План - конспект открытого урока по английскому языку
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)

Елена Михайловна Андриянова

План - конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе к УМК " Spotlight" 

Тема " погода в разное время года".

Скачать:


Предварительный просмотр:

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе по УМК"Spotlight"

Учитель: Андриянова Е.М.

Тема: « Погода в разные времена года, месяцы».

Задача урока: Отработка и закрепление знаний по данной теме (научить учащихся говорить о временах года и о погоде);

Цели урока:

Обучающие: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме, научиться понимать на слух, читать и говорить о погоде и о временах года;

Развивающие: развивать навыки чтения, говорения и письма, воображение, память и логическое мышление;

Воспитательные: воспитывать познавательный интерес к окружающему миру ;

Оборудование: проектор, компьютер, демонстрационный экран, карточки с заданими, учебник 5 класса «Spotlight» Ю.Э.Ваулина, Дж.Дули, О.Е.Подоляко, В.Эванс, тетрадь;

Тип урока: комбинированный

Ход урока

І. Организационный момент.

1. Приветствие.

Good morning! I am glad to see you today. How are you?

2. Введение в иноязычную атмосферу.

Look at the window. What is the weather like today?

Do you like today`s weather?

Is the sun shining today?

Is the wind blowing today?

3. Сообщение темы и целей урока . Children, I want you to listen to the song and guess what the topic of our lesson is. (Слушаем песню о временах года и о погоде.) What is this song about? What do you think our lesson is about?  Today we will speak about seasons and the weather. The topic of our lesson is “Seasons”.

II. Основная часть. Main part

  1. Актуализация знаний лексического материала.
  1. Повторения лексики по теме «Времена года».

Now children, open your books on page 86. Let’s repeat seasons and month. How many seasons do you know? What months are there in each season? What is your favourite season?

2) Look, choose and answer the questions:

a) How many seasons are there? What are they? (cлайд 2)

b) What is the coldest season of the year? What are winter months? What can we do in this season? (слайд 3)

  • 1. The coldest season of the year is …
  • a) autumn c) spring
  • b) winter d) summer
  • 2. Winter months are: December, January and …
  • a) September c) November
  • b) October d) February
  • 3. In this season we can
  • a) play hockey b) make a snowman
  • c) swim in the sea d) ride a bike

c) Is spring a wonderful season? How many months does spring have? What is the weather like in spring? (cлайд 4)

  • Spring is a wonderful season when there are
  • a) little green leaves b) many flowers 
  • c) snow d) brown leaves
  • Spring has three months: March, April and …
  • a) June c) May
  • b) July d) August
  • The weather is…
  • a)warm c) cold
  • b) cool d) hot

d) What is the hottest season of the year? How many months does summer have? When do pupils have the longest holidays? (cлайд 5)

  • The hottest season of the year is …
  • a) autumn c) spring
  • b) winter d) summer
  • Summer has three months: June, July and …
  • a) April c) May
  • b) March d) August
  • Pupils have the longest holidays in …
  • a) autumn c) spring
  • b) winter d) summer


e) What months does autumn have? When do pupils begin to go to school?

(cлайд 6)

  • Autumn months are: September, October and …
  • a) December c) November
  • b) April d) February
  • Pupils begin to go to school in …
  • a) June c) August
  • b) July d) September

2. Развитие навыков говорения.

  1. Make up the sentences, using the words windy, cloudy, sunny, rainy, snowy, cold, cool, hot, warm, in winter, in summer, in autumn, in summer

(cлайд 7,8)

It is ……and ….. in winter.

  1. Complete the sentences, using these words: January, spring, four, February, October, August, winter. (cлайд 9)


1) A year has … seasons.
2) There are … months in a year.
3) The first month of the year is …
4) … has 28 or 29 days.
5) … comes after autumn.
6) Autumn months are September, … and November.

  1. Развитие речевой догадки. Find the odd one out. (слайд 10)

1. autumn, spring, summer, weather

2. rainy, noisy, snowy, windy

3. beach, surfboard, snowflake, seaside

4. golden, brown, yellow, leaf

5. hot, cold, warm, tree

6. weather, season, rainy, funny

  1. Физкультминутка

Now children, let’s have a rest and do some physical exercises.

Hands up! Clap, clap!

Hands down! Clap, clap!

Turn yourself around and clap, clap!

Bend left! Clap, clap!

Bend right! Clap, clap!

Turn yourself around and clap, clap!

  1. Развитие навыков письма (работа с карточками). Write down the words and word combinations from the box into the right columns.

Spring Summer Autumn Winter

Summer holidays, cool weather, grey clouds, snow, winter holidays, July, hot weather, first flowers, summer clothes, frosty weather, green trees, May, windy, rain, November, the sun, December, ice, warm.

  1. Развитие грамматических навыков. Повторение Present Continuous Tense. Работа с учебником. Выполнение упр.1(b)стр.86

Now children, look at ex. 1(b) p.86 and answer the question: What are the people in each picture doing? (The children are playing in the snow. В — The girl is picking flowers. C — The young people are going swimming. D — The woman is raking leaves.)

  1. Закрепление лексики по теме. Работа с учебником. Выполнение упр.2 стр.86. Let’s do ex.2 (a) p.86. Match the sentences to the pictures.

III. Заключительная часть. Summing up

  1. Домашнее задание.
  2. Подведение итогов урока. Well, that is all for today. Now your marks are… We have done lots of work. I hope you enjoyed the lesson.

