Промежуточная аттестация 10 класс
тест по английскому языку (10 класс)

Мазина Татьяна Сергеевна

Промежуточная аттестация 10 класс -материалы для подготовки

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

Кисловская средняя школа

Итоговая контрольная работа

по иностранному (английскому) языку

10 класс

Инструкция по выполнению работы

На выполнение проверочной работы по английскому  языку даётся 40 минут. Работа состоит из трех разделов и включает в себя 24 задания.

В разделе 1 (задания по аудированию) предлагается прослушать несколько тестов и выполнить 6 заданий на понимание прослушанных текстов и занести данные в таблицу. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела - 10 минут

Раздел 2 (задания по чтению) содержит 6 заданий  на понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела - 10 минут.

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике) состоит из 12 заданий. Рекомендуемое время на выполнение заданий данного раздела - 20 минут.

Ответы к заданиям 1-6 записываются в таблицу в виде одного слова

Ответы к заданию 7 записываются в таблицу в виде одной цифры под соответствующую букву.

 Ответы к заданиям 8-19 записываются в виде одного или нескольких слов, которые нужно записать в поле ответа в тексте работы.

Ответы к заданию 20-24 записываются в таблицу в виде одной буквы под соответствующую цифру.

При выполнении работы не разрешается пользоваться учебником, рабочими тетрадями, справочниками, словарями, иными справочными материалами.

Советуем выполнять задания в том порядке, в котором они даны. Для экономии времени пропускайте задание, которое не удаётся выполнить сразу, и переходите к следующему. Если после выполнения всей работы у Вас останется время, Вы сможете вернуться к пропущенным заданиям. Баллы, полученные Вами за выполненные задания суммируются. Постарайтесь выполнить как можно больше заданий и набрать наибольшее количество баллов.

Желаем успеха!

Раздел 1 (задания по аудированию)

Вы помогаете своему другу, юному радиожурналисту, проанализировать подготовленное им для передачи интервью. Прослушайте аудиозапись интервью и занесите данные в таблицу (1-6). Вы можете вписать не более одного слова (без артиклей) из прозвучавшего текста. Числа необходимо записывать буквами. Вы услышите запись дважды.

1

Age of the respondent

__________________  years old

2

Date of  birth

___________________, 30th, 2004

3

Favourite sports activity

____________________________

4

The school subject he/she is good at

____________________________

5

The job he/she would like to do in the future

____________________________

6

The language he/she wants to learn

____________________________

Раздел 2 (задания по чтению)

Установите соответствие между текстами A–E и рубриками 1–6. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании одна рубрика лишняя.

 

1.  Celebrations

2.  Food

3.  Travelling

4.  Geography

5.  Animal facts

6.  Weather

 

A. Russia consists of several continental zones. For example, in the north winters are long and harsh, in some places there is lots of snow fall and temperatures fall below −40 degrees Celsius. These winters are normal, not only in the northern regions of the country but even in the Far East. Summers in these areas don’t even see three warm months out of the year.

B. Choose the incredible New Year tours to cold Lapland, which are the perfect combination of comfort and adventure. They are ideal for those who may be new to husky sledding or winter holidays. You will enjoy the beauty of Laplandas you drive your own dog sled team through landscapes including huge mountains, mysterious forests, deserted tundra and frozen lakes.

 

C. You may not know this, but Finland has a very interesting diversity of local dishes. Fish and meat are important ingredients in some areas, and oats, berries, and milk are common in other regions. An iconic Finnish dish visitors should try, especially in the summer, is “grillimakkara”, which are large grilled sausages eaten with mustard. They are delicious.

 

D. The New Year is one of the most important holidays on the Russian calendar. New Year in Russia is a time for being together with family and friends, for gift giving, decorating the New Year tree, and watching and setting off fireworks. Midnight is, by tradition, marked by listening to the Russian Federation President’s greeting and Kremlin bells chime.

 

E. The Siberian Husky is a beautiful dog with a thick coat that comes in a multitude of colour sand markings. Their blue or multi-coloured eyes add to the appeal of this breed, which originated in Siberia. It is easy to see why many people are enchanted by the Husky, but be a ware that this athletic, intelligent dog can be independent and challenging for first-time dog owners.

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Текст

A

B

C

D

E

-

Рубрика

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике)

Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте глаголы, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами   8 - 13, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 8 -13.

8

I recall the day when a friend of mine said that the musicians of The Star Rock _______________ for a new drummer.

