Spotlight 11. Literature. "Great Expectations" by Charles Dickens
план-конспект урока по английскому языку (11 класс)

Казорина Ольга Анатольевна

Конспект урока Spotlight 11 Большие надежды.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл angliyskiy_yazyk_11kl_-_konspekt_-_kopiya.docx28.11 КБ

Предварительный просмотр:

13.11.2019

Класс: 11

УМК: Английский в фокусе, под ред. Афанасьевой О.В., Дули Д, Михеевой И.В., 2014

Уровень обучения: базовый

Тема урока: Большие надежды

Место урока в системе уроков по теме: данная тема рассматривается в разделе «Ответственность».

Цель урока: развитие умения читать с извлечением полной информации.

Задачи урока:

Образовательная:

  1. создать условия для отработки навыков и умений в чтении на основе прочитанного текста
  2. уметь извлекать детальную информацию на основе прочитанного текста

Развивающие:

1. обогащать активный словарный запас школьников.

2.  создать условия для развития  коммуникативных навыков

Воспитательные:

1. способствовать развитию культуры взаимоотношений при работе в парах, группах, коллективе;

2. содействовать развитию эстетического вкуса, культуры речи;

 Планируемые результаты:

  • ученик должен уметь извлекать нужную информацию из текста и использовать ее на практике.
  • ученик должен уметь использовать навыки поискового чтения.

Оборудование: учебник, аудио приложение, рабочая тетрадь, раздаточные материалы.

Содержание урока:

  1. Организационный момент.

T: Good morning! I’m glad to see you! Sit down please! I wish you good luck today! Let’s start our lesson.

(Ученики приветствуют учителя, настраиваются на работу).

  1. Речевая разминка. Фронтальная работа.

T: You are taught various school subjects at our school. So answer some questions, please.

                         1. What are your favourite school subjects?

                         2. Why do you like them?

                         3. What emotions do you experience at these lessons?

                         4. Do you like Literature? Why?

                         5. What do you do at your Literature lessons?

                   6. What English writers and poets do you know?

                   7. What books of English writers have you read in Russian? Did you enjoy them?

  1. Тема. Цель урока.

T: Have you ever heard about Charles Dickens? What do you know about Charles Dickens?

Tell me please, which Dickens’ most well-known novels you know. Look at the picture. Describe it. And suppose from what Dickens’ most well-known novel it is.

What is the theme of our lesson today? What is the aim of our lesson? What should we do with this extract?

T: Yes, you are absolutely right. We should learn some facts about Ch. Dickens’s biography. And we should learn new words. 

(Учащиеся описывают картинку и предполагают, из какого произведения она была взята).

  1. Основные этапы урока.

Активизация лексических навыков. Работа с текстом.

T: Let’s do ex.1 p.52. Read the task.

(Ученики знакомятся с заданием и читают тест о Чарльзе Диккенсе).

Активизация лексических навыков. Работа с новыми словами.

T: Let’s read and translate these words and phrases.

(Учащиеся работают над новыми словами).

Формирование аудитивных навыков.

T: Listen and match the highlighted words/phrases in the extract. Look at ex. 4 p 53.

(Учащиеся слушают запись и соединяют слова из упражнения).

  1. Работа с тестом. Задания дифференцированного характера.

T: Some of you will work with ex.3 p. 52

(Учащиеся выполняют упражнение по заданию).

Для учащихся предлагается задание в формате ЕГЭ.

T: Others will take card 1. Mark True (T), False (F) or Not Stated (NS).

1. Charles Dickens was born in 1812. (T)

2. Dickens’s family were in the debtor’s prison. (T)

3. As a teenager Dickens was traveling a lot. (NS)

4. Pip was afraid of the convicts because he threatened to kill his sister (F)

5. In Pip’s pocket was nothing but a piece of bread (T)

6. Pip came to the cemetery to put flowers on the graves. (NS)

7. Pip was an orphan. (T)

8. Pip lived alone. (F)

9. The convict said that Pip was a skinny boy. (F)

10. The convict didn’t kill the boy because Pip had promised to bring him a knife and a bottle of wine. (F)

IX. Итоги урока. Оценивание.

 T: Let’s make a conclusion of our lesson

X.Домашнее задание.

T: a) Revise topic vocabulary pp.52- 53, WB ex.1, 2, 3, 4, 5 p. 24;

     b) *SB ex. 8 p. 53 in pairs, take the roles of Pip and the convict and act out their dialogue in the graveyard. Change the ending (for more advanced Pp).

