КИМ 8 класс
учебно-методический материал по английскому языку (8 класс)

Глызина Юлия Владимировна

Контрольно-измерительные материалы для входного тестирования 8 класс.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon kim_angl_8_klass_2.doc119.5 КБ

Предварительный просмотр:

Контрольно – измерительные материалы для проведения

 Входной контрольной работы в 8   классе

Предмет: английский язык

Класс:  8 а,б,в,г

Сроки проведения: сентябрь

Время проведения: 40 минут

Форма проведения:  тест и письмо

Критерии оценивания:  

Тематический блок

Объект проверки в задании

№ задания

Оценивание

Чтение

Сформированность навыка чтения с  пониманием общего содержания

№ 1

7 баллов

Лексико-грамматические навыки

Сформированность лексическо-грамматического навыка: особенности перевода предложений из прямой речи в косвенную.

№2, 3

14 баллов

Навыки письма

Написание электронного письма личного характера

№ 4

6 баллов

Перевод в пятибалльную систему оценивания:

27-24 баллов

(90% - 100%)

23 – 20 баллов

(66% - 89%)

20 -16 баллов

(50% - 65%)

15 баллов и менее

(менее 50%)

5

4

3

2

Ключи:

I вариант

II вариант

№  

Ответ

№  

Ответ

1.

1

F

2

B

3

H

4

A

5

D

6

C

7

G

1.

E

B

G

A

H

F

C

1

enough clothes

2

Will have to

3

Give up

4

stay

5

prescribed

6

soil

7

endangered

themselves

extinct

recycling

of

is

back

Back

1

Will open

2

Have bought

3

Have lived

4

Have been cleaning

5

Has stolen

6

Has gone

7

sold

graduated

Have you been learning

Have been

Have you been

Was doing

Has finished

Met

Таблица 2. Критерии оценки   письма личного характера (максимум 6 баллов)

Баллы

Решение коммуникативной задачи

Организация текста

Языковое оформление

К1

К2

К3

2

Задание выполнено полностью: содержание отражает все аспекты, указанные в задании (даны полные и точные ответы на все вопросы, правильно заданы три вопроса по указанной теме); стилевое оформление речи выбрано правильно с учётом цели высказывания и адресата; соблюдены принятые в языке нормы вежливости.

Высказывание логично; средства логической связи употреблены правильно; текст верно разделён на абзацы; структурное оформление текста соответствует нормам, принятым в стране изучаемого языка.

Используемый словарный запас и грамматические структуры соответствуют базовому уровню сложности задания, орфографические и пунктуационные ошибки практически отсутствуют.

1

Задание выполнено не полностью: содержание отражает не все аспекты, выраженные в задании, ИЛИ 2-4 аспекта раскрыты не полностью

Высказывание не всегда логично; имеются ошибки в использовании средств логической связи, И/ИЛИ в делении текста на абзацы, И/ИЛИ в оформлении

Используемый словарный запас и грамматические структуры не полностью соответствуют базовому уровню сложности задания; имеются 3-4 лексико-грамматические ошибки, И/ИЛИ 3-4 орфографические или пунктуационные ошибки.

0

Задание не выполнено: 3 и более аспекта содержанию отсутствуют, ИЛИ 5 аспектов раскрыты не полностью или неточно, ИЛИ не соответствует заявленному объёму

Имеются 3 и более логические ошибки, ИЛИ имеются 3 и более нарушения в средствах логической связи, ИЛИ деление деление текста на абзацы отсутствует

Используемый словарный запас и грамматические структуры не соответствуют базовому уровню сложности, имеются 5 и более орфографических и пунктуационных ошибок.

Вариант 1

  1. Reading

Read the text and fill the gaps.

The Dangers of Radiation

Most people hear terms like radiation and ______(1) as a bad or dangerous thing. It turns out that _____(2) are ordinarily harmful to humans. For example, ultraviolet radiation can give people sunburns. X-rays and gamma rays can _____(3), or even die if they are exposed to them for a very long time. Some types of particle radiation can also make people sick and lead to burns. Any type of radiation that causes changes in the world like these are referred to _____(4). If radiation does not carry high enough levels of energy, though, then these changes _____(5) something is hit by the radiation. This is referred to as non-ionizing radiation, which is not as dangerous.

One can distinguish between various types of radiation by _____(6) of the radiation, its wavelength (if the radiation is electromagnetic), the amount of energy being carried, any particles involved, etc. Radioactive material is a physical material that emits radiation. Uranium and _____(7) radioactive materials. The atoms they are made of tend to fall apart and give off different kinds of radiation, like gamma rays and lots of types of particle radiation.

A) an ionizing radiation

B) only certain types of radiation

C) looking at the source

D) will not happen when

E) which most people

F) immediately think of

G) plutonium are examples of

H) make a person sick

  1. Use of English

Choose the right word

  1. I'm worried I didn't bring (enough clothes/clothes enough) for cold weather.
  2. If you do this again, I (must/will have to) report it, I’m afraid.
  3. Many people try (make up/ give up) smoking at some point in their lives.
  4. Please never play with these kids, (give\ stay) away from them.
  5. The doctor (prescribed/described) a medicine for a headache.
  6. Oil spots can pollute not only water, but also (land/soil).
  7.  Amur tigers and cheetahs are (dangerous/endangered) species.  

  1. Grammar

Put the right form of the verbs to complete the sentences.

