КОНТРОЛЬНО – ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА ПРОМЕЖУТОЧНОЙ АТТЕСТАЦИИ УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНы Огсэ.03. иностранный язык по специальности 31.02.05. Стоматология ортопедическая квалификация выпускника зубной техник
тест по английскому языку

МУРАДЯН НАИРА КАРЛЕНОВНА

Тестовые задания

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл zachet_2_kurs_zto_demo_i_varianty.docx86.84 КБ

Предварительный просмотр:

Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение

Департамента здравоохранения города Москвы

«Медицинский колледж № 5»

КОНТРОЛЬНО – ОЦЕНОЧНЫЕ СРЕДСТВА

ПРОМЕЖУТОЧНОЙ АТТЕСТАЦИИ

УЧЕБНОЙ ДИСЦИПЛИНЫ

ОГСЭ.03. ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК

по специальности 31.02.05. Стоматология ортопедическая

квалификация выпускника зубной техник

2 курс 3 семестр

Москва


СОСТАВ КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНЫХ СРЕДСТВ

  1. ПАСПОРТ
  1. ПАКЕТ ЭКЗАМЕНУЮЩЕГОСЯ
  1. ПАКЕТ ЭКЗАМЕНАТОРА


I. ПАСПОРТ

1.Общие положения

В результате освоения учебной дисциплины ОГСЭ.03.Иностранный язык обучающийся должен обладать предусмотренными ФГОС по специальности 31.02.05.Стоматология ортопедическая умениями, знаниями, которые направлены на формирование общих компетенций ОК 04-09,ПК1.1-ПК5.2

2. Результаты освоения учебной дисциплины, подлежащее проверке.

          2.1 В результате аттестации по учебной дисциплине ОГСЭ.03 Иностранный язык осуществляется комплексная проверка следующих умений и знаний, а также динамика формирования общих компетенций.

         ОК4.Осущкствлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК5.Использовать информационно-коммуникативные технологии в профессиональной деятельности.

ОК6.Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с коллегами, руководством и потребителями.

ОК8.Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации.

ОК9.Ориентироваться в условиях частой смены технологий в профессиональной деятельности.

ПК1.Изготавливать съемные пластиночные протезы при частичном отсутствии зубов.

ПК1.2.Изготавливать съемные пластиночные протезы при полном отсутствии зубов.

ПК1.3.Производить починку съемных пластиночных протезов.

ПК1.4.Изготавливать съмные иммедиат-протезы.

ПК2.1.Изготавливать пластмассовые коронки и мостовидные протезы.

ПК2.2.Изготавливать штампованные металлические коронки и штампованно-     паяные мостовидные протезы.

ПК2.3.Изготавливать культевые штифтовые вкладки.                              

ПК2.4.Изготавливать цельнолитные коронки и мостовидные зубные протезы.

ПК2.5.Изготавливать цельнолитые коронки и мостовидные зубные протезы с облицовкой.

ПК3.1.Изготавливать литые бюгельные зубные протезы с краммерной системой фиксации.

ПК4.1.Изготавливать основные элементы ортодонтических аппаратов.

ПК4.2.Изготавливать основные съемные и несъемные ортодонтические аппараты.

ПК5.1.Изготавливать основные виды челюстно-лицевых аппаратов при дефектах челюстно-лицевой области.

ПК5.2.Изготавливать лечебно-профилактические челюстно-лицевые аппараты(шины).

 

 В результате освоения учебной дисциплины ОГСЭ.03.Иностранный язык обучающийся должен уметь :

У1.  Общаться на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;

У2. Вести диалог(диалог –расспрос. диалог-обмен мнениями. диалог-побуждение к действию, этикетный диалог и их комбинации)в ситуациях официального неофициального общения в бытовой, социокультурной и учебно-трудовой сферах с использованием аргументации, эмоционально-оценочных средств;

У3. Рассуждать в связи с изученной тематикой, проблематикой прочитаных , прослушанных текстов; описывать события, излагать факты, делать сообщения;

У4. Создавать словестный социокультурный портрет своей страны и страны изучаемого языка на основе разнообразной страноведческой и культуроведческой информации.

У5. Понимать относительно полно высказывания на изучаемом языке в различных ситуациях общения;

                                                                                                                     

У6. Понимать основное содержание аутентичных аудио или видеотекстов познавательного характера на темы, предлагаемые в рамках курса, выборочно извлекать из них необходимую информацию, оценивать важность, новизну информации, определять свое отношение к ней.