T: Thank you for our  lesson! Good-Bye!

Home task:  

a) Revise topic vocabulary pp.52- 53, WB ex.1, 2, 3, 4, 5 p. 24;

b) *SB ex. 8 p. 53 in pairs, take the roles of Pip and the convict and act out their dialogue in the graveyard. Change the ending (for more advanced Pp).

 

_____________________________________________________________________________

Home task:  

a) Revise topic vocabulary pp.52- 53, WB ex.1, 2, 3, 4, 5 p. 24;

b) *SB ex. 8 p. 53 in pairs, take the roles of Pip and the convict and act out their dialogue in the graveyard. Change the ending (for more advanced Pp).

 

_____________________________________________________________________________

Home task:  

a) Revise topic vocabulary pp.52- 53, WB ex.1, 2, 3, 4, 5 p. 24;

b) *SB ex. 8 p. 53 in pairs, take the roles of Pip and the convict and act out their dialogue in the graveyard. Change the ending (for more advanced Pp).

 

_____________________________________________________________________________

Home task:  

a) Revise topic vocabulary pp.52- 53, WB ex.1, 2, 3, 4, 5 p. 24;

b) *SB ex. 8 p. 53 in pairs, take the roles of Pip and the convict and act out their dialogue in the graveyard. Change the ending (for more advanced Pp).

 

_____________________________________________________________________________

Home task:  

a) Revise topic vocabulary pp.52- 53, WB ex.1, 2, 3, 4, 5 p. 24;

b) *SB ex. 8 p. 53 in pairs, take the roles of Pip and the convict and act out their dialogue in the graveyard. Change the ending (for more advanced Pp).

 

_____________________________________________________________________________

Home task:  

a) Revise topic vocabulary pp.52- 53, WB ex.1, 2, 3, 4, 5 p. 24;

b) *SB ex. 8 p. 53 in pairs, take the roles of Pip and the convict and act out their dialogue in the graveyard. Change the ending (for more advanced Pp).

 

_____________________________________________________________________________

Home task:  

a) Revise topic vocabulary pp.52- 53, WB ex.1, 2, 3, 4, 5 p. 24;

b) *SB ex. 8 p. 53 in pairs, take the roles of Pip and the convict and act out their dialogue in the graveyard. Change the ending (for more advanced Pp).

 

New words:

Words expressing sounds:

to gawp at (разг. от to gawk) – таращить (вылуплять ) глаза

a magistrate - ['mæʤɪstreɪt] – должностное лицо

a file – напильник

a forge – кузница

a savage – дикарь, грубый и жестокий человек

to fetch – приносить

a hearth - [hɑːθ] – камин

filth – грязь

knuckles – костяшки пальцев

a parlour - ['pɑːlə] – гостиная

rampageous - [ræm'peɪʤəs] - буйный, неистовый

to be chilled to the bone – продрогнуть до костей

to faint - задыхаться

to spin –  кружиться

crumbled  - раскрошенный

yonder  (устар., книж.) - ['jɔndə] – вот там

to kick - пинаться; лягаться, брыкаться

hulks – обломки

to drag out - тащить

to shame - стыдить; пристыдить

a fortune - ['fɔːʧuːn] – судьба

to make up for - компенсировать

toil – тяжёлый труд

drudgery - ['drʌʤ(ə)rɪ] - тяжёлая, монотонная работа

god-forsaken -  заброшенный

to tempt -  соблазнять, искушать

morsel - маленький кусочек

mutton – баранина

to pinch off – красть, стянуть

a varmint nonpareil – удивительно неприятный человек

a felony -  тяжкое уголовное преступление

to begrudge -  [bɪ'grʌʤ]-  жадничать

to shackle - заковывать (в кандалы)

to groan – стонать, охать

to shout - кричать

to pant - задыхаться, часто и тяжело дышать

to scream - пронзительно кричать, вопить

to whimper - хныкать, ныть

to cry out - воскликнуть, вскрикнуть

to boom производить шум

to gasp - дышать с трудом, задыхаться

to moan -  стонать

to laugh -  смеяться; рассмеяться

to clink - звенеть; звучать; звякать, бряцать

to yell - вопить, кричать

to choke  - давиться, душить,

to splutter разбрызгиваться

to bang - ударять, бить, стучать

to gulp - быстро глотать, заглатывать

to breathe  - дышать; вдыхать, выдыхать

to knock  - стучать, барабанить

Chatter – стучать зубами

Glare – смотреть свирепо

Growl – ругаться, ворчать

Lame – хромать

Lie – лежать

Lick – облизывать

Limp – ковылять, хромать

Mutter – бормотать

Plead – просить,умолять

Seize – хватать

Shiver – дрожать от холода

Soak – промокать

Tilt – наклонять, опрокидывать

Sting – жалить

Tremble – дрожать, трястись

Tear - рвать

Coarse – грубый (о ткани)