1. "It's really hot in this room." B: "Wait. I _____ the window." (OPEN)

  1. Don’t worry! I _____ already the tickets. (BUY)

3. I _____ in this village all my life. (LIVE)

  1. A: "Why are you so dirty?" B: "Because I _____ the basement." (CLEAN)
  2. When I entered the room, I couldn’t found my wallet. I think someone ______ it. (STEAL)
  3. A: “Where ___ Ann?” B: “I don’t know. She was here couple minutes ago”. (GO)
  4. Mr Reed ____ his new painting just now. (SELL)

  1. Writing

You have received a letter from your English-speaking pen friend, Ben. Write him a letter and answer her 3 questions. Write 90-100 words. Remember the rules of letter writing.

…Yesterday I did a test to see which job is the most appropriate for me. According to the results I should become a doctor. But it would be absolutely impossible because I am afraid of blood…

…What future career would you like to have, why? Do your parents agree with your choice? In what way will English be useful for your career?

Вариант 2

  1. Reading

Read the text and fill the gaps.

Finally, on August 5th, 1884, workers began building the Statue of Liberty’s pedestal, or foundation, on a small island in New York Harbor.

The statue is made of a covering of pure copper, put on a _____(1) (originally puddled iron) with the exception of the flame of the torch, which is coated in gold leaf (originally made of copper and later altered to hold glass panes). It _____(2) stonework pedestal with a foundation in the shape of an irregular eleven-pointed star. The statue is 151 ft (46 m) tall, _____(3) and foundation, it is 305 ft (93 m) tall.

She was a gift from the people of France to the _____(4) 100th anniversary of America’s independence from Great Britain. She was sculpted by Frederic Bartholdi. Barry Moreno wrote The Statue of Liberty Encyclopedia. He says Frederic Bartholdi chose the place where the statue was placed. “And while entering the harbor by ship he saw a small island called Bedloe’s Island. And he saw Manhattan, and he was _____(5) vista, and he was aware that New York was the pre-eminent harbor. So he selected _____(6) Statue of Liberty for that reason. He realized his statue would have a greater impact in the busiest harbor.”

It took more than two years to complete the pedestal and statue on the island. The Statue of Liberty was dedicated by President Grover Cleveland on October 28th, 1886. Millions of _____(7) immigration station on Ellis Island -- near Bedloe’s Island -- came to see the Statue of Liberty as a symbol of their new lives in America.

  1. United States to mark the
  2. is on a rectangular
  3. passengers heading for the
  4. New York as the site of the
  5. framework of steel
  6. the best location
  7. but with the pedestal
  8. struck by the magnificent

  1. Use of English

Choose the right word

1) In school children should behave (themselves/them) well.

2) Some endangered animals can become (instinct/extinct) in our planet if we don't protect them.

3) (Recycling/wasting) rubbish decrease the number of dumps.

4) Are you proud (about/of) your work?

5) Linguistics (is/are) rather difficult.

6) Never talk (back/over) to me again!

7) After finishing test hand your papers (back/out).

  III. Grammar

Put the right form of the verbs to complete the sentences.

  1. You _____ the university last year. (GRADUATE)
  2. A: “How long ______ French?” B: “For 10 years”. (LEARN)
  3. John and Lisa ______ married since 2005. (BE)
  4. A: “Where ___?” B: “In the gym”.  (BE)
  5. I ______ my project while Helen had a lunch break. (DO)
  6. She just____ reading this article. (FINISH)
  7. Jerry ____ his girlfriend at the station just now. (MEET)

V. Writing

You have received a letter from your English-speaking pen friend, Alice. Write him a letter and answer her 3 questions. Write 90-100 words. Remember the rules of letter writing.

… I am very busy now preparing for my exams but yesterday I went to the cinema with my friends. We saw a new film about Sherlock Holmes. You’ve probably seen it too. …

What kinds of films do you like? Where do you prefer watching films — in the cinema or at home and why? What would you make a film about if you had a chance?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Виктория Баева (6-8 класс), Софья Орлова (8-9 класс), Яна Масная (10-11 класс), Надежда Медведева (10-11 класс)

Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Я. Масная (10-11 класс), Н. Медведева (10-11 класс), В. Баева (6-8 класс), С. Орлова (8-9 класс)...

Рабочая программа по географии на основе авторской программы Т.П. Герасимовой 6 класс), И.В. Душиной (7 класс), И.И. Бариновой (8-9 классы) при нагрузке 2 часа в каждом классе основной общеобразовательной школы

Программа содержит пояснительную записку, перечень мультимедийного обеспечения для использования на уроках географии, также содержит обязательный региональный компонент по географии Ростовской области...

Рабочие программы по математике для 5 класса, по алгебре для 8 класса. УМК А. Г. Мордкович. Рабочие программы по геометрии для 7 и 8 класса. Программа соответствует учебнику Погорелова А.В. Геометрия: Учебник для 7-9 классов средней школы.

Рабочая программа содержит пояснительную записку, содержание учебного материала, учебно - тематическое планирование , требования к математической подготовке, список рекомендованной литературы, календа...

Рабочая программа по направлению: "Швейное дело" 6 класс 2018-2019г., 7 класс 2019-2020г., 8 класс 2020-2021г., 9 класс 2021-2022г.

Рабочая программа по направлению: "Швейное дело" 6 класс 2018-2019г., 7 класс 2019-2020г., 8 класс 2020-2021г., 9 класс 2021-2022г....

КТП 5 класс ФГОС 2019-2020,РП 5 класс ФГОС 2020-2021, РП 5 класс ФГОС 2021-2022 , РП 6 класс ФГОС 2022-2023

Учебник алгебра 5 класс. Авторы : Г.В. Дорофеев , С.В. Суворова, Е.А. Бунимович , Л.В. Кузнецова , С.С. Минаева, Л.О. Рослова....