Контрольная работа по теме "Страны и национальности"
методическая разработка по английскому языку (5 класс)

Винокурова Татьяна Вячеславовна

В данном материале представлена контрольная работа для 5 класса, УМК "Английский в фокусе"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon 5_klass_3_modul_2_strany_i_natsionalnosti.doc56.5 КБ

Предварительный просмотр:

Module 2.   Countries and nationalities.

Class…………..

Name…………………………………………………………...Date…………….

Vocabulary

  1. Write the nationalities.               e.g. Canada - Canadian

1.Australia

……………………

  1. France

………………………

3. The USA

……………………

4. Japan

………………………

5.The UK

……………………

6.Russia

………………………

7.Italy

……………………

8.Canada

……………………….

8

  1. Write.                                          e.g. 12 - twelve

9) 8

………………………….

10) 13

……………………….

11) 25

………………………….

12) 16

………………………

13) 19

………………………….

14) 32

……………………….

15) 43

…………………………..

16) 29

……………………….

8

Grammar.

  1. Complete:  this  these  that   those

17) ………… are watches.  

18) ………..are scarves.

19) ……….. is a skateboard.

20) ………. are  footballs.

21) ………. is a helmet.

22) ………. is a book.

6

  1. Underline.

23) I  has / have   got a skateboard.

24)   They has / have got pens and pencils.

25) Natasha  has / have got a cap and gloves.

26)  We has/have  got pens and pencils.

27)Pater  has / have  got special powers.

28) My friends have / has got a new digital power.

6

  1. Underline.

29) Amy has got a new  bike / bikes.

30) Tim has got a pair of trainer/trainers.

31) We have got red watches / watch.

32) Jim has got  brown gloves / glove.

33) She has got a guitars / guitar.

34) Emma  has  got  three  dolls / doll.

6

Every day English

35

Are those your new trainers?

G

A

He’s Australian.

36

How old are you?

….....

B

She’s from Canada.

37

What colour is your bike?

…….

C

A notebook and pens.

38

Where is Sue from?

…….

D

It’s Wendy.

39

What is Tim’s nationality?

…….

E

I’m fourteen.

40.

What has Jane got in your school bag?

…….

F

It’s red.

41.

Who is your best friend?

…….

G

Yes, they are.

6

Reading

Read and mark the sentences T (true) or F (false)

Hi Betty!

How are you? I’m fine. I’ve got a great doll collection. I have got seventeen dolls. They are from the UK, the USA, Australia, France, Japan and Canada. My Japanese doll is a present from my mum and dad. Doll collecting is fun and easy. It makes me happy.

Love,

Amy

42.

The letter is from Betty.

……………….

43.

Amy likes her doll collection.

……………….

44.

She has got 16 dolls in her collection.

……………….

45.

The doll from Japan is from her Japanese friend.

……………….

46.

Doll collecting isn’t easy.

………………..

5

Total:

45


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по природоведению 5 класс; контрольная работа по географии 6 класс "Гидросфера"

Контрольные работы составлены с учётом материалов учебников "Природоведение 5 класс"  авторы: Т.С. Сухова, В.И.Строганов и "Землеведение 6 класс" авторы :В.П.Дронов,Л.Е.Савельева.Данные работы ап...

ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКАЯ РАБОТА На тему: «Отражение национального характера в пословицах и поговорках обско – угорских народов»

ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКАЯ РАБОТА ученика 8 классаНа тему: «Отражение национального характера в пословицах и поговорках обско – угорских народов»...

О некоторых аспектах работы с обучающимися цыганской национальности в средней школе

В статье рассматриваются некоторые аспекты работы с обучающимися цыганской национальности в современной социокультурной среде....

Внеурочная работа по литературе "Русские национальные игры"

Настоящая программа разработана для применения в работе летней профильной смены. Цель: развитие интереса учащихся к русским национальным играм как источнику вдохновения наших предков....

контрольная работа по теме "Страны и национальности" 5 класс

контрольная работа по теме "Страны и национальности" 5 класс...

Контрольная работа по ОБЖ в 9 классе "национальная безопасность"

Национальная безопасность, национальные интересы и угрозы национальным интересамЧрезвычайные ситуации: определение и классификация...