Конспект открытого урока в 11-м классе "We choose life" (Мы выбираем жизнь).
план-конспект занятия по английскому языку (11 класс)

Шляхов Сергей Дмитриевич

Конспект урока по ФГОС

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл we_choose_life.docx27.75 КБ

Предварительный просмотр:

"We choose life" (Мы выбираем жизнь). Открытый урок в 11-м классе


Цели урока.

Обучающая:

- обобщение и систематизация умений и навыков на основе монологических и диалогических высказываний по теме в форме дискуссии, ролевой игры с применением современных педагогических технологий:

а) информационно-коммуникативной,

б) личностно ориентированного обучения,

в) здоровье сберегающих технологий (ролевая игра, синквейн, логика построения урока).

Развивающая:

- развитие языковой и речевой компетентности, критического мышления, умения высказывать свою точку зрения, личное отношение к поставленной проблеме, умения аргументировать, анализировать и обобщать свое высказывание.

Воспитательная:

- воспитание понимания ценности человеческой жизни, толерантного отношения друг к другу, способности к сотрудничеству и умению общаться.

Оснащение урока:

1) УМК “Spotlight” 11 класс,

2) компьютер, проектор,

3) запись песни mp3,

4) раздаточный материал.

Ход урока

Слайд 1.

I. Greeting. Warm-up

1. Вступительное слово учителя. Объявление темы урока. 

 -  Good morning, children!

 - Good morning!

 - Sit down, please.

My dear friends, I’m very glad to see you. Before we start our lesson tell me, please,

How are you today?

 How do you feel today?

 Have you had breakfast today?

Did you come to school on foot or by bus?

 Are you ready to start working?

 So you are happy to see me, aren’t you?

I  see you are OK. You are full of energy and optimism because you are young, and when a person is young and healthy he is ready to cope with problems and difficulties. So, let’s look at these pictures and try to tell what will be the topic  of our lesson lesson today? Let’s finish the phrase… We choose…   and in general…

Слайд 2 – 3 мин

(Ответы учащихся).

II. Language work.

  1. Match the proverbs.

People choosing healthy life follow certain rules and these rules are fixed in the proverbs.

Let’s match the beginnings of the proverbs and the ends of the proverbs.

(На экране учащиеся видят начало и окончание пословиц, которые необходимо соединить. Для удобства ребята получают это же задание в распечатанном виде).

1 Time is…

A - …is worth two in the evening.

2 Time cures …

B - …with the lamb and rise with the lark.

3 There is a …

C - …a great healer.

4 Go to bed …

D - …early to rise makes a man healthy, wealthy and wise.

5 An hour in the morning …

E - …all things.

6 Wealth is …

F - …salve for every sore.

7 Early to bed …

G - …nothing without health.

(Ответы: 1 - С, 2 – E, 3 – F, 4 – B, 5 – A, 6 – G, 7 – D)

Can you explain the meaning of these proverbs? 7? 6?

Girls and boys, tell me, please, why do we need proverbs? Ученики отвечают.

5 мин

  1. Explain the idioms.        

And to make our speech more beautiful, brighter we also can use idioms.

Do you know any idioms?

Ученики отвечают.

Now let’s look at these idioms and try to explain them, please.

  • To feel under the weather (not to feel well, to be ill); - чувствовать себя не в своей тарелке
  • To back on your feet (to get well); выздоравливать
  • To be full of beans (to have a lot of energy);
  • To have a frog in the throat (can’t talk very well).
  • To be fit as a fiddle (to be in perfect health)

4 мин

III. Questionnaire.

Now, my dear friends, let’s check your lifestyle. Is it healthy or not?

You have some questions about your way of life, answer them, please, and we’ll know more about you. You have one minute…

(Учащимся предлагается посмотреть на экран и ответить на вопросы небольшой анкеты):

Do you look after yourself?

  1. How many hours per night do you sleep?
  1. Under 6 hours; b) about 7 or 8 hours; c) more than 9 hours.
  1. How often do you clean your teeth?
  1. Once a day; b) twice a day; c) after every meal.
  1. How often do you do physical exercise?
  1. Never; b) once a week; c) two or three times a week.
  1. How often do you eat sweets or chocolate?
  1. Never; b) occasionally; c) quite a lot.
  1. How many pieces of fresh fruit do you eat per day?
  1. One or two; b) more than two; c) none.

(После ответов на вопросы анкеты учащиеся делают выводы о своем образе жизни).

6 мин

Count, please, the most numbers of the letters: a, b or c.

L

What can you tell about your way of life?

IV. Listening and Speaking.

Well, now let’s have some rest and listen to music. Do you know the song “Don’t worry, be happy”?

Listen to the song “Don’t worry, be happy” and feel in the missing words. Then say what worries the singer. (Приложение 2, песня)

(Учащиеся слушают песню и вставляют пропущенные слова. Перед началом прослушивания необходимо объяснить слово litigate (to take a claim or disagreement to court, судиться, оспаривать в суде) выражение ain’t (an old-fashioned and humorous way to say the negative).

Don’t Worry, Be Happy

Here’s a little song I ……1……
You might want to sing it note for …….2……..
Don’t worry, be happy.