Debtor – должник

Encounter – встреча

Fearful – страшный, пугающий

Handshig– невзгоды,трудности

Impact – влияние,эффект

Influence – влияние

Profound – основательный

Revenous – прожорливый

Tight – тугой,плотный

Timidly -  робко,запуганно 

Mark True (T), False (F) or Not Stated (NS).

1. Charles Dickens was born in 1812.

2. Dickens’s family was in the debtor’s prison.

3. As a teenager Dickens was traveling a lot.

4. Pip was afraid of the convicts because he threatened to kill his sister

5. In Pip’s pocket was nothing but a piece of bread

6. Pip came to the cemetery to put flowers on the graves.

7. Pip was an orphan.

8. Pip lived alone.

9. The convict said that Pip was a skinny boy.

10. The convict didn’t kill the boy because Pip had promised to bring him a knife and a bottle of wine.

_________________________________________________________________________________________

Mark True (T), False (F) or Not Stated (NS).

1. Charles Dickens was born in 1812.

2. Dickens’s family was in the debtor’s prison.

3. As a teenager Dickens was traveling a lot.

4. Pip was afraid of the convicts because he threatened to kill his sister

5. In Pip’s pocket was nothing but a piece of bread

6. Pip came to the cemetery to put flowers on the graves.

7. Pip was an orphan.

8. Pip lived alone.

9. The convict said that Pip was a skinny boy.

10. The convict didn’t kill the boy because Pip had promised to bring him a knife and a bottle of wine.

_________________________________________________________________________________________

Mark True (T), False (F) or Not Stated (NS).

1. Charles Dickens was born in 1812.

2. Dickens’s family was in the debtor’s prison.

3. As a teenager Dickens was traveling a lot.

4. Pip was afraid of the convicts because he threatened to kill his sister

5. In Pip’s pocket was nothing but a piece of bread

6. Pip came to the cemetery to put flowers on the graves.

7. Pip was an orphan.

8. Pip lived alone.

9. The convict said that Pip was a skinny boy.

10. The convict didn’t kill the boy because Pip had promised to bring him a knife and a bottle of wine.

_________________________________________________________________________________________

Mark True (T), False (F) or Not Stated (NS).

1. Charles Dickens was born in 1812.

2. Dickens’s family was in the debtor’s prison.

3. As a teenager Dickens was traveling a lot.

4. Pip was afraid of the convicts because he threatened to kill his sister

5. In Pip’s pocket was nothing but a piece of bread

6. Pip came to the cemetery to put flowers on the graves.

7. Pip was an orphan.

8. Pip lived alone.

9. The convict said that Pip was a skinny boy.

10. The convict didn’t kill the boy because Pip had promised to bring him a knife and a bottle of wine.

_________________________________________________________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

English Writers and Poets (Charles Dickens\'s Contemporaries)

Презентация к открытому мероприятию. Поддерживает выступления учащихся....

Домашнее чтение. Charles Dickens "A Christmas Carol"

Here is  a set of questions and classroom activities based on the book "A Christmas Carol" by Charles Dicke...

Charles Dickens

Презентация...

Презентация "Charles Dickens"

Иногда время урока ограничивает нас в ресурсах - хочется показать и рассказать много интересного, но приходится выбирать только самое важное. Эта презентация является кратким иллюстративным дополнение...

Презентация на тему "Charles Dickens" к УМК "Spotlight", 10 класс

Презентация для интерактивной доски на тему "Чарльз Диккенс" к УМК "Английский в фокусе" 10 класс...

A Christmas Carol by Charles Dickens

Презентация создана к 200-летию английского писателя Чарльза Дикенса, в ней  использован адаптированный тот отрывок из романа Рождественская песнь, в котором главному герою являются 3 призрака. З...

Charles Dickens

Charles Dickens+ задания...