Конспект урока по английскому языку в 6 классе «Знаменитые гонщики»
методическая разработка по английскому языку (6 класс)
Конспект урока по английскому языку в 6 классе «Знаменитые гонщики» с использованием современных обучающих структур.
Класс: 6 А
Предмет: английский язык
УМК: «Английский в фокусе» 6 класс; авторы: В. Эванс, Д. Дули,
O. Подоляко, Ю. Ваулина; издательство: М.: Express Publishing «Просвещение», 2014
Тема учебного занятия: «Знаменитые гонщики »
Место урока в учебном плане: Module 3 «Getting around»; 3c « Hot wheels »
Тип урока: комбинированный
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Конспект урока по английскому языку в 6 классе «Знаменитые гонщики» с использованием современных обучающих структур. | 17.98 КБ |
hot_wheels.pptx | 866.33 КБ |
Предварительный просмотр:
Конспект урока по английскому языку в 6 классе «Знаменитые гонщики»
с использованием современных обучающих структур.
Класс: 6 А
Предмет: английский язык
УМК: «Английский в фокусе» 6 класс; авторы: В. Эванс, Д. Дули,
O. Подоляко, Ю. Ваулина; издательство: М.: Express Publishing «Просвещение», 2014
Тема учебного занятия: «Знаменитые гонщики »
Место урока в учебном плане: Module 3 «Getting around»; 3c « Hot wheels »
Тип урока: комбинированный
Цель урока: научить обучающихся составлять анкету и высказываться по теме «Знаменитые гонщики».
Задачи:
1.Активизировать в речи изученную ранее тематическую лексику, мотивировать учащихся на дальнейшее изучение темы.
2. Развитие умений прогнозирования содержания текста.
3. Развитие умений поискового чтения.
4. Развитие умений ознакомительного чтения; формирование умения выделять основную мысль прочитанного.
5. Развитие умений монологической речи (высказывание по плану — представление знаменитости).
6. Стимулировать навык критического мышления и самостоятельного осмысления
Режим работы: фронтальный, индивидуальный, парный, групповой.
Оснащение урока: компьютер (презентация), мультимедийный проектор, экран, доска, картинки, рабочие листы учащихся (раздаточный материал).
I. Вводная часть.
II. Основная часть урока
Рефлексия.
1.T:Good afternoon, my dear friends! I am glad to see you.
2.T:How are you getting on?
Take your sits, рlease.
3.Let`s greet each others. Greet your shoulder partners/Greet your face partners, greet our guests, too.
4. Беседа с дежурным.
1.Who is on duty today?Who is absent today? What is your homework?Are you ready for your homework?
4.Let’s check uр your homework.
5. Lets think over it.We always are on the road.We go to school, go to work, go to shops. The traffic is everywhere. So listen to the sounds. What images come to your mind?
Excellent. You are super.
So, tell me please what is the topic of our lesson?
Yes, today we are going to speak about famous sportsmen.
Now we are going to develop our critical thinking, using the structure СИ ФИНК УАНДЭ.
Let’s look at the рicture attentively. Analize and observe it, рlease.
I’ ll give you 3 minutes to examine it and answer the following questions.
1) What do you see on it? Think and write. Ill give you 1 minute.
2)What do you think about it? Think and write. Ill give you 1 minute.
3) What make you think this picture? Think and write. Ill give you 1 minute.
I want to hear the partner № table №
Let’s thanks each others- We are good guys!
Thank you, very much.
1.Чтение. Работа с текстом Ex2 p30. “A/R Guide”
On your tables you have found cards. There are some information about Michael Schumacher. Every member of the team takes these cards and tick the information below if they true or false in the column «Before». I’ll give you 2 minutes to think and write.
Вам даны утверждения – каждый берет карточки, прежде чем прочитать текст, определите, считаете ли вы утверждения верными или неверными в столбике «До» В вашем распоряжении 2 минуты.
Take away your cards, please.
