Разработка урока для 7 класса "guess the melody"
методическая разработка по английскому языку (7 класс)
План-конспект урока по английскому языку( 7 класс) на тему: "Guess the melody"
Урок английского языка разработан по теме "Угадай мелодию" в соответствии с требованиями ФГОС. Данный урок-мероприятие был подготовлен для предметной недели по английскому языку, которая в нашей школе проходит традиционно в конце декабря.
Цель: закрепление полученных знаний по теме «Музыка», усовершенствование умений высказываться по теме и использование выученной лексики в разных видах речевой деятельности;
Развитие межпредметных связей, логического мышления, познавательной деятельности, внимания;
Воспитание любви к музыке и интереса к музыкальным исполнителям.
Урок проводился с применением информационно-коммуникационных технологий.Были использованы разнообразные формы работы.
Урок структурирован, каждый момент имеет целевые установки. Рефлексия в конце урока логично завершает работу учащихся, подводя к обобщению сделанного.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
презентация к уроку | 1.91 МБ |
план-конспект урока | 26.97 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Phonetic drill [ ei ] sl ei gh, r ei ndeer [ iə ] t ea rs, d ee r [ i : ] l ea n , undern ea th [ ə ʊ ] soul, Pole [ ai ] rel y , fr i ghtful, del i ghtful, t i dings, t i red, br i ght, t i ght [ᴂ] d a sh , l a nk, b a nk [ i ] w i sh, f i ggy , m i stletoe [ θ ] th ought, Nor th , th rough, undernea th
Translate from English into Russian 1 )Dash - run or travel somewhere in a great hurry 1) мчаться 2) Sleigh- a sledge, drawn by horses or reindeer 2) сани 3) frightful- awful, horrible 3) ужасный 4) delightful- wonderful, lovely 4) восхитительный 5)tidings - news 5) новости , вести
Use these words to fill in the gaps Dash, frightful, tidings, sleigh, delightful, 1) ….through the snow in one-horse open….. 2)Oh, the weather outside is……but the fire is so….. 3)Good ….we bring to you and your kin.
Fill in the gaps Dashing through the snow I n a one-horse open sleigh, ………..1) Laughing all the way; Bells on bob-tail ring, Making spirits bright, ………. 2 ) A sleighing song tonight, O, Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride ………..3) А) What fun it is to ride and sing В) In a one-horse open sleigh С) Over the fields we go
Fill in the gaps I don't want a lot for Christmas There's just one thing I need I don't care about the presents 1)…………………. I don't need to hang my stocking There upon the fireplace Santa Claus won't make me happy 2)…………… I just want you for my own 3)…………….. Make my wish come true All I want for Christmas is you A)More than you could ever know B) Underneath the Christmas tree C) With a toy on Christmas day
Match texts with their translation Oh the weather outside is frightful But the fire is so delightful Since we've no place to go Let it snow, let it snow, let it snow It doesn't show signs of stopping And I've brought some corn for popping The lights are turned down low Let it snow, let it snow, let it snow Last Christmas I gave you my heart But the very next day you gave it away This year To save me from tears I'll give it to someone special
Match texts with their translation I don't want a lot for Christmas There's just one thing I need I don't care about the presents Underneath the Christmas tree I just want you for my own More than you could ever know Make my wish come true All I want for Christmas is... You Dashing through the snow In a one-horse open sleigh, Over the fields we go, Laughing all the way; Bells on bob-tail ring, Making spirits bright, What fun it is to ride and sing A sleighing song tonight, O Jingle bells, jingle bells, jingle all the way! O what fun it is to ride In a one-horse open sleigh
Match texts with their translation Мне не нужно много подарков на Рождество, Мне нужно только одно. Мне не интересны подарки Под Рождественской елкой. Я лишь хочу, чтобы ты стал моим, Хочу сильнее, чем ты когда-либо мог себе представить. Сделай так, чтобы моё желание сбылось, . Всё, что мне нужно на Рождество — это... ты Да, погода снаружи — бррр ! просто ужасная, А огонь в камине так восхитителен! И поскольку нам некуда пойти, Пусть идёт снег, пусть идёт!.. Похоже, он и не собирается прекращаться, А я купил немного кукурузы для поп-корна. Свет приглушён... Пусть идёт снег, пусть идёт!.