У7. Переводить ( со словарем иностранные тексты);

_читать аутентичные тексты разных стилей (публицистические, худож., научно-популярные и технические),используя основные виды чтения(ознакомительное, изучающее, просмотровое, поисковое)в зависимости от коммуникативной задачи;

У8. Тексты, построенные на языковом материале повседневного и профессионального общения, в том числе инструкции и нормативные документы по специальностям СПО.

У9. Описывать явления, события, излагать факты в письме личного и делового характера;

У10. Заполнять различные виды анкет, сообщать сведения о себе в форме, принятой в стране изучаемого языка.

Результаты освоения учебной дисциплины, подлежащие проверке.

  1. В результате аттестации по учебной дисциплине ОГСЭ.03Английский язык  осуществляется комплексная проверка следующих умений и знаний, а также динамика формирования общих компетенций и результатов. Обучающийся должен знать:

-

З1. Лексику (1200-1400 лексических единиц), значения новых лексических единиц, связанных с тематикой базового и профильного курса с соответствующими ситуациями общения;

З2. Языковой материал: идиоматические выражения, оценочную лексику, единицы речевого этикета и обслуживающие ситуации общения в рамках изучаемых тем;

З3. Новые значения изученных глагольных форм (видовременных, неличных), средства и способы выражения модальности; условия, предположения, причины, следствия, побуждения к действию:

                                                                                                                                   

З4. Лингвострановедческий, страноведческий, социокультурный языковой материал, расширенный за счет проблематики речевого общения.

Формой аттестации по учебной дисциплине ОГСЭ.03 Иностранный язык  является зачет

2. Результаты освоения учебной дисциплины, подлежащие проверке

  1.  В результате аттестации по учебной дисциплине ОГСЭ.03 Иностранный  язык  осуществляется комплексная проверка следующих умений и знаний, а также динамика формирования общих компетенций: 

Результаты

(освоенные ОК-ПК)

Основные показатели оценки результата

Формы и методы контроля и оценки

В результате освоения дисциплины обучающийся  должен уметь :

У1.Общаться(устно и письменно) на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;

Переводить ( со словарем)иностранные тексты профессиональной направленности;

самостоятельно совершенствовать устную и письменную речь, пополнять словарный запас.

В результате изучения дисциплины «Иностранный язык» обучающийся должен З1. Знать: лексический

(1200-1400 л.е.) и грамматический минимум, необходимый  для чтения и перевода иностранных текстов профессиональной направленности.

ОК 4.Осуществлять поиск и использование информации,

необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.

ОК5.Использовать информационно-

-коммуникативные технологии в профессиональной деятельности.

ОК6.Работать в коллективе и команде, эффективно общаться с с коллегами, руководством, и потребителями.

ОК8.Самостоятельно определять

задачи профессионального и личностного развития,

заниматься самообразованием,

осознанно планировать

 повышение квалификации.

ОК9.Ориентироваться в

условиях частой смены

технологий в профессиональной

деятельности.

ПК1.Изготавливать

съемные пластиночные

протезы при частичном

 отсутствии зубов.

ПК1.2.Изготавливать

съемные пластиночные

протезы при полном отсутствии зубов.

ПК1.3.Производить

починку съемных

пластиночных протезов.

ПК1.4.Изготавливать

съёмные иммедиат-протезы.

ПК2.1.Изготавливать

пластмассовые коронки и мостовидные протезы.

ПК2.2.Изготавливать штампованные

металлические коронки и штампованно-    

- паяные мостовидные протезы.

ПК2.3.Изготавливать

культевые штифтовые вкладки.

ПК2.4.Изготавливать цельнолитные коронки и мостовидные зубные протезы.

ПК2.5.Изготавливать

цельнолитые коронки и мостовидные зубные протезы с облицовкой.

ПК3.1.Изготавливать

литые бюгельные зубные протезы с краммерной системой фиксации.

ПК4.1.Изготавливать основные

элементы

ортодонтических аппаратов.

ПК4.2.Изготавливать

основные, съемные и несъемные

ортодонтические аппараты.

ПК5.1.Изготавливать

основные виды челюстно-

-лицевых аппаратов при

дефектах челюстно-

-лицевой области.

