A Sound Mind in a Sound Body.
методическая разработка по английскому языку (11 класс)
Разработка данного урока помогает расширить представления учащихся о здоровом образе жизни, а также способствует влиянию на формирование представлений о здоровом питании.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_11_klass.docx | 23.86 КБ |
Предварительный просмотр:
Урок английского языка в 11 классе.
Тема: A Sound Mind in a Sound Body.
Цель: развитие коммуникативных компетенций учащихся на основе базового и дополнительного материала.
Задачи:
Обучающие:
-способствовать формированию коммуникативных навыков учащихся
в условиях работы в группах с использованием информационных средств обучения;
-совершенствовать умения и навыки учащихся отбирать нужную информацию, выступать с сообщениями, отстаивать свою позицию, подводить итоги работы.
Развивающие:
-расширить представления учащихся о здоровом образе жизни, влиять на формирование представлений о здоровом питании.
Воспитательные:
-сконцентрировать внимание учащихся на ценностях здоровья и долголетия, а также на привычках, пагубно влияющих на здоровье человека.
Практические:
-побуждать учащихся к анализу фактов и явлений действительности, сталкивающих их с житейскими проблемами.
Оснащение урока: компьютер, презентация в РР, CD.
Ход урока
1.Организационный момент.
(Вступительное слово учителя, 1слайд презентации « A Sound Mind in a Sound Body») Good morning, ladies and gentlemen! Good morning, boys and girls! I am glad to see you at our English lesson. I think everybody will agree with me if a person wants to be healthy he should have healthy habits. The problem of a healthy lifestyle has become very important nowadays. This problem is of vital importance for teenagers because they are more addicted to harmful habits. Let me begin our lesson and declare its name “There is the only way to be happy-it is to be healthy”.
2.Разминка. (2 слайд презентации «A Sound Mind in a Sound Body») а)There are many opportunities for keeping fit: to keep yourself safe from smoking , to keep yourself safe from alcohol , to eat healthy food , to be active . Are you healthy?
Answer the questions.
1. Do you eat fruit and vegetables every day? 2. Do you go in for sports? 3. Do you watch TV for more then an hour a day? 4. Do you eat sweets every day? 5. Do you sleep 8-10 hours at night? 6. Do you think about your health?
Put “one” for each “yes”-answer!
My total score _______________
What does your score tell about?
0-2: Oh, dear! Forget about chips and sweet! You need fruit and vegetables!
3-4: Do more exercises and eat more carefully!
5-6: You keep fit! Well done!
б) . Could you think a little and answer the question “What does our health depend on?” (Предполагаемые ответы учащихся: medical service, food, habits, lifestyle)
3.Беседа о привычках, пагубно влияющих на здоровье человека.
(Teacher: 3 слайд презентации «A Sound Mind in a Sound Body»)
Our health depends on many factors such as social conditions, heredity, lifestyle, food, water, habits, geographical environmental, medical service and so on. As for me I think the main things are our habits, nutrition and lifestyle. What bad habits do people have?
(предполагаемые ответы учащихся : smoking, drugs, irregular meals, physical inactivity, drinking, overeating)
(Teacher: 4 слайд презентации «A Sound Mind in a Sound Body»)
Look at the screen and answer the questions:
What bad habits cause
1. loss of memory - smoking, drugs, alcohol
2. heart disease - smoking, drugs, irregular meals, alcohol
3. slow reaction - smoking, drugs, physical inactivity, drinking
4. pneumonia -chaotic lifestyle, smoking
5. headache - smoking, drugs, alcohol, physical inactivity
6. cough - smoking
4. Защита проекта «Smoking and Teenagers».
Smoking is one of the worst habits among teenagers. Now you can see the presentation “Smoking and Teenagers” about this problem.(Обсуждение и ответы на вопросы учащихся).
5. Защита проекта « Beer and Teenagers».
There is one more project about bad habits. It is “Beer and Teenagers”. I am sure that this problem is also very important because young people don’t think about the harm of beer. (Обсуждение и ответы на вопросы учащихся).
Why are the habits mentioned above dangerous?
(Предполагаемые ответы учащихся: damage the health ,cause different diseases, make skin unhealthy, teeth yellow etc.)
6.Обсуждение ценностей здоровья и долголетия.
(Teacher: 5 слайд презентации « A Sound Mind in a Sound Body»)
Now we are going to speak about good habits. Do you know any of them?
