Конспект урока по английскому языку в 6 классе «A Review of a Restaurant» (Отзыв о ресторане)
методическая разработка по английскому языку (6 класс)

Жаглина Татьяна Владимировна

Урок разработан для учащихся 6 класса.  УМК Ю. Е., Ваулиной, Дж.. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс. Урок открытия нового знания.

Урок обучения письменной речи. На уроке учащиеся учатся писать отзыв о ресторане.

Формируемые УУД: коммуникативные, регулятивные, познавательные, личностные.

Скачать:

ВложениеРазмер
Package icon otzyv_o_restorane.zip1.69 МБ

Предварительный просмотр:

   Муниципальное бюджетное образовательное учреждение

Средняя школа №31 г. Липецк

Конспект урока по английскому языку

в 6 классе

«A Review of a Restaurant»

(Отзыв о ресторане)

УМК Ю. Е., Ваулиной, ДЖ. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс

подготовила

преподаватель английского языка

Жаглина Татьяна Владимировна

Липецк 2024

         

     

 

         

Тип урока: Урок открытия нового знания.

Цель урока: Формирование навыков письменной речи.

Деятелъностная: Тренировать в чтении и устной речи.

Содержательная: Научить писать отзыв на заданную тему.

 Задачи урока:

 Образовательные: 

  • тренировка произносительных навыков;
  • развитие речевых умений.

Воспитательные:

  • воспитание положительного отношения к изучению иностранного языка;
  • воспитание интереса к учению и формирование познавательной активности;
  • формирование потребности в практическом использовании языка в различных сферах деятельности.

Развивающая:

  • развитие внимания, памяти.

Планируемый результат:

Предметные:

  • расширение объема знаний по теме;
  • умение написать рекламное объявление.

Личностные: 

  • проявление интереса к изучению английского языка;
  • формирование уважения учащегося к культуре изучаемого языка.

Метапредметные:

Познавательные

  • осуществлять подбор аргументов для решения учебных задач.
  • уметь оценивать результаты своей деятельности, анализировать собственную работу, планировать свое действие в соответствии с поставленной задачей.  (Регулятивные УУД);
  • уметь определять цель учебной деятельности, формулировать собственное мнение и позицию. Уметь с  достаточной полнотой выражать свои мысли (Коммуникативные УУД);
  • уметь систематизировать материал, сравнивать и рассуждать.  (Познавательные УУД).

Коммуникативные

  • умение осуществлять деятельность с учётом конкретных учебных задач.

Регулятивные

  • умение выполнять действие в соответствии с заданием;
  • умение выполнять самооценку.

Учебно-познавательная и компенсаторная компетенция

- учатся пользоваться такими приемами мыслительной деятельности, как группировка, сравнение, анализ, синтез;

- работают в различных режимах: в индивидуальном, групповом

- пользуются правилами

Языковая компетенция

- закрепляют лексику по теме «Еда»

- закрепляют употребление предлогов.

Оборудование: компьютер, презентация, раздаточный материал.

                                                        Ход урока.

    I. Организационный момент.

(1. Мотивация к учебной деятельности.)

T: Good morning, boys and girls! I am glad to see you. Today we shall read, speak as usual. We shall also write.

T: We’ll speak about food today. At first let’s revise the vocabulary on the topic. (2 слайд)

Fill in:
       
cup, spicy, take, glass, size, piece, jar, bowl.

to …………….your order

what …………Coke

……………….chicken

a……………...of milk

a……………...of cake

a……………...of rice

a …………….  honey

a……………...tea

(take, size, spicy, glass, piece, bowl, jar, cup)

    II. Речевая зарядка.

         T: Where do we use these expressions? (S: In a café or a restaurant)

         T: That’s right.

  1. Do you go to cafés or restaurants?
  2. Who do you go there with?
  3. How often do you visit them?
  4. What do you usually eat there?
  5. What drinks do you order there?
  6. Do you like food there?

   III. Актуализация навыков чтения и устной речи.

(2. Актуализация знаний и фиксация затруднений в деятельности)

T: Now read the text and number the paragraphs in the correct order, then answer the questions. (3 слайд)

Раздаточный материал

A.  A meal for two costs around £30. The service is excellent and the waiters are friendly and helpful.

B.  Casa Rosa is the new Spanish restaurant at 7, Upper Street. The restaurant is open for dinner from 6pm to 1 1 pm every day except Mondays.