In every life we have some ………3………..
When you worry you make it ……..4………
Don’t worry, be happy.

Ain’t got no ……….5….…… to lay your ……..6……..
Somebody came and took your ……..7………
Don’t worry, be happy.
The landlord says your rent is ………8…..…..
You may have to ………..9………..
Don’t worry, be happy.

Ain’t got no ……….10…………, ain’t got no ……..11……..
Ain’t got no …….12…….. to make you ……..13………
Don’t worry, be happy.

‘Cos when you worry, your face will ……..14…….
That will bring everybody ……..15……..
Don’t worry, be happy.

(Ответы: 1-wrote; 2-note; 3-trouble; 4-double; 5-place; 6-head; 7-bed; 8-late; 9-litigate; 10-cash; 11-style; 12-girl; 13-smile; 14-frown; 15-down).

Now change your answers with your partner and check your partner’s answers, please.

Ученики обмениваются листиками с ответами, проверяют ответы.

Now let’s check your answers together… Проверяем ответы вместе.

- What worries the singer? What problems worry you?

(Ответы учащихся).

When you worry a lot you may get stressed. Is stress good or bad? Does stress make our life dangerous?

Минутка отдыха.

I think you are a little bit tired, let’s have a rest…Now I’ll ask you:

(Quiet music) Sit comfortably. Close your eyes. Breathe in. Breathe out.

Let’s pretend it’s summer. You are lying on a sandy beach. The weather is fine. The light wind is blowing from the sea. The birds are singing. You have no troubles. No serious problems. You are quiet. Your brain relaxes. There is calm in your body. You are relaxing. (Pause)

You are in good spirits.

Open your eyes. How do you feel?

I think you feel comfortably… So let’s continue working…

VI. Pre-listening. Work in groups:

Подготовительная работа.

Прочитайте информацию о трех людях (пациентах), ответьте на вопросы.

Какие проблемы со здоровьем они испытывают?

Какие последствия могут быть в будущем?

Read the notes on the health of two people and answer the questions.

What health problems do they have now?

What problems might they have in the future?  

Give a couple of advice to the other two people.

You have one minute to discuss the pictures and descriptions of the people…

Martin, 44, driver, 1.83m, 108 kg

Diet: eats many junk food, no vegetables, 6 cups of coffee daily

Fitness/sleep: no exercise, sleeps 7 hours a night

Social life: goes out with friends 3 nights a week

Goal: lose 14 kg and get fit for football

Mary, 22, student, 1.73 m, 50 kg

Diet: eats fresh fruit/vegetables, no meat, vitamins

Fitness/sleep: does yoga, sleeps 6 hours a night

Social life: has few friends, stress about studies

Goal: gain 6.5 kg, have more energy

Give a couple of advice to the other two people. Use the phrases and ideas below

Ключевые фразы «Даём рекомендации».

  • To get healthy you need…
  • There are some changes he can make…
  • For example he/she needs to …. (do some exercise, stop eating junk food etc.)
  • She/ he could try … (going for walks, cycling, seeing friends etc.)
  • He should spend time…. ( exercising, taking … lessons etc.)
  • He/she must lose weight.
  • It’s a good idea to … (eat less meat, drink less fizzy drinks etc.)

VII. Discussion.

VIII. Conclusion.

1. Составление синквейнов. Учащимся предлагается составить синквейн к словам Health, Happiness, Stress и т.д., к любому слову, связанному с темой урока. (Син кен)

Например,

Health.

Good, strong.

Care, support, preserve.

I enjoy being healthy.

Great.

  1. Домашнее задание, выставление оценок.

Your job was excellent! Thank you very much!

Your home work will be:

Saying goodbye

T: Our lesson is over. You may be free. Have a nice day!

P: 1 min


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого урока "Animals in our life".

Урок-игра "Animals in our life" проводится с учащимися 6-х классов после изучения темы "Животные" по учебнику Биболетовой М.З. "Enjoy English". В данном уроке содержатся различные игры, а также задани...

План-конспект открытого урока "School life".

План-конспект открытого урока "School life". Для учащихся средней школы....

Конспект открытого урока биологии в 10 классе по теме «Неклеточные формы жизни. Вирусы и бактериофаги"

Муниципальное общеобразовательное учреждениеКаменно-Бродская средняя общеобразовательная школа муниципального района Челно-Вершинский Самарской области    Конспект открытого у...

Конспект открытого урока по английскому языку и литературе в 8-ом классе «Любовь и жизнь Роберта Бернса – The Love and Life of Robert Burns»

Урок является заключительным в системе занятий по теме «Творчество Роберта Бернса», поэтому обучающей целью является обобщение материала по биографии и творческой деятельности Бернса. Урок тесно связа...

Конспект открытого урока в 9 классе Тема :"Books in our life"

Обобщающий урок по теме "Книги в нашей жизни". Целью данного урока является формирование и развитие коммуникативной и социокультурной компетенции учащихся. ...

Конспект открытого урока по истории Отечества в 7 классе на тему: «Жизнь и быт славян. Славянские воины и богатыри».

Тема: «Жизнь и быт славян. Славянские воины и богатыри». Цели:·         формирование личности способной к творческой деятельности;·...