Match texts with their translation Снег взметнув волнами, В санках развалясь , Мчимся мы полями, Без конца смеясь. Колокольцев трели Поднимают дух, Целый день в пути бы пели Эту песню вслух! На прошлое Рождество Я подарил тебе своё сердце. Но на следующий день ты его вернула. В этом году, Чтобы оградить себя от переживаний, Я подарю его кому-нибудь особенному.
Interesting facts. Song № 1 it is a song written by lyricist Sammy Cahn and composer Jule Styne in July 1945. It was written in Hollywood, California during a heat wave. The song has come to be regarded as a Christmas song in North America due to its winter theme, being played on radio stations during the Christmas and holiday season. In the Southern Hemisphere, however, it can be played during the winter months of June, July, and August;
Find the hidden song 1) Tel ti wosn 1)Let it snow
Interesting facts. Song № 2 it is a Christmas song by American singer-songwriter Mariah Carey. She co-wrote and co-produced it with Walter Afanasieff for her fourth studio album and first holiday album, Merry Christmas (1994). Columbia Records released it as the lead single from the album on October 28, 1994 . it brought international success, topping the charts in countries including Australia, Canada, France, and Germany. In 2019, it topped the Billboard Hot 100 for the first time
Find the hidden song 2) Lal I awtn ofr Crimshtas si uoy 2) All I want for Christmas is you
Interesting facts. Song № 3 It is a song by English pop duo ( дуэт ) Wham!, released on Epic Records, and on MCA Records in December 1984.It was written and produced by George Michael.The song reached No. 1 in Denmark, Slovenia, and Sweden and No. 2 in nine countries: Belgium, Germany, Netherlands, Hungary, Ireland, Italy, Norway, New Zealand and United Kingdom. In Germany, the song is the most successful Christmas single of all time, having spent 144 weeks on the German Singles Chart. Last Christmas" has sold over 1.90 million copies as of February 2020 and is the biggest-selling single in UK chart history
Find the hidden song 3) Alst Msritachs 3)Last Christmas
Interesting facts. Song № 4 It is a traditional English Christmas carol. The famous version of the carol is from the English West Country, but the song had previously been performed by carolers, wassailers ( колядники ) and mummers (ряженные) in the nineteenth century, with a variety of tunes and lyrics. The Bristol-based composer, conductor and organist Arthur Warrell (1883-1939) is responsible for the popularity of the carol.
Find the hidden song 4) Ew iswh ouy a remyr Mirtassch 4) We wish you a merry Christmas
Interesting facts. Song № 5 It is one of the best-known and commonly sung American songs in the world. It was written by James Lord Pierpont (1822–1893) and published under the title "The One Horse Open Sleigh" in the autumn of 1857. It has been claimed that it was originally written to be sung by a Sunday school choir, or as a drinking song. Although it has no original connection to Christmas, it became associated with Christmas music and the holiday season in general decades after it was first performed by blackface minstrel performer Johnny Pell in Ordway Hall on September 16, 1857
Find the hidden song 5) Jenlgi elbls 5) Jingle bells
Match singers with their songs All I want for Christmas is you Let it snow Last Christmas A)Mariah Carey B)Wham C) Frank Sinatra
Reflection Now I can…. Now I know….. Translate E nglish songs A lot of interesting facts Sing them in English about well-known Christmas songs and famous singers Today I tried to guess the melody It was difficult/interesting/easy/
Предварительный просмотр:
Открытый урок в 7 «Б» классе.
