Контрольно-оценочные задания по учебной дисциплине "Иностранный язык в профессиональной деятельности" по теме "Наведение мостов".
тест по английскому языку

Казмина Ольга Владимировна

Комплект контрольно-оценочных заданий для студентов 3 курса, обучающихся специальности 08.02.01 Строительство и эксплуатация зданий и сооружений по учебной дисциплине «Иностранный язык в профессиональной деятельности» может быть использован для оценивания результатов самостоятельной работы в образовательном процессе с применением электронного обучения и дистанционных технологий.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл eo_v_sisteme_spo.docx22.21 КБ

Предварительный просмотр:

Государственное областное бюджетное

профессиональное образовательное учреждение

«Грязинский технический колледж» (ГОБПОУ «ГТК»)

Комплект контрольно-оценочных заданий для студентов 3 курса,

 обучающихся специальности 08.02.01 Строительство и эксплуатация зданий и сооружений по учебной дисциплине «Иностранный язык в профессиональной деятельности»

Тема занятия «Наведение мостов (Bridge Construction)»

Разработала: преподаватель Казмина Ольга Владимировна

в рамках курса «Электронное обучение и

дистанционные технологии в системе СПО»

Грязи, 2022

 

  1. Установление соответствия

Match the words with their definitions

 

1) bridge  

a) a mixture of lime with cement, sand, and water used in building to bond bricks or stones              

2) terrain

b) a curved symmetrical structure spanning an opening and typically supporting the weight of a bridge, roof, or wall above it

3) mortar

c) a stretch of land, especially with regard to its physical features

4) to provide

d) an artificial channel for conveying water, typically in the form of a bridge supported by tall columns across a valley

5) aqueduct

e) to inflict physical harm on (something)

6) to damage

f) a structure carrying a road, path, railway, etc. across a river, road, or other obstacle

7) arch

g) to do or plan something with a specific purpose

8) innovation

h) a new method, idea, product, etc.

9) to design

i) the work involved in designing and constructing structures such as roads and bridges

10) engineering

j) to make available for use; supply

Ответы: 1 – f; 2 - c; 3 - a; 4 - j; 5 - b; 6 - e; 7 - d; 8 - h; 9 - g; 10 - i.                                            

  1. Сортировка по категориям

Match the types of bridges with their construction features

Type of Bridge

Construction Features

beam bridge

connects the crossbeam or bridge deck directly to pillars or towers

cantilever bridge

uses a technique called centering

arch bridge

uses a pillar anchored vertically into the ground to support a horizontal deck extending out from one or both sides across the span

suspension bridge

consists of an assembly of triangles

cable-stayed bridge

a crossbeam covering the span, supported by an abutment at each end

truss bridge

is stabilized with vertical pillars or pylons connected by cables

  1. Установление правильной последовательности

Put the steps in bridge construction into right order

Decking Plan

Compaction of Soil

Paint and Decor

Girder Placement

Pour Abutments

Testing

Break Ground

Railings installed

  1. Ввод пропущенных в тексте слов

Put in the missing words

Types of Bridges by Mobility

FIXED BRIDGES

Fixed bridges are pretty simple: They’re anchored in place and meant to …1... a steady, secure passage across a river, canyon, rail line, roadway, or other obstacle.  

TEMPORARY BRIDGES

Pontoon bridges are most commonly used in wartime to transport troops, supplies, and military vehicles. These are generally temporary structures that float directly on the water atop pontoons — containers filled with air to provide buoyancy.

They’re a successor to the ancient practice of lining up ships or rafts end-to-end to form a bridge. One drawback of pontoon bridges is that, because they rest directly on the water’s surface, they obstruct any watercraft trying to …2... the channel they cross.

MOVABLE BRIDGES

The category of movable bridges includes lifting and swinging bridges. These allow a portion of the structure to move out of the way and allow passage of tall ships in a waterway. Here are some examples:

  • vertical lift bridge is a kind of truss bridge that’s raised using …3… affixed to the deck. These allow it to be raised via pulleys attached to the top of a tower or pylon on either side of the waterway. The deck remains horizontal as it’s raised, and its maximum height is dictated by the …4... of the towers.
  • The deck on a bascule bridge, or drawbridge, by contrast, is lifted from the base, like a door swinging upward, often by hydraulics.
  • Swing bridges also allow watercraft to pass, but using a different method: They …5… horizontally, or swing like an opening door, on a pedestal. They’re not as common, but they are used occasionally in places too wide for a lift bridge.
  • Traverser bridges use …6… that can be rolled out over a channel on wheels or withdrawn, giving the effect of a platform moving horizontally.

Ответы:

1 - provide; 2 - navigate; 3 - cables; 4 - height; 5 - rotate; 6 - cantilevers.

  1. Выбор одного или нескольких правильных ответов

Choose the right answer. Only one answer is correct.

  1. The first bridges were made…
  1. by primitive people;
  2. by the army of Rama;
  3. by nature.
  1. The greatest bridge builders of antiquity were…
  1. the ancient Romans;
  2. the ancient Chinese;
  3. the ancient Indians.
  1. Pozzolana didn’t include…
  1. lime;
  2. gravel;
  3. volcanic rock.
  1. Rope bridges are a simple type of…
  1. beam bridge;
  2. arch bridge;
  3. suspension bridge.
  1. The Iron Bridge was built…
  1. in the 19-th century;
  2. in the 18-th century;
  3. in the 17-th century.
  1. The first book on bridge engineering appeared …
  1. in 105 AD;
  2. in 1779;
  3. in 1716.
  1. A high tensile strength is characteristic of…
  1. iron;
  2. wrought iron;
  3. steel.

Ответы: 1 – с; 2 - a; 3 - b; 4 - c; 5 - b; 6 - c; 7 - c.

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Комплект контрольно-оценочных средств по оценке освоения итоговых образовательных результатов профессионального модуля

Комплект контрольно-оценочных средств, предназначен для оценки освоения итоговых образовательных результатов профессионального модуля ПМ. 5.2.2.Организация процесса приготовления и приготовление сложн...

Комплект контрольно-оценочных средств по физической культуре в рамках основной профессиональной образовательной программы (ОПОП) по специальности 13.02.11 «Техническая эксплуатация и обслуживание электрического и электромеханического оборудования

Комплект контрольно-оценочных средств по физической культуре разработан на основе Федерального государственного образовательного стандарта  по специальности 13.02.11  «Техническая эксплуатац...

КОМПЛЕКТ КОНТРОЛЬНЫХ ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ ПО ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЕ Математика: алгебра и начала математического анализа; геометрия по Разделу 8. «Начала математического анализа» (8 часов)

КОМПЛЕКТ КОНТРОЛЬНЫХ ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ ПО ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЕМатематика:алгебра и начала математического анализа; геометрия по Разделу 8. «Начала математического ана...

Комплект контрольно-оценочных средств по программе учебной дисциплины ОУД.11 Обществознание

Комплект контрольно-оценочных средств предназначен для проверки образовательных результатов освоения учебной дисциплины ОУД. 11 Обществознание  по специальностям СПО социально-экономического проф...

Контрольно-оценочные средства по ОУД.01 "Русский язык"

Контрольно-оценочные средства по ОУД.01 "Русский язык"...