тесты для 8 класса к учебнику афанасьевой о.в. и михеевой и.в.(углубленный уровень)
тест по английскому языку (8 класс)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
unit_1.doc | 68.19 КБ |
unit_2.doc | 66.69 КБ |
unit_3.doc | 61.33 КБ |
unit_4-1.doc | 70.4 КБ |
unit_4-2.doc | 74.16 КБ |
unit5.docx | 23.33 КБ |
bilety_8_klass_plan.docx | 14.82 КБ |
Предварительный просмотр:
UNIT 1 TEST
- Complete the sentences:
- Certain customs are handed .... From generation to generation.
- The teacher told the children to hand ... their exercise books.
- The king handed,hi authority to the parlament.
- The maps were handed . . to all the members of the expedition.
- The gold chain has been handed .. in our family since the 18th century.
- At exactly 11.30 1 shall ask you to hand... your test.
- Use the structures to do sth or to have sth done:
- Ты шьешь свои платья сама или в ателье?
- Вчера я постригся в парикмахерской.
- Леди Гранд очень любит свои розы в саду. - Она сажает и поливает их сама или для неё это делают другие?
- Когда вы красили стены своего загородного дома? ( 2 варианта)
- Обычно для меня готовят, но сегодня я делаю это сам.
- Мы часто моем машину на мойке.
- Use your active vocabulary:
- Какой потрясающий торт! Вы не возражаете, если я возьму еще кусочек?
- Мари учится лучше всех в классе
- Не вмешивайся не в свое дело. Она жульничала во время игры и будет наказана.
- мне не нравится этот напиток с апельсиновым вкусом.
- Он завидует успеху своего брата.
- У нее по телу ползли мурашки, когда она думала о событиях того дня.
- Этот учебник для учащихся с очень хорошими знаниями по предмету.
- Use the Subjunctive Mood:
- Жаль, что сейчас осень. Мне бы хотелось, чтобы сейчас было лето.
- Мама была бы рада, если бы Анна стала врачом.
- . Если бы Джон пришел ко мне вовремя вчера, я бы передал ему эти деньги.
- Если бы ты закрепил лампу на стене, папа вчера не читал бы свои газеты при свете свечи.
- Если бы Джек не завидовал своему приятелю Тони, я бы сказал, что он хороший друг.
- Если б я был сейчас в Лондоне, я бы посетил Национальную галерею.
- На твоем месте я бы сказала правду.
- Если бы ты не задавал столько глупых вопросов во время интервью, ты бы получил работу.
- Если бы Джейн купила яблоки в магазине, она бы испекла пирог в прошлое воскресенье.
- Если б Стивен был тогда дома, он бы открыл дверь.
- Complete the sentences in the Subjunctive
- If the weather hadn't been rotten that day, ...
- ..., we wouldn't have seen that show.
- If 1 were you, ...
Предварительный просмотр:
UNIT 2 TEST
- Fill in the right preposition:
- Sam broke ... laughter at the sight of his favourite comedian.
- World War II broke ... in 1939.
- I know that your car is broken ....
- I broke ... from him and rushed to the door.
- The arms holding him were not strong and he easily broke ....
- It is time to break ... from your old habits.
- Why are you breaking ... my house in the middle of the night?
- When they left she broke ... tears.
- Use the correct form of the adverb in brackets:
- I meet Arnold only once a month. I see him ... of all my friends, (rarely)
- Of all the girls Mary dresses ... .(beautifully)
- Bob arrived at 11.1 wish he had arrived ... .(early)
- James runs ... than Nick. He runs ... of all in fact (fast)
- Of all my friends he lives ... to my block of flats, (near)
- Why don't you come to see me ... ? I miss you.
- This time he listened to his sister ... than usual, (patiently)
- Express the same in English:
A:
- Если бы не родители, я бы не справился со всеми трудностями.
- Если бы не шпаргалка, ты бы не написал контрольную.
- Ты бы чувствовал себя лучше, если бы не высокая температура.
