Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку “Do you know English well?” «Хорошо ли вы знаете английский язык?»
методическая разработка по английскому языку (6 класс)

Габбасова Гульнур Рашитовна

Методическая разработка

внеклассного мероприятия по английскому языку

“Do you know English well?”

«Хорошо ли вы знаете английский язык?»

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл 6_kl_znaesh_li_ty_an_yaz_horosho.docx987.19 КБ

Предварительный просмотр:

Методическая разработка

внеклассного мероприятия по английскому языку

“Do you know English well?”

«Хорошо ли вы знаете английский язык?»

Цели:

1. Обобщить и систематизировать знания учащихся в области английского языка.

2. Развивать мыслительную деятельность учащихся.

3. Способствовать повышению познавательного интереса к изучению английского языка через игровую ситуацию.

Оборудование:

- презентация, наглядный материал, раздаточный материал.

Ход занятия:

- Hello, dear friends! I’m very glad to see you again. I hope you’re fine. Today we have an interesting lesson, because we’re going to travel to English Land by train. You are passengers of this train. It is very big and comfortable.

So, during our trip we will visit 7 big and interesting stations. Every station has its own task. After doing the task you will get a prompt (подсказка). And at the end of our travelling you will name the country. Are you ready? Our train is waiting for us. It’s time to go. (звучит сигнал паровоза, а затем стук колес, имитирующий движение поезда). (Снова гудок, сообщающий о первой остановке).

- Attention, please! We’ve arrived at the station 1.

The first station is “Phonetics”.

The task: read and write down the words using the letters.

[spu:n], [nain], [hi:], [sta:], [pleit]

Key: spoon, nine, he, star, plate.

A prompt: 1. It is a part of the United Kingdom.

So, we must go to the next station.

(Звучит гудок поезда, сообщающий, что поезд отправляется к следующей станции, а затем стук колес, имитирующий движение поезда). (Снова гудок, сообщающий о второй остановке).

        - Attention, please! We’ve arrived at the station 2. It is “Lexicology”.

The task: Continue the lines of words.

1. Tiger, ……..

2. Grandma, ……..

3. Italy, ………..

4. Green, ……….

5. History, ………

A prompt: 2. The official flag of the country consists of a white cross on a blue background and is known as St. Andrew’s Cross. 

  • Now, children, we must go to the next station.

(Звучит гудок поезда, сообщающий, что поезд отправляется к следующей станции, а затем стук колес, имитирующий движение поезда). (Снова гудок, сообщающий о третьей остановке).

- Attention, please! We’ve arrived at the station 3. It is “Grammar”.

The task: Find and correct the mistakes.

1.     Ann and Mike is pupils. (Ann and Mike are pupils.)

2.     My sister work in a shop. (My sister works in a shop.)

3.     I’ve got five book. (I’ve got five books.)

4.     They has got two pens. (They have got two pens.)

5.     Horses can swim? (Can horses swim?)

A prompt: 3. The highest mountain in the British Isles, Ben Nevis, is situated there.

  • Thank you for your work. Now we must go to the next station.

(Звучит гудок поезда, сообщающий, что поезд отправляется к следующей станции, а затем стук колес, имитирующий движение поезда). (Снова гудок, сообщающий о четвертой остановке).

- Attention, please! We’ve arrived at the station 4. It is “Poetical”.

The task: Make up the poem.

Winter is white

Summer is bright
Autumn is yellow
Spring is green

Spring is green
Summer is bright

Autumn is yellow

Winter is white

He and she will make some tea.

Mum will make another cake.

For you and them and me!

I will make a little cake.

I will make a little cake.

He and she will make some tea.

Mum will make another cake.

For you and them and me!

        -You’ve got some minutes to do this task. Have you done the task? Let’s check. Thank you very much.

A prompt: 4. Its capital and cultural center is Edinburgh.

Now we must go to the next station.

(Звучит гудок поезда, сообщающий, что поезд отправляется к следующей станции, а затем стук колес, имитирующий движение поезда). (Снова гудок, сообщающий о пятой остановке).

- Attention, please! We’ve arrived at the station 5. It is “Mathematical”.

The task: Let’s play “Ring a number”. I will name a number and you will ring the correct number. (5, 11, 27, 49, 164). Let’s check your work. Good.

A prompt: 5. It is also famous for its kilt. 

Now we must go to the next station.

(Звучит гудок поезда, сообщающий, что поезд отправляется к следующей станции, а затем стук колес, имитирующий движение поезда). (Снова гудок, сообщающий о шестой остановке).

Attention, please! We’ve arrived at the station 6. It is “Riddles”.

The task: Guess the riddles.

1.You find it in the bathroom.

You brush your teeth with it. (TOOTHPASTE)

2. I’m very, very big.

I like to eat peanuts and hay.

I have four legs and two big ears.

My long nose is called a trunk.

I am an…(Answer: ELEPHANT)

3. I live in China.

I am a kind of bear.

I am black and white.

I eat bamboo.

I am a…(Answer: PANDA)

4. When the sun is shining bright,

you wear them to protect your eyes.

What are they? (Answer: SUNGLASSES)

5. It’s the same color as its name.

(Answer: ORANGE)

6. Clean, but not water,
White, but not snow,
Sweet, but not ice-cream,
What is it? (Answer: SUGAR) 

A prompt: 6. The national musical instrument is a bagpipe.

Now we must go to the next station.

(Звучит гудок поезда, сообщающий, что поезд отправляется к следующей станции, а затем стук колес, имитирующий движение поезда). (Снова гудок, сообщающий о седьмой остановке).

Attention, please! We’ve arrived at the station 7. It is “Secret”.