ПК5.2.Изготавливать

лечебно-профилактические челюстно-лицевые аппараты(шины).

Перевод текстов со словарем; поиск необходимой информации; частичное и полное понимание текста;

обогащение лексического запаса, грамматического минимума для чтения текстов повседневной и профессиональной направленности;

рассуждение на изученную тематику;

составление сообщений, описание событий, фактов в письме личного и профессионального характера, различного вида анкет.

Создание на основе разнообразной страноведческой и культурной информации словесного  социокультурного портрета   своей страны и страны изучаемого языка

Формы контроля обучения:

-домашние задания проблемного характера;

-практические задания по работе с информацией, документами, литературой;

-защита индивидуальных и групповых заданий проектного характера.

Методы оценки результатов обучения;

-накопительная система баллов, на основе которой выставляется итоговая отметка.

-традиционная система отметок в баллах за каждую выполненную работу, на основе которых выставляется итоговая отметка;

-мониторинг роста творческой самостоятельности и навыков получения нового знания каждым обучающимся.


                                                                                                                                                               

II.        ПАКЕТ ЭКЗАМЕНУЮЩЕГОСЯ

II а. ВОПРОСЫ  ДЛЯ ПОДГОТОВКИ

Вопросы для подготовки к  зачету ОГСЭ.03.Английский язык. 

Имя существительное:

Научно-технический прогресс

Имя числительное:

Профессии, карьера

Имя прилагательное:

Отдых, каникулы, отпуск. Туризм

Артикль:

Искусство и развлечения

Местоимения:

Глагол:

Present Simple

Present Continuous

Past Simple

Past Continuous

Present Perfect

Past Perfect

Future Simple

Список основной литературы, рекомендуемой для подготовки обучающегося к зачету

Основная

№ п/п

Наименование

    Автор

Издательство и год издания

1.

Up and up 10:Student”s Book: учебник английского языка для 10 класса: среднее (полное)общее образование(базовый уровень).

  В.Г Тимофеев,А.Б          Вильнер,И.Л Колесникова,и др

5-е изд-М:Издательский центр «Академия»,2017-144:ил.

2.

Английский язык. 17-е изд.,

Агабекян И.П

стер. Гриф МО РФ. – Изд. Феникс, 2017 г. – 318 с.

3.

Грамматика английского языка. Сборник упражнений. -.

Голицынский Ю.Б., Голицынская Н.А.

6-е изд., СПб.: КАРО, 2017. – 544 с

4.

Английский язык для медицинских колледжей и училищ. –

Козырева Л.Г., Шадская Т.В.

«Феникс», 2017. – 315с изд 9-е Ростов-на-Дону., СПО

Интернет ресурсы

  1. http://www.britannica.co.uk
  2. http://en.wikipedia.org
  3. http://www.bbc.co.uk/health/
  4. http://www.hospitalenglish. com

II б. ЗАДАНИЕ ДЛЯ ЭКЗАМЕНУЮЩЕГОСЯ

2.1 Инструкция по выполнению задания 

   Работа представляет собой комплекс заданий грамматического и лексического характера:

1часть: Задания с выбором верного ответа, и составлена в форме тестов, где вам потребуется выбрать из нескольких один верный вариант ответа.

2часть: Задание на чтение и полное понимание текста с составлением к нему вопросов.

3часть: Задание на перевод предложений с русского языка на английский, следуя правильному порядку слов в английском предложении.

Внимательно прочитайте задания перед их выполнением. Попробуйте начать с самых легких.Имейте в виду что часто в контрольных работах по английскому языку каждое последующее задание является продолжением предыдущего.

Контрольная работа должна быть написана аккуратна, без исправлений.

Цель контрольной работы-контроль усвоенных вами в течение семестра знаний и преобретенных навыков по английскому языку в рамках учебной программы.

Время выполнения задания -90 мин

Демонстрационная версия тестовых заданий/экзаменационного билета

Вариант 0

    Часть А

    Выберите верный вариант ответа:

  1. ____ Maldive Islands, about 4000 miles to ____ south-west of ____ Ceylon in ____ Indian Ocean, were first visited by ____ Portugese in ____ sixteenth century.

