Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку "День Благодарения".
материал по английскому языку
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку "День Благодарения".
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
razrabotka_uroka.docx | 23.01 КБ |
Предварительный просмотр:
Внеклассное мероприятие в 8 классе “День Благодарения” – “Thanksgiving Day”.
Основные технологии: игровая, обучение в сотрудничестве и информационная технология с применением мультимедиаматериала.
Цели урока:
1) Расширение знаний у учащихся о культурных традициях страны изучаемого языка;
2) Учить употреблять новую лексику в речи и активизировать ранее изученную.
3) Активизировать имеющиеся знания учащихся по теме "Праздники и традиции"
4) Учить извлекать из текста требуемую информацию.
5) Закрепить и дополнить изученный материал по изученной теме.
Задачи:
Образовательная: работа, направленная на овладение всеми видами речевой деятельности: говорением, аудированием, чтением и письмом.
Развивающая: целенаправленное развитие психических функций, связанных с речевой деятельностью, таких как внимание, способность к анализу и синтезу, логическое мышление, языковая догадка, зрительная и слуховая память.
Воспитательная: повышение интереса к изучению английского языка, воспитание уважения к культурным традициям другой страны.
Практическая: знакомство с культурой и традициями стран изучаемого языка, формирование социокультурной компетенции.
Оборудование урока: интерактивная доска, проектор, презентация, созданная в программе “Power Point”, карточки с заданиями и вопросами, бланки ответов, эмблемы и названия команд.
Учащиеся разбиваются на 3 команды, которым присваиваются названия, связанные с символикой Дня Благодарения, например: Indians, Pumpkin, Turkey, и выдается соответствующая эмблема.
Основная тема Thanksgiving Day” включает в себя 4 раздела: The discovery of America, Mayflower, The story of Thanksgiving, Celebration of Thanksgiving Day. Каждому из этих разделов соответствует определенное задание.
Ход урока.
- Начало урока - организационный этап.
Hello, dear children. Today our meeting is devoted to a typical American holiday - Thanksgiving Day. O’Genry said about it: “There is one day that is ours. Thanksgiving Day is the one day that is purely American”.
You’re divided into 3 teams - Indians, Pumpkin and Pilgrims. Our jury will find out who are the winners. Good luck in your work, be active, creative and bright.
- Основная часть. Этап получения новых знаний и проверки понимания изученного, проводимый в виде викторины.
Первая часть конкурса посвящена открытию Америки. Учащимся предлагается прочитать текст, представленный в виде презентации, после чего каждая команда выполняет задание -True/False.
The Discovery of America.
Christopher Columbus came from Genuya. In 1492 Columbus wanted to find a new route to India for the Spanish Queen but he discovered a new land, which he called a new world. He travelled to American islands four times. But only the Italian explorer, Amerigo Vespucci, was the first to declare it a new continent. The New World was named America in his honour.
True or False
- The word “America” means the name of the country and the name of the two continents.
- Christopher Columbus discovered the new continent America.
- Christopher Columbus discovered the new continent in 15th century.
- Columbus was born in Spain.
- Columbus sailed west to go to India.
- Christopher Columbus never landed on the main land of North America.
- He discovered new lands for the Queen of Portugal.
- America got its name from Christopher Columbus.
- He travelled to America twice.
Второе задание связано с историей первых переселенцев и включает грамматическое задание -поставить глаголы в форму прошедшего времени.
The Story of Thanksgiving.
Put the underlined verbs into the Simple Past.
In 1620, a group of people, the Pilgrims, leave Plymouth England for religious freedom.
There are 102 people on the ship, called the Mayflower.
They want to start a new life in America and practice their religion in freedom.
They land at a place, which they call New England, on the north-east coast of America in December.
They are far from their home, and life is hard.
They have little food and know little about their new home.
Their first winter is very cold and many of them become sick and die.
However, the Native Americans (Indians) who live there give them a hand.
They teach the Pilgrims how to grow corn, fish, hunt for food and how to survive in America.
They show the pilgrims how to build better houses.
The Pilgrims work hard and the harvest grows well.
By November 1621, they all have food and a home.
The Pilgrims decide to thank the Native Americans and invite them to a big dinner.
The dinner lasts for three days.
They give thanks for the good harvest and their happy year in a new country.
This dinner is the first Thanksgiving.
В качестве третьего задания учащимся предлагается ответить на вопросы по истории Дня Благодарения.
Answer the Questions about the Pilgrims.
