Промежуточная аттестация 8 класс
тест по английскому языку (8 класс)
Промежуточная аттестация 8 класс -материалы для подготовки
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Демоверсия | 25.75 КБ |
Ключи к демоверсии | 12.02 КБ |
Система оценивания | 13.66 КБ |
Варианты по чтению | 75 КБ |
Варианты по аудированию | 14.63 КБ |
Варианты по письму | 15.19 КБ |
Варианты по лексике и грамматике | 99 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
Кисловская средняя школа
Итоговая контрольная работа
по иностранному (английскому) языку
8 класс
Инструкция по выполнению работы
На выполнение проверочной работы по английскому языку даётся 40 минут. Работа состоит из четырех разделов и включает в себя 28 заданий.
В разделе 1 (задания по аудированию) предлагается прослушать несколько текстов и выполнить задания на понимание прослушанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела - 10 минут
Раздел 2 (задания по чтению) содержит 8 заданий на понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела - 10 минут.
Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) состоит из 11 заданий. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела - 15 минут.
В разделе 4 (задания по письму) дано 5 заданий, предлагающих записать вопросы, используя предложенные опоры. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела - 5 минут.
Ответы к заданиям 1-13 записываются в виде одной цифры, которая соответствует номеру правильного ответа. Эту цифру запишите в поле ответа в тексте работы.
Ответы к заданиям 14-24 записываются в виде одного или нескольких слов, которые нужно записать в поле ответа в тексте работы.
Ответы к заданиям 25-29 записываются в виде вопросов, которые нужно записать в тексте работы.
При выполнении работы не разрешается пользоваться учебником, рабочими тетрадями, справочниками, словарями, иными справочными материалами.
Советуем выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходите к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, Вы сможете вернуться к пропущенным заданиям. Баллы, полученные Вами за выполненные задания суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.
Желаем успеха!
Раздел 1 (задания по аудированию)
Вы услышите четыре коротких текста, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствия между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. |
1. | At home |
2. | In a radio studio |
3. | At a job consultant’s |
4. | In a school cafe |
5. | In a shop |
Диалог | A | B | C | D | - |
Место действия |
Раздел 2 (задания по чтению)
Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 6-13 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Запишите в поле ответа одну цифру 1,2 или 3, соответствующую выбранному Вами вариата ответа. |
Watching TV is the most popular and favorite pastime for millions of people all over the world. Of course, there are other ways to relax like reading or listening to favorite music or playing sport, but TV still is an indisputable part of our life. Often we turn on TV even if we don’t have time to watch it- you wake up in the morning, go to the kitchen and drinking your morning coffee. When you come home from school or return from work, you also turn on TV to watch the news or just as a background.
TV can become some sort of companion to lonely people, especially the elderly. They usually have plenty of free time and almost nothing to do, their children and grandchildren live their own lives, so TV becomes their only friend. They watch soap operas and news, talk shows and even advertisement just to avoid feeling lonely.
TV is also a solution for parents, who sometimes get really tired of their children because they can have a rest, while the child is watching cartoons or movies for children. There are also special programs for children on TV that not only entertain, but also educate them, telling about different countries and places, about nature and the world around us.
Of course, watching TV all day long is unhealthy. There is a lot of “rubbish” on the screen nowadays, but still there are some good points as well: TV can be a source of education, you can get some useful information by watching special programs and watching some good old films together can be a great way to spend a family weekend. This way of spending free time is especially popular during Christmas holidays, when all members of family gather for celebrating and enjoy each other’s company.