A)

A

C)

the

B)

An

D)

− (нулевой)

  1. By far ______ important export of Saudi Arabia is oil.

A)

More

C)

much

B)

the most

D)

not so

  1. Neither the teacher nor the students _____ satisfied with the test results.

A)

Is

C)

are

B)

Was

D)

has been

  1. We haven't got ______ tea, but we have ______ coffee.

A)

Some

C)

many

B)

Any

D)

more

  1. Does your wife drive the car ______________ you do?

A)

carefully

C)

as carefully as

B)

so carefully as

D)

much more carefully

  1. _________ (1) the baby crying?  No, he won't stop until he _________ (2) his milk.

1)

A)

did ... stop

C)

is ... stopping

B)

has ... stopped

D)

would stop

2)

A)

will get

C)

gets

B)

would get

D)

got

  1. You look tired; don't you think you _________ go to bed early?

A)

will better

C)

had better

B)

would better

D)

will rather

  1. He _________ for two days but everything was in vain.

A)

has worked

C)

was working

B)

had worked

D)

had been working

  1. He said that they ______ on an excursion to the Russian Museum.

A)

Go

C)

went

B)

will go

D)

were going

  1. Douglas asked me ________ free the next day and I said I ________ .

A)

Would

C)

whether I was

B)

if I would be

D)

if I have been

11.He said that they ______ on an excursion to the Russian Museum.

A)

Go

C)

went

B)

will go

D)

were going

12.Douglas asked me ________ free the next day and I said I ________ .

A)

Would

C)

whether I was

B)

if I would be

D)

if I have been

13.Mike __________ any notice of Victoria?  Yes, she __________ notice of.

A)

did ... take

C)

was ... taken

B)

do ... take

D)

is ... taken

14.I __________ Phil anywhere, Brandon __________ either.

A)

doesn't find

C)

hasn't been found

B)

haven't found

D)

wasn't being found

15.You won't speak English well unless you ________ it every day.

A)

Practice

C)

won't practise

B)

don't practice

D)

haven't practised

16.I wish it _______ raining.

A)

Stop

C)

would stop

B)

Stopped

D)

has stopped

17._______ time is never found again. (proverb).

A)

Lose

C)

losing

B)

Lost

D)

having lost

18.But for him I __________ the train.

A)

should miss

C)

should have missed

B)

should missed

D)

should be missing

19.________ yesterday?  Yes, it ________ for an hour before we went for a walk.

A)

was it raining

C)

has rained

B)

did it rain

D)

had been raining

20.Mum, __________ supper when we get home?  Oh, no, I __________ it by that time.

A)

are you cooking

C)

were you cooking

B)

will you be cooking

D)

shall have cooked

Часть B

Прочитайте текст и составьте к нему 5 вопросов:

TV OR NOT TV?

Whether we realise it or not, TV plays a very important part in our lives.

It's the main source of information and a cheap form of entertainment for millions of people.

It's the window on the world which gives us an opportunity to "travel" all over the world, to "meet" different people and learn about their customs and traditions .

It has the power to educate and broaden our minds.

It helps us to relax after a hard day's work and escape from reality.

There's always a great variety of programmes on TV: news and sports programmes, talk shows and TV games, documentaries and feature films, concerts and theatre performances...

Of course, not all programmes are good. But many are made in good taste and with great professional skill.

Some people argue that television is a terrible waste of time. It makes us lazier. We stay at home instead of going out. We read less. We think less. We even talk less.

It's true that some TV addicts spend hours in front of the "box" watching whatever's on — from second-rate Mexican soap operas to silly commercials.

The trick is to learn to control television and use it intelligently. The ideal is to turn on the TV-set only when there's a really interesting programme.

Violence on TV is another problem that worries people. As George Mikes once said, TV teaches us "how to kill, to rob, to shoot and to poison."

But the same can be said about computer games and many films and books.

And if you don't like a certain programme, why watch it?

1. How often do you watch TV?

2. What are your favourite programmes?

3. Which is your favourite channel?

4. The average Russian teenager spends about 20 hours a week in front of the TV-set. What about     you?

   5. Why is TV often called "the window on the world"?

Часть С

Переведите предложения на английский язык:

  1. Вы знаете, сколько университетов в Вашингтоне?
  2. Шекспиру было восемнадцать лет, когда он женился?
  3. Вы были когда-нибудь в Риме? - Да. - Когда вы там были?
  4. Я не могу пойти с ними в театр завтра. – И я тоже.
  5. Статью не трудно было переводить, правда ? – Да, не трудно.

