The English Quiz “Polyglot"
методическая разработка по английскому языку (5 класс)
Цель: закрепление имеющихся знаний в области английского языка посредством игровой ситуации.
Задачи:
Образовательная
повышать познавательный интерес учащихся к языку через использование игровых моментов;
закрепить умение употребления в речи разговорной речи;
обучение навыкам восприятия на слух иностранных слов.
Развивающая
развивать внимание и память учащихся;
развивать умение работать в группе.
Воспитательная
умение работать в сотрудничестве с другими;
воспитывать уважительное отношение к другой культуре.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
the_quiz_polyglot.ppt | 2.64 МБ |
the_english_quiz.docx | 24.85 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
А utumn
S pring
W inter
S ummer
Seven Santas sing silly songs
Bobby brings bright bells
«Riddles» I am white, I am good to drink. What am I?
milk
I have got four legs but I can’t walk.
a table a chair
I’m tall and green, I’m in the garden.
a tree
It does not have legs, but it goes.
a clock
Two brothers, but they don’t see each other.
eyes
It’s white, cold and sweet. All children like it.
ice-cream
It’s not a man, it’s not a woman, but it teaches us.
a book
Look at my face and you see somebody Look at my back and you see nobody
а mirror
There is a big house in the centre of the picture. The house is yellow with a red roof. There are two windows in the house and one door.On the left of the house there is a green tree. On the right of the house there are two flowers. One flower is red, the second flower is blue. Under the tree there is a black dog. On tree there is a white fat cat.
W C F W I F E D C H F A M I L Y D A H U E F H J K L P U I S M O T H E R A G L B B R O T H E R H D A Q A U N T W E T R N F A T H E R N E E D U N C L E T T R N Y C O U S I N S O N U S I S T E R O P Z X
W C F W I F E D C H F A M I L Y D A H U E F H J K L P U I S M O T H E R A G L B B R O T H E R H D A Q A U N T W E T R N F A T H E R N E E D U N C L E T T R N Y C O U S I N S O N U S I S T E R O P Z X
Предварительный просмотр:
The English Quiz
“Polyglot”
Ход мероприятия:
- Good morning! I am glad to see you. How are you?
- Fine! Thank you. And how are you?
- I’m fine too, thank you.
As you know we have a week of the foreign languages
We are going to have a competition called Polyglot
Our judges are…
Представление жюри (...)
We have 2 teams
1.The first task is Greeting
- Для начала познакомимся.
1.Приветствуем команды 5го класса.
Первая команда
Our team is this,
our team is clever,
we can speak English very well
we know many English words ,
it is very important to know English
we like English language very much
Для второй команды.
We Present our team
We are pupils form of 5Е,
our team is friendly
we want to win this competition,
we know many English words,
we can speak English well
- Вспомним счет.
3. Bigfoot. На полу нарисовать 5 огромных отпечатков ботинок, якобы от великана, прошедшего недавно по коридору школы, на таком расстоянии, чтобы ученики могли перепрыгнуть с одного следа на другой. На каждом отпечатке разные цифры. Учащемуся необходимо правильно назвать цифры перепрыгивая.(При ошибки игрок выбывает)
- Вспомним алфавит
4. Alphabet: Каждая команда должна назвать 1 слово на каждую букву алфавита:
Например: A – apple,
B – bread, bear, book, bed, bag
C – cat, coat, car ит.д.
5. Guess the word. Угадайте слово.
The first task for you is poems.
Лечу впервые самолетом,
А за окошком осень – autumn.
Капель звенит: динь-динь, динь-динь.
Пришла весна – иначе spring.
Уже зима! Одень-ка свитер!
Зима – иначе будет winter.
Лучший сезон, знаете сами, -
Конечно, лето – это summer.
Вот пришел к нам первый гость.
Первый по-английски – first.
6. The next task for you is to finish these lists of words.
(раздаются карточки для каждой команды)
Spring, summer, autumn, w…
Grandmother, grandfather, mother, f…
Baseball, football, basketball, t…
September, October, November, D…
Thursday, Friday, Saturday, S…
Cheese, ice-cream, butter, m…
7. Tongue twisters: Кто лучше и быстрее повторит скороговорку. Скороговорка заранее написать на доске.
1.Seven Santas sing silly songs
2.Bobby brings bright bells
8. Загадки.
«Riddles»
1.I am white, I am good to drink. What am I? (milk)
2.I have got four legs but I can’t walk. (a table -a chair)
3.I’m tall and green, I’m in the garden. (a tree)
4.It does not have legs, but it goes(a clock)
5.Two brothers,
but they don’t see each other(eyes)
6.It’s white, cold and sweet.
