План- конспект урока в 8 классе "Куртем самахсемпе предложенисем"
план-конспект урока (8 класс) на тему
Предварительный просмотр:
К\рт.м сёмахсемпе предложенисем?
Урок т.с.% =.н. тема ёнлантармалли урок?
В.рент\ т.ллев.% к\рт.м сёмахсемпе предложенисемпе: в.сен п.лтер.ш.пе паллаштарасси: вырёнлё усё курма хёнёхтарасси; в.реннине аса илсе =ир.плетесси
Воспитани т.ллев.% тёван тавралёха юратма: упрама в.рентесси; ачасен тимл.х.пе тёрёшулёхне аталантарасси?
Кирл. хатёрсем% «К\рт.м сёмах.семпе в.сен п.лтер.ш.сем» таблица: карточкёсем;
Урок юхём.
I Ачасене урока й.ркелесси?
II Килте тунё .=е т.р.слесси 7-м.ш хёнёхтару (1 ачана вулаттарасси)
I II Хёнёху-=ир.плет\ .=.сем ирттересси Доска =инче п.р йышши членлё: обращенисемл. предложенисем: в.сенче чарёну палли лартмалла? (доска теп.р енне =ырмалла)
1? Пёрахут =инче такам та ларса килн. иккен(%) вырёс. те(:) тутар. те(:) чёваш. те? ,м.ртен килекен йёласемпе й.ркесем(:) ваттисен сёмах.сем(-) пурте =ав таса саккуна =ир.плете==.? Шёп пул (:) Тухтар (:) эс хамёрпа п.рле? Эс.(:) Лена х.р.м (:) анн\ пекех илмл.(:) .=чен?
Вуласа панё предложенисенче обращенисем тупиалла
2? Ч.лхем! Санпа т.нче у==и тытатёп: шухёшлама в.рентр.н эс мана? Тавтапу= сире: ырё =ынсем! Эс. мана нихё=ан та й.л.хтарас =ук: Юра? Эсир: ватёсем: нумай пурённё: нумай п.лет.р? Чим-ха :тёванём: =аврёнса пёх-ха каялла???
IV Малтан в.реннине аса илни Доска =инче п.р сёмах пытаннё? +ак сёмаха п.лес тесен эп. панё ыйтусем =ине хуравламалла та хуравён п.ррем.ш сас паллине каламалла?
- Япалан паллине п.лтерекен пуплев пай. (паллё яч.)
- Хир.=ле п.лтер.шл. сёмахсем (антоним)
- Ч.лхери м.нпур сёмахсен йышне м.н те==.(лексика)
- Пултарулёх сёмахра ми=е л =ырмалла (л)
- Икк.м.шле сёмахсем м.н хушёнса пула==. (аффикс)
- В.=ленекен сёмаха предложенири теп.р сёмахпа =ыхёнтарма пулёшакан пуплев пайне м.н те==. (хы= сёмах)
ПАЛЛАХ М.нш.н эп. =ак сёмаха пытарнё-ши
V +.н. темёна ёнлантарасси?
Т.пчев-шырав .=.?
1? Доска =инче предложени (Эп. ыран хулана каятёп)
2? Инструкци%
- +ак предложени =умне п.р сёмах хушёр та хёвёр каланине =ир.плетсе палёртёр (Паллах: эп. ыран хулана каятёп)
_ Эсир хулана кайсан хёвёра кил.шекен япала илме пултаратёр: =авёнпа савённине п.лтерсе сёмах хушёр? (Телее: эп. ыран хулана каятёп)
- Эсир хулана каясси паллё мар: =авёнпа икк.ленет.р? П.р сёмах хушса хёвёр икк.леннине п.лтер.р? (Эп. ыран хулана каятёп пулас)
+ак предложенисенче калакан. хёй.н шухёшне =ир.плетсе : савёнса: икк.ленсе калать? В.сене эпир уйрём сёмахсемпе палёртатпёр ? +ак сёмахсене к\рт.м сёмахсем тетп.р? (К.некери правилёна тупса вуласси)
-К\рт.м сёмахсемсене педложение м.н т.ллевпе к.ртетп.р .нт. (Калакан. хёй.н шухёшне м.нле хакланине палёртма)
_Калакан. хёй.н шухёш. =ине м.нле пёхнине к\рт.м сёмахпа кёна мар: к\рт.м татёксемпе те палёртма пулать?
Акё ик. т.сл.х%
- Пир.н ял пек илемли таврара урёх =ук-тёр?
- У=ё алёк ум.нче карчёк тёра парать-м.н?
Предложенире к\рт.м сёмахсемпе татёксем кёна мар: к\рт.м предложенисем те пулма пултара==.? В.сем калани =умне м.н те пулин хушса пара==.?
- Унён пич. =инче: паянхи пекех астёватёп: п.ч.к ш.п.н пур?
- К.т\=. ёна-кёна хёвёрт тав=ёрса илет те ( урисем =ир.п пулччёр) ялалла таптарать?
К\рт.м сёмахсен п.лтер.ш.семпе паллаштарасси?