                                   

 Ответы к заданиям

Часть А

1)

C, C, D, C, C, C

11)

D

2)

B

12)

B,A

3)

C

13)

A,C  

4)

B, A

14)

B,C

5)

C

15)

A

6)

1)–В; 2)–С

16)

C

7)

B

17)

B

8)

C

18)

C

9)

B,D

19)

B,D

10)

B,D

20)

B,D

     

Часть B

1. How often do you watch TV?

2. What are your favourite programmes?

3. Which is your favourite channel?

4. The average Russian teenager spends about 20 hours a week in front of the TV-set. What about     you?

   5. Why is TV often called "the window on the world"?

 Часть С

   1. Do you know how many universities there are in Washington?              

   2. Shakespeare was eighteen when he got married

       3. I won’t be able to go to the theatre with them tomorrow. – Neither will I .

  4. It wasn’t difficult to translate this article, was it? ( The article wasn’t difficult to   translate, was it?) – No? it wasn’t.

  5. I live on the second floor of a five-storey(ed) block of flats


III.        ПАКЕТ ЭКЗАМЕНАТОРА

III а. УСЛОВИЯ

Спецификация 

Зачет по дисциплине ОГСЭ .03 Английский язык охватывает учебный материал, изученный на 2 курсе в течение –семестров. Задания тестов предусматривают одновременную проверку уровня освоения умений, знаний, общих компетенций по основным разделам содержания рабочей программы, изученным за указанный период учебного времени:

 

Наименование разделов 

 ОГСЭ.03Английский язык

Кол-во заданий

Глагол

 5

Артикль

        5

Имя существительное

        3

Имя числительное        

 2

Имя прилагательное

7

Местоимения

3

Виды вопросов в английском языке

5

ИТОГО

30

                                                                                                                                                             

  • Форма проведения аттестации –зачет

     Количество вариантов задания для экзаменующегося  

  • Комплект контрольно-оценочных средств состоит из 2…вариантов 30 тестовых заданий разного уровня сложности.    

Время выполнения задания 90 мин.

Примерное время выполнения Части А составляет 2 минуты, части B cоставляет 5-7 минут, части С составляет 8 минут.

Оборудование:

бумага, ручки для экзаменаторов и экзаменующихся, комплект тестов.

III б. КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ

Критерии оценки

Общие критерии оценки тестирования

«5»-- от 91 до 100 % правильных ответов

«4»--от 81 до 90 % правильных ответов

«3»--от 71 до 80 %правильных ответов

«2»-- от  0 до 70 % правильных ответов

                                                                                                                                           

Тестовые  задания  по  дисциплине  «Английский  язык»  для   специальности 31.02.05.Стоматология ортопедическая.2 курс

Вариант 1

Часть А

Выберите верный вариант ответа:

  1. ____ Maldive Islands, about 4000 miles to ____ south-west of ____ Ceylon in ____ Indian Ocean, were first visited by ____ Portugese in ____ sixteenth century.

A)

a

C)

the

B)

an

D)

− (нулевой)

  1. By far ______ important export of Saudi Arabia is oil.

A)

more

C)

much

B)

the most

D)

not so

  1. Neither the teacher nor the students _____ satisfied with the test results.

A)

is

C)

are

B)

was

D)

has been

  1. We haven't got ______ tea, but we have ______ coffee.

A)

some

C)

many

B)

any

D)

more

  1. Does your wife drive the car ______________ you do?

A)

carefully

C)

as carefully as

B)

so carefully as

D)

much more carefully

  1. _________ (1) the baby crying?  No, he won't stop until he _________ (2) his milk.

1)

A)

did ... stop

C)

is ... stopping

B)

has ... stopped

D)

would stop

2)

A)

will get

C)

gets

B)

would get

D)

got

  1. You look tired; don't you think you _________ go to bed early?

A)

will better

C)

had better

B)

would better

D)

will rather

  1. He _________ for two days but everything was in vain.

A)

has worked

C)

was working

B)

had worked

D)

had been working

  1. He said that they ______ on an excursion to the Russian Museum.

A)

go

C)

went

B)

will go

D)

were going

  1. Douglas asked me ________ free the next day and I said I ________ .

A)

would

C)

whether I was

B)

if I would be

D)

if I have been

  1. Mike __________ any notice of Victoria?  Yes, she __________ notice of.

A)

did ... take

C)

was ... taken

B)

do ... take

D)

is ... taken

  1. I __________ Phil anywhere, Brandon __________ either.

A)

doesn't find

C)

hasn't been found

B)

haven't found

D)

wasn't being found

  1. You won't speak English well unless you ________ it every day.

A)

practise

C)

won't practise

B)

don't practise

D)

haven't practised

  1. I wish it _______ raining.

A)

stop

C)

would stop

B)

stopped

D)

has stopped

  1. _______ time is never found again. (proverb).

