Рифмовки для фонетической разминки в начальной школе
тренажёр по английскому языку
Рифмовки для фонетической разминки в начальной школе
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
rifmovki_2-4_klass.docx | 17.72 КБ |
Предварительный просмотр:
Рифмовки для фонетической зарядки.
Звук [ Λ ]
Humpty-Dumpty sat on a wall,
Humpty-Dumpty had a great fall;
All the King’s horses and all the King’s men
Couldn’t put Humpty-Dumpty together again.
Звук [ æ ]
The fat black cat ran after the black rat,
But the fat black rat ran away from the fat black cat.
Звук [ υ ]
Pussy-cat, pussy-cat, where have you been?
I have been to London to look at the Queen.
Звук [ ı ]
Dick’s stick is thick,
Nick’s stick is not so thick,
Pick’s stick is not so thick
As Nick’s stick and Dick’s stick.
Звук [αυ]
Little mouse, little mouse,
Will you come out of your house?
Thank you, Pussy! Says the mouse.
I won’t leave my little house.
Звук [еı ]
Rain, rain, go away,
Come again another day,
Little Johnny wants to play,
Rain, rain, go away.
What are little boys made of, made of?
What are little boys made of, made of?
Frogs and snails, and puppy-dog’s tails,
That’s what little boys are made of.
Звук [υ:]
Balloon, balloon,
Fly to the moon!
Звук [3:]
Early to bed,
Early to rise
Makes a man
Healthy, wealthy and wise.
Согласные звуки
Звук [w]
Whether the weather be fine,
Or whether the weather be not,
Whether the weather be cold,
Or whether the weather be hot,
We'll weather the weather
Whatever the weather,
Whether we like it or not.
Why do you cry, Willy?
Why do you cry?
Why, Willy? Why, Willy?
Why, Willy, why?
Звуки [t], [w]
Twinkle, twinkle, little star,
How I wonder what you are.
Up above the world so high
Like a diamond in the sky.
Звук [h]
We are happy brother pigs,
We are happy piggy-wigs,
We have time to jump and play,
We are happy all the day!
Звук [ ∫ ]
She sells sea-shells on the seashore
And the shells she sells are seashells, I’m sure.
Звук [ l ]
Little lady Lilly lost her lovely locket,
Lucky little Lucy found the lovely locket.
Lovely little locket lay in Lucy’s pocket,
Lazy little Lucy lost the lovely locket.
Звук [ ð ]
This is a ceiling,
This is a floor,
This is a window,
This is a door.
Without your tongue you can’t talk,
Without your feet you can’t walk,
Without your eyes you can’t see.
Without your heart you can’t be.
Звук [Ѳ]
Health is better than wealth.
What is worth doing is worth doing well.
Звук [ j ], [ Ѳ ]
New things to learn,
New friends to meet,
New songs to sing,
New books to read,
New things to see,
New things to hear,
New things to do
In this happy New Year!
Звук [p]
Peter Piper picked a peck of pickled pepper.
A peck of pickled pepper Peter Piper picked.
If Peter Piper picked a peck of pickled pepper,
Where’s the peck of pickled pepper
Peter piper picked.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Авторские стихи и рифмовки для уроков немецкого языка в начальной школе
в презентации предсавлены стихи и рифмовки собственного сочинения для дополнительной работы на уроков с целью популяризации немецкого языка воспитания интереса и любви к немецкому языку развития навык...
Рифмовки для фонетических разминок
Небольшие стихотворения для фонетических разминок....
Рифмовки и фонетические игры как средство формирования фонетических навыков у младших школьников.
Рифмовки и фонетические игры, представленные в работе, помогают учителю превратить освоение фонетики в увлекательное занятие и достичь больших успехов....
Рифмовки и фонетические игры как средство формирования фонетических навыков у младших школьников.
Рифмовки и фонетические игры, представленные в работе, помогают учителю превратить освоение фонетики в увлекательное занятие и достичь больших успехов....
Презентация к фонетическим разминкам в начальной школе
Презентация для проведения фонетических разминок на уроке и внеурочных занятиях 1-2 классах....
Фонетические зарядки для начальной школы при отработке дифтонга [ai]
Последовательная отработка дифтонга....
Фонетические упражнения для начальной школы для отработки звуков.
Существуют различные увлекательные упражнения для того , чтобы изучать фонетику с детьми. Необходимо увлечь учащихся, чтобы им было интересно учиться произносить различные иностранные, совершенно новы...