Тренировочные задания 5 класс Модуль 8 (Учебник Spotlight)
тренажёр по английскому языку (5 класс)
Тренировочные задания 5 класс Модуль 8 (Учебник Spotlight)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
5_klass_8_modul.docx | 20.98 КБ |
Предварительный просмотр:
Module 8. Special Days.
1. Match the name of the holiday in English and its variant in Russian.
Christmas Day | День защитника Отечества |
Easter | День Победы |
Boxing Day | Рождество |
Good Friday | Весенний день отдыха |
Spring Bank Holiday | День рождественских подарков (Второй день Рождества) |
Victory Day | Пасха |
Motherland Defender Day | Великая пятница |
2. Look at the list of festivals. Which of them do people celebrate in summer/
spring/autumn/winter?
- Holi
- Easter
- Thanksgiving
- Boxing Day
- The banana festival
- Trinity
- Chuseok
What countries do people celebrate these holidays in?
3. Write a/an or some.
rice | spoon |
apple | milk |
spaghetti | salt |
banana | water |
butter | ice cream |
bread | tea |
egg | coffee |
4. Write a…of… for each picture. Use the words in the box.
bar carton bowl jar loaf glass cup piece |
e.g. a jar of jam__________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
5. Master chef. Find 12 words and write them below.
t | o | m | a | t | o | i | p |
l | l | e | m | o | n | k | i |
p | a | s | t | a | i | v | n |
e | g | g | y | c | o | u | e |
g | f | i | s | h | n | s | a |
c | a | k | e | i | o | h | p |
a | c | r | i | c | e | m | p |
i | f | x | o | k | a | u | l |
j | a | b | r | e | a | d | e |
m | e | a | t | n | o | l | m |
- __________________
- __________________
- __________________
- __________________
- __________________
- __________________
- __________________
- __________________
- __________________
- __________________
- __________________
- __________________
6. Fill in the gaps with some/any.
- Is there ______ juice on the table? – Yes, there is ______ juice on the table.
- Give me ______ butter please. – But there isn’t ______ butter in the fridge.
- Are there ______ shopping malls in the center of the city? – Yes, there are ______ shopping malls in the center of the city.
- Are there ______ flowers in the garden? – No, there aren’t ______ flowers there.
- Give me ______ bread please.
- Is there ______ jam for tea? – Yes, there is ______ jam for tea.
7. Read the dialogue. Why does Sue want to make a salad?
Kate: Hallo, Kate is speaking.
Sue: Hi, Kate, it’s Sue. Are you busy now?
Kate: Oh Sue, glad to hear you. I’m fine. Well, I’m reading a book now.
Sue: I wanted to make a salad you served last time. Can you give me the recipe?
Kate: Of course! So, first you prepare products: 2 tomatoes, 2 boiled eggs, 200gr cheese, 4 boiled potatoes, 200gr sausage, salt, mayonnaise.
Sue: Not so quickly, Kate. Let’s check -2 tomatoes, 2 boiled eggs, 200gr cheese, 4 boiled potatoes, 200gr sausage, salt, mayonnaise.
Kate: Yes, that’s right. After that grate eggs, cheese and potatoes. Chop tomatoes and the sausage. Take a bowl and put the products in layers. You know, the salad is called “Jazz cocktail” – so the order of products doesn’t really matter.
Sue: Thanks a lot, Kate! I’d love to make a surprise for my parents.
Kate: Not at all. Hope they will like it. Bye!
Sue: Bye!
8. Agree or disagree with the sentences.
- Sue is calling Kate.
- Kate is writing a book, so she can’t talk to Sue.
- Sue wants to make a salad.
- Sue needs 3 tomatoes, 2 boiled eggs, 200gr cheese, 3 boiled potatoes, 400gr sausage, salt, mayonnaise.
- The salad is called “Jazz cocktail”.
- Sue has a birthday party, that’s why she wants to make a salad.
9. Write much or many.
- How ___________ children are there in your class?
- How ___________ milk do you want in your tea?
- How ___________ bread do you eat every day?
- How ___________ players are there in a football team?
- How ___________ eggs do you need for the salad?
- How ___________ cheese did you buy?
- How ___________ friends do you have?
10.Read the text on p. 100 in the Student’s book and find the words:
- небольшой подарок - ________________________
- украшать воздушными шарами - _____________________________
- стол полон еды - ______________________
- особенный - _________________________
- лапша, длинные макароны - _______________________
- это приносит удачу - _____________________________
- конверт - ______________________
11. Open the Student’s book at p.102. Use exercises 1 and 2 to find English equivalents.
- Можно принять у вас заказ?
- ____________________________________
- Вы будете кушать здесь или возьмете с собой?
- ____________________________________
- Вы бы хотели какой-нибудь напиток?
- ____________________________________
- Я бы хотел большой чизбургер, пожалуйста.
- ____________________________________
- Спасибо. Приятного аппетита.
____________________________________
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольная работа для 10 класса, 3 модуль.Учебник Spotlight.
контрольный тест за пройденный модуль...
Контрольная работа по модулю 2 для 8 класса к учебнику "Spotlight 8"
Альтернативный тест по 2 модулю для учебника "Spotlight 8". Составила по причине тотального списывания с интернета. Задания те же самые, изменила предложения....
Контрольная работа по модулю 3 для 8 класса к учебнику "Spotlight 8"
Альтернативная контрольная работа для 8 класса по модулю 3 к учебнику "Spotlight 8"...
Контрольная работа по модулю 5 для 8 класса к учебнику "Spotlight 8"
Альтернативная контрольная работа к учебнику "Spotlight 8"...
Контрольная работа по английскому языку к модулю Starter для 5го класса по учебнику Spotlight.
Цель работы повторить лексико –грамматический материал вводного модуля; проверить уровень языковой и речевой компетенции учащихся 5го класса....
Тренировочные задания 5 класс Модуль4 (Учебник Spotlight)
Тренировочные задания 5 класс Модуль4 (Учебник Spotlight)...
Тренировочные задания 5 класс Модуль5 (Учебник Spotlight)
Тренировочные задания 5 класс Модуль5 (Учебник Spotlight)...