 C.  Casa Rosa is a great place to go for a taste of Spain. Be sure to book a table, as it is very popular, (tel. 01524 695722)

 D.  Casa Rosa serves traditional Spanish food. There is a variety of starters to choose from. Try the chicken wings with garlic - they are delicious. For your main course you can have paella (a tasty dish of rice, chicken and seafood), Spanish omelettes or grilled fish. For dessert, try the wonderful homemade cakes.

(Key: A 3; B 1; C 4; D 2)

T: Let’s check your answers.

T: Answer the questions:

  1. What's the name of the restaurant? (S: Casa Rosa)
  2. What type of restaurant is it? (S: Spanish restaurant)
  3. Where is it? (S: 7, Upper Street)
  4. When is it open? (S: every day from 6pm to 1 1pm except Mondays)
  5. What starters can you choose from? (S: starter - chicken wings with garlic)
  6. Which paragraph is about the name, type, location and opening hours of the restaurant? (S: The first paragraph.)
  7. Which paragraph is the writer's recommendation? (S: The final/fourth paragraph.)
  8. Which paragraph is about the dishes and desserts served? (S: The second paragraph.)
  9. Which paragraph is about the cost and service? (S: The third paragraph.)
  10. IV. Актуализация навыков чтения и устной речи.

(3. Выявление места и причины затруднения.)

T: What have you just read? (S: A text about the restaurant) 

     Do you know how the English people name such texts? (S: No)

     We call them reviews. So, we have read a review of a restaurant.

     What are we going to write today? (S: A review of a restaurant)

     Do you know how to write a review? (S: No)

     What is our aim? (S: To learn how to write it)

     Write down the topic of the lesson.  (4 слайд)

T: Read the house advertisement. What words can you use to describe a house?

(4. Построение проекта выхода из затруднения.)

T: Let’s return to the text. What can you say about the following headings? (5 слайд)

T: What do we need to write a review of a restaurant? 

(S: We need a plan) (6 слайд)

T: What should we write first, then, etc.? (Students’ answers)

     Write down the plan.

    V. Обучение написанию рецензии.

(5. Реализация построенного проекта.)

T: Read the advertisement and answer the questions. (7 слайд)

  1. What is the name of the restaurant? (S: Carter's Pizza House.)
  2. What type of restaurant is it? (S: It's an Italian Pizza restaurant.)
  3. Where is it? (S: It's at 54, Whitehall Lane, Greenfield.)
  4. When is it open? (S: 6pm to 11 pm every day.)
  5. What do they serve for starters/main courses/ desserts? (S: They serve soup and home-made garlic bread for starters, a variety of pizzas and pasta with tomato sauce for main courses and fruit salad and a variety of ice creams for desserts.)
  6. How much does a meal for two cost? (S: £25).
  7. How is the service? (S: Excellent.)
  8. How would you recommend the restaurant? (S: It's great place to go for a taste of Italy.)

(6. Первичное закрепление с комментированием во внешней речи.)

T: Now let’s return to our plan. What shall we write in the first (the second, the third and the final) paragraph? (Students’ answers)

 (7. Самостоятельная работа с самопроверкой по эталону.)

T: Write a review of Carter’s restaurant.

(Эталон)  

Carter's Pizza House is the new Italian pizza restaurant at 54, Whitehall Lane in Greenfield. The restaurant is open for dinner from 6pm to 11pm every day.

Carter's serves traditional Italian food. There is a variety of starters to choose from. Try the soup and the delicious home-made garlic bread. For your main course you can choose from a variety of pizzas or pasta with tomato sauce. For dessert try the fruit salad or the refreshing ice creams.

A meal for two costs around £25. The service is good and the waiters are very friendly and helpful.

Carter's is a great place to go for a taste of Italy. You need to book a table as it is always busy (tel. 01239 721506)

T: Check your answers. (8 слайд)

    Read your reviews. (2 students)

 (8. Включение в систему знаний и повторение.)

