Тест "Сложное дополнение"
тест по английскому языку (9 класс)

Тест по теме "Конструкция Сложное дополнение" 2 варианта

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл slozhnoe_dop.docx14.49 КБ

Предварительный просмотр:

Variant 1

I. Find mistakes and correct them:

1. I would like my mum be happy.

2. My granny wants I to help her at the dacha.

3. He heard Ann to sing a nice song.

4. My mum makes me to come home on time.

5. I expect my friend invite me to the party.

II. Choose the correct answer:

  1. My parents always want … the washing up.
  1. that I did                          c) me to do
  2. me                           d) for me to do
  1. Our new teacher said he’d like … down everything he said.
  1. that we must write        c) us  writing
  2. us to write                         d) us write
  1. We expected our friends … fast for a while.
  1. to move                            c) will move                        
  2. moved                              d) move                              

            4. I’ll make … to the doctor next week.

  1. they to go                        c) them go
  2. they go                             d) them to go
  1. Her family will let … Spain.
  1. her to visit                       c) that she to visit
  2. her visiting                      d) her visit

III. Insert “to” where necessary:

  1. Nobody expected the film … be so interesting.
  2. I noticed somebody … come to the door.
  3. They didn’t hear her … leaving the classroom.
  4. Jane’s parents never made her … do the flat.
  5. We wouldn’t like Nick …to come to the party.

Variant 2

I. Find mistakes and correct them:

1. I heard him getting up, coming up to the window and opening it.

2. She never lets her daughter to go to a disco.

3. I want my parents buy me a new bike.

4. Everybody expected him tell the truth.

5. Would you like me bring a cold drink?

II. Choose the correct answer:

1.Mary was made …the poem by heart.

  1. to learn                              c) learnt
  2. learn                                   d) learning

2.I saw a strange man … up the stairs.

  1. walking                              c) to walk
  2. walked                               d) him walk

3.Mrs. Green felt the little girl … her hand.

a) to touch                                c) touched

b) touch                                    d) will touch

             4. Can you hear the child …?

                  a) to cry                                    c) crying

                  b) was crying                            d) cried

            5. They are never allowed … home late.

                   a) come                                   c) will come

                   b) to come                              d) came

III. Insert “to” where necessary:

  1. You can hardly watch my parents … play chess.
  2. Who saw Mr. Smith … cross the street?
  3. Teachers always expect students … be hard-working.
  4. Jason and Jim saw a big dog … run behind the table.
  5. I want my friends … keep my secrets.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Дополнение как второстепенный член предложения. Виды дополнений.

Урок русского языка. "Дополнение как второстепенный член предложения. Оснговные виды дополнений. Тема высказывания: "Памятник "Воину-освободителю" в Трептов-парке". Подготовка к сочинению - описанию п...

Урок русского языка для 8 класса "Дополнение. Способы выражения дополнения"

Урок русского языка для 8 класса "Дополнение. Способы выражения дополнения"...

конспект урока " Способы выражения дополнения. Прямое и косвенное дополнение"

Урок проведен в классе с детьми, имеющими достаточный уровень знаний, умений и навыков, с сформированным познавательным интересом. При разработке урока старалась учесть следующие особенности учащихся:...

Конспект урока Дополнение.Виды дополнений.

Конспект урока в 8 классе по теме : "Дополнение. Виды дополнений. Тип урока - "открытие новых знаний"....

Конспект урока по русскому языку "Дополнение. Способы выражения дополнения"

Цель: повторить основные сведения о второстепенных членах предложения, обобщить имеющиеся знания о дополнении, сформировать умение правильно определять способы выражения дополнений....