Тема: «Guess the melody»
Цель: закрепление полученных знаний по теме «Музыка», усовершенствование умений высказываться по теме и использование выученной лексики в разных видах речевой деятельности;
Развитие межпредметных связей, логического мышления, познавательной деятельности, внимания;
Воспитание любви к музыке и интереса к музыкальным исполнителям.
2. Воспитательная:
* воспитание интереса к музыкальной культуре стран изучаемого языка у учащихся;
* формирование чувства ответственности, коллективизма, сотворчества,
самореализации.
3. Образовательная:
* знакомство учащихся с музыкой и исполнителями стран изучаемого языка;
*Закрепление в речи учащихся необходимой тематической лексики
*Развитие навыков чтения, говорения, письменной речи.
Тип урока: урок – игра.
Оборудование: раздаточный материал, наглядности, презентация, колонки, ноутбук
Ход урока
- Организационный момент
Good afternoon, children! Sit down, please!
What is the day today? What is the date today?
- Сообщение темы и цели урока
-Look at the pictures of screen. What is the theme of our lesson today?
-Ответы учащихся
Teacher:
You are right. Today we are going to speak about music, to be more precise we will take part in a game show where we will be able to guess some popular English Christmas songs.
- Речевая зарядка
-Do you like to listen to music? What kind of music do you prefer? What are your favourite music bands or favourite singers?
-Ответы учащихся.
4.Фонетическая зарядка.
- Well, children, pay attention to the screen. Here are some English words that are taken from the most popular Christmas songs. Let us improve our English pronunciation.
- Учащиеся тренируют английское произношение
[ei] sleigh, reindeer
[ iə] tears, deer
[i:] lean, underneath
[əʊ] soul, Pole
[ai] rely, frightful, delightful, tiding, tired, bright, tight
[ᴂ] dash, lank, bank
[i] wish, figgy, mistletoe
[θ] thought, North, through, underneath
- Работа с лексикой
1).Ok, children, now we have to translate some words from English into Russian. Look at the screen, read definitions of the words and decide which word is defined 2) Now use these words to fill in the gaps
6. Работа в группах.
I.Teacher: Well, guys, let me divide you into 2 teams. Here are some extracts of the most popular English Christmas songs which have some missing sentences. Your task is to fill in the gaps. Please, mind the rhymes.
- Учащимся необходимо вставить в пропуски 1,2,3 предложения A, B,C. Подсказка: нужно обратить внимание на последние слова в каждой строчке, они рифмуются.
Dashing through the snow
In a one-horse open sleigh,
………..1)
Laughing all the way;
Bells on bob-tail ring,
Making spirits bright,
……….2)
A sleighing song tonight,
O, Jingle bells, jingle bells,
jingle all the way!
O what fun it is to ride
………..3)
А) What fun it is to ride and sing
В) In a one-horse open sleigh
С) Over the fields we go
I don't want a lot for Christmas
There's just one thing I need
I don't care about the presents
1)………………….
I don't need to hang my stocking
There upon the fireplace
Santa Claus won't make me happy
2)……………
I just want you for my own
3)……………..
Make my wish come true
All I want for Christmas is you
A)More than you could ever know
B) Underneath the Christmas tree
C) With a toy on Christmas day
II. Teacher: Ok. Look at your desks. You have some sheets of paper with English Christmas songs. Please, match these songs with their translation.
-Учащиеся сопоставляют английские рождественские песни с их переводом на русский язык.
Oh the weather outside is frightful
Last Christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special
But the fire is so delightful
Since we've no place to go
Let it snow, let it snow, let it snow
It doesn't show signs of stopping
And I've brought some corn for popping
The lights are turned down low
Let it snow, let it snow, let it snow
I don't want a lot for Christmas
There's just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
All I want for Christmas is you
Dashing through the snow
In a one-horse open sleigh,
Over the fields we go,
Laughing all the way;
Bells on bob-tail ring,
Making spirits bright
What fun it is to ride and sing
A sleighing song tonight
O, Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
O, what fun it is to ride
In a one-horse open sleigh
Снег взметнув волнами,
В санках развалясь,
Мчимся мы полями,
Без конца смеясь.