LOOK

9

The Star Rock was the band of my dreams and I understood it _______________ one chance in a million.

BE

10

Dad shrugged his shoulders when I told him about my intention. “Why drums? If I had the choice, I _____________ the guitar”, he said. But there was no choice for me at that moment. And now I don’t regret it.

CHOOSE

11

To be honest, I was very immature in music when I _______________ to the band and I was surprised they accepted me at all.

APPLE

12

Since then I _______________ in lots of concerts and now The Star Rock is literally the focus of my life.

PLAY

13

My life _______________ worthless without music.

BE

Прочитайте приведенный ниже текст. Заполните пропуски в строках, обозначенных номерами 14-19, так, словами из рамочки.  Каждый пропуск соответствует одному слову. Используйте каждое слово только один раз. В задании два слова лишние.

gap     maturity     exchange     immersion     background  

   application       aware     appreciate

14

Sophie was one of the students who took part in an _______________ programme. She had a term abroad, at school that is a partner of her school.

15

After school I would like to take a _______________ year. It’s a great opportunity, in my opinion, to work and travel. It will probably help me understand what career I really want to choose.

16

If you go abroad on business or to study, it’s very important to be culturally _______________ . This means you should have some idea of the customs of the country and the people’s lifestyle.

17

To boots my English, I would like to take an _______________ course this summer. It’s a very intense course and all the communication inside and outside the classroom will be only in English.

18

Our host family turned out to be very nice people. They are friendly, they want to find out more about my country and ask me lots of questions. I really _______________ their vivid interest.

19

If you want to take a university course, you need to find out everything about their terms and write a letter of _______________.  

Прочитайте приведенные ниже предложения под номерами 20-24 на русском языке.  Выберите, какое из предложений a, b, c или d соответствует им на английском языке.   По окончании выполнения заданий 20-24 перенесите свои ответы в таблицу.

20.  Мы знаем друг друга уже семь лет. 

 a.We know each other for seven years already.      

b. We have been knowing each other for seven years already.              

c. We have known each other for seven years already.

d. We knew each other for already seven years.

21. Вчера она сказала, что принесет книгу завтра.

 a. Yesterday she said she would bring the book the next day.    

 b. Yesterday she said she will have brought the book the next day.    

c. Yesterday she said she will bring the book tomorrow.

d. Yesterday she said she will brought the book tomorrow.

22. Мы опоздали – концерт наверняка уже закончился.

a. We are late, the concert will have been finished by now.      

b. We are late, the concert is finished.    

c. We are late, the concert is finishing now.

d. We were late, the concert is finishing now

23. Если бы в прошлом году я прочитал эту книгу, я бы легко сдал экзамен летом.    

a. If I had read this book last year, I would pass the summer exam easily.    

b. If I had read this book last year, I would have passed the summer exam easily    

c. If I read this book last year, I would have passed the summer exam

d. If I had read this book last year, I will pass the summer exam

24. Не беспокойся, мы приедем на фильм вовремя.  

a. Don’t worry, we’ll arrive in time for the film.    

b. Don’t worry, we’ll arrive on time for the film.  

 c. Don’t worry, we’ll arrive at time for the film.

d. Don’t worry, we’ll arrived in time for the film.

Запишите в таблицу выбранные буквы под соответствующими номерами.

20

21

22

23

24



Предварительный просмотр:

Ключи к итоговой контрольной работе  

по английскому языку

10 класс

Номер задания

Правильный ответ

1

fifteen

2

March

3

volleyball

4

Math/ Maths /Mathematics

math/ maths /mathematics

5

engineer

6

Italian

7

632154

8

were looking

9

was

10

would choose

11

applied

12

‘ve played/ have played

13

would be

14

exchange

15

gap

16

aware

17

immersion

18

appreciate

19

application

20

c

21

a

22

                c

23

a

24

a



Предварительный просмотр:

Задания 6-11

Now we are ready to start.

Interviewer: Well… First of all, I would like to thank you for your agreement to take part in our survey.

Respondent: Oh, it’s OK. Go ahead, ask your questions. My name is Adam… Adam L-A-M-B-E-R-T.

Interviewer: Nice to meet you, Adam, but I do not need your name for the survey. It’s anonymous. What I need to know is your age. You are sixteen or seventeen, aren’t you?

 Respondent: I’m fifteen, in fact. I’m turning sixteen in three weeks.