A)

lose

C)

losing

B)

lost

D)

having lost

  1. But for him I __________ the train.

A)

should miss

C)

should have missed

B)

should missed

D)

should be missing

  1. ________ yesterday?  Yes, it ________ for an hour before we went for a walk.

A)

was it raining

C)

has rained

B)

did it rain

D)

had been raining

  1. Mum, __________ supper when we get home?  Oh, no, I __________ it by that time.

A)

are you cooking

C)

were you cooking

B)

will you be cooking

D)

shall have cooked

  1. I ____________ if I hadn't seen it with my own eyes.

A)

don't believe

C)

wouldn't have believed

B)

haven't believed

D)

didn't believe

  1. You _______ (1) the news yesterday?  No, I _______ (1) it yet. I just ________ (2) to it now.

1)

A)

didn't ... hear

C)

haven't heard

B)

won't ... hear

D)

hadn't heard

2)

A)

am listening

C)

have listened

B)

was listening

D)

listen

Часть B

Прочитайте текст и составьте к нему 5 вопросов:

MASS MEDIA

The mass media play an important part in our lives. Newspapers, radio and especially TV inform us of what is going on in this world and give us wonderful possibilities for education and entertainment. They also influence the way we see the world and shape our views.

Of course, not all newspapers and TV programmes report the events objectively, but serious journalists and TV reporters try to be fair and provide us with reliable information.

It is true that the world today is full of dramatic events and most news seems to be bad news. But people aren't interested in ordinary events. That is why there are so many programmes and articles about natural disasters, plane crashes, wars, murders and robberies. Good news doesn't usually make headlines. Bad news does.

Some people say that journalists are given too much freedom. They often intrude on people's private lives. They follow celebrities and print sensational stories about them which are untrue or half-true. They take photos of them in their most intimate moments. The question is — should this be allowed?

The main source of news for millions of people is television. People like TV news because they can see everything with their own eyes. And that's an important advantage. Seeing, as we know, is believing. Besides, it's much more difficult for politicians to lie in front of the cameras than on the pages of newspapers.

Still, many people prefer the radio. It's good to listen to in the car, or in the open air, or when you do something about the house.

Newspapers don't react to events as quickly as TV, but they usually provide us with extra detail, comment and background information.

The Internet has recently become another important source of information.

Its main advantage is that news appears on the screen as soon as things happen in real life and you don't have to wait for news time on TV.

Часть С

Переведите предложения на английский язык:

  1. Больше всего я люблю читать детективы и фантастику.
  2. Вы были когда-нибудь в Риме? - Да. - Когда вы там были?
  3. Я не могу пойти с ними в театр завтра. – И я тоже.
  4. Статью не трудно было переводить, правда ? – Да, не трудно.
  5. Я живу на третьем этаже пятиэтажного многоквартирного дома.

Тестовые  задания  по  дисциплине  «Английский  язык»  для   специальности 31.02.05 Стоматология ортопедическая 2 курс

Вариант 2

Часть А

  1. He said that they ______ on an excursion to the Russian Museum.

A)

go

C)

went

B)

will go

D)

were going

  1. Douglas asked me ________ free the next day and I said I ________ .

A)

would

C)

whether I was

B)

if I would be

D)

if I have been

  1. Mike __________ any notice of Victoria?  Yes, she __________ notice of.

A)

did ... take

C)

was ... taken

B)

do ... take

D)

is ... taken

  1. I __________ Phil anywhere, Brandon __________ either.

A)

doesn't find

C)

hasn't been found

B)

haven't found

D)

wasn't being found

  1. You won't speak English well unless you ________ it every day.

A)

practise

C)

won't practise

B)

don't practise

D)

haven't practised

  1. I wish it _______ raining.

A)

stop

C)

would stop

B)

stopped

D)

has stopped

  1. _______ time is never found again. (proverb).

