"Учиться ...А что это значит ?"
план-конспект по английскому языку
Формирование представления об учебной деятельности,организация и фиксация личностных качеств,необходимых для успешного пребывания в учебной деятельности.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
dokument_microsoft_word.doc | 34 КБ |
Предварительный просмотр:
« М И Р Д Е Я Т Е Л Ь Н О С Т И»
Для обучающихся 1 курса
Специальности 34.02.01. отделения
«Сестринское дело».
Дисциплина ОУДб.03 Английский
язык.
ТЕМА: «УЧИТЬСЯ…А ЧТО ЭТО ЗНАЧИТ?»
ОСНОВНЫЕ ЦЕЛИ:
1.СФОРМИРОВАТЬ ПРЕДСТАВЛЕНИЕ ОБ УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ.
2.ОРГАНИЗОВАТЬ ВЫДЕЛЕНИЕ И ФИКСАЦИЮ ЛИЧНОСТНЫХ КАЧЕСТВ,
НЕОБХОДИМЫХ ДЛЯ УСПЕШНОГО ПРЕБЫВАНИЯ В УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬ-
НОСТИ.
Ход занятия..
1.МОТИВАЦИЯ(САМООПРЕДЕЛЕНИЕ) К УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ.
Today we have a guest at our lesson,he lives in a small country
He goes to school too.
-Tell me please/why do you go to school?(to learn/to study/)
-But what is the meaning of ‘to learn”?
-To learn is a very difficult work/.You have such work –to learn –too/
-Many years ago a kind fairy helped us/there is our hero Smilic who wants to learn too/The fairy
Helped the Smilic/
2.АКТУАЛИЗАЦИЯ ЗНАНИЙ И ФИКСАЦИЯ ЗАТРУДНЕНИЙ.
Smilic is never sad/ and gives everybody his smile//It means “to smile”everybody.
-Look at your friends and present a smile
-Well,but one day the “smile’ has gone from Smilic”s face.Because he didn”t know the meaning of the word “to learn”.
-I want to recommend you the exercise.Close your eyes and up your hands those,who think
that he knows what is the meaning of the word ‘to learn”
-Don”t put your hands down and open your eyes.Look at your classmates.What do you see?
-Someone raise his hand and someone no.
-Those who raise hands,explain what is “to learn”.
-Who has another opinion?
-Are your opinions different or alike?Of course they are different.But for Smilic it is important
To find the general answer for this question.
-What general answer can”t you find for all.
-What does it mean “to learn”?
-So we have a difficulty,we should think about it.
3.ВЫЯВЛЕНИЕ ПРИЧИНЫ ЗАТРУДНЕНИЯ.ПОСТАНОВКА ЦЕЛИ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
И ОСМЫСЛЕНИЕ ПРОЕКТА ВЫХОДА ИЗ ЗАТРУДНЕНИЯ.
-Let”s think together,what should we do?
-At first raise your hands who knows the answer/What is “learning”?(No we don”t know the right answer)
-So to find the answer what is “learning”is the aim of our lesson.
-Smilic has asked a lot of people “what is learning”,but nobody knows the answer.
-But once a fairy gave the Smilic two pictures and said:”There is an answer to your question.
But you will see them,if you would know yourself what is “to learn”.
-How do you understand what has the fairy said?(She said that to see these pictures is possible,if you know them yourself “what is learning?”
-She said these words and disappeared.She left the puzzles instead of herself.
-What do you think why did fairy leave the details for.(this will help us to find out the answer of
the question-what is learning?
-What will you do with details?(we”ll try to make together puzzle)
4.РЕАЛИЗАЦИЯ ПРОЕКТА ВЫХОДА ИЗ ЗАТРУДНЕНИЯ.
-And why the fairy said that you must do it by yourself?
(to understand this by oneselve
So did you learn by yourself or anybody learn instead of you?(only yourself)
-What is the main rule of the learning-the only for all?
-Perfect,of course we can learn only by ourselves,whatever you do-skating,or playing football.
-What do you think,if you try to learn,can you make everything?(may be we can”t).
-Try to put the puzzles together.(you have to make a sentence)
-You are given 1 min/
-Are you ready?
-Smilik also tried .You can’t do it.What to do?(we must think)
-Think,why didn’t you do?What you and Smilik don’t know?(we don’t know how to make puzzle together)
-Look!At first,what can you see on this picture?What does this picture reminds you?(We tried like Smilik to put together puzzle,but we couldn’t .We stoped and thought what don’t we know)
-Right!So ,if you do it yourself and you can’t, at first,we must understand «what»,what I don’t know).This is one for all too.
