Дополнительные задания Spotlight 6. Модули 1-3
методическая разработка по английскому языку (6 класс)
Разработка дополнительных заданий к модулям 1-3. Spotlight 6 класс.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
module_1_test.docx | 16.26 КБ |
module_2_test.docx | 96.55 КБ |
module_3_test.docx | 401.13 КБ |
Предварительный просмотр:
NAME __________________________CLASS ______ DATE____________________
1. Translate into English
1. Это сын моего дяди. Ему 10 лет.
__________________________________________________________________________
2. Кто ты по национальности? – Я француз.
__________________________________________________________________________
3. Моим сестрам 20 лет. Они близнецы.
__________________________________________________________________________
4. Они высокие, светловолосые с голубыми глазами.
__________________________________________________________________________
5. Глаза Марии голубые.
__________________________________________________________________________
2. Use the words to make up the sentences
1. grandmother / I/ live/ with / my/.
__________________________________________________________________________
2. twins / and / Ann/ are / Fiona/.
__________________________________________________________________________
3. got / Steve/ skateboard/ a / new/ has/.
__________________________________________________________________________
4. we / Italy/ from/ are/.
__________________________________________________________________________
5. do/ how/ spell/ you/ that/?
__________________________________________________________________________
6. would/ I/ to/ like/ the/ join/ club/.
__________________________________________________________________________
7. home address/ your/ what’s/?
__________________________________________________________________________
3. Fill in the gaps with am, is, are, have, has
1. What ________ your sisters’ names?
2. She ________ got a lamp on the desk.
3. I ________ Sam’s new friend.
4. Her box ____________ full of toys.
5. _______ they got favourite pets?
5. Rewrite the sentences in the plural. (Во множественном числе this меняется на these, that меняется на those + все необходимые изменения по правилу множественного числа)
1. This is a mouse.
_________________________________________________________________________
2. That boy is my cousin.
__________________________________________________________________________
3. This woman has got a car.
__________________________________________________________________________
4. Complete the sentences with my, your, his or her.
Hello, _____ name is John.
That is David. What’s _____ address?
Hello, Mike! Is Sandra _____ sister?
Peter, this is _____ brother Sam. – Hello, Sam.
“What’s _____ name?” – “Kate”.
He is cool! ______ name is James Bond.
I have a cousin. ______ name is Patrick.
Kim is from Japan. ______ flat is in Tokyo.
6. Complete the pairs.
1. father - m______
2. brother - s______
3. husband - w____
4. uncle - a______
7. Fill in the missing words.
Spain -……………… ……….……..- Polish Britain -…………….. Brazil -…………..….. …………………..- New Zealander | Germany -……………… ……….……..- Italian Greece -…………….. Australia -…………..….. …………………..- Scottish |
Предварительный просмотр:
NAME ____________________________CLASS _____ DATE______________________
1. Write the ordinal numbers (порядковые числительные)
| 2. Fill in on/in/at.
|
3.Look at the picture and complete the sentences (above – над)
| 6. Translate the words. Зима - ________________________ Весна - _______________________ Лето - _________________________ Осень - _______________________ Вторник - _______________________ Среда - _________________________ Суббота - _______________________ Воскресенье -____________________ Декабрь - _______________________ Январь - ________________________ Март - _________________________ Июнь - _________________________ Август - ________________________ Ноябрь - ________________________ Столовая - ______________________ Кухня - _________________________ Кабинет - _______________________ Камин - ________________________ Ковер - ________________________ Шкаф для посуды - _______________ Холодильник - ___________________ Книжный шкаф - _________________ Гардероб - ______________________ В аптеке - _______________________ На почте - _______________________ В библиотеке - ___________________ В зоомагазине - __________________ В булочной - ____________________ |
5. Fill in some/ any/a/an 1. There are______ desks in the classroom. 2. Are there ______ chairs in the living room? 3. There is ______ table in the kitchen. 4. Is there _______ armchair in the study? 5. There aren’t ______ books on the desk. 6. Can I have _______ tea, please? |
Предварительный просмотр:
NAME __________________________CLASS ____DATE___________________
- Fill in the gaps with CAN or CAN’T
- You _________ stop here.
- Pedestrian ________ walk here.
- You _________ drive at 40 mph.
- You ________ turn right.
- You _____ go there.
- Complete the sentences with the words below
nickname seat belt pavement lights racing ride
plane bike car boat lights left road
- Bob and Mary can __________ a bike.
- Stop at the traffic __________ .
- “What`s your ___________ ?”-“Shumi!”
- Michael Schumacher is a ___________ car driver.
- Always wear a _____________ when you travel by car.
- Walk on the ____________, not the road.
- That man is a pilot. He can fly a ___________.
- My little sister can't ride a ______________.
- His brother is very young. He can't drive a ________________.
- Can your father sail a _______________.
- Always stop at the traffic ___________ when they're red.
- Turn ___________ into Green street.
- Don't run onto the ______________.
- Fill in: on, by
- I go to school ______ foot.
- She prefers travelling _____ plane.
- Be careful ____ the roads.
- Choose the correct response.
- Excuse me, how can I get to the sports centre? _____
- Thank you very much. _____
- Are you ready, Brian? _____
- I can`t find the way to the post office.______
- Is there anything I can do for you? ____
- Oh, that`s easy. The post office is round the corner.
- You`re welcome.
- Oh, you`re very kind. I`ve got a problem you can help me with.
- Yes! Let`s go now!
- Go down Apple Street and turn right into Park Avenue
- Guess the words.
- _ _ _ _ _ _ _ sign
- lean out of the _ _ _ _ _ _
- double-decker _ _ _
- _ _ _ _ _ _ _ zone
- look both _ _ _ _
- Translate the words.
- Водитель - ___________________________
- Пешеход - ___________________________
- Шлем - ______________________________
- Идти прямо - _________________________
- Будь осторожен - _______________________
- Повернуть направо - _____________________
- Метро - _______________________________
- Такси в Лондоне - _______________________
G. Correct the sentences to make them true.
- Don’t wear a seat belt when you are in the car!
- ______________________________________
- Run onto the road to cross it quickly!
- ______________________________________
- Talk to the driver, when on the bus!
- ______________________________________
- Don’t walk on the pavement! Walk on the road!
- ______________________________________
- Don’t look both ways before crossing!
- ______________________________________
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Дополнительное упражнение к учебнику Spotlight 6 модуль 4b
Упражнение на способы образования прилагательных и тренировка их употребления...
Дополнительное упражнение к учебнику Spotlight 6 модуль 5а
Дополнительный материал к модулю 5а Spotlight 6 на глаголы to make, to do. Повторение времени the Present Simple и наречий частотности....
Дополнительное упражнение к учебнику Spotlight 6 модуль 7d
Данные упражнения позволяют развить умения ознакомительного и поискового чтения, повторить лексику по теме "Супергерои", повысить познавательный интерес и мотивацию к изучаемой теме, повторить употреб...
Формирования навыков чтения в формате заданий ОГЭ по модулю 7а Spotlight 6
Презентация для работы на уроке и раздаточный материал....
Тренировочные задания 5 класс Модуль 8 (Учебник Spotlight)
Тренировочные задания 5 класс Модуль 8 (Учебник Spotlight)...
Тренировочные задания 5 класс Модуль 9 (Учебник Spotlight)
Тренировочные задания 5 класс Модуль 9 (Учебник Spotlight)...
Лексика и дополнительное задание к модулю 3 а. Spotlight 9.
Материал содержит полезную лексику для запоминания учащимися 9 класса, изучающих английский язык по УМК "Spotlight 9".Лексика модуля 3а и вопросы к тексту....