6. Watching TV is a popular pastime.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
7. Only young people watch TV.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
8. Watching TV is always bad for children.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
9. There is too much advertisement on TV.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
10. There are no educational programs for children on TV.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
11. Old movies are still very popular nowdays
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
12. It’s good for a family to watch TV together.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
13. TV can become a source of useful information.
1)True 2) False 3) Not stated
Ответ
Раздел 3 (задания по грамматике и лексике)
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 14-19, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 14-19. |
14 | Audiences have always connected melodrama with “popular culture”. Melodrama was the _______________ form of theatre during the 19 century. | POPULAR |
15 | The word “melodrama” _______________ from “music drama”. | COME |
16 | At that time they used music to increase the _______________ emotions. | PUBLIC |
17 18 | Usually melodramas are about _______________, and female viewers enjoy them to a much _______________ degree than me. | WOMAN GREAT |
19 | In 1930-194, American soap producers sponsored such performances and they _______________ the name “soap opera” | RECEIVE |
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 20-24, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 20-24 |
20 | Many people at the Olympic and Paralympic Games in Sochi in 2014 were both spectators and volunteers. Volunteers helped everyone. Their job was of great _______________. | IMPORTANT |
21 | They met with members of the _______________ team. | RUSSIA |
22 | Spectators were able to watch ______________ athletes doing great things on the ice and snow. | AMAZE |
23 | Figure skating is the oldest discipline in the Winter Olympic Games. At the Olympic Games in Sochi in 2014 Adelina Sotnikova, a Russian figure _______________, won the gold medal in single skating. | SKATE |
24 | Her _______________ was brilliant! With Sotnikova’s gold medal, Russia became the first International Skating Union members that won Olympic gold medals in all figure skating disciplines. | PERFORM |
Раздел 3 (задания по письму)
Вы хотите узнать о жизни и деятельности одного из великих деятелей науки или культурного прошлого. Задайте вопросы, используя предложенные опоры 25-29. Запишите свои вопросы. |
25. When / born?
__________________________________________________________________
26. Where / live?
__________________________________________________________________
27. Where / get education?
__________________________________________________________________
28. Why / famous all over the world?
__________________________________________________________________
29. Hard – working and gifted?
__________________________________________________________________
Предварительный просмотр:
Ключи к итоговой контрольной работе
по английскому языку
8 класс
Номер задания | Правильный ответ |
1 | 4 |
2 | 2 |
3 | 1 |
4 | 3 |
5 | 5 |
6 | 1 |
7 | 2 |
8 | 2 |
9 | 3 |
10 | 2 |
11 | 3 |
12 | 1 |
13 | 1 |
14 | most popular |
15 | comes/come |
16 | public’s |
17 | women |
18 | greater |
19 | received |
20 | importance |
21 | Russian |
22 | amazing |
23 | skater |
24 | perform |
25 | When was he/she born? |
26 | Where did he/she live? |
27 | Were did he/she get education? |
28 | Why is he/she famous all over the world? |
29 | Was he hard-working and gifted? |
Предварительный просмотр:
Система оценивания
итоговой контрольной работы по английскому языку
8 класс
Правильное выполнение каждого из зданий оценивается 1 баллом. Задание считается выполненным верно, если ответ записан в той форме, которая указана в инструкции по выполнению задания, и полостью совпадает с эталоном ответа. Если ответ неверный, ответ содержит орфографическую ошибку или ответ отсутствует, он считается неверным.
Максимальное количество баллов -29.
На основе баллов, выставленных за выполнение всех заданий работы, подсчитывается общий балл, который переводится в отметку по пятибалльной шкале в соответствии с % выполненных заданий.
№ | Результаты итоговой контрольной работы по английскому языку | Уровень | Оценка |
1 | 85% - 100% (25-29 баллов) | Высокий | 5 (отлично) |
2 | 84% - 69 % (20-24 балл) | Повышенный | 4 (хорошо) |
3 | 68% - 50% (15-19 баллов) | Базовый | 3 (удовлетворительно) |
4 | менее 50% (14 и менее баллов) | Пониженный | 2 (неудовлетворительно) |
5. | Обучающийся не приступил к работе. Работа показала полное отсутствие обязательных знаний и умений у обучающегося по проверяемой теме или значительная часть работы выполнена не самостоятельно. | Низкий | 1 (плохо) |
Предварительный просмотр:
Раздел 2 (задания по чтению)
Вариант 1
Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 6-13 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Запишите в поле ответа одну цифру 1,2 или 3, соответствующую выбранному Вами вариата ответа. |
New Year is one of the main holidays of the year. According to the Gregorian calendar, which is now used almost all over the world, the New Year begins on the first of January, although there are still cultures that calculate the new year by different calendars. Still almost every nation has a tradition of celebrating the beginning of the new year.
In China New Year is the most important holiday of the whole year. It is also called Lunar New Year, because a lunisolar calendar is used in China. In some ways Chinese traditions of celebrating are similar to those of the European countries: people buy presents for each other, decorate their houses and all members of the family gather on the Eve of Chinese New Year for a feast.
As well as in China in Japan New Year is the time for a great festival. People cook special food called osechi and there is a tradition of sending New Year postcards to friends and relatives. At midnight on December 31st the bells on Buddhist temples ring 108 times and after that a celebration feast begins.