Interviewer: Which means you are celebrating your birthday at the end of March… right?

Respondent: Right. On the 30th of March.

Interviewer: You look very fit and even athletic. I bet, you exercise a lot.

Respondent: No, I wouldn’t say so. But I really enjoy team games and I play volleyball for our school team. And since there’s a volleyball pitch near my house, I often play there with my friends. Just for fun.

Interviewer: I see. And what about your school activity? What school subject do you find the most difficult?

Respondent: Chemistry. It’s not that it’s really difficult… but I can’t understand it well enough and my grades are pretty low.

Interviewer: And in what subject have you got the highest grades?

Respondent: Maths. I like it and I even participated in the math contest. Successfully.

 Interviewer: Congratulations. Any idea about your future career? What would you like to be?

Respondent: My grandparents have been asking me this question since I turned four. My answer changed every year of course! At first, I wanted to be a driver, then a pilot...

 Interviewer: And now?

Respondent: Now I’m thinking about getting a Diploma as an engineer.

Interviewer: Yeah, engineers are always in demand. It’s very practical.

Respondent: And interesting!

Interviewer: I see. Do you speak any foreign languages?

Respondent: I speak German a bit. But I really want to learn Italian.

Interviewer: Italian? Why? Respondent: It’s the language lots of inventors and engineers of the past spoke. Then… I love how it sounds… And, actually, I’ve got some Italian roots.

Interviewer: I see… A few more questions...

You have 20 seconds to complete the task. (Pause 20 seconds.)

Now you will hear the text again. (Repeat.)

This is the end of the task. You now have 20 seconds to check your answers. (Pause 20 seconds.)

 This is the end of the Listening Test.

Время, отведённое на выполнение заданий, истекло.



Предварительный просмотр:

Система оценивания

итоговой контрольной работы по английскому языку

10  классе

Правильное выполнение каждого из зданий оценивается 1 баллом. Задание считается выполненным верно, если ответ записан в той форме, которая указана в инструкции по выполнению задания,  и полостью совпадает с эталоном ответа.  Если ответ неверный, ответ содержит орфографическую ошибку или ответ отсутствует, он считается неверным.

Правильное выполнение задания 7 оценивается 6 баллами. Задание считается выполненным верно, если ответ записан в форме, которая указана в инструкции по выполнению задания, каждый элемент ответа присутствует в ответе и стоит на своем месте. За каждое неверное указание элемента на соответствующей позиции ответа балл уменьшается на 1. Если количество символов в ответе больше требуемого, выставляется 0 баллов вне зависимости от того, были ли указаны все необходимые символы. 

Максимальное количество баллов -29.

На основе баллов, выставленных за выполнение всех заданий работы, подсчитывается общий балл, который переводится в отметку по пятибалльной шкале в соответствии с % выполненных заданий.

Результаты итоговой контрольной работы

по английскому языку

Уровень

Оценка

1

85% - 100%

(25-29 баллов)

Высокий

5

 (отлично)

2

84% - 69 %

(20-24 балл)

Повышенный

4

 (хорошо)

3

68% - 50%

(15-19 баллов)

Базовый

3 (удовлетворительно)

 4

менее 50%

(14 и менее баллов)

Пониженный

2 (неудовлетворительно)

5.

Обучающийся не приступил к работе. Работа показала полное отсутствие обязательных знаний и умений у обучающегося по проверяемой теме или значительная часть работы выполнена не самостоятельно.

Низкий

1 (плохо)



Предварительный просмотр:

Раздел 2 (задания по чтению)

Вариант 1

Установите соответствие между текстами A–E и рубриками 1–6. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании одна рубрика лишняя.

 

1.  City attractions

2.  Travel advice

3.  Weather forecast

4.  Souvenirs

5.  Protecting animals

6.  History

 

A. Today it is turning out to be overcast in Samara. The visibility is going to be around 17 km and the atmospheric pressure of 1034 mb. The daytime temperature is going to reach −16 °С and the temperature is going to dip to −19 °С at night. It will be dry with no precipitation and cloud covering 75% of the sky, the humidity will be around 93%.

 

B. To get the most vivid impressions and memories of Prague, it is necessary to take into account the climate of the region. Winter is usually warm with little precipitation, and summer is moderately hot. In Prague the weather is never bad, and its climate is good for holidays at any time of the year. The most suitable time is the end of spring, the first and last months of summer and autumn.

