Конспект открытого урока-спектакля
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)
СЦЕНАРИЙ ПОСТАНОВКИ СКАЗКИ «The House in the Wood» («ТЕРЕМОК»)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_otkrytogo_uroka-spektaklya.docx | 18.44 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
Котельниковская СОШ №3
СЦЕНАРИЙ ПОСТАНОВКИ СКАЗКИ
«The House in the Wood» («ТЕРЕМОК»)
учитель английского языка
Сибирякова Эндже Рафисовна
Рауш Зинаида Рожденовна
Котельники 2021
Инсценировка сказки “ THE HOUSE IN THE WOOD”
Мероприятие рассчитано на учащихся 5 класса и воспитанников старшей группы детского сада.
Цели:
- повторение пройденного материала;
- развитие творческих и артистических способностей учащихся.
Задачи:
- Обучающая: выявление знаний, умений, навыков у учащихся начальной школы;
- Развивающая: развитие умения работать в команде; развитие памяти; мотивация к изучению английского языка и литературы.
- Воспитательная: воспитание чуткого отношения к слову в процессе обращения к иной языковой культуре; воспитание эстетических качеств ребенка при обращении к фольклору.
Ход мероприятия:
Ученики выходят на сцену и приветствуют гостей:
Good morning, good morning,
Good morning to you,
Good morning, good morning,
We are glad to see you!
Дорогие дети, вы недавно познакомились с английскими буквами, словами, и так с ними подружились, что можете посмотреть спектакль на английском языке!
(Звучит мелодия «В гостях у сказки», дети выходят на сцену, переодетые в героев сказки.)
“THE HOUSE IN THE WOOD”
Characters:
- Mouse
- Frog
- Hare
- Wolf
- Fox
- Bear
- Ведущая 1
- Ведущий 2
На сцене стоит декорация «Теремка» из фанеры, елочка, веточки деревьев и макет солнца, звучит мелодия «В гостях у сказки».
Child I: Here is a house in the wood
A frog is coming through the wood.
It stops at the door.
It knocks at the door.
Frog: What a nice house! I want to live here!
Child I: Here is a house in the wood
A mouse is coming through the wood.
It stops at the door.
It knocks at the door.
Mouse: Knock, knock, knock. Who lives here?
Frog: I do.
Mouse: Who are you?
Frog: I am a frog
A little one.
I like to jump,
I cannot run.
And who are you?
Mouse: I’m a mouse
I have no house.
I like grain,
I can play.
Hello, frog!
Frog: Hello, mouse! Come in!
Mouse & Frog Sing a song: (Дети поют)
We want to sing and play
On such a lovely day,
In the house in the wood
It is to live so good
(входят в дом)
Child I: Here is a house in the wood
A hare is coming through the wood.
It stops at the door.
It knocks at the door.
Hare: Knock , knock , knock. Who lives here?
Frog: I’m a frog.
Mouse :I’m a mouse. Who are you?
Hare: I’m a hare
Grey and nice.
I can run,
I don’t like rice.
Hello mouse! Hello, frog! May I come in?
Mouse & Frog: Yes, come in!
Mouse & Frog & Hare sing a song: (Дети поют)
We want to sing and play
On such a lovely day,
In the house in the wood
It is to live so good!
(входят в дом)
Child II: Here is a house in the wood
A fox is coming through the wood.
It stops at the door.
It knocks at the door.
Fox: Knock, knock , knock. Who lives here?
Frog: I’m a frog.
Hare: I’m a hare
Mouse: I’m a mouse. Who are you?
Fox: I’m a fox,
I’m red and fine.
I like cocks,
I can tell rhymes.
May I come in?
Mouse & Frog & Hare Yes, come in!
Mouse & Frog & Hare & Fox sing a song: (Дети поют)
We want to sing and play
On such a lovely day,
In the house in the wood
It is to live so good!
(входят в дом)
Child II Here is a house in the wood
A wolf is coming through the wood.
It stops at the door.
It knocks at the door.
Wolf: Knock, knock, knock. Who lives here?
Fox: I’m a fox,
Frog: I’m a frog.
Hare: I’m a hare
Mouse: I’m a mouse. Who are you? You want to eat us!!!
Wolf: I’m a wolf,
I’m big and strong.
But I can’t eat you –
You are wrong.
May I come in?
Mouse: Yes, come in!
Mouse & Frog & Hare & Fox & wolf sing a song: (Дети поют)
We want to sing and play
On such a lovely day,
In the house in the wood
It is to live so good
(входят в дом)
Child II Here is a house in the wood
A bear is coming through the wood.
It stops at the door.
It knocks at the door.
Bear: Knock, knock, knock. Who lives here?
Wolf: I’m a wolf,
Fox: I’m a fox,
Frog: I’m a frog.
Hare: I’m a hare
Mouse: I’m a mouse. Who are you?
Bear: I’m a bear.
Brown, big.
I can’t run.
I like to sit.
May I come in?
Mouse: No, you are too big!
Bear: I want to live here!
The bear breaks the house.
Bear: I’m sorry. I can help you to make the new house!
They put up the house and sing the song:
(Играет мелодия «The more we are together». Дети поют)
1
It was a little house
With hare, frog and mouse
Where lots of other animals
Also want to live
2
But once an angry bear
Here came, he is unfair
And our house
Was broken just by him.
3
It was a little house
With hare, frog and mouse
Where lots of other animals
Also want to live
4
The house in the wood
So happy and so good
It is a place, where
everyone can live.
THE END
Актеры и ведущие в поклоне удаляются со сцены.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок-спектакль "Замок дробей"
Конспект урока-спектакля "Замок дробей", 5 класс по теме "Обыкновенные дроби"...
урок-спектакль "Варежка"
игра-драматизация...
Сценарий урока-спектакля " Любовный треугольник «Грушницкий – Мери – Печорин»
Сценарий урока-спектакля по роману М.Ю.Лермонтова "Герой нашего времени" можно использовать как в урочной деятельности, так и во внеклассной работе по предмету. Данная разработка, во-п...
Урок - спектакль " О вреде курения"
Внеклассное мероприятие по математике в 6 классе....
Сценарий открытого урока - спектакль "12 месяцев" (в 5 классе)
Сценаий открытого урока по английскому языку в 5 "Б" классе спектакль по сказке "12 месяцев" приложения с анкетами, песнями и аудиотреками...
ОТКРЫТЫЙ УРОК-СПЕКТАКЛЬ «РУССКИЙ РОМАНС ВТОРОЙ ПОЛОВИНЫ XIX ВЕКА» 10 «А» класс
Форма урока: УРОК-СПЕКТАКЛЬ...