Рефлексия. Продолжите предложения:

- Сегодня на уроке я научилась (повторила)…

- Сегодня на уроке мне понравилось…

- Мне было интересно…

Thank you children! Our lesson is over. Good-bye.


  1. Complete the sentences, using these words: January, spring, four, February, October, August, winter. 


1) A year has … seasons.
2) There are … months in a year.
3) The first month of the year is …
4) … has 28 or 29 days.
5) … comes after autumn.
6) Autumn months are September, … and November.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Complete the sentences, using these words: January, spring, four, February, October, August, winter.


1) A year has … seasons.
2) There are … months in a year.
3) The first month of the year is …
4) … has 28 or 29 days.
5) … comes after autumn.
6) Autumn months are September, … and November.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Complete the sentences, using these words: January, spring, four, February, October, August, winter. 


1) A year has … seasons.
2) There are … months in a year.
3) The first month of the year is …
4) … has 28 or 29 days.
5) … comes after autumn.
6) Autumn months are September, … and November.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Complete the sentences, using these words: January, spring, four, February, October, August, winter. 


1) A year has … seasons.
2) There are … months in a year.
3) The first month of the year is …
4) … has 28 or 29 days.
5) … comes after autumn.
6) Autumn months are September, … and November.

Развитие речевой догадки. Find the odd one out.

1. autumn, spring, summer, weather

2. rainy, noisy, snowy, windy

3. beach, surfboard, snowflake, seaside

4. golden, brown, yellow, leaf

5. hot, cold, warm, tree

6. weather, season, rainy, funny

Развитие речевой догадки. Find the odd one out.

1. autumn, spring, summer, weather

2. rainy, noisy, snowy, windy

3. beach, surfboard, snowflake, seaside

4. golden, brown, yellow, leaf

5. hot, cold, warm, tree

6. weather, season, rainy, funny

Развитие речевой догадки. Find the odd one out.

1. autumn, spring, summer, weather

2. rainy, noisy, snowy, windy

3. beach, surfboard, snowflake, seaside

4. golden, brown, yellow, leaf

5. hot, cold, warm, tree

6. weather, season, rainy, funny

Развитие речевой догадки. Find the odd one out.

1. autumn, spring, summer, weather

2. rainy, noisy, snowy, windy

3. beach, surfboard, snowflake, seaside

4. golden, brown, yellow, leaf

5. hot, cold, warm, tree

6. weather, season, rainy, funny

  • Развитие навыков письма (работа с карточками). Write down the words and word combinations from the box into the right columns.

Spring , Summer, Autumn ,Winter

Summer holidays, cool weather, grey clouds, snow, winter holidays, July, hot weather, first flowers, summer clothes, frosty weather, green trees, May, windy, rain, November, the sun, December, ice, warm.

  • Развитие навыков письма (работа с карточками). Write down the words and word combinations from the box into the right columns.

Spring , Summer, Autumn ,Winter

Summer holidays, cool weather, grey clouds, snow, winter holidays, July, hot weather, first flowers, summer clothes, frosty weather, green trees, May, windy, rain, November, the sun, December, ice, warm.

  • Развитие навыков письма (работа с карточками). Write down the words and word combinations from the box into the right columns.

Spring , Summer, Autumn ,Winter

Summer holidays, cool weather, grey clouds, snow, winter holidays, July, hot weather, first flowers, summer clothes, frosty weather, green trees, May, windy, rain, November, the sun, December, ice, warm.

  • Развитие навыков письма (работа с карточками). Write down the words and word combinations from the box into the right columns.

Spring , Summer, Autumn ,Winter

Summer holidays, cool weather, grey clouds, snow, winter holidays, July, hot weather, first flowers, summer clothes, frosty weather, green trees, May, windy, rain, November, the sun, December, ice, warm.

  • Развитие навыков письма (работа с карточками). Write down the words and word combinations from the box into the right columns.

Spring , Summer, Autumn ,Winter

Summer holidays, cool weather, grey clouds, snow, winter holidays, July, hot weather, first flowers, summer clothes, frosty weather, green trees, May, windy, rain, November, the sun, December, ice, warm.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе

План-конспект открытого урока по английскому языку в 3 классе "В" ГБОУ СОШ №1368Тема урока "Мой дом"Грамматическая тема "Оборот There is/there ara"Учитель Гвоздецкая Р. М...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема урока: «Would You Like a Cup of Теа?»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 5б классе. Урок проведен 21.02.2008 г. по учебнику Климентьва Т., Монк Б., “Happy English” - 5-6 кл. UNIT 9. Учитель - Багдасарян Сусанна Гео...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6 классе. Тема урока: «Talking about the Famous»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 6б классе. Урок проведен 5.10.2012 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 5-6 кл. UNIT 5, Section 2. Учитель - Багдасарян Сусанна...

План-конспект открытого урока по английскому языку в 8 классе. Тема урока: «Natural Disasters»

План-конспект открытого урока по английскому языку в 8а классе. Урок проведен 4.10.2010 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 8 кл. UNIT 1, Section 5. Учитель - Багдасарян Сусанна Г...

План-конспект открытого урока по английскому языку по СПОТЛАЙТ в 4а классе Тема урока :"Чаепитие"

Открытый  урок в 4А классе английского языка  по теме:  " Чаепитие"ПЛАН-КОНСПЕКТ  по учебнику :Спотлайт 4 класс....