки, допущенные в чтении их одноклассником, и помогают учителю оценить ответ.
- What mark does he deserve?
Учитель оценивает чтение других учеников. Чтобы опросить большее количество детей и не затратить на это много времени, учитель может по просить учеников, чье чтение было отличным, послушать и оценить чтение своих одноклассников, при этом необходимо ознакомить учащихся с кри териями оценки.
IV. Введение нового и закрепление пройденного лексического мате риала
- Children, do you know what can a dancer, a skier, a skater do?
- Open your books at p. 110, find ex. 1. Ann, read the task and the example, please.
Ученица читает задание.
- Let's do this exercise together. A skater, Peter? (A skater can skate.)
- Is that right or wrong?
- Children, look at the picture on p. Ill and say what the children like to do in winter. Let's listen and try to guess the new words.
- Listen. (P 43a)
- Now, listen and repeat. ([Ш 43b) Дети слушают и повторяют за диктором.
- Answer my questions.
- What do the boys like to play, Nick? (They like to play snowballs.)
- Does your father like to play snowballs?
- Helen, do you like to play snowballs?
- What do the girls like to make?
- When do we like to make snowman?
- Do you like to make snowman?
- Does your friend like to make snowman?
- What do they like to do?
- What have they got?
- Have you got a sledge? Has your sister got a sledge? Учитель организует беседу, побуждая детей использовать новую лексику.
- Do you like these children? Let's listen to the song about them. Find ex. 4, p. 111.
- Listen. (Ш 44a)
- Listen and repeat. (Ш 44b)
Дети слушают и повторяют за диктором. Учитель управляет детьми, указывая начало повторения хором с помощью жеста или словесного опор ного сигнала - All together. С помощью отстукивания учитель задает темп и ритм повторяемого высказывания, если это необходимо.
- Let's read and translate the song.
Ученики читают и переводят слова песни. Учитель просит детей обра тить внимание на смысловое различие слов this и that. This - это, что нахо дится ко мне близко, that - то, что находится от меня далеко или дальше, чем первый предмет.
- Children, look at the picture and show me the funny fellow.
- Let's sing together. (Ш 44c)
- Sing to the music. (Ш 44d)
V. Физкультминутка
- Children, are you tired? Let's do our exercises. Stand up, please. Who wants to be a trainer? Kate, come to the front, please.
Ученица говорит и показывает движения, класс повторяет их. (Тексты зарядки смотри в приложении.)
- Thank you, Kate. Sit down, children.
VI. Контроль орфографического навыка
- Let's write a dictation now. Look at the words of ex. 9, p. 110 for a moment, then close your books and get ready your sheets of papers for a dictation. Put down your name and surname. Listen to me. I'll dictate you some sentences. Put them down and translate. Let's start.
- Mag likes to ski.
- She is a skier.
- Don can play hockey.
- He is a hockey player.
- Mag and Don are sportsmen.
- Are you a sportsman, too?
- Give me your papers.
- Children, I know that you can play many sports games. Which sports do you like to watch?
- Let's do ex. 2, p. 111. Dima, read the task and the example. Exercise
Ski, hockey, a hockey player, a skier, a sportsman, sportsmen.
Jill likes to ....
She is ....
Jack can play....
He is ....
Jill and Jack are ....
I'm....
- Translate it, please. Let's say it in chain. I'll start. I like to watch basket ball. I'm a basketball fun. And you Alex? (/ like to watch football. I'm a football fan. And you, Mary?)
Ученики друг за другом называют спорт, который они любят смотреть.
VII. Закрепление навыка чтения
- Children, open your books at p. 112, find ex. 5. Look at the picture and answer my questions:
- What are these boys?
- What these girls?
Дети отвечают на вопросы учителя.
- Nina, read the task of ex. 5.
- Read the text and get ready to answer - Who is a good sportsman? Дети читают текст и находят ответ на вопрос- Let's do ex. 6, p. 113. Mike, read the task. Ученики выполняют задание.
- Let's read and translate the text to check up your answers. Ученики читают текст друг за другом по предложению и переводят его.
VI. Подведение итогов урока и выставление оценок
Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на уроке, чья работа на уроке была лучшей.
- What new words do you know?
- What did we do today?
- Who is number one today?
- Today I like your work.
- Give me your record-books.
Учитель выставляет каждому ученику оценку, комментируя ее.
- Have a look at your previous dictations. Who has got any questions come to me after the bell.
VII. Объяснение домашнего задания
- Pupils, open your record-books and put down your home task: Ex. 3 from lesson 39 - learn the new words.
Ex. 4 from lesson 39 - learn to sing the song.
Ex. 5 from lesson 39 - get ready for the control reading.
Ex. 8 from lesson 39 - write it down.
In your Workbook do lesson 39.
- It's time to say good bye! (Good bye!)
- It's time to say good bye! (Good bye!)
- It's time to say good bye to you : "Good bye, my dear children!"
Уроки 10 Test Yourself
Цели урока:
• Контроль навыка аудирования;
• Контроль навыка чтения;
• Контроль навыка письменной (устной) речи;
• Контроль орфографического навыка.
Оборудование:
Рабочая тетрадь, магнитофон, аудиокассета и анкеты.
Ход урока
I. Приветствие и сообщение целей урока
- The bell has gone, children. Get ready for a lesson. Stand up, please.
- Good morning, boys and girls!
