План-конспект урока по английскому языку «Шоу талантов. Простое будущее время», 7 класс
презентация к уроку по английскому языку (7 класс)
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
« THE FUTURE SIMPLE » Подготовил учитель : Нефедьева М.А. МОУ «СОШ № 21» г. Магнитогорска
SAY THE WORD
READ THE TEXT OSCAR 15th February It's the school talent show tomorrow and I'm dreading of it. Will I remember the words to my song? Will the audience fall asleep? I think it’ll be a disaster. I’ll fall of the stage and I’ll drop my guitar. The microphone won’t work and my friends will laugh at me.
READ THE TEXT PHOEBE 15th February I can’t wait for the show tomorrow! I think it’ll be great! I’ll dance brilliantly and I won’t make any mistakes. My costume will look amazing. My friends will all cheer for me. The judges will love me and I’ll win the first prize. Then my picture will be in the local newspaper and I’ll be famous.
ANSWER 1) What won’t work? 2) Who will fall off the stage? 3) Who will have an amazing costume? 4) Who won’t have any mistakes? 5) Who will laugh at Oscar? 6) Who will love Phoebe?
Future Simple Tense
MODEL will I He We read
AFFIRMATIVE SENTENCE
MODEL will I We He read not
NEGATIVE SENTENCE
MODEL ? you read will
QUESTION + Yes, I will. - No, I will not . ?
SHORTENING I will read = I ’ll rea d I will not read = I won’t read
PUT WILL OR WON’T Oscar: Oh Phoebe, I’m really worried about the talent show. I’m sure it 1 ___ be a disaster. I 2 ____ remember the words to my song and the judges 3 ____ hate me. will won’t
CHECK YOURSELF
READ be a pop star be a pilot be a teacher live in a big house marry a famous person have ten children быть поп звездой быть пилотом быть учителем жить в большом доме жениться на известном человеке иметь 10 детей
READ meet an important person travel to another country win an amazing prize speak six languages help other people design an amazing invention встретить важного человека съездить в другую страну выиграть потрясающий приз помогать другим людям создать потрясающее изобретение
LET’S HAVE A REST Stand up! Hands up! Hands down! Hands on hips! Hands like this! And Sit Down!
MAKE 2 SENTENCES EXAMPLE: I can sing. I will be a pop star .
HOMEWORK S/B p. 125 ex.9,10 W/B p. 70-71
Предварительный просмотр:
Тема урока: «The Talent Show. The Future Simple». «Шоу талантов. Простое будущее время».
Цели урока:
- Образовательная: введение новых лексических единиц; активизация навыков аудирования и чтения; закрепление грамматического материала; развитие навыков монологической речи;
- Развивающая: развитие логического мышления; формирование познавательного интереса к обучению;
- Воспитательная: воспитание личностных качеств, обеспечивающих успешность исполнительской деятельности в ученическом коллективе.
Используемые учебники и учебные пособия: Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова, К. Гренджер 5 класс (учебник и рабочая тетрадь)
Используемое оборудование: аудиозапись, компьютерная презентация, проектор, раздаточный материал.
План урока:
ХОД УРОКА
I. Организационный момент
T.: The lesson begins.
Teacher (T.): Good afternoon, children!
Pupils (P.): Good afternoon, teacher!
T.: I’m glad to see you! Sit down, please.
P.: We are glad to see you, too! Thank you!
T.: What date is it today?
P.: Today is the 18th of May, Wednesday.
T.: What is the weather?
P.: It is cold/warm.
II. Фонетическая разминка
T.: Look at black board. Repeat the tongue twister after me. (Посмотрите на доску, повторите скороговорку.)
P.: I think, you think, we think, they think. Why Willy, why Willy, why Willy, why Willy, why?
T.: Read again, please. (Прочитайте, еще раз, пожалуйста.)
T.: Read again it with emotions. (Прочитайте, скороговорку с эмоциями.)
T.: 1) Angry – злость
(I’m your mother and you are my child. We are arguing.)
2) Happy - счастье
(You are friends. You are saying about happy news.)