 

C. Old Town Square is an important and famous part of the Old Town of Prague. The most amazing sight is the unique Astronomical Orloj Clock on the Town Hall, having two dials. The first shows the usual time, but the second periodically provides a variet of information  — both about the movement of the planets and about the agricultural seasons.

 

D. Amur tigers, Amur leopards, Kamchatka brown bears and Blakiston's fish owls are the focus of Wildlife Conservation Society Russia's research and conservation projects today. These landscape species require vast territories of functioning ecosystems to survive. Therefore, efforts to save them promote preservation of many other species that inhabit the wild ecosystems of Northeast Asia.

 

E. Local tribes of Kamchatka did not know about the ordinary black tea and used local plants and berries before the arrival of immigrants from Russia. Therefore, during excursions to ethnic camps, tourists are surely treated with delicious Kamchatka herbal tea. You can buy this herbal tea as a nice present from your trip for your relatives and friends.

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Текст

A

B

C

D

E

-

Рубрика

Вариант 2

Установите соответствие между текстами A–E и рубриками 1–6. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании одна рубрика лишняя.

 

1.  Economy

2.  Nature

3.  Sightseeing

4.  Politics

5.  Outer space

6.  Sports

  1. The main entrance to the Kuskovo Palace is made in the form of a high six-column portico with the monogram PS incised on the central pediment. Two gently sloping sandstone ramps lead from the entrance and end with sphinx figures on their parapets. The Palace was intended solely for receptions and this accounts for its layout and décor.
  2. Legendary soccer team, FC Barcelona, pulled off one of the greatest sports comebacks of all-time in a game against rival Paris St. Germain. The problem for Barcelona was that they lost the first game 4-0. That meant that they’d have to win by 5 goals in the next name … against a tough team, in a game where final scores are often more like 1-0.

  1. You probably haven’t given much thought (or even known) about the garbage in space, floating just above Earth. But it’s there. And there’s a lot more of it than you’d think. Space junk is basically stuff left over from satellites and rocket launches, all man-made things. The problem in addition to there being a lot of it is that each piece travels at about 17,500 miles per hour!

  1. Spiders eat mostly insects. They’re natural enemies for the most part. Without spiders the insect population would be out of control. And since insects eat plants and trees we have a lot to thank spiders for. "Spiders thus make an essential contribution to maintaining the ecological balance of nature," said Dr. Nyffeler. He’s been studying spiders for 40 years!

  1. While many people are focusing on Mr. Macron’s landslide win and characterizing Ms. LePen’s defeat as a big one, others are pointing out that Ms. Le Pen’s party, Front National, did the best it ever has and that there’s growing support for her ideas. Francehas a population of 66 million people and in terms of land is a bit larger than the state of Texas.

 

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Текст

A

B

C

D

E

-

Рубрика

Вариант 3

Установите соответствие между текстами A–E и рубриками 1–6. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании одна рубрика лишняя.

 

1.  Listening

2.  A life stage

3.  History

4.  An invented language

5.  A famous scientist

6.  Technology

 

A. The need to learn foreign languages is as old as human history itself. People needed to know foreign languages to develop international trade and relationships. For many centuries, Latin was the main language of education, commerce, religion, and government in much of Europe, but it was replaced later by French, Italian, German and now English.

 

B. Audio recordings and books give you an opportunity to hear the speech of native speakers. Some recordings have pauses for the learner to speak. Others are continuous so the learner speaks along with the recorded voice, similar to learning a song. Audio recordings for self-study use many methods. You will need to listen to recordings using tapes, CDs, DVDs and websites.

 

C. If you want to learn a foreign language, computers and the World Wide Web can help you. You may download dozens of various applications which will help you to practice your pronunciation, grammar and vocabulary. Hundreds of websites provide various services for successful language education. Some sites are even designed specifically for learning languages.

 

D. Early childhood is the fastest and most critical period for one to master language in their life. Children's language communication is transformed from non-verbal communication to verbal communication from ages of one to five. Their mastery of language takes place naturally by living in a verbal communication environment. Thus children's language ability is easy to develop.

 

E. Esperanto is the most widely used international auxiliary language. It was invented in 1887 by L. Zamenhof. It was created to get rid of language barriers in international contacts. Esperanto is an artificial language created on the basis of Indo-European languages. It is very convenient in its speech and writing and easy to learn. It has 28 letters and simple phonetic rules.