1. When did the “Mayflower” sail to America?
2. How many people were on board the ship?
3. What city did the people sail from?
4. Why did the people want to leave England for America?
5. When did they reach America?
6. How did they name a new land?
7. What did the Indians teach them?
8. How did the Pilgrims thank Indians?
9. How long did the diner last.
Четвертое задание посвящено празднованию Дня Благодарения в современной Америке и включает задания на множественный выбор.
Перед прочтением текста учащиеся знакомятся с новыми словами, после чего приступают к работе.
Celebration of Thanksgiving Day.
Thanksgiving Day comes on the 4-th Thursday in November. It’s a legal holiday celebrated throughout the USA. Special religious services are held in the morning. Thanksgiving is a special day for families to get together and give thanks for different things. They usually do it this way: ''I give thanks for being here with my family and for being well. I give thanks for a healthy year, a good study, and for meeting my new friends.''
Preparing and eating a large meal is a central part of Thanksgiving celebrations. Thanksgiving menus usually include stuffed turkey, cranberry sauce, mashed potatoes, sweet potatoes, corn and pumpkin pie. Apple cider is the drink of the day.
Many Americans have their holiday meal while watching football games on television. Traditionally, two National Football League (NFL) teams, the Detroit Lions and the Dallas Cowboys, play games on Thanksgiving Day.
Macy’s department store holds its annual Thanksgiving Day Parade in New York City. Celebrities, floats, bands, and balloons appear in the parade. Santa Claus arrives at the end. His coming marks the beginning of the Christmas season.
Stores, classrooms, and homes are decorated with turkeys, pilgrims, Indians, wreaths of dried flowers and vegetables. Horns of plenty are very popular emblems of Thanksgiving.
Charitable organizations serve dinners to needy people. They also send baskets of food to the elderly and sick.
Choose the correct answer.
- Thanksgiving Day is celebrated
- at school
- in offices
- at home
- at the stadium
- Thanksgiving Day is
- On 31 of October
- On the 2nd Tuesday in November
- On the 4thThursday in November
- On the 4th Tuesday in November
- Americans give thanks for
- Being well
- Victory of their favourite team
- Beautiful clothes
- Discovery of America
- The central part of celebration is
- Fireworks
- Watching football
- Playing baseball
- Eating large meal
- Thanksgiving menu includes
- Toffy apples
- Cranberry sauce
- Pudding
- Sweet seeds
- On this day Americans
- Play football
- Watch baseball
- Play active games
- Watch football
- The parade in New York is held by
- Large department store
- Celebrities
- The Detroit Lions
- National Football League
- The typical decorations are
- Santa Claus
- Green hats
- Indians
- Wreaths of fresh flowers
- Thanksgiving is time for
- Sending invitations
- Buying presents
- Caring for environment
- Charity
- Завершающий этап. Подведение итогов, выявление победителя.
Thank you for your work. I hope you learned a lot of new, interesting facts about Thanksgiving Day in the USA. Congratulations for the winners, you were brilliant, as for the other teams, better luck next time.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку для 6-го класса. Страноведческая викторина по теме "Кто хочет стать миллионером?""Who wants to be a millionaire?"...
методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку "Хэллоуин"
Данный материал представляет собой методическую разработку внеклассного мероприятия посвященного празднованию "Хэллоуина" в 6 классе....
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку. Обучение межкультурной коммуникации при помощи интерактивного метода, ролевой игры «Поездка в Лондон».
Проведение внеклассных мероприятий способствует активизации речевого взаимодействия на уроках иностранного языка. Положительный результат при проведении мероприятий оказывает ролевая игра. Ролевую игр...
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку для 3 класса "Английский-это здорово!"
Внеклассное мероприятие по английскому языку "Английский-это здорово!" проводилось для учащихся 3 класса в рамках недели английского языка. Цель мероприятия-повысить мотивацию учащихся к изучению англ...
Методическая разработка внеклассного мероприятия на английском языке «Мы любим английские сказки» (5-6 класс)
Методическая разработка внеклассного мероприятия "Мы любим английские сказки". Внеклассное мероприятие на английском языке предназначено для проведения мероприятия для 5-6 классов....
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку “Do you know English well?” «Хорошо ли вы знаете английский язык?»
Методическая разработкавнеклассного мероприятия по английскому языку“Do you know English well?”«Хорошо ли вы знаете английский язык?»...
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку "День Благодарения".
Данное мероприятие способствует расширению знаний учащихся о традициях и культуре страны изучаемого языка....