Колокольцев трели
Поднимают дух,
Целый день в пути бы пели
Эту песню вслух!
На прошлое Рождество
Я подарил тебе своё сердце.
Но на следующий день ты его вернула.
В этом году,
Чтобы оградить себя от переживаний,
Я подарю его кому-нибудь особенному.
Мне не нужно много подарков на Рождество,
Мне нужно только одно.
Мне не интересны подарки
Под Рождественской елкой.
Я лишь хочу, чтобы ты стал моим,
Хочу сильнее, чем ты когда-либо мог себе представить.
Сделай так, чтобы моё желание сбылось,.
Всё, что мне нужно на Рождество — это...
Ты
Да, погода снаружи — бррр! просто ужасная,
А огонь в камине так восхитителен!
И поскольку нам некуда пойти,
Пусть идёт снег, пусть идёт!..
Похоже, он и не собирается прекращаться,
А я купил немного кукурузы для поп-корна.
Свет приглушён...
Пусть идёт снег, пусть идёт!.
III Teacher: Now let’s start our game show «Guess the melody».
The rules are:
- You have to listen to interesting facts about the first melody
- Then I will switch on the melody and you’ll try to guess it
- If it doesn’t work, I’ll give you a sheet of paper with the name of the song, but the letters on it are jumbled. You have to unjumble them and find a hidden song.
Слайды 9-12 (Interesting facts)
Hidden songs:
1)Tel ti wosn
2)Lal I awtn ofr Crimshtas si uoy
3)Alst Msritachs
4)Ew iswh ouy a remyr Mirtassch
5)Jenlgi elbls
-Учащиеся слушают интересные факты из истории создания каждой песни. По очереди слушают мелодии, пытаясь угадать их. Если у них не получается это сделать, то на помощь приходит зашифрованное название песни. Буквы в названии песни перепутаны, их нужно расставить в правильном порядке.
7) Работа с классом
Ok. Now we have guessed all the songs and I think it’s time to sing one of them.
-Учащиеся поют песню “We wish you a merry Christmas» на английском языке
8) Рефлексия
Ok, children. I think we worked hard. Let’s sum up the results of our work.
Was the lesson interesting? What did we learn?
-Ответы учащихся
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания. Методическая разработка урока по волейболу в 5 классе на основе инновационной технологии спортивно-ориентированн
урок по физической культуре с ипользованием инновационной технологии спортивно-ориентированного физического воспитания...
Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема: Право. Разработка урока в 9 классе по истории. Тема: "Всё для фронта! Всё для победы!"
Разработка урока в 9 классе по обществознанию. Тема "Право". Урок проводится на основе програмированной технологии.1 шаг: информативность-учащиеся получают определенные знания по данному вопросу.2 шаг...
методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Движения живых организмов" и презентация к ней. Методическая разработка урока биологии в 6 классе по теме "Дыхание растений, бактерий и грибов" и презентация к ней.
Методическая разработка урока с поэтапным проведением с приложениямиПрезентация к уроку биологии в 6 классе по теме "Почему организмы совершают движения? ".Методическая разработка урока с поэтап...
Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта
Разработка урока по теме "Кто Вы, господин Чичиков? (урок-исследование). К разработке прилагается информационная карта...
Методическая разработка урока "Амины. Анилин", Методическая разработка урока "Многоатомные спирты"
Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 10" О.С. Габриелян.Урок, разработан для учащихся 10 класса, обучающихся по базовой программе. Учебник "Химия 1...
Методическая разработка по теме "Разработка урока немецкого языка согласно ФГОС. Тип урока: комбинированный"
Переход на ФГОС позволил переориентировать усилия гигантского преподавательского состава страны с традиционного узкопредметного обучения (предметные результаты) одновременно и на развитие каждого обуч...