- Если бы не мамин телефонный звонок, я бы сейчас волновался.
- Если бы не твоя помощь, я бы никогда не приладил эту полку.
- Если бы не его глупая шутка, Лиза сейчас бы не плакала.
В:
- Помоги мне, дверь никак не открывается.
- Я жду уже 10 минут, но она никак не выходит и з дома.
- Он пытался идти , но ноги его не двигались.
- Эта книга есть в каждом магазине, но она никак не продается.
- Гари старался, но спичка никак не превращалась в иголку.
С:
Обязательное образование, выпускник школы, ученик 3 класса, экзамен на получение сертификата о среднем образовании, школа-интернат, школа с углубленным изучением английского языка, платная школа, общеобразовательная школа, актовый зал, столовая, учительская, проверять и оценивать работы, сдавать экзамен, сдать экзамен, химическая лаборатория, кабинет директора школы, сдавать экзан по английскому языку.
Предварительный просмотр:
Test Unit 3
- Choose the right variant
We think very high/highly of his new book. This word is wide/widely used nowadays. Most/mostly of my friends are my classmates. I have late/lately received a letter from him. Try to say the word right/rightly. Listen! He's singing the tune quite wrong/wrongly. I am afraid, I hard/hardly know him.
- Translate
Откройте окно настежь. Мы едва знакомы. Какие книги ты прочитал за последнее время? Я понял свою ошибку слишком поздно. Её справедливо наказали. Если я правильно помню, Джейн живет в этом доме. Эта работа высоко оплачивается.
- Express the same in a different way. Use can, could, may, might.
1.Robert speaks English without an interpreter. 2.1 am 50% sure that he will come to the party. 3.You are tired. I think I will do the flat myself. 4.Mom, will you let me come back at 11? 5. They say I am good at dancing.
- Translate
I.Где ключи? Возможно, они в машине. 2. Я заблудился в городе и смог найти нужную улику только к вечеру. 3. Он сказал, что мы можем взять его машину. 4. Зимой в Сибири может быть очень холодно. 5. Джон не смог сходить и булочную, потому что очень поздно вернулся.
- Choose the right pronoun
Is/are the money in the bag? No? I put it/them on the table. Your new c!othe\s is/are on the bed. Put it/them on. Are you looking for your watch? It/ they is/are on your wrist. The traffic lights is/are green.
Of all the clocks in the house this/these is /are the oldest. VI Use the right preposition.
1 .Yesterday I came ... an expression I couldn't understand. 2. She came ... with a fever. 3. I was invited to come ... after work. 4. What came... you ? 5. The little girl came ... her bicycle.
VII. Translate use the new words
- Выставку стоит посетить. Её свадебный наряд был потрясающий. Он всегда с ней встречается с большой неохотой. Я не смог прикрепить документ к письму. Ёё манеры были натянутые, но она старалась быть вежливой. Мы никогда не крахмалим бельё. Похороны были в церкви. Какой нелепый костюм!
- Хранить деньги в банке, брать плату за услуги, сберегательный счет., обналичить чек, снять деньги со счета, пользоваться банкоматом, поменять деньги по курсу, универсальный магазин, ресторанная зона, корзины и тележки для покупок, обувь, ювелирные изделия, сделать покупку, заплатить наличными, предметы сервировки стола., звуковая аппаратура.
Предварительный просмотр:
Unit 4-1
- Make up sentences. Mind the word order.
- she /strongly/at the meeting/last Monday/ argued.
- yesterday/they/me/met/warmly.
- are /the boys/late/for the lessons/sometimes.
- upstairs/the children/went/quietly.
- think/ people/often/about/ of the planet/ future.
- Translate using modal verbs.
- Это должно быть потрясающий фильм, если вы смотрели его несколько раз.
- Ты никому не должна говорить об этом, это секрет.
- Вы должны были встретиться с ним вчера.
- Я думаю, тебе следует пойти к врачу, у тебя температура.
