КИМ 10 класс
учебно-методический материал по английскому языку (10 класс)

Глызина Юлия Владимировна

Контрольно-измерительные материалы для 10 класса, входной контроль

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kim-10_angliyskiy_yazyk.docx22.22 КБ

Предварительный просмотр:

Контрольно – измерительные материалы для проведения

стартовой контрольной работы  

Предмет: английский язык

Класс: 10 а

Сроки проведения: сентябрь

Время проведения: 40 минут

Форма проведения: контрольная работа с элементами тестирования

Критерии оценивания: 

Тематический блок

Объект проверки в задании

№ задания

Оценивание

Детальное понимание текста

Полное понимание текста на уровне содержания и смысла.

№ 1

9 баллов

Словообразование

Владение различными способами словообразования

№ 2

7 баллов

Грамматика

Использование изученных правил

№3

14 баллов

Перевод в пятибалльную систему оценивания[1]:

27-30 баллов

(90% - 100%)

20-26 баллов

(66% - 89%)

15-19 баллов

(50% - 65%)

14 баллов и менее

(менее 50%)

5

4

3

2

Ключи:

№  

Ответ

T F F T T T T F F

Favourite, political, personal, dangerous, action, discovery, perfomance

1.C, 2. B, 3. C, 4.A, 5.C, 6. B, 7.A, 8. B, 9.A, 10. A, 11. A, 12. A, 13. C, 14. C

  1. Прочитайте данный текст. Определите, какие из приведенных утверждений соответствуют содержанию текста (True), какие не соответствуют (False).

One of the most important dates during the days of the Spanish Catholic Monarchs was 12th October 1492: the discovery of America by Christopher Columbus.

The fact that Christopher Columbus (who was not originally Spanish) appealed to a foreign court to offer his services proved that the discovery of America was not unexpected.

Portugal and Spain were well-advanced in the exploration of overseas  routes and Sevilla, a wealthy Spanish city, was by then an important commercial centre. We know that the African routes were closed to Spain in favour of Portugal. In 1479, Alfonso V of Portugal recognized the rights of Spain over the Canary Islands, while Spain recognized the rights of Portugal over the Azores, Cape Verde and Madeira.

The Canary Islands were an excellent bridge for alternate routes. Unified Spain possessed in 1492 a powerful war machine, a solid economy, naval experience including the exploration of trade routes and notable scientific-technical potential, mathematicians, geographers, astronomers and shipbuilders who had been formed in a melting-pot of three cultures: Jews, Muslims and Christians. Its only rival was its neighbour, Portugal, which, as we know, had put a stop to Spanish expansion in Africa.

Columbus’ offer was rapidly accepted, but during his journey to Asia his caravels unexpectedly came across the American continent.

The Spanish were especially well prepared by history to conquer, occupy, populate and exploit new lands and assimilate new people. America thus became the new frontier-land for those people used to its ways and with the military, diplomats and administrative arms at their disposal to face the challenge. By the middle of the 16th century, they had settled in the two most important places, Mexico on the Atlantic, and Peru on the Pacific.

court - суд unexpected – неожиданно

were well-advanced – хорошо продвинулись

route - маршрут in favour of – в пользу

recognized the rights – признал права possess – владеть

expansion - распространение rival – соперник prepared – подготовленный

1. The discovery of America by Christopher Columbus was an important event in the life of Spain. _____________________________________

2.  The discovery of America was  unexpected. _______________________________________

3.  Sevilla was the largest sea port and trade center of the world. __________________________

4. In the 15-th century it was the privilege of Portugal to use African routes. ________________

5. By 1492 Spain had serious resourses to expand its world influence ______________________

6.  Spain had necessary professions for making new routes in the world. ___________________

7. During his journey to Africa Columbus unexpectedly came across the American continent. __

8. The Spanish were not ready to settle on the newly open lands. _________________________

9. The Portugals had settled in the two most important places, Mexico on the Atlantic, and Peru on the Pacific. _____________________

  1. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию

1. A lot of people buy a newspaper to read about their ____________________ sport. FAVOUR

2. Young people like to listen to ____________________ news nowadays. POLITICS

3. Some people are interested in reading about ___________________ lives of stars. PERSON

4. He drove fast cars and liked ______________________ driving. DANGER

5. Nowadays young people like films with plenty of __________________. ACT

6. They’ve made an amazing archaeological _________________ in the Lebanon. DISCOVER

7. We saw a wonderful _________________________ of the ballet Swan Lake. PERFORM

  1. Выбрать правильный вариант ответа.
  1. How do you usually get to … school?

A) a B) an C) -

  1. The Moon goes round … Earth every 27 days.

A) a B) the C) an

  1. I … here for two hours already.

A) sit B) will be sitting C) have been sitting

  1. Look at the clouds, I think it … .

A) will rain B) is going to rain C) rains

  1. If I had a million pounds, I … buy a house.

A) Will B) can C) would

  1. I would tell you his name, if I … it.

A) would known B) know C) knew

  1. Max is … than Christie.

A) older B) elder C) more older

  1. He offered ….. dinner for us.

A) making B) to make C) make

  1. They’ve decided … shopping.

A) to go B) going C) go

  1. We are looking forward to … this film.

A) seeing B) see C) sees

  1. Mathew is really good at … .

A) cooking B) cook C) to cook

  1. This the actor … won Academy award.

A) who B) which C) whom

  1. This is the girl … parents I know.

A) who B) which C) whose

  1. The doctor told him to give ….. smoking.

A) in B) away C) up


[1] Количество баллов меняется от вашей работы, а процентовка принята единая по школе и изменению не подлежит


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Виктория Баева (6-8 класс), Софья Орлова (8-9 класс), Яна Масная (10-11 класс), Надежда Медведева (10-11 класс)

Авторские произведения учащихся литературного кружка "Вдохновение" (Я. Масная (10-11 класс), Н. Медведева (10-11 класс), В. Баева (6-8 класс), С. Орлова (8-9 класс)...

Рабочая программа по географии на основе авторской программы Т.П. Герасимовой 6 класс), И.В. Душиной (7 класс), И.И. Бариновой (8-9 классы) при нагрузке 2 часа в каждом классе основной общеобразовательной школы

Программа содержит пояснительную записку, перечень мультимедийного обеспечения для использования на уроках географии, также содержит обязательный региональный компонент по географии Ростовской области...

Рабочие программы по математике для 5 класса, по алгебре для 8 класса. УМК А. Г. Мордкович. Рабочие программы по геометрии для 7 и 8 класса. Программа соответствует учебнику Погорелова А.В. Геометрия: Учебник для 7-9 классов средней школы.

Рабочая программа содержит пояснительную записку, содержание учебного материала, учебно - тематическое планирование , требования к математической подготовке, список рекомендованной литературы, календа...

Рабочая программа по направлению: "Швейное дело" 6 класс 2018-2019г., 7 класс 2019-2020г., 8 класс 2020-2021г., 9 класс 2021-2022г.

Рабочая программа по направлению: "Швейное дело" 6 класс 2018-2019г., 7 класс 2019-2020г., 8 класс 2020-2021г., 9 класс 2021-2022г....

КТП 5 класс ФГОС 2019-2020,РП 5 класс ФГОС 2020-2021, РП 5 класс ФГОС 2021-2022 , РП 6 класс ФГОС 2022-2023

Учебник алгебра 5 класс. Авторы : Г.В. Дорофеев , С.В. Суворова, Е.А. Бунимович , Л.В. Кузнецова , С.С. Минаева, Л.О. Рослова....