Конспект урока "Проблемы окружающей среды" в 8 классе
план-конспект урока по английскому языку (8 класс)
Конспект урока "Проблемы окружающей среды" для 8 класса подходит к любому УМК.
Цель урока: Совершенствование коммуникативных умений через монологическую речь при защите мини-проектов по теме урока.
Задачи:
- активизировать лексику по теме «Защита окружающей среды»;
- продолжить развитие монологического высказывания по теме;
- продолжить развитие грамматических навыков;
- развивать умения учащихся работать в группах, парах и самостоятельно, объективно оценивать свои знания;
- развивать чувство ответственности за чистоту окружающей среды, любовь к природе.
Материальное обеспечение урока: ватман, фломастеры, доска, презентация, раздаточный материал по теме: Приложение 1, 2, 3.
Формы организации познавательной деятельности: фронтальная, парная, групповая.
Формы контроля: самоконтроль, взаимоконтроль, контроль преподавателя.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_problemy_okruzhayushchey_sredy_8_klass.docx | 34.58 КБ |
prezentatsiya_k_uroku.pptx | 1.5 МБ |
Предварительный просмотр:
Урок в 8 классе по теме: «Проблемы окружающей среды»
Подготовила: Шелемба Ж.П.
Учитель английского языка
МБОУ «Гимназия № 1 им. А. А. Иноземцева», г. Братск
Цель урока: Совершенствование коммуникативных умений через монологическую речь при защите мини-проектов по теме урока.
Задачи:
- активизировать лексику по теме «Защита окружающей среды»;
- продолжить развитие монологического высказывания по теме;
- продолжить развитие грамматических навыков;
- развивать умения учащихся работать в группах, парах и самостоятельно, объективно оценивать свои знания;
- развивать чувство ответственности за чистоту окружающей среды, любовь к природе.
Материальное обеспечение урока: ватман, фломастеры, доска, презентация, раздаточный материал по теме: Приложение 1, 2, 3.
Формы организации познавательной деятельности: фронтальная, парная, групповая.
Формы контроля: самоконтроль, взаимоконтроль, контроль преподавателя.
Ход урока
Этапы | Деятельность учителя и учащихся |
| T.: Good afternoon, students! I‘ m glad to see you. How are you today? S 1: I’m fine, thank you. S2: I’m OK. T.: Are you ready to work? S3: Yes, we are. T.: Then let’s start. |
| T.: At our lesson we are going to read, write, speak and even sing. Look at the screen. What is the theme of our lesson today? What shall we discuss? S1: The environmental problems of our planet. T.: You are right. Today we are going to talk about environment and its protection. |
1.Повторение лексического материала темы. Выполнение упражнений на контроль знаний. 2. Соотнесение понятий и дефиниций. Фронтальная и индивидуальная работа. Взаимоконтроль. 3. Практика устной речи. Монологическая речь. 4. Составление предложений по опорным фразам 5. Работа в группах. Выполнение мини-проектов. (Каждая группа получает дифференцированные задания). 6. Защита проектов 7. Исполнение песни | T.: Let’s review the words on the topic. Complete the text using the topical words: litter, chemical, empty, polluted, cut down, destroyed, waste, disappeared, ecological. Приложение1. Fill in the correct preposition. (См. Приложение 1). T.: Match the words and their definitions. (См. Приложение 2). T.: Why do people so often speak about ecology nowadays? Possible answers: S1: Because there are a lot of problems on our planet. The environmental problems are serious and alarming. S2: People have invented different machines and developed industry. T.: Can we live without plants and animals? Why not? Do they make our environment? What else do we need to be able to live? S1: We need clean and fresh air, water. T.: Read the saying of the Dalai Lama. He said: “Mother planet is showing us the red warning light – ‘be careful’ – she is saying. To take care of the planet is to take care of our own house”. What does he want to tell us? Do you agree with him? S1: He wants to tell that our planet is in danger. If we don’t stop to pollute our environment, it will die. We destroy our planet. T.: What can each of us personally do to save the planet? Make up the sentences with mustn’t and should. (Приложение 2). T.: Now it’s time to work in groups. Each group has its own task. The group number 1 should divide the word combinations into two groups: problem and solution. (Приложение 3) The second group should match the signs with the instructions to the signs. And make up your own sign. (Приложение 3) The third group should answer the question: What can we do to save the Earth? Then you should print some sentences in the presentation. T.: Are you ready? Let’s listen to the first group. T.: (after listening to all answers) Do we agree that we can do some things to save our planet? Let’s listen to the song “Kids For Saving Earth. Promise Song». You can sing up. |
Рефлексия Выставление оценок Домашнее задание | T.: Our lesson has come to the end. Thank you for your hard work! I hope you’ve enjoyed the lesson. What have you learned at this lesson? Now open your record books and write down the home task. (p.50, ex.40) |
Приложение 1.
- Complete the text using the topical words: litter, chemical, empty, polluted, cut down, destroyed, waste, disappeared, ecological.
- There are a lot of … problems in the world.
- People burn toxic … and pollute the air.
- Some of our rivers are … of fish.
- You can even see a thick foam caused by … waste.
- People … the trees … because they need wood, paper and new places for houses.
- Forests the size of Belgium are … every year.
- Many species of animals and birds have … .
- People … their natural homes.