A)

lose

C)

losing

B)

lost

D)

having lost

  1. But for him I __________ the train.

A)

should miss

C)

should have missed

B)

should missed

D)

should be missing

  1. ________ yesterday?  Yes, it ________ for an hour before we went for a walk.

A)

was it raining

C)

has rained

B)

did it rain

D)

had been raining

  1. Mum, __________ supper when we get home?  Oh, no, I __________ it by that time.

A)

are you cooking

C)

were you cooking

B)

will you be cooking

D)

shall have cooked

  1. I ____________ if I hadn't seen it with my own eyes.

A)

don't believe

C)

wouldn't have believed

B)

haven't believed

D)

didn't believe

  1. You _______ (1) the news yesterday?  No, I _______ (1) it yet. I just ________ (2) to it now.

1)

A)

didn't ... hear

C)

haven't heard

B)

won't ... hear

D)

hadn't heard

2)

A)

am listening

C)

have listened

B)

was listening

D)

listen

  1. Roentgen suggested that the rays he ________ should be called x-rays.

A)

discovered

C)

has discovered

B)

was discovering

D)

had discovered

  1. Hadn't it been a rainy day, we ________ to the country.

A)

should have gone

C)

were going

B)

would go

D)

would have gone

  1. Nick wouldn't do that unless you ________ him.

A)

don't permit

C)

didn't permit

B)

permitted

D)

were permitting

  1. I ________ to open the door if 1 hadn't heard the bell.

A)

won't go

C)

shouldn't have gone

B)

shouldn't be going

D)

wouldn't have gone

  1. Don't go into the classroom! The students ______ a dictation there. They ______ it till the end of the lesson.

A)

write

C)

will write

B)

are writing

D)

will be writing

  1. Harry seldom plays golf. Robert doesn't often play golf ______ .

A)

too

C)

either

B)

as well

D)

neither

  1. They still _______ ?  I think so.  How long they _______? How long they _______ before you came?  I don't know, but I am sure they _______ very often.

A)

argue

C)

are arguing

E)

have been arguing

B)

argued

D)

were arguing

F)

had been arguing

  1. I ________ English at school. I ________ it since 1996. Yesterday I ________ English words all day long. I _________ them well before mother came from her office.

A)

was studying

C)

study

E)

had studied

B)

studied

D)

have been studied

F)

have been studying

Выберите верный вариант ответа:

Часть B

Прочитайте текст и составьте к нему 5 вопросов:

MY MEALS

It goes without saying that I prefer to have meals at home. At the weekend I like to get up late and have a good breakfast of scrambled eggs, or pancakes, or something like that. But on weekdays I'm always short of time in the morning. So I just have a cup of strong tea or coffee and a couple of sandwiches.

As I spend a lot of time at school (usually eight or nine hours) it's necessary to have a snack at midday just to keep me going. That's why I have to go to the school canteen to have lunch. Our school canteen leaves much to be desired. It has become a tradition with our canteen to serve chops and watery mashed potatoes every day with a glass of cocoa or stewed fruit.

But I enjoy my evening meal at home. My mother is a wonderful cook and her dinners are always delicious and various.

To begin with, we usually have some salad - - tomato and cucumber salad or mixed salad (I like it very much). For the first course we have some soup — noodle, mushroom or cabbage soup, or maybe some fish soup for a change. For the main course we have meat, chicken or fish dishes, for example, steak or fried fish with spaghetti or potatoes (boiled or fried). We also have a lot of vegetables — green peas, carrots, tomatoes, cucumbers. I prefer meat to fish but my mother makes me eat fish from time to time. She says it's good for my brains.

For dessert we have some fruit, fruit juice or just a cup of tea with a slice of cake.

On Sundays we sometimes go to McDonald's. I like everything there: cheeseburgers, hamburgers and Big Macs, apple pies and fruit cocktails. But unfortunately we can't afford to go there very often, because it's rather expensive for a family and besides, they say it's not very healthy to eat at McDonald's.

Часть С

Переведите предложения на английский язык:

1.Вы знаете, сколько университетов в Вашингтоне?

2.Шекспиру было восемнадцать лет, когда он женился.

3. Мне очень трудно учить стихи наизусть.

4. Самое популярное хобби- это коллекционирование марок.

5. Она сказала, что живет на улице Пушкина.