Let’s read the text about Michael Schumacher and find out the necessary information. I’ll give you 2 minutes.
Отложите, пожалуйста, карточки. Давайте прочитайте текст о Михаэле Шумахере.Ученики читают текст. Ввашем распоряжении 2 минуты.
After reading the text look through the sentences.
После прочтения текста, еще раз прочтите все утверждения.
In the column «After» put «+» if you agree and put «-» if you aren’t agree. I ‘ll give you 1 minutes.
В столбике «После-After» поставьте «+», если вы согласны с утверждением, или «-», если вы не согласны с утверждением. В вашем распоряжении 1 минута.
- Compare the columns. Сравните столбики «Before» и «After»
№
Before
After
1
Michael Schumacher is a famous racing car driver.
2
He is short with long blond hairs.
3
His hobby is basketball.
4
He was born in 1969.
5
His nickname is Fast.
6
Michael comes from German.
Изменились ли ваши убеждения?
Встаньте те ученики, у кого не поменялось мнение? Встаньте те, у кого оно поменялось? (Здесьиспользуется структура “Take off, Touch down”)
2. Заполнение анкеты.
Now we’ll use our knowledge to develop our skills to fill in the table based on the text.
Partner № 1 take a sheet of paper and become to complete the 1st line of factfile. Partner № 2 continues the 2ndline and etc.
Do you understand the task? I’ll give you ? minutes.
Let’s check up. I want to hear table № …..
Рекомендуется писать ответы на доске.
Ключи:
Occupation: racing car driver
Team: Ferrari
Born: 3rd January, 1969
Personal details: rather tall and thin, with short dark hair
Hang up your factfiles on the desk, I’ll check and put marks.
Let’s relax.Now you stand up, push your chairs and we ‘ll dance.When the music will stop, I’llask you some questions, answering on it you ‘ll form the groups.
The music is singing.Stop.
1) What date of Schumacher’s birthday?
2)How many letters in Schumacher’s name.?
3)How many guests are there in our class?
Thank you, you are excellent! Take your seats, please.
Do you like watching car races?
What other famous drivers do you know? Let’ s remember/ I’ll give you 10 seconds.
Let’s try to write a composition about famous driver Kimi Raikkonen using 300 rubles САМЭРИ.
1 word-10 rubles. It is necessary to write 30 words.I’ll give you 5 minutes.
Let’s tell us what have you written.
300р- «5»
250р- «4»
200р-«3»
Подведение итогов урока.
- What was the theme of our lesson?
- What did we do at our lesson?
- What was interesting for you at the lesson?
Who knows about Russian car drivers?
Как вы думаете М. Шумахер добился успеха?
Что для этого необходимо?
Для этого нам нужно приложить усилия и желания.
Учитель дает домашнее задание
Write down your homework. Написать рассказ о русском гонщике.
The next lesson we will discuss about them.
Good bye.You are well done!
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Давай повторим материал 3 b раздела. Давай выполним у.1 с.18 р.т.: Underline the correct item. Michael can drive/ride a bike. Brian is a pilot. He can fly/sail a plane. My brother can ride/sail a motorcycle. Harry can ride/drive a lorry. Laura can sail/ride a jet ski. Bob can drive/sail a boat. John can sail/fly a helicopter. Mary can ride/sail a horse.
Давай закрепим материал 3 b раздела. У. 4 с.18 р.т.: Complete the exchanges. Could you tell me how to • How do I get to Is this the way • Go down • Go straight on 1) A : Excuse me, where is the post office? B: _________ this street as far as the bank. 2) A: _________ get to the Royal Hotel, please? B : Take the first turning on the right. 3) A : Excuse me ! ________ the railway station? B : Turn left into Milton Street. 4) A : Excuse me, could you tell me the way to the library? B : __________ It is on the left, on the corner of Thames and Cam Street. 5) A: __________ to the bank? B : Yes, keep going. It’s next to the Town Hall.