The task: we’ve got a letter, but we can’t read it, because it is coded. You must decode this phrase. Take the task, please.

23.5.12.15.22.5 5.14.7.12.9.19.8.

The key: 1) A; 2) B; 3) C; 4) D; 5)E; 6)F; 7)G; 8) H; 9)I; 10)J; 11)K; 12)L; 13) M; 14) N; 15)O; 16) P; 17) Q; 18) R; 19) S; 20)T;  21) U; 22)V; 23) W; 24) X; 25) Y; 26) Z.  

(We love English)

A prompt: 7. The symbol of this country is a thistle.

- So, children, we have gone all stations and we’ve arrived in the English-speaking country, but we don’t know its name. Please, read your prompts once again. How do you think what country it is? Yes, you are right. We’ve arrived in Scotland. It is a part of the United Kingdom of Great Britain and Northern Island. Scotland is a very beautiful country with a great amount of natural sightseeing. Wherever you go in Scotland you will get positive impressions.

- So, thank you for your work. It was great. Good luck to you. Good buy.

Список литературы:

1. Английский язык: учебник для 6 класса общеобразовательных организаций/ Ю.А. Комарова, И.В. Ларионова, К. Макбет. – 4-е изд. – М.: ООО «Русское слово» - учебник»: Макмиллан, 2015.

2. Рабочая тетрадь к учебнику Ю.А.Комаровой,И.В.Ларионовой,К Макбет «Английский язык».6 класс \ Ю.А.Комарова, И.В.Ларионова, К.Билсборо, С.Билсборо.- М.:ООО «Русское слово – учебник»: Макмиллан, 2014.( ФГОС.Инновационная школа).

3.Увлекательный английский (внеклассные мероприятия). О.А.Забкова. Издательство «Учитель», 2008г.

http://kenglish.ru/zagadki/ 

1. It is a part of the United Kingdom.

C:\Documents and Settings\OCEAN\Рабочий стол\United_Kingdom_labelled_map7_vector.svg.png

2. The official flag of the country consists of a white cross on a blue background and is known as

St. Andrew’s Cross.

Картинки по запросу флаг шотландии

3. The highest mountain in the British Isles, Ben Nevis, is situated there.

Картинки по запросу картинки бен невис

4. Its capital and cultural center is Edinburgh.

Картинки по запросу картинки эдинбурга


5. It is also famous for its kilt.

Картинки по запросу картинки шотландииКартинки по запросу картинки шотландии

6. The national musical instrument is a bagpipe.

C:\Documents and Settings\OCEAN\Рабочий стол\волынка.jpg

7. The symbol of this country is a thistle.

Похожее изображение 


1. Read and write down the words using the letters.

[spu:n], [nain], [hi:], [sta:], [pleit]

2. Continue the lines of words.

1. Tiger, ……..

2. Grandma, ……..

3. Italy, ………..

4. Green, ……….

5. History, ………

3. Find and correct the mistakes.

1.     Ann and Mike is pupils.

2.     My sister work in a shop.

3.     I’ve got five book.

4.     They has got two pens.

5.      Horses can swim?

4. Make up the poem.

Winter is white

Summer is bright
Autumn is yellow
Spring is green

He and she will make some tea.

Mum will make another cake.

For you and them and me!

I will make a little cake.

5. Ring a number

     

34, 10, 5, 6, 19, 11, 36, 27, 47, 49, 97, 123, 164

6. Guess the riddles.

1.You find it in the bathroom.

You brush your teeth with it.

2. I’m very, very big.

I like to eat peanuts and hay.

I have four legs and two big ears.

My long nose is called a trunk.

I am an…

3. I live in China.

I am a kind of bear.

I am black and white.

I eat bamboo.

I am a…

4. When the sun is shining bright,

you wear them to protect your eyes.

What are they?

5. It’s the same color as its name.

6. Clean, but not water,
White, but not snow,
Sweet, but not ice-cream,
What is it? 

7. You must decode this phrase.

23.5.12.15.22.5  5.14.7.12.9.19.8.

The key: 1) A; 2) B; 3) C; 4) D; 5)E; 6)F; 7)G; 8) H; 9)I; 10)J; 11)K; 12)L; 13) M; 14) N; 15)O; 16) P; 17) Q; 18) R; 19) S; 20)T;  21) U; 22)V; 23) W; 24) X; 25) Y; 26) Z.  


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка мероприятия по английскому языку Do You Know English-Speaking Countries?

Методическая разработка мероприятия по английскому языкуDo You Know English-Speaking Countries?Цель: Развитие мотивации к изучению английского языка и культуры.Задачи:1. Воспитательная - воспитание ув...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 класса «Знаешь ли ты английский язык?» “Do you know English well?”

В игровой форме развивается интерес учащихся к изучению английского языка....

План урока английского языка в 5 классе по теме "Хорошее начало дня" УМК "Английский язык" Ю.А.Комарова.

Технологическая карта урока английского языкапо теме: "Хорошее начало дня".в 5 классе по УМК «Английский язык»авторы: Ю.А.Комарова, И.В.Ларионова, К.Гренджер...

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Do you know English well?"

Внеклассное мероприятие по английскому языку...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 класса «Знаешь ли ты английский язык?» “Do you know English well?”

Внеклассное занятие помогает повысить интерес учащихся к изучению иностранного языка и стране изучаемого языка....

Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 класса «Знаешь ли ты английский язык?» “Do you know English well?”

Внеклассное занятие направлено на повышение познавательного интереса и мотивации к иностранному языку....

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для 5-ых классов «Ты хорошо знаешь английский язык?» “Do you know English well?

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для 5-ых классов «Ты хорошо знаешь английский язык?» “Do you know English well?...