Unlike European countries, in Islamic traditions the New Year begins on the first day of Muharram, the first month in the Islamic calendar. An Islamic year is eleven to twelve days shorter than a year calculated by Gregorian calendar.
Although the traditions of celebrating New Year may vary in different countries, there are still some basic features similar to all of them , like giving presents to each other, cooking special food, singing, dancing and often lightning fireworks and having all kinds of family- oriented activities.
6. The Gregorian calendar is used in few countries.
1)True 2) False 3) Not stated
Ответ
7. Chinese New Year is calculated by the Gregorian calendar.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
8. Islamic New Year begins on the first day of Muharram.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
9. New Year celebration in Canada differs from other countries.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
10. An Islamic year is thirteen days shorter than a year calculated by Gregorian calendar.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
11.In China they use a lunisolar calendar.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
12. In Italy traditional food for Christmas and New Year is pizza.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
13. Special food cooked for New Yiear in Japan is osechi.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
Вариант 2
Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 6-13 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Запишите в поле ответа одну цифру 1,2 или 3, соответствующую выбранному Вами вариата ответа. |
Having a pet is great. No matter what it is - a dog or a parrot, a hamster or a cat, having a pet brings you joy and happiness. Once you take a pet, it soon becomes a member of your family that gives you love and devotion; it becomes your friend that will never betray you. Our pets love us not because of money or our social status, they don’t care for our appearance, they just love us for being who we are.
Having a pet is also a great responsibility. You can have a tiny goldfish or a huge St. Bernard – in any case, it needs care and attention. One must not forget that a pet is not some kind of a toy, but a creature with its own character and needs. This creature fully depends on you and it is your duty to take care of it.
Two most popular pets are cats and dogs. Because of the great variety of breeds it is possible to choose the one that would be perfect for you and your family. But you have to remember that each animal is unique and sometimes it takes a great deal of time and effort to find the right one.
Small children usually like hamsters or domesticated rats as pets. They are cute and funny, and it is easy to take care of them. Most of the time they spend eating or playing, and watching them is fun. Children can pet them and give tasty things like cheese or nuts. White mice can also be a good choice of pet for children.
Pets can become great companions for lonely people and for the elderly. People with no family or those whose relatives live far away usually consider their pets as their family. They talk to them, play with them and feel like they are not alone. Elderly ladies mostly prefer cats and often they have more than one.
6. Having a pet is too hard and boring.
1)True 2) False 3) Not stated
Ответ
7. You have to take care of your pet regularly.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
8. There are 200 of breeds in the world.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
9. Children like hamsters, white mice and domesticated rats.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
10. Lonely people regard their pets as their family.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
11. Elderly ladies mostly prefer dogs.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
12. Cats and dogs are good companions for people.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
13. Mice and hamsters like cheese and nuts.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
Вариант 3
Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 6-13 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Запишите в поле ответа одну цифру 1,2 или 3, соответствующую выбранному Вами вариата ответа. |
Flowers are probably one the most fragile and beautiful things in the world. The diversity of sizes and shapes and the variety of smells and colors are amazing. There are luxurious roses and orchids, and plain, but nevertheless beautiful chamomiles, lovely daisies and clear, almost transparent snowdrops. There are even carnivorous flowers, that gain energy by captivating insects.
Nowadays each country has its official flower, serving as the country’s emblem along with other national symbols such as national flag, coat of arms, national colors and national anthem. This sort of emblem is called a floral emblem. It is a red rose for England, a cornflower for Germany, an iris for France and a lotus for Egypt. The floral emblem of Russian Federation is chamomile.
Flowers can also be a source of income. The business of selling flowers is called floristry. This term also can be applied to production and cultivation of flowers. Flowers can be bought online, in the supermarkets or in the garden supply stores. Flower design is also popular nowadays and there are a lot of courses, where one can learn about the meanings of flower combination or how to make bouquets.
Probably the most famous art of flower arrangement in the world is Japanese ikebana. The Japanese themselves regard this art as a way of bringing human and nature together. While creating ikebana one must keep silent in order to feel the real harmony and beauty of nature. Another feature of ikebana, that differs it from European traditions of flower arrangement, is its employment of minimalism.