Начнем работать с разделом 3 c. Read new words (check for their pronunciation on-line) Find their translation in the Word List 3c at the end of the SB bring deserve fan famous for hobby jogging nickname occupation team Be born Personal details Racing car driver
У.1а с.30 Listen to the sounds. How are they related to the title? What images come to your mind ? Давай послушаем звуки. Как они относятся к названию раздела? Какие картинки возникают у тебя в голове? У. 1 b c.30. Look at the title and the picture in the article. Who is the person? What is he famous for? Посмотри на картинку . Кто этот человек? Чем он известен?
У.2 с.30 SB: a) Listen, read and complete the sentences 1-3. 1. Shumacher’s nickname is _______. 2. He comes from________. 3. His hobbies are ________ and ______.
Включи запись, слушай и читай. Michael Schumacher Michael Schumacher, or Schumi , is a very famous racing car driver. He’s got lots of fans around the world. Michael comes from Germany. He was born on 3rd January, 1969. He is rather tall and thin with short dark hair. Michael can drive very fast cars. He can also play football and tennis very well. Michael is Ferrari’s best Formula 1 driver. “I’ll do everything I can to bring the Number One to Ferrari”, he says. “The whole team and the fans deserve it.”
b) Read again and complete the fact file below. Прочти снова и заполни табличку. Full Name : ► Michael Schumacher Occupation : _______ Team : ____________ Born : _____________ Personal details: ________
У.3 с.30: Which paragraph includes: - personal details & hobbies? - what he is famous for? - the company he works for and a quote? ЗАДАНИЕ: В соответствии с планом в у.3 и информацией, данной справа, составьте сообщение (небольшой текст) о другом гонщике , Кими Райкконен . Name: Kimi Surname : Raikkonen Nickname : Iceman Occupation: Racing car driver Nationality : Finnish Born : 17th October, 1979 Personal details : short blond hair Hobbies : snowboarding, jogging, ice hockey Current Team : McLaren Mercedes
Домашнее задание: 1. Составь и выучи сообщение об одном из русских спортсменов , найди фотографию. Используй у.2 с.30 как пример. 2. Выполни упражнения раздела 3с в р.т.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
конспект урока по английскому языку 5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!»
5 класс Урок № 1 Unit 1 «Hello! Nice to see you again!» Section 1. We are from Great Britain. Talk about yourself.Задачи урока: Coпутствующие: 1) тренировать учащихся в произнесении фонетических звук...
конспект урока по английскому языку "Родные места знаменитых людей Тульской области"
Конспект урока в 5 классе по УМК Биболетовой....
конспект урока по английскому языку "Родные места знаменитых людей Тульской области"
Конспект урока в 5 классе по УМК Биболетовой....
План-конспект урока по английскому языку 4 класс. Урок №4 Тема: День Рождения. Учебник Happy English.ru К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман.
Урока комплексного применения знаний и умений.Цели и задачи урока: 1.Познакомить с новой лексикой по теме „ День рождения “ и закрепить ее в языковых и речевых упражнениях.2. Развивать про...
Технологическая карта конспекта урока по английскому языку (5 класс) по теме : «Правила, правила, правила» УМК Ю.А. Комаровой, И.В.Ларионовой, К.Гренджер Английский язык для 5 класса общеобразовательных учреждений
Технологическая карта конспекта урока по английскому языку (5 класс) по теме : «Правила, правила, правила»...
План-конспект урока по английскому языку (9 класс) на тему: Английский в использовании. Словообразование
Класс: 9УМК: Учебник «Английский язык. 9 класс: учебник для общеобразовательных учреждений / Ю.Е. Ваулина, В. Эванс, Дж. Дули, О.Е.» – 2. Изд., доп. и перераб. ...
Конспект урока по английскому языку, 5 класс. Тема: "Знаменитые люди"
Конспект урока по английскому языку. У читель Платонова Е. В.Тема: «Знаменитые люди»...