- How do you do, children?
- Today we'll do many tests and if you work hard you'll do them very well. I wish you Good Luck.
II. Проверочная работа (вариант для сильных учеников)
- Let's start. Open your books at p. 120. Ann, read task 1.
- Let's listen to the tape and try to remember as many things as you can.
- Now, open your workbooks at p. 42, and choose the right answer. Дети выполняют задание самостоятельно.
- Children, are you ready to do the next task? Nick read task 2 in your books.
Можно попросить детей выполнить задание 2 устно в парах, а можно организовать и устный опрос с помощью анкет. В последнем случае зада ние оценивается учителем, а не учениками. Ученики работают самостоя тельно.
- Children, I give you these questionnaires - анкеты. Read them to your selves and get ready to answer them.
Questionnaire
- What is your name?
- How old are you?
- Are you a sportsman?
- What sports games can you play in summer?
- Where do you like to play them?
- What sports games can you play in winter?
- Where do you like to play in winter?
- What sports games does your mother (father, sister, brother) like to play?
- Is your friend a sportsman?
- What sports games does he (she) like to play?
- Who is ready? Children, I'm going to listen to you one by one. If you are ready to answer, start doing ex. 3. If you have got any questions ask me, please.
Ученики по одному отвечают учителю на вопросы. Дети, подготовив шие свой ответ, начинают делать задание 3.
- Children, have you done ex. 3? Let's do ex. 4. Mike, read the task, please.
- Open your workbooks at p. 43 and do the task in them. (Задание 4 дети могут выполнить и на отдельных листочках.)
Дети проверяют написание слов по словарю.
Проверочная работа (вариант для средних и слабых учеников)
Первое задание в рабочей тетради предлагается выполнить слабоуспе вающим ученикам. Сильным ученикам предлагается раздать карточки, накоторых будут только вопросы без вариантов ответов (см. рабочую тетрадь, р. 42).
В качестве опоры для выполнения второго задания можно предложить следующие карточки:
А) Для средних учеников - ответы на вопросы:
1) Do you like to go in for sport?
2) What games do you like to play?
3) What games do you like in winter?
4) What games do you like to play in summer?
5) Can you play basketball well?
6) Where do you go to play basketball?
7) Does your mother like to go in for sport?
8) What games does she play well?
9) Does your father like to go in for sport?
10) What games does he play well?
Б) Для слабоуспевающих учеников - подстановочный текст:
I like to go in for sport. I like to play ... very well, but I don't like to play .... I can ... and ... well.
I want to ... with my friends. My mother likes to play ..., but she doesn't like to play.... My father likes to play ..., and we like to play .... very well. My friends and I like to play ... in summer and we can play it very well. We also like to play ... in winter and we can do it well. I like to go to the ... to play ... .my friends and I usually go to the ... to play .... (Stadium, hockey, basketball, swim and jump, badminton, football, table tennis, tennis, volleyball, baseball, swim ming pool, sports ground, sledge)
При выполнении третьего задания слабоуспевающим ученикам предла гается выполнить задание «Путаница». Учитель раздает карточки, на кото рых написаны русские и английские слова (см. рабочую тетрадь, р. 43), ученику необходимо найти русский и английский эквиваленты.
III. Подведение итогов урока и выставление оценок
- Ребята, каждый правильный ответ равен одному очку. Подсчитайте свои правильные ответы в каждом задании и поставьте себе оценку.
- Who has got 5, 5, 5, 5? Raise your hand.
Учитель интересуется, было ли трудно выполнять задания, какое зада ние было самое трудное и понравилось ли детям оценивать себя самим. Учитель собирает рабочие тетради на проверку.
- The lesson is over. Good bye, children.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
СЕРА. Строение атома, аллотропия, свойства и применение серы
Цель урока:Определить положение серы в периодической системе химических элементов Д.И. Менделеева, рассмотреть строение атома серы, физические и химические свойства, области применения серы.Тип урока:...
презентация к уроку "Сера, соединения серы"
слайды к урокам по теме Подгруппа кислорода (сера, соединения серы)...
9 класс, обобщение материала по теме «Кислород. Сера» КОНСПЕКТ Кислород и сера: нахождение в природе, положение в Периодической системе Д.И. Менделеева, строение атомов и молекул, свойства простых веществ
9 класс, обобщение материала по теме «Кислород. Сера» дан текст конспекта с пропусками . Заполните пропуски в конспекте урока...
9 класс.Урок химии Сера. Аллотропия серы. Физические и химические свойства серы. Применение.
Цель: - Рассмотреть аллотропные модификации серы и ее физические и химические свойства. Охарактеризовать нахождение серы в природе и ее применение....
Методическая разработка урока. Тема: "Сера. Аллотропия серы, физические и химические свойства", 9 класс
Урок химии по теме "Сера. Аллотропия, физические и химические свойства" предполагает изучение материала в соответствии с современными требованиям, на нем преобладает самостоятельная работа обуча...
Сера. Строение атома, аллотропия, свойства и применение серы.
Строение атома, получение и химические свойства атома сера....
презентация к учебнику "Немецкий язык" серии "Горизонты" 6 класс, предназначенная для дистанционного обучения.
Данная презентация наглядно объясняет грамматическую тему perfekt, имеет тренировочные упражнения задания для контроля. А также содержит ссылки на видео и аудиоматериал....