- We live among … and waste which we have created ourselves.
- Fill in the correct preposition:
1. Nowadays a lot of animals and birds are _____ danger.
2. The population __some animals is getting smaller.
3. A lot of factories pour their industrial waste ______rivers, seas and lakes.
4. The air is dirty _____breathe.
5. Ecologists know how __ save our planet.
6. Government should be responsible ______ protecting nature.
7. We all must work together ____make the Earth beautiful.
Приложение 2.
- Match the words and their definitions.
- Ecology a. The place where we live.
- An ecologist is b. The world with all living things,
land and seas.
- Environment is c. The study of environment and
the way living things live
together.
- Nature is d. Useless material
- A dump e. A place outside the town
where people collect waste.
- Waste f. A scientist who studies the
environment.
- To pollute g. To make air, water, soil
dirty and dangerous for
people.
- Make up the sentences with mustn’t and should:
-turn the rivers into dumps
-feed animals in cold seasons
-help animals to survive
-plant more trees to make our country green
-use fewer cars
-pay big money if you are a polluter.
-make laws to control pollution
-burn toxic waste.
-dump old cars in forests.
Приложение3.
Задания для работы в группах:
I Read the word combinations, divide them into two groups: problem and its solution.
- Polluted streets, parks, beaches
- Don’t waste paper
- Polluted air
- Too much rubbish
- Fumes of cars
- Strict punishments for illegal hunters
- Put out food for wild animals in winter
- Never drop litter
9. Before you buy anything, ask yourself if you really need it
10. Disappearing some species of animals and birds
11. Help to clean up your local environment
12. Chemical waste
13. Cutting down trees
14. Plant trees
15. Recycle waste products
16. Walk or cycle whenever possible
17. Use filters at plants and factories.
Приложение 3
- Match the signs with the instructions to the signs.
1. Don’t leave the litter in the forests/parks.
2. Don’t cut down the trees.
3. Don’t use aerosols.
4. Don’t make fire in the forests.
5. Put the litter in the bin.
6. Don’t throw the litter in the water.
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
THE PROBLEMS OF OUR PLANET
The place where we live The world with all living things, land and seas the study of environment and the way living things live together Useless material A place outside the town where people collect waste A scientist who studies the environment To make air, water, soil dirty and dangerous for people MATC H ING
‘Mother planet is showing us the red warning light – ‘be careful’ – she is saying. To take care of the planet is to take care of our own house.’ The Dalai Lama
How to save the planet? What can each of us personally do ?
Mustn’t / should turn the rivers into dumps feed animals in cold seasons help animals to survive plant more trees to make our country green use fewer cars pay big money if you are a polluter. make laws to control pollution burn toxic waste. dump old cars in forests.
Read the word combinations , divide them into two groups: Plants / farms waste Fumes of cars Nature pollution Feed animals Smoke Destroyed habitats Throwing litter away Keep the country clean Chemicals illegal hunting Cutting down trees Plant trees Recycle waste products Reduce using water/paper/electricity Green zones Forest fires Use filters at plants and factories. problem solution
ENVIRONMENTAL PROTECTION SIGNS Match the signs with the instructions to the signs. A B C D E F 1. Don’t leave the litter in the forests/parks. 2. Don’t cut down the trees. 3. Don’t use aerosols. 4. Don’t make fire in the forests. 5. Put the litter in the bin. 6. Don’t throw the litter in the water.
WHAT CAN WE DO TO SAVE THE EARTH?
Kids For Saving Earth Promise Song The Earth is my home, I promise to keep it Healthy and beautiful. I will love the land, The air, the water And all living creatures. I will be a defender of my planet. United with friends I will save the Earth. United with friends I promise to keep it. United with friends I will love the land. United with friends I’ll be a defender. I will save the Earth.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект и презентация к уроку "Environmental Protection" (Охрана окружающей среды), 7 класс
Данная презентация составлена к первому уроку цикла об охране окружающей среды( УМК В.П. Кузовлев-7) и направлена на презентацию новой лексики и её первичную отработку. Урок имеет высокую воспитательн...
Конспект урока по английскому языку «Окружающая среда» в 8 классе
Конспект содержит различные тренировочные упражнения по томе "Защита окружающей среды", направленные на обобщение лексического материала по этой теме. ...
План - конспект урока английского языка в 6 классе по теме « Защита окружающей среды»
План - конспект урока английского языка в 6 классе...
Конспекты по экологии с контрольными вопросами по темам: Тема № 4: « Понятие мониторинга окружающей среды». Тема № 5: Источники загрязнения и основные группы загрязняющих веществ в природных средах. Тема урока № 6: Организация рационального природопо
Конспекты по экологии по темам:4.Понятие мониторинга окружающей среды,5. Источники загрязнения и основные группы загрязняющих веществ в природных средах, 6.Организация рационального природопользования...
Конспект урока по немецкому языку Активизация лексики по теме "Защита окружающей среды" 7 класс
Конспект урока по немецкому языку для 7 класса по теме "Защита окружающей среды"....
конспект урока биологии "Здоровье человека-показатель качества окружающей среды среды"
Урок окружающей среды и устойчивого развития...
Конспект урока по окружающему миру. Охрана окружающей среды
Конспект урока по окружающиму миру в 5 классе. Охрана окружающей среды....