T: T: Open your workbooks, Ex. 1a, page 56. Read the following review about a new restaurant and match the paragraphs to the headings.

A Recommendation В Dishes/Specialities

С Atmosphere          D Name and Location

1. Pierre's Restaurant is a new French restaurant with the best dishes and desserts in town! It is located at 34 Maple Street and is open from 10 am to 10 pm every day!

2. The meals are great and the desserts are delicious! You can start with a vegetable soup or a mixed green salad. The veggy favourites are excellent! The roast beef is perfect! The sirloin steak and grilled chicken are some of the specialities. Don't forget to try Pierre's apple pie!

3. The waiters at Pierre's are helpful and very friendly. The music is very enjoyable. And best of all, the prices are low!

4. Bring your friends and be sure to enjoy a wonderful night out at Pierre's Restaurant. It's great! Remember to book a table.

(Key: 1D, 2B, 3C, 4A)

Ex. 1b, page 56. Look at the poster and correct the mistakes, as in the example. (9 слайд)

(Key: 34 Maple Street. Starters: vegetable soup, green salad. Specialities: grilled chicken. Desserts: Pierre’s apple pie. Prices: low)

    VI. Домашняя работа.

T: Use the poster for another restaurant and write a review. Workbook Ex.2, p56

T:. Use your reviews and a plan as a model.

 (10 слайд)

    VII. Итоги. Оценки.

T: What have we done today? (S: We’ve read, asked and answered the questions, have written a restaurant review.)

T: What have we learnt? (S: How to write a review). 

(9. Рефлексия учебной деятельности на уроке.) 

 T:   1. Какую задачу ставили?  (S: Научиться  писать отзыв о ресторане)

        2. Удалось решить поставленную задачу? (S: Да)

        3. Каким способом? (S: Мы прочитали отзыв и составили план.)

        4. Какие получили результаты?  (S: Мы умеем писать отзыв)

        5. Что нужно сделать ещё? (S: Закрепить полученный результат)

        6. Где можно применить новые знания? (S: В личной жизни.)

Использованные материалы:

Литература

Ю. Е., Ваулина, ДЖ. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс. Student’s Book. Mосква: Express Publishing «Просвещение» 2023.

Ю. Е., Ваулина, ДЖ. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс. Workbook. Mосква: Express Publishing «Просвещение» 2023.

Ю. Е., Ваулина, ДЖ. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс. Teacher’Book. Mосква: Express Publishing «Просвещение» 2023.

Virginia Evans, Neil O’Sullivan. Click On 1. Student’s Book.  -  Newbury: Express Publishing, 2019.

Virginia Evans, Neil O’Sullivan. Click On 1. Teacher’s Book.  -  Newbury: Express Publishing, 2016.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

конспект урока по английскому языку 5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!»

5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!» Section 1. We are from Great Britain. Talk about yourself.Задачи урока: Coпутствующие: 1) тренировать учащихся в произнесении фонетических звук...

План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок №4 Тема: День Рождения. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Урока комплексного применения знаний и умений.Цели и задачи урока: 1.Познакомить с новой лексикой по теме „ День рождения “ и закрепить ее в языковых и речевых упражнениях.2. Развивать про...

План-конспект урока по английскому языку 5 класс. Урок №13 Тема: §1-2 Глагол иметь в настоящем времени. Учебник Happy English.ru, К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман

Тема: §1-2 Глагол "иметь" в настоящем времениЦели и задачи урока:·         Повторить употребление глагола have got в утвердительных и отри...

План-конспект урока по английскому языку 11 класс. Уроки № 8, 9 Тема: Cambridge & Oxford. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.

Тема: Cambridge & OxfordЦели и задачи урока:·         Познакомить учащихся с лексикой по теме „Университеты Англии" и обеспечить ее отрабо...

План-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему: Английский в использовании. Словообразование

Класс: 9УМК: Учебник  «Английский язык. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений /  Ю.Е. Ваулина, В. Эванс, Дж. Дули, О.Е.» – 2. Изд., доп. и перераб. ...

Конспект урока по английскому языку 7 класс Тема: «В. Шекспир – великий английский поэт и драматург»

Конспект урока по английскому языку 7 классТема: «В. Шекспир – великий английский поэт и драматург»...