                       

Ответы

 к тестовым заданиям для   специальности 31.02.05. Стоматология ортопедическая

2 курс

Вариант 1

Часть A

1)

C, C, D, C, C, C

7)

B

2)

B

8)

C

3)

C

9)

B, D

4)

B, A

10)

B, D

5)

C

11)

C

6)

1)–В; 2)–С

12)

1)–А, С; 2)–А

13)

D

14)

A

15)

B

16)

C

17)

B, D

18)

C

19)

C, E, F, A

20)

C, F, A, E

Часть B

Примерные вопросы к тексту:

1. What  possibilities give us the Mass Media?

2. What  is said about jouralists?

3. What  is the main source of news?

4. Why do people prefer to listen to the radio?

5. What  do the newspapers  provide us?

Часть C

  1. Most of all I like to read ( I like reading) detective stories and science fiction.
  2. Have you ever been to Rome? – Yes? I have. – When were you there?
  3. I won’t be able to go to the theatre with them tomorrow. – Neither will I .
  4. It wasn’t difficult to translate this article, was it? ( The article wasn’t difficult to translate, was it?) – No? it wasn’t.
  5. I live on the second floor of a five-storey(ed) block of flats.

Вариант 2

Часть А

7)

B

8)

C

9)

B, D

10)

B, D

11)

C

12)

1)–А, С; 2)–А

13)

D

14)

A

1)

D

15)

B

2)

В, А

16)

C

3)

А, С

17)

B, D

    4)

В, С

18)

C

5)

A

19)

C, E, F, A

6)

C

20)

C, F, A, E

Часть B

Примерные вопросы к тексту:

1. What  does the hero say about his meal?

2. Where does the hero go to have lunch?

3. What is the tradition with the canteen?

4. What does he have for dinner?

5. Where does he go to on Sundays?

Часть C

  1. Do you know how many universities there are in Washington?
  2. Shakespeare was eighteen when he got married.
  3. It’s difficult for me to learn poems by heart.
  4. The most popular hobby is collecting stamps.
  5. She said that she lived in Pushkin Street

                                                                                                                                                             


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Комлект контрольно-оценочных средств для оценки результатов освоения основной образовательной программы по специальности СПО 09.02.04. "Информационные системы (по отраслям)" по ПМ.01 Экспуатация и модификация информационных систем

Комплект контрольно - оценочных средств (КОС) предназначен для проверки результатов освоения МДК 01.01 Эксплуатация информационной системы, входящего в состав ПМ 01 Эксплуатация и модификация информац...

Комплект контрольно-оценочных средств по ПМ. 02. "Разработка и администрирование баз данных" (Специальность: 09.02.03. Программирование в компьютерных системах. 3 курс).

Обучающийся  демонстрирует  знания,  практические  умения  и  сформированность профессиональных компетенций, развитие общих компетенций при выполнении  заданий...

Контрольно - оценочные средства для аттестации ОУД.07 «Информатика» по специальности «Программирование в компьютерных системах»

Контрольно  - оценочные средства для проведения промежуточной аттестации ОУД.07 «Информатика» основной профессиональной образовательной программы по специальности 09.02...

Комплект контрольно-оценочных средств по дисциплине "Информационные технологии в профессиональной деятельности" для специальности 38.02.04 "Коммерция (по отраслям)"

Комплект контрольно-оценочных средств по дисциплине "Информационные технологии в профессиональной деятельности"...

Комплект контрольно-оценочных средств по дисциплине "Информационные технологии в профессиональной деятельности" для специальности 15.02.12 "Монтаж, техническое обслуживание и ремонт промышленного оборудования (по отраслям)"

Комплект контрольно-оценочных средств по дисциплине "Информационные технологии в профессиональной деятельности" для специальности 15.02.12 "Монтаж, техническое обслуживание и ремонт про...

Контрольно- оценочные средства по дисциплине ОГСЭ.05 Основы этики и эстетики, специальность 34.02.01 Сестринское дело

Контрольно оценочные средства по дисциплине ОГСЭ.05  Основы этики и эстетики,  специальность Сестринское дело...

Контрольно-оценочные средства по дисциплине ОГСЭ.06. Основы этики и эстетики, специальность 31.02.01 Лечебное дело

Контрольно-оценочные средства по дисциплине ОГСЭ.06. Основы этики и эстетики, специальность 31.02.01 Лечебное дело...