 

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Текст

A

B

C

D

E

-

Рубрика

Ключи

Вариант 1

Пояснение.

A − 3: Today it is turning out to be overcast in Samara.

B − 2: ...it is necessary to take into account the climate of the region.

C − 1: The most amazing sight is...

D − 5: Amur tigers, Amur leopards, Kamchatka brown bears and Blakiston's fish owls are the focus of Wildlife Conservation Society Russia's research and conservation projects today.

E − 4: ...tourists are surely treated with delicious Kamchatka herbal tea.

Нет текста для рубрики 6 - история

Ответ: 321546

Вариант 2

Пояснение.

А  — 3: текст посвящен туристической достопримечательности.

В  — 6: текст посвящен футбольной команде.

С  — 5: текст описывает проблему космического мусора.

D  — 2: текст посвящен положение пауков в природе.

Е  — 4: текст посвящен политической ситуации во Франции.

Нет текста для рубрики 1 - экономика

Ответ: 365241

Вариант 3

 

 Пояснение.

A − 3: The need to learn foreign languages is as old as human history itself.

B − 1: Audio recordings for self-study use many methods.

C − 6: If you want to learn a foreign language, computers and the World Wide Web can help you.

D − 2: Early childhood is the fastest and most critical period for one to master language in their life.

E − 4: Esperanto ... It was invented in 1887...

Нет текста для рубрики 5 – известный ученый

Ответ:31624



Предварительный просмотр:

Раздел 3 (задания по грамматике и лексике)

Вариант 1

Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте глаголы, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами   8 - 13, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 8 -13.

8

A: There are only two days before the New Year!

B: Yeah, it’s my favourite time of the year. Magic is in the air!       Everyone _______________ forward to something special – presents, celebrations, new meetings.

LOOK

9

A: Yes. And this is just what makes me feet nervous. I _______________ presents for a lot of people yet.

NOT/BUY

10

B: I wish I _______________ your problems.

HAVE

11

A: And what brothers you?

B: I got very low grades for my science test a week ago. And I have to sit the test again, right after the New Year. On 2nd January.

A: Oh, Gosh! I sat a test recently too.I have to confess that I would feel awful if I _______________ it. How are you going to get ready for your test? And when?

FAIL

12

B: Max promised to help me. We are going to meet up today as soon as he _______________ me.

A: But I’ve heard you had a row and you are not friends any more.

CALL

13

B: Rubbish. Max and I were having some misunderstandings, but we _______________ up each other already.

A: I bet it was you who said sorry, wasn’t it?

B: None of your business. What matters is that we are friends again.

MAKE

Прочитайте приведенный ниже текст. Заполните пропуски в строках, обозначенных номерами 14-19, словами из рамочки. Каждый пропуск соответствует одному слову. Используйте каждое слово только один раз. В задании два слова лишние.

accelerate     shape    advance     evolve     sustain    

occur     collapse     survive

14

Why did the ancient civilization of Maya _______________ almost instantly? The reason could have been some natural or technological catastrophe, couldn’t it?

15

The planet looked very promising in terms of the possibility of extraterrestrial life. However further research proved that its atmosphere was not able to _______________ any form of biological life.

16

Scientists say that the greatest force that can _______________ the future of the Earth is our collective behavior. Not only our deeds but also our thoughts matter a lot.

17

It’s no doubt that modern technologies will _______________ the development of society. In a few year’s time our world will have changed beyond recognition.

18

Did humans really _______________ from apes? To tell the truth, there are lots of alternative ideas, but none of them is backed by sufficient proof.

19

People’s industrial activity has had a huge impact on the planet’s ecosystems. A lot of species of animals and plants didn’t manage to _______________ to the present day.

Вариант 2

Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте глаголы, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами   8 - 13, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 8 -13.

8

9

Darcy: I’ve been thinking about studying robotics as my major at university. What would you say to that?

Granddad: Well. Fine. If I were as young as you are, I ______________  the same choice. Robots are our future. I mean they _______________ everywhere soon- from medicine to children’s toys.

MAKE 

BE

Darcy: Right. Their time is coming. I’ve heard robots are already widely used in Japan as elderly people’s carers and companions.

10

11

Granddad: I read about it as well. Some of them __________________  like human beings, and others may remind you of cute pets.

Darcy: And there are also robots that can go to school instead of a human student. I wish I ________________ one like that. And I also want it to do all the housework for me.