In the past, flowers were often used as a means of communication and a so-called language of flowers (floriography) was very popular. Each flower had its own meaning and the right combination of flowers could be used as a replacement for a letter or a postcard. For example, red rose meant love, sunflowers were used as an indication of respect and anemone for the disappearance of hope.
6. Flowers differ in shapes and sizes.
1)True 2) False 3) Not stated
Ответ
7. Only a few countries have floral emblems.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
8. Ikebana is a Chinese term.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
9. The term floriography is of Latin origin.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
10. Flowers can be used as means of communication.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
11. Red rose is the symbol of England.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
12. Russia doesn’t have a floral emblem.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
13. Floristry is a very profitable business.
1) True 2) False 3) Not stated
Ответ
Ключи
Вариант 1
Номер задания | Правильный ответ |
6 | 2 |
7 | 2 |
8 | 1 |
9 | 3 |
10 | 2 |
11 | 1 |
12 | 3 |
13 | 1 |
Вариант 2
Номер задания | Правильный ответ |
6 | 2 |
7 | 1 |
8 | 3 |
9 | 1 |
10 | 1 |
11 | 2 |
12 | 1 |
13 | 1 |
Вариант 3
Номер задания | Правильный ответ |
6 | 1 |
7 | 2 |
8 | 2 |
9 | 3 |
10 | 1 |
11 | 1 |
12 | 2 |
13 | 3 |
Предварительный просмотр:
Раздел 1 (задания по аудированию)
Вариант 1
Вы услышите четыре коротких текста, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствия между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. |
1. | In the hotel |
2. | In a shop |
3. | On the phone |
4. | At the stadium |
5. | By the newspaper stand |
Диалог | A | B | C | D | - |
Место действия |
Вариант 2
Вы услышите четыре коротких текста, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствия между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. |
1. | At the theatre |
2. | At home |
3. | Outside the cinema house |
4. | Inside the cinema house |
5. | In the box office |
Диалог | A | B | C | D | - |
Место действия |
Вариант 3
Вы услышите четыре коротких текста, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствия между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. |
1. | In the box office |
2. | Inside the cinema house |
3. | At home |
4. | In the street |
5. | At the library |
Диалог | A | B | C | D | - |
Место действия |
Ключи
Вариант 1
Номер задания | Правильный ответ |
1 | 5 |
2 | 2 |
3 | 3 |
4 | 4 |
5 | 1 |
Вариант 2
Номер задания | Правильный ответ |
1 | 2 |
2 | 3 |
3 | 1 |
4 | 5 |
5 | 4 |
Вариант 3
Номер задания | Правильный ответ |
1 | 3 |
2 | 1 |
3 | 4 |
4 | 5 |
5 | 2 |
Предварительный просмотр:
Раздел 3 (задания по письму)
Вариант 1
Вы хотите узнать о впечатлениях собеседника после просмотра телепередачи об известном спортсмене. Задайте ему вопросы, используя предложенные опоры (25- 29). Запишите свои вопросы. |
25 Where / live?
__________________________________________________________________
26 What team / play for now?
__________________________________________________________________
27 Where/ train/ last year ?
__________________________________________________________________
28 When / begin doing this kind of sport?
__________________________________________________________________
29 Ever/ take part in international championships?
__________________________________________________________________
Вариант 2
Вы хотите узнать о жизни и деятельности одного из великих деятелей науки или культурного прошлого. Задайте вопросы, используя предложенные опоры (25- 29). Запишите свои вопросы. |
25 When / live?
__________________________________________________________________
26 Get / a good education?
__________________________________________________________________
27 What contribution/ make ?
__________________________________________________________________
28 Why / remembered all over the world?
__________________________________________________________________
29 A person of strong character?
__________________________________________________________________
Вариант 3
Вы хотите узнать о впечатлениях собеседника после просмотра фильма. Задайте ему вопросы, используя предложенные опоры (25- 29). Запишите свои вопросы. |