(предполагаемые ответы учащихся : regular meals, regular lifestyle, sleeping 7-8 hours, physical activity, washing hands before eating, airing the room ).
Teacher:
OK. Regular meals and regular lifestyle are of great importance. Each of us should follow healthy eating. What does “ healthy eating” mean?
(предполагаемые ответы учащихся: no junk food, less sweets, more fresh food; we should have all ingredients in our diet from the main food groups: grain, fruit and vegetables, milk and meat.)
7.Развитие навыков аудирования и проверка понимания прослушанного через выполнение заданий по слайдам 5,6 презентации «A Sound Mind in a Sound Body».
Teacher:
I offer you to listen to three friends talking and do some exercises.(Аудирование и выполнение заданий по слайдам 6,7 презентации «There is the only way to be happy…Текст в приложении 1)
а)Listen to three friends talking. What are they talking about? Choose the correct answer A, B or C.
Keys:
1b,So that was my weekend. What about yours, Catherine?
2a.No.It’s not that kind of diet. It’s to get healthy. I’ve been a bit down recently, so I thought I’d try to get a bit fitter. I joined a gym…
3b.When you eat smth. from each group, that’s one point, and you have to count your points each day. )
б)For questions 1-7 , decide whether each statement is true(T) or false( F), according to what the speakers say.
Keys:
1(F) She had to finish some writing that she had to do for college.
2(F) Look at you. You don’t need to lose weight. – Well, no.
3(F) That she didn’t have any energy.
4(T) 5(F) No, because you’re not getting the fat you need. The idea is that you have to have a balanced diet with a bit of everything in it, even fast food. 6(T) 7(F) You have to have two points from each group, apart from the “Enjoyment” group.
8.Развитие навыков диалогической речи:
Teacher: (слайды 8,9 презентации «There is the only way to be happy…») Учащиеся обсуждают вопросы в группах и затем вслух:
Discuss the following questions:
-What is a healthy diet?
-School meals are boring and disgusting, aren’t they?
9.Заключительный этап урока.Рефлексия.
Teacher:
We should understand that our health is in our hands. What should we do to be healthy?
I think popular proverbs and sayings will help you to answer the question.
( слайды 10,11 презентации «There is the only way to be happy…»)
“An apple a day keeps the doctor away”-Eat only healthy food, more vegetables and fruit.
“A merry heart is a good medicine”-Don’t be angry, annoyed; more positive emotions.
“Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise”-Sleep 7-8 hours a day
“Health is not all but all without health is nothing”-Regularity in life promotes your health.
Teacher:
If you don’t think about your health, you will not have it. I wish you strong health, positive emotions and high mood. Thank you for the lesson. ( В конце урока учащимся предлагается выбрать «смайлик» с выражением лица, отражающим настроение и отношение к здоровому образу жизни)
10. Итоги урока.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок английского языка. 9 класс. УМК «New Millennium English». «Why do teens use drugs, alcohol and smoke tobacco?» в рамках изучения темы «Healthy body , healthy mind»
Урок по теме "Вредные привычки" в рамках изучения темы "В здоровом теле - здоровых дух" полезен в учебном и воспитательном плане. Представлены разнообразные формы работы. Текст-при...
Конспект урока "A Healthy Mind in a Healthy Body"
Конспект урока английского языка для 7 класса, посвященный различным аспектам здорового образа жизни с изучением грамматического материала, связанного с употреблением модальных глаголов....
План урока "Healthy mind, healthy body"
Конспект урока по теме "Здоровье". В уроке проводится как работа с лексикой, так и происходит активизация грамматики. Также в данном уроке задействовано использование видео-фрагмента, непосредственно ...
Комбинированный урок “Healthy body, healthy mind”
Урок проводится в 7 классе. Цели урока:-- активизировать употребление лексики по теме;- формировать умения находить необходимую информацию в прочитанном тексте;- формировать навыки аудирования;- ...
Reading minds through body language
6 вопросов к видео по теме "Язык тела"...
Презентация к уроку английского языка "A sound mind in a sound body"
Данный урок является обобщающим по теме «Здоровье». В него включены задания на повторение грамматики и лексики по теме, а также практика по всем видам речевой деятельности, которые применя...
Открытый урок на тему Healthy body - healthy mind 7 класс
Открытый урок на тему Healthy body - healthy mind 7 класс...