DESIGN

HAVE

   

12

Granddad: Yes, there are robots who can attend classes when their owner is not able to live home, because of some disease or injury. The robot becomes the student’s eyes and ears. The machine takes part in the lesson and does everything the human student wants it ______________ .

DO

13

Darcy: Fantastic, isn’t it? And I can’t help _________________ one question. Do you think robots will ever learn to experience feelings?

ASK

Прочитайте приведенный ниже текст. Заполните пропуски в строках, обозначенных номерами 14-19, словами из рамочки. Каждый пропуск соответствует одному слову. Используйте каждое слово только один раз. В задании два слова лишние.

identity     assignment     scholarship     support     despair

evoked     thrilled     affect

14

A: You look upset. What wrong? Having problems in college?

B: Yes. I’m afraid so. I need to submit my written _______________ this Monday, but I’m not able to complete it on time.

15

A: Can’t you ask for an extension?

B: No. Our teacher never allows extensions. If my paper is not ready on time, I’ll ______________ my grades.

16

And I won’t get the _______________ for the next semester.

17

18

19

A: That doesn’t sound very good.

B: It sound horrible! I’m in _______________ because I need this money so much. If I don’t get it, I’ll have to ask my parents for financial _______________ again. They won’t be ______________ about that.

Вариант 3

Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте глаголы, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами   8 - 13, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 8 -13.

8

Receptionist: Hello! This is the Language Centre. My name is Liana. How can I help you?

Max: Hello! I’m Max. I  _______________ to find out about your summer programmes. I’m interested in French language courses.

CALL

9

Receptionist: Right. ____________________ in any of our programmes, Max?

YOU / EVER / PARTICIPATE

10

11

Max: No. It’s the first time I’ve ever thought of applying. Receptionist: Ok. Then I’ll start with the most popular programmes. According to our survey, the three – week - course “Boost your summer” _________________ to be the most appealing. It focuses not only on language skills but on problem _______________ and the ability to work in a team.

CONSIDER

SOLVE

12

Max: That sounds great. And what level is required to join the course?

Receptionist: Don’t worry, we have groups of different levels. When you decide on the course, you __________________ by our teachers to find out your exact level.

INTERVIEW

Max: Oh. Is it necessary?

Receptionist: Yes. And a brief grammar test as well. It’s for your own good, believe me. We want to be sure you are learning what you really need, not wasting your time with us.

13

Max: Ok. I don’t enjoy _________________ tests, but I’ll do it. Could you mail me all the details about this course?

Receptionist: Sure. Please could you tell me your e-mail?

WRITE

Прочитайте приведенный ниже текст. Заполните пропуски в строках, обозначенных номерами 14-19, словами из рамочки. Каждый пропуск соответствует одному слову. Используйте каждое слово только один раз. В задании два слова лишние.

stunning     affordable     desirable     embarrassing     capable    

enjoyable     disturbing     captivating

14

  1. Suddenly I understood that the person I was talking about was in the room too. It was a very __________________ situation!

15

  1. No, I’m not saying life in the city is not expensive. But the most essential goods are quite _______________.

16

  1. Have you seen Kate’s new flat? It’s quite modest actually, but the view from the window is just _______________.

17

  1. I don’t think this story is true. Jack is a troublemaker, but he is not _______________ of hurting someone deliberately.

18

  1. It was a very _______________ meal. Thank you so much!

19

  1. People  tend to trust George. He has got a pleasant voice and a very _______________ smile.

Ключи

Вариант 1

Номер задания

Правильный ответ

8

is looking

9

haven’t bought

10

had

11

had failed

12

calls

13

‘ve made/have made

14

collapse

15

sustain

16

shape

17

accelerate

18

evolve

19

survive

Вариант 2

Номер задания

Правильный ответ

8

would make

9

‘ll be/will be

10

are designed

11

had

12

to do

13

asking

14

     assignment                  

15

affect

16

scholarship

17

despair

18

support

19

thrilled  

Вариант 3

Номер задания

Правильный ответ

8

‘m calling/ am calling

9

Have you ever participated

10

is considered

11

solving

12

‘ll be interviewed/ will be interviewed

13

writing

14

embarrassing

15

affordable

16

stunning

17

capable

18

enjoyable

19

captivating



Предварительный просмотр:

Прочитайте приведенные ниже предложения под номерами на русском языке.  Выберите, какое из предложений a, b, c или d соответствует им на английском языке.  