25 Enjoy / the film?
__________________________________________________________________
26 What / think of the film?
__________________________________________________________________
27 The story line/ exciting ?
__________________________________________________________________
28 Who / star in the film?
__________________________________________________________________
29 How well/ the actors/ play?
__________________________________________________________________
Ключи
Вариант 1
Номер задания | Правильный ответ |
25 | Where does he/she live? |
26 | What team is he/she playing for now? |
27 | Where did he/she train last year? |
28 | When did he/she begin doing this kind of sport? |
29 | Has he/she ever taken part in international championships? |
Вариант 2
Номер задания | Правильный ответ |
25 | When did he/she live? |
26 | Did he/she get a good education? |
27 | What contribution did he/she make? |
28 | Why is he/she remembered all over the world? |
29 | Was he/she a man/ woman / person of strong character? |
Вариант 3
Номер задания | Правильный ответ |
25 | Did you enjoy the film? |
26 | What do/did you think of the film? |
27 | Was/ Is the storyline exciting? |
28 | Who starred/ stars in the film? |
29 | How well did/do the actors play? |
Предварительный просмотр:
Раздел 3 (задания по грамматике и лексике)
Вариант 1
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 14-19, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 14-19. | |||
14 | There is nothing _______________ than gone down the hill in the cool air on skis. Skiing is fun for all ages. Another winter fun is snowboarding. | GOOD | |
15 16 | Some _______________ start it as young as at the age of 3 or 5, but the best age is probably about 5, when kids are _____________ | CHILD COORDINATE | |
and less afraid of falling. As with skiing, little ones can start snowboarding young. Snowboarding is most popular among teens. | |||
17 18 | Snowboarding _______________ since the 1910s and became part of the Winter Olympics in 1998 at Nagano, Japan. Do you remember rolling the snow into balls to create three parts for a special snowman? I can still remember making my ____________ snowman with my brothers and sisters. | EXIST ONE | |
19 | We ____________ a snowman with a carrot as his nose. We also put a scarf around his neck. He looked so funny! | BUILD |
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 20-24, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 20-24 |
20 21 | Modern musicals are _______________ and dramatic. While nothing can beat the classics, like “The Sound of Music” and “Singing in the Rain”, more recent musicals have the advantage of ________________ locations, great costumes, special effects, and modern songs, too. | FUN WONDER |
22 | There are no ______________ singers in the film adaptation of “Mamma Mia”, but Pierce Brosnan and Meryl Streep have made the film very touching. | PROFESSION |
23 | The _____________ of modern musicals is that they reflect changes in modern pop culture and human relations. | IMPORTANT |
24 | And they show a ________________ picture of life. | REALIST |
Вариант 2
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 14-19, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 14-19. |
14 15 | Leonardo da Vinci was born in 1452 and died in 1519. Now this famous person _______________ for thousand of works he produced. As an artist he painted one of the _______________ paintings of all time – the “Mona Liza”. | REMEMBER FAMOUS |
16 | _______________ paintings, drawings, and thought about the nature of painting made up his contribution to the world of art. | LEONARDO |
17 18 | He _______________ as an artist for a numberof years before he became interested in science. As an engineer and inventor he made a flying machine and some war machines. There is a legend that when Leonardo _______________ the flying machine, one of his assistants fell and broke his leg. | WORK TEST |
19 | It is interesting to know that Leonardo wrote backwards. It means that his writings can _______________ with the help of a mirror. This way he wanted to keep his thoughts secret from the outside world. | READ |
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 20-24, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 20-24 |
20 | The Lord of the Rings” is a film series, which has three adventure films. It is a screen version of J. Tolkien’s novel of the same name. the blockbuster was a hit with the public and a great _______________ success. T his is one of the biggest and most expensive film projects of all time. The series got a lot of prizes, the three films won 17 Oscars. | FINANCE |
21 | The first film appeared on the screen in 2001,but the filming took three years. The director of the film is Peter Jackson. Peter Jackson has a very rich _______________, so together with his team he made a lot of special effects. | IMAGINE |
22 | Elijah Wood played the _____________ role of the hobbit Frodo Baggins. Together with his friends he has a lotof adventures in the | LEAD |
23 | ________________ world of Middle-earth. | REAL |