-When you understood what you have to learn did you have learned it?(Yes we have)
-How did you learned it?What did you do?When did you understand what you need to learn(we tried to find the right answer)
-When you have learnt something,have you discover the necessary knowledges,or anybody has done it instead of you?(ourselves)
-You can learn only when you discover necessary knowledges,but what is the way to do it by yourself.
-That’s why Smilik decided by himself to find the way how to put together the puzzles.
-I suggest you to find the way by yourself to put together the puzzles.Pay attention to word order,which word must be the first?(subject and verb,можно объяснить по русски)
-Let’s stop and look at the second picture.
-What is on the picture?(I’ll find the way!)
-What is learning?It means when I do something (by myself I can’t do it),at first I must understand(what I don’t know) and second (to discover necessary knowledges by myself and do what I couldn’t do ever).
-So «learning»(повторить то же предложение).So that putting together puzzles helps you and Smilik to know the answer of the question what is «learning».
5.ПЕРВИЧНОЕ ЗАКРЕПЛЕНИЕ С ПРОГОВАРИВАНИЕМ ВО ВНЕШНЕЙ РЕЧИ
-So,look at the blackboard and let’s pronounce it all together (when I do something…)(можно по-русски)
-How can we get the necessary knowledges?(we can get it from TV,Internet,books)
-Do you understand what is «learning»?(yes we do)
-Well done and now I suggest you to work by yourselves
6.САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА.
-You have got one more puzzle ,try to do it by yourself,tell your actions.(We’ll do it by ourselves)
-What is your first step?Tell me what you must learn and what you don’t know yet?(we don’t know how to get together our puzzle)
-What is next?(we’ll search the way how to put the puzzles in the right order).
-You have 1 minute.
-Look at the blackboard and have you got the same?
-Correct it,if you are not right
7.ВКЛЮЧЕНИЕ В СИСТЕМУ
-Smilik was very glad that he could find out the answer to the question «what is learning».
-He was shining like Sun.What will you stick to Smilik to make him a Sun?(beams)
-Beams are on your tables,read what is written on the both sides of the beams(15слов-с положительным и отрицательным значением)
-Choose and stick those words which mean a good character of the person.(children stick them to the blackboard)
-Now read all together,look what a wonderful smiling Sun we have got, it will be your talisman.
Now your talisman will help you.The kind fairy opened you a small secret,those characters which you have chosen will help you to learn.
-How will your talisman help you?(it will help us to become better and will help us to learn)
8.РЕФЛЕКСИЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
-Now I suggest you to remember what have you learnt at our lesson.
-So, «to learn» means (когда я что-то делаю сам и не получается, я ,во-первых, должен понять что я не знаю, и , во-вторых, сам должен добыть нужные знания и сделать то (что раньше не получалось)
-Who understood what is «learning», raise your hands!
-Well,it will help you in your future.Where?(in your coming grown-up life,and education)
-Thank you for your work and our little guest Smilik.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
«Учить значит учиться или Три истории о главном»
Творческая работа представляет собой обобщение опыта работы районного методического объединения учителей английского языка. В центре внимания - основные направления работы и достижения учителей. Автор...
ЭССЕ «Учить детей – что может быть прекрасней?». ЭССЕ «Учить детей – что может быть прекрасней?». Эссе "Учить детей, что может быть прекрасней?"
Эссе "Учить детей, что может быть прекрасней?"...
УЧУСЬ ОБЩАТЬСЯ — УЧУСЬ ВЗАИМОДЕЙСТВОВАТЬ — УЧУСЬ ЖИТЬ
ПРОГРАММА ВОСПИТАТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ...
С.А.Диденко. Программа «Помнить - значит жить, а жить - значит помнить».
Трудно представить себе лучший метод воспитания,чем тот, который открыт и проверен опытом веков;он может быть выражен в двух положениях:гимнастика для тела и музыка для души...ПлатонПриоритетной целью...
Родителдьское собрание в 10 классе "Мотивация. Обещать - не значит учиться"
Родительское собрание в 10 классе "Мотивация. Обещать - не значит учиться"...
«Учиться писать – значит учиться думать, а учиться думать — значит учиться разговаривать»
Как научиться писать? Чтобы научиться хорошо говорить, надо, постоянно обращать внимание на речь свою и других, записывать иногда удачные выражения, точно выражающие мысль, существо дела. Чтобы научит...
Внеклассное мероприятие по немецкому языку «Учить немецкий язык- значит знакомиться со страной и людьми»
Внеклассное мероприятиепо немецкому языку«Учить немецкий язык-значит знакомиться со страной и людьми»...