20.  Мы знаем друг друга уже семь лет. 

 a.We know each other for seven years already.      

b. We have been knowing each other for seven years already.              

c. We have known each other for seven years already.

d. We knew each other for already seven years.

20.  Едва я успел войти в класс, как урок начался.

 a.  No sooner entered I the class when the lesson began      

 b.  No sooner had I entered the class when the lesson began

 c.  No sooner I enter the class when the lesson began            

 d.  No sooner I entered the class when the lesson began

21. Вчера она сказала, что принесет книгу завтра.

 a. Yesterday she said she would bring the book the next day.    

 b. Yesterday she said she will have brought the book the next day.    

c. Yesterday she said she will bring the book tomorrow.

d. Yesterday she said she will brought the book tomorrow.

21. Если бы я позвонил Дэвиду, я бы узнал про школьную поездку.

a.  If I called David, I would learn about the school trip.      

b . If I had called David, I would learn about the school trip

c.  If I had called David, I would have learnt about the school trip.    

d.  If I call David, I would have learnt about the school trip.

22. Мы опоздали – концерт наверняка уже закончился.

a. We are late, the concert will have been finished by now.      

b. We are late, the concert is finished.    

c. We are late, the concert is finishing now.

d. We were late, the concert is finishing now

22.  Она всегда ездит к бабушке на поезде.

a. She always goes to her grandmother by train.      

b. She always goes to her grandmother at train .                            

c. She always goes to her grandmother on train .      

d. She always goes to her grandmother in train.

23. Если бы в прошлом году я прочитал эту книгу, я бы легко сдал экзамен летом.    

a. If I had read this book last year, I would pass the summer exam easily.    

b. If I had read this book last year, I would have passed the summer exam easily    

c. If I read this book last year, I would have passed the summer exam

d. If I had read this book last year, I will pass the summer exam

23.  Мы сделали перерыв чтобы пообедать, когда он позвонил.  

a. We stopped dining when he called.                          

b. We made a break when he called.                                                        

c. We stopped to eat lunch when he called .                

d. We stopped eating lunch when he called.

24. Не беспокойся, мы приедем на фильм вовремя.  

a. Don’t worry, we’ll arrive in time for the film.    

b. Don’t worry, we’ll arrive on time for the film.  

 c. Don’t worry, we’ll arrive at time for the film.

d. Don’t worry, we’ll arrived in time for the film.

24.  Мы уже привыкли вставать рано.

a. We got used to getting up early .      

b. We’ve got used to getting up early.                                                                            c. We’ve got used to get up early.        

d. We used to get up early.  

20

c

21

b

22

a

23

d

24

c

25

c

26

a

27

b

28

a

29

b


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Материал промежуточной аттестации для 5 класса

Материал промежуточной аттестации для 5 класса является итоговым контролем коммуникативной компетенции в области говорения и чтения....

ЭКЗАМЕНАЦИОННЫЙ МАТЕРИАЛ для проведения промежуточной аттестации по предмету «Алгебра и начала анализа» в 10 классе

Контрольная работа содержит 4 задания по темам: «Тригонометрия» и «Производная».Приведены критерии оценок и решения всех вариантов....

Промежуточная аттестация: итоговая контрольная работа по алгебре в 7 классах

В работе представлены пояснительная записка, в которой отмечена нормативно-правовая база, структура контрольной работы, критерии оценивания, использованная литература. Также текст контрольной работы в...

Комплект контрольно-оценочных средств для проведения промежуточной аттестации по ЕН.01 МАТЕМАТИКА основной профессиональной образовательной программы по специальности: 19.02.01 ТЕХНОЛОГИЯ ПРОДУКЦИИ ОБЩЕСТВЕННОГО ПИТАНИЯ форма проведения промежуточной

Комплект контрольно-оценочных средств учебной дисциплины математика разработана на основе требований ФГОС среднего общего образования, в соответствии с Рекомендациями по организации получения среднего...

Комплект контрольно-оценочных средств для проведения промежуточной аттестации по ОУД.08 ИНФОРМАТИКА основной профессиональной образовательной программы по специальности: 38.01.10 ЭКОНОМИКА И БУХГАЛТЕРСКИЙ УЧЕТ (ПО ОТРАСЛЯМ) форма проведения промежуточн

     Комплект контрольно-оценочных средств учебной дисциплины разработан на основе требований ФГОС среднего общего образования, в соответствии с Рекомендациями по организации пол...