24 | Howard Shore wrote music to the film, which was very _______________ . I recommend this film because it is thought-provoking and helps to understand the world better. | SUCCESS |
Вариант 3
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 14-19, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 14-19. |
14 | Thrillers and comedies, horror films and musicals have spectators of their own. People of all ages like them. No wonder we all agreed that on Sunday our family _______________ to the cinema and see “ Alice in Wonderland” as a birthday present for my little brother Tom. | GO |
15 | Tom said he _______________ of it for a long time. | DREAM |
16 | My brother is only seven. You know, the ______________ you are, the more you enjoy watching cartoons. Walt Disney made this cartoon in 1951, but many people still remember this movie. | YOUNG |
17 | Tom _______________ the book by Lewis Carroll, so he didn’t know that the cartoon was a combination of the books “Alice’s Adventures in Wonderful” and “Through the Looking Glass”. | NOT, READ |
18 | The cartoon was really moving and enjoyable. While we ______________ it, Tom didn’t say a word. It was interesting for all of us learn that from 1949 to 1951more than 70 artists worked on the movie. | WATCH |
19 | We wanted to know if it was the ____________ movie by Walt Disney. Would you like to see this movie, too? | LATE |
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 20-24, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 20-24 |
20 | The Nobel prize is given every year to people who achieved great results in the field of science, literature, medicine, and peace on our planet. They worked hard to bring about some _______________ in the world’s economy and culture. | IMPROVE |
21 | This ______________ prize was founded by the Swedish scientist | NATIONAL |
22 | Alfred Nobel, the _____________ of dynamite. | INVENT |
23 | Ivan Pavlov received the Nobel prize for his greatest contribution to science. On the whole, nineteen Russians were among the winners of the prize, especially in the field of physics but also in other spheres. Among them are Pyotr Kapitza, Andrey Sakharov, Mikhail Gorbachev. Mikhail Sholokhov , an outstanding 20th century ________________ , published a number of short stories. It took him fourteen years to write his famous work “And Quite Flows the Don”. He was awarded the Nobel prize in Literature in 1965 for it. | NOVEL |
24 | All of us feel _______________ and respect for these world- famous Russians. | ADMIRE |
Ключи
Вариант 1
Номер задания | Правильный ответ |
14 | better |
15 | children |
16 | coordinated |
17 | has existed |
18 | first |
19 | built |
20 | funny |
21 | wonderful |
22 | professional |
23 | importance |
24 | realistic |
Вариант 2
Номер задания | Правильный ответ |
14 | is remembered |
15 | most famous |
16 | Leonardo’s |
17 | had worked/ worked |
18 | was testing |
19 | be read |
20 | financial |
21 | imagination |
22 | leading |
23 | unreal |
24 | successful |
Вариант 3
Номер задания | Правильный ответ |
14 | would go |
15 | had been dreaming |
16 | younger |
17 | hadn’t read/ had not read |
18 | were watching |
19 | last |
20 | improvement |
21 | international |
22 | inventor |
23 | novelist |
24 | admiration |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Материал промежуточной аттестации для 5 класса
Материал промежуточной аттестации для 5 класса является итоговым контролем коммуникативной компетенции в области говорения и чтения....
ЭКЗАМЕНАЦИОННЫЙ МАТЕРИАЛ для проведения промежуточной аттестации по предмету «Алгебра и начала анализа» в 10 классе
Контрольная работа содержит 4 задания по темам: «Тригонометрия» и «Производная».Приведены критерии оценок и решения всех вариантов....
Промежуточная аттестация: итоговая контрольная работа по алгебре в 7 классах
В работе представлены пояснительная записка, в которой отмечена нормативно-правовая база, структура контрольной работы, критерии оценивания, использованная литература. Также текст контрольной работы в...
Подготовка и проведение итоговой и промежуточной аттестации учащихся по биологии. Формы проведения итоговой и промежуточной аттестации
Подготовка и проведение итоговой и промежуточной аттестации учащихся по биологии....
Комплект контрольно-оценочных средств для проведения промежуточной аттестации по ЕН.01 МАТЕМАТИКА основной профессиональной образовательной программы по специальности: 19.02.01 ТЕХНОЛОГИЯ ПРОДУКЦИИ ОБЩЕСТВЕННОГО ПИТАНИЯ форма проведения промежуточной
Комплект контрольно-оценочных средств учебной дисциплины математика разработана на основе требований ФГОС среднего общего образования, в соответствии с Рекомендациями по организации получения среднего...
Комплект контрольно-оценочных средств для проведения промежуточной аттестации по ОУД.08 ИНФОРМАТИКА основной профессиональной образовательной программы по специальности: 38.01.10 ЭКОНОМИКА И БУХГАЛТЕРСКИЙ УЧЕТ (ПО ОТРАСЛЯМ) форма проведения промежуточн
Комплект контрольно-оценочных средств учебной дисциплины разработан на основе требований ФГОС среднего общего образования, в соответствии с Рекомендациями по организации пол...