All children like it.( ice-cream)
7.It’s not a man, it’s not a woman,
but it teaches us.(a book)
8.Look at my face and you see somebody
Look at my back and you see nobody. (a mirror)
9."Artist’s competition” Read the text and draw the picture Командам получают текст, по которому нужно нарисовать картинку. Оценивается соответствие тексту.
На слайде можно увидеть правильный вариант.
There is a big house in the middle of the picture. The house is yellow with a red roof. There are two windows in the house and one door. On the left of the house there is a green tree. On the right of the house there are two flowers. One flower is red, the second flower is blue. Under the tree there is a black dog. On the tree there is a fat cat.
10.”My family”. Let’s play! Find 5 hidden words related to the topic «Family members». Командам раздаются карточки, где они должны найти 14 названий членов семьи. За каждое найденное слово команда получает одно очко. (Задание дано в презентации.
Your results(Ваши результаты)
Заключение
Карточки для каждой команды
3. Написать слова на каждую букву алфавита
A–
B –
C -
D –
E –
F –
G –
H –
I –
J –
K –
L –
M –
5. Отгадать и дописать последнее слово в каждой строке
Spring, summer, autumn, w…
Grandmother, grandfather, mother, f…
Baseball, football, basketball, t…
September, October, November, D…
Thursday, Friday, Saturday, S…
Cheese, ice-cream, butter, m…
W | C | F | W | I | F | E | D | C | H |
F | A | M | I | L | Y | D | A | H | U |
E | F | H | J | K | L | P | U | I | S |
M | O | T | H | E | R | A | G | L | B |
B | R | O | T | H | E | R | H | D | A |
Q | A | U | N | T | W | E | T | R | N |
F | A | T | H | E | R | N | E | E | D |
U | N | C | L | E | T | T | R | N | Y |
C | O | U | S | I | N | S | O | N | U |
S | I | S | T | E | R | O | P | Z | X |
1.Seven Santas sing silly songs
1.Seven Santas sing silly songs
1.Seven Santas sing silly songs
1.Seven Santas sing silly songs
1.Seven Santas sing silly songs
1.Seven Santas sing silly songs
1.Seven Santas sing silly songs
1.Seven Santas sing silly songs
2.Bobby brings bright bells
2.Bobby brings bright bells
2.Bobby brings bright bells
2.Bobby brings bright bells
2.Bobby brings bright bells
2.Bobby brings bright bells
2.Bobby brings bright bells
7."Artist’s competition”Командам даётся текст, по которому нужно нарисовать картинку. Оценивается соответствие тексту.
На слайде можно увидеть правильный вариант.
There is a big house in the middle of the picture. The house is yellow with a red roof. There are two windows in the house and one door. To the left of the house there is a green tree. To the right of the house there are two flowers. One flower is red, the second flower is blue. Under the tree there is a black dog. On the tree there is a fat cat.
7."Artist’s competition ”Командам даётся текст, по которому нужно нарисовать картинку. Оценивается соответствие тексту.
На слайде можно увидеть правильный вариант.
There is a big house in the middle of the picture. The house is yellow with a red roof. There are two windows in the house and one door. To the left of the house there is a green tree. To the right of the house there are two flowers. One flower is red, the second flower is blue. Under the tree there is a black dog. On the tree there is a fat cat.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по английскому языку для учащихся 3 класса «Enjoy English - 1», «Enjoy English - 2» (часть 1) М.З. Биболетова и др. .
Рабочая программа по английскому языку для учащихся 3 класса составлена на основе федерального компонента государственного стандарта, примерной программы основного общего образования по английскому яз...
Ролевая игра "Why is English so popular?" /К.Кауфман,М.Кауфман "Happy English.ru-8"/
A role-play “WHY IS ENGLISH SO POPULAR?” Цели: формирование коммуникативной компетенции; Социокультурный аспект– знакомство с мнением разных людей из разных стран о популярности английского языка; ...
Презентация "What makes the English - English"
Презентация подготовлена для проведения уроков по страноведческой тематике....
Аудио enjoy_english._5-6_kl._biboletova/ happy english_-_7_class kaufman
Аудио для изучения английского языка на уроках и дома...
"Enjoy English" Разработка урока английского языка 5 класс (УМК К. И. Кауфман "Happy English.ru")
Разработки к уроку английского языка в 5 классе по теме "Enjoy English". Представлен подробный план урока, алгоритм проведения урока, рекламный проспект, опоры к уроку, таблица МХК учащихся данного кл...
Статья на тему : "English is a world\'s language. Why it\'s important to know English in auto mechanics profession? English has no equals!" Автор: Курилова Тамара Валерьевна Преподаватель английского языка
Статья на тему : "English is a world\'s language. Why it\'s important to know English in auto mechanics profession?English has no equals!"Автор: Курилова Тамара ВалерьевнаПреподаватель английского языка...
British English and American English
British English and American English...