к\рт.м сёмахсен п.лтер.ш.сем | к\рт.м сёмахсем | к\рт.м сёмахлё предложенисем |
1? Икк.леннине кётартаканнисем | Тен: ахёртнех: ахёр: тем: пул.: пулас: пулмалла: курёнать: м.н: иккен: им.ш: -тёр(-т.р) | |
2? Кил.шнине е =ир.плетнине п.лтерекеннисем | Эппин: тупата: чён та: чёнах та: и=масса: п.рех хут: паллах | |
3? Сивленине е х.рхеннине п.лтерекеннисем | Шеремет: мёнтарён: апёрша: м.ск.н | |
4? Сёмах камран тухнине кётартаканнисем | Ваттисем калашле: каланё пек: ман шутпа: сан шутупа: синоптиксем п.лтерн. тёрёх | |
5? Шухёша палёртса е п.т.млетсе п.лтерекеннисем: е шухёш =ыхёнёв.н й.ркине кётартаканнисем | Сёмахран: т.сл.хрен: =апла:эппин: =апла .нт.: уйрёмах: чи малтан: чи кирли: пачах урёхла: к.скен каласан: теп.р тесен: п.ррем.ш.нчен: икк.м.ш.нчен: ви==.м.ш.нчен: юлашкинчен | |
6? Теп.р =ынна итлеме ч.некеннисем | Ас тёватёр-и:п.лет.р-и: пёхёр-ха: ак т.л.нтерм.ш |
К\рт.м сёмахсем нихёш членпа та =ыхёнма==.: ним.нле ыйтура та тёма==.: предложени член. те пулма==.?
VI Темёна =ир.плетни
1? Вариантпа .=лесси(=ырса)
1 вариант – творчество .=. 2 вариант – карточкёпа .=лесси
1 вариант% +ак к\рт.м сёмахсемпе калав =ырмалла шкул пурнё=. е х.ллехи темёпа?
Т.р.ссипе каласан: тата =акна каламалла: чён та: ман шутпа: п.ррем.ш.нчен: икк.м.ш.нчен: эппин?
2 вариант Карточкёри предложенисене вуламалла та к\рт.м сёмахсемпе предложенисене тупмалла?
Чёнах та: ялта У=ёп пичче пек .=чен =ын пулман тет ял-йыш? Пир.н телее: кё=ал х.л ёшё тёч.? Кил ху=и канмалли кунсенче( хёй вёл Вёрнарта .=летч.) кун.-кун.пе вырён =инче к.неке вуласа выртатч.? Ман шутпа: утта капана хывмалла? +апла: =авён пек сёмах пулч. =ав хамёр хушёмёрта? Паллё .нт.: шёшисем ял ху=алёхне сиен к\ре==.? Йытё: чёнах та: =ыншён чи =ывёх ч.р чун?
2? Калава к\рт.м сёмахсем лартса =ырмалла?
М.нпе лайёх машина? ____________-: унпа =\реме лайёх: ________________ =итмелли =.ре хёвёрт =итме пулать: ________________ машинёсем т.рл.рен пула==.% грузовойсем: =ёмёл машинёсем: пожарнёйсем? Ку: _______________: пит. аван: анчах пысёк машинёсем иртсе кайнё хы==ёнхи т.т.ме шёршлама аванах мар? Машинён ытти =итменл.х.сем те пур% _____________: унпа =\ремелли бензин хаклё: _______________: аварие =акланма пултарать: ним айёпсёр =ынна сиенлеме пултарать? ________________: хальхи вёхётра машинёсёр та .= тухмасть?
Кирл. сёмахсем% паллах: икк.м.ш.нчен: п.р енчен: п.ррем.ш.нчен: ви==.м.ш.нчен: теп.р енчен: теп.р тесен?
VII П.т.млет\
_ М.н вёл к\рт.м сёмах
_ Калакан. хёй шухёш. =ине епле пёхнине тата м.нпе палёртма пулать
VIII Килте тумалли .=
Таблицёри ви==.м.ш юпана предложенисем =ырмалла ?
Хушма .= «+емьери кала=у»
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКА План-конспект урока в 11 классе «Фотоэффект. Применение фотоэффекта.»
Урок с использованием ЭОР. В изучении нового материала используется информационный модуль "Фотоэффект" для базового уровня старшей школы. В практический модуль входи...
План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча» План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча»
Цель урока: Развитие новых умений и навыков при игре в баскетбол, воспитание дисциплинированности.Задачи урока: 1. Совершенствование техники выполнения передачи мяча ...
План-конспект урока английского языка в 6 классе УМК «Английский в фокусе» авторы Н.И.Быкова, Дж.Дули и др. Тема урока: “Holiday plans”. Планы на каникулы.
Тема урока: “Holiday plans”. Планы на каникулы. Место и роль урока в изучаемой теме: 1 урок по теме «Holiday plans» , 1 урок по разделу «Holiday time»...
План конспект урока. Требования к плану урока.
План конспект урока математики. Требования к плану урока.Система планирования урока включает:-годовое и полугодовое планирование;-тематическое планирование;-поурочное планирование.Необходимо уделять б...
План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча» План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча»
План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Баскетбол. Ловля, передача и ведение мяча» План – конспект урока по физической культуре в 7 классе Тема: «Б...
План-конспект урока по профильному труду 6 класс. Тема урока: «Ориентирование в задании по чертежу. Разбор чертежа. Составление плана работ изготовления скамейки».
Изучение план изготовления скамейки, научить самостоятельно изготавливать скамейку по плану; Развитие моторики рук, глазомер, связную речь, развить образную память, логическое мышление; Ко...
План-конспект урока изобразительного искусства 5 класс. Тема:(Конструкция и декор предметов народного быта. Русская прялка) План-конспект урока изобразительного искусства 6 класс. Тема:(Линия и пятно в графике. Стилизация животных)
План-конспект урока изобразительного искусства 5 класс. Тема:(Конструкция и декор предметов народного быта. Русская прялка)План-конспект урока изобразительного искусства 6 класс. Тема:(Линия и пятно в...