Сценарий дебатов на английском языке "Следует ли запретить мобильные телефоны в школе для всех участников образовательного процесса"
методическая разработка по английскому языку (9, 10, 11 класс)
Для формирования развития критического мышления очень эффективным является использование технологии дебатов на английском языке в урочной и внеурочной деятельности.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
golyakova_scenariy_debatyi_mobil-nyietelefonyivshkole.zip | 685.75 КБ |
Предварительный просмотр:
Levels of Performance for AFFIRMATIVE Team
Criteria | 4 | 3 | 2 | 1 | Grade: |
1. Organization & Clarity: Main arguments and responses are outlined in a clear and orderly way. | Completely clear and orderly presentation | Mostly clear and orderly in all parts | Clear in some parts but not overall | Unclear and disorganized throughout |
|
2. Use of Argument: Reasons are given to support the resolution | Very strong and persuasive arguments given throughout | Many good arguments given, with only minor problems | Some decent arguments, but some significant problems | Few or no real arguments given, or all arguments given had significant problems |
|
3. Use of cross-examination and rebuttal: Identification of weakness in Negative team’s arguments and ability to defend itself against attack. | Excellent cross-exam and defense against Negative team’s objections | Good cross-exam and rebuttals, with only minor slip-ups | Decent cross-exam and/or rebuttals, but with some significant problems | Poor cross-exam or rebuttals, failure to point out problems in Negative team’s position or failure to defend itself against attack. |
|
4. Presentation Style: General literacy of English Tone of voice, clarity of expression, precision of arguments all contribute to keeping audience’s attention and persuading them of the team’s case. | All style features were used convincingly, the speech is literate | Most style features were used convincingly, 1-3 lexical and grammar mistakes | Few style features were used convincingly, a lot of lexical and grammar mistakes | Very few style features were used, none of them convincingly, the speech is illiterate |
|
|
|
|
|
| TOTAL SCORE: _____ |
Levels of Performance for NEGATIVE Team
Criteria | 4 | 3 | 2 | 1 | Grade: |
1. Organization & Clarity: Main arguments and responses are outlined in a clear and orderly way. | Completely clear and orderly presentation | Mostly clear and orderly in all parts | Clear in some parts but not overall | Unclear and disorganized throughout |
|
2. Use of Argument: Reasons are given against the resolution | Very strong and persuasive arguments given throughout | Many good arguments given, with only minor problems | Some decent arguments, but some significant problems | Few or no real arguments given, or all arguments given had significant problems |
|
3. Use of cross-examination and rebuttal: Identification of weakness in Affirmative team’s arguments and ability to defend itself against attack. | Excellent cross-exam and defense against Affirmative team’s objections | Good cross-exam and rebuttal, with only minor slip-ups | Decent cross-exam and/or rebuttal, but with some significant problems | Poor cross-exam or rebuttal, failure to point out problems in Affirmative team’s position or failure to defend itself against attack. |
|
4. Presentation Style: General literacy of English Tone of voice, clarity of expression, precision of arguments all contribute to keeping audience’s attention and persuading them of the team’s case. | All style features were used convincingly, the speech is literate | Most style features were used convincingly, 1-3 lexical and grammar mistakes | Few style features were used convincingly, a lot of lexical and grammar mistakes | Very few style features were used, none of them convincingly, the speech is illiterate |
|
|
|
|
|
| TOTAL SCORE: _______ |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
«Сбережение здоровья всех участников образовательного процесса – стратегическая задача школы»
«Сбережение здоровья всех участников образовательного процесса – стратегическая задача школы»Здоровье — один из важнейших компонентов человеческого благополучия, счастья, одно из...
Педагогический совет «Учебно-воспитательный процесс как система взаимодействия всех участников образовательного процесса. Новые воспитательные технологии».
Современной школе нужен педагог с позицией воспитателя. Сформировать её — это сформировать потребность в личностном саморазвитии, веру в возможности каждого ученика,...
Здоровьесберегающие технологии. Сохранение психологического здоровья всех участников образовательного процесса.
В статье затронута проблема здорового образа жизни и пути её разрешения....
Основы метапредметного обучения русскому языку и формирование лингвистической компетентности всех участников образовательного процесса
Основы метапредметного обучения русскому языку и формирование лингвистической компетентности всех участников образовательного процесса...
Формирование в образовательном учреждении толерантного отношения к детям с ОВЗ всех участников образовательного процесса.
В данной статье представлены особенноти работы образовательного учреждения (педагогов, специалистов, родителей) по отношению к детям с особыми потребностями...
«Учебно-воспитательный процесс как система взаимодействия всех участников образовательного процесса»
«Учебно-воспитательный процесс как система взаимодействия всех участников образовательного процесса»...