3) Tell secrets – рассказывать секреты
(You are girls. You are telling secrets to each other.)
T.: You will guess the topic of the lesson. Answer on my questions.
T.: Do you like computer games? P.: Yes, I do.
T.: We all like computer games. Look at TV. Do you know this game? P.: Yes, it is quest.
T.: It is the game where you should go and find something, some key words. Let’s play in quest, but in real life. First key word: It is furniture. You are sitting on it, but I’m not. P.: Yes, it’s a chair.
T.: Look under your chairs, maybe you’ll find something.
T.: What is it? Use the words. P.: Yes, it is talent show.
T.: Today we will talk about the talent show. Next, look at TV. Name the words. What is it? P.: Yes, it’s a computer. T.: Find the second key word. What is it? P.: Yes, it is the future. T.: The third key word: What tense will talk about? P.: We will talk about The Future Simple Tense.
III. Введение новых лексических единиц
T.: Open your student books on p.124. ex.1. Listen and repeat. (Откройте учебники на стр. 124 упр.1. Послушайте и повторите.)
T.: Look at pictures and say the words from ex.1
IV. Активизация навыков аудирования и чтения
T.: Next task is ex.2. Listen and read. Find the words from ex.1. (Следующее задание упр.2. Прослушайте аудиозапись, прочитайте текст. Найдите слова из 1 упражнения.)
T.: Answer the questions. (Ответьте на вопросы.)
V. Закрепление введенного грамматического материала
T.: Then p.125. Do ex.5. (Откройте учебники с.125, сделайте у.5)
T.: Make affirmative sentences. (Составьте утвердительные предложения.)
T.: Make negative sentences. (Составьте отрицательные предложения.)
T.: Make question sentences. (Составьте вопросительные предложения.)
VI. Физкультминутка
T.: It’s time to have a rest! (А теперь давайте немного разомнемся!)
VII. Развитие навыков монологической речи
T.: Please, open your studentbooks on p.125 ex.8 a,b. (Откройте учебники с.125 у.8a,b).
T.: Repeat after me.
T.: Make 3 sentences.
VIII. Заключительный этап
Reflection:
T.: What do you like? (Что понравилось на уроке?) P.: I like … (Мне понравилось…)
T.: Now, please, open your diaries and write down your homework: Workbook p.70-71, Student’s book p.125. ex.9,10. (Откройте дневники и запишите д/з.)
T.: Your marks for today: (Оценки за урок.)
- … are “5”
- … are “4”
T.: The lesson is over. Good-bye! (Урок окончен. До свидания.) P.: Good-bye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема урока: «Would You Like a Cup of Теа?»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5б классе. Урок проведен 21.02.2008 г. по учебнику Климентьва Т., Монк Б., “Happy English” - 5-6 кл. UNIT 9. Учитель - Багдасарян Сусанна Гео...
План-конспект открытого урока по английскому языку в 6 классе. Тема урока: «Talking about the Famous»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 6б классе. Урок проведен 5.10.2012 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 5-6 кл. UNIT 5, Section 2. Учитель - Багдасарян Сусанна...
План-конспект открытого урока по английскому языку в 8 классе. Тема урока: «Natural Disasters»
План-конспект открытого урока по английскому языку в 8а классе. Урок проведен 4.10.2010 г. по УМК Биболетовой М.З. и др., “Enjoy English” - 8 кл. UNIT 1, Section 5. Учитель - Багдасарян Сусанна Г...
План-конспект открытого урока по английскому языку по СПОТЛАЙТ в 4а классе Тема урока :"Чаепитие"
Открытый урок в 4А классе английского языка по теме: " Чаепитие"ПЛАН-КОНСПЕКТ по учебнику :Спотлайт 4 класс....
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема урока: «Faces of London».
О достопримечательнасях Лондона...
План-конспект открытого урока по английскому языку в 8 классе. Тема урока: «Environmental Problems»
Урок посвящен экологическим проблемам....
План-конспект открытого урока по английскому языку в 8 классе. Тема урока: «The Weather Focast»
Урок о прогнозе погоды...