- Так как у меня не хватило денег на билет, я должен был идти пешком.
- Мой папа должен бросить курить. Это рекомендация его врача.
- Guess what adjective to use. Insert them with or without the definite article.
- What do we call people who cannot hear: ... or ... ?
- this is the part of the city where ... live, it looks very attractive.
- He can't see: he is... from birth.
- ... need our love and care.
- ... people use their hafls to communicate.
- Say the same in a different way . Use phrasal verb to see.
- I will take care of your garden.
- We all came to the station to say goodbye to our dear aunt.
- 1 met him very often last week.
- Make sure that the lights are switched off before you leave.
- Choose any, either, neither, none.
- ... of my parents is a scientist.
- Take ... of the two topics and make a report.
- ... he or she will help me.
- The cat has kittens and they say I can take ... of the four.
- He promised to bring three new computer games but brought.,. .
- Translate. Use your topical vocabulary. A
- Ученые проводят опыты, а затем анализируют и систематизируют результаты.
- В 19 веке были открыты многие фундаментальные законы природы.
- Кто изобрел компьютер?
- Межпланетный перелет будет прорывом в исследовании космоса.
- Мое самое большое желание- увидеть инопланетян и НЛО.
- Чтобы не допустить климатических изменений люди должны найти альтернативные источники энергии.
- Ю. Гагарин первым облетел вокруг Земли.
- Жизнь и работа на орбитальных космических станциях требует большого терпения.
- 9. Скафандр помогает космонавту выжить в критической ситуации. 10. Космические корабли оснащены мощным двигателем.
В
Электронная почта, форматировать и редактировать тексты, пароль, экран, коврик для мышки, загрузить программу, клавиатура
Предварительный просмотр:
Unit 4-2
- Make up sentences. Mind word order.
- always/ we/ enjoy/stories/ his.
- sang / the girl/ last/very well/ night/ at the concert.
- they/ seldom/late/are.
- we /play/ sometimes/football/at the schoolyard.
- downstairs/ the children/ quickly/ran.
- Translate using modal verbs.
- Вы просто обязаны прочитать эту книгу о жизни этого замечательного ученого.
- Катя должна придерживаться диеты. Это рекомендация её врача.
- Ты не должен шуметь, когда спит твой маленький братишка.
- Я думаю, что вы должны высказать свое мнение.
- Я должен готовить ужин каждый вечер, потому что мои родители работают допоздна.
- Она вчера должна была мне позвонить.
- Guess what adjective to use. Insert them with or without the definite article.
- ... can learn and read with the help of their fingers.
- I would like all people in the world to be... and happy.
- It is difficult for... to find a job.
- Don't envy ...: money doesn't always bring happiness.
- Looking after .. .people is a real art.
- Say the same in a different way . Use phrasal verb to see.
- I am surprised that he did not understand at once that the girl was lying to him.
- When are you leaving? I will come to say goodbye to you.
- Make sure that all the guests have seats.
- Don't be nervous. Г11 take care of the cat!
- Choose any, either, neither, none.
- We can get there ... by bus or by car.
- ... of my friends is a student.
- Give me ... of these five magazines.
- Would you like tea or coffee? - ... is fine.
- .. .-Kate nor Diane likes thrillers.
- Translate. Use your topical vocabulary
A
- Исследование космоса-одна из самых важных отраслей науки.
- В наши дни ученые используют современные информационные технологии для проведения опытов.
- Кто открыл Австралию?
- Изобретение телефона было прорывом в области коммуникации.
- Его всегда увлекало изучение древних цивилизаций.
- Чудеса современной науки можно увидеть на каждом шагу.
- Чтобы не допустить климатических изменений люди должны научиться перерабатывать и вторично использовать материалы.
- Первый советский спутник облетел вокруг Земли в 1957 году.
- Ученые научились производить новые материалы в условиях отсутствия гравитации.
- В ближайшем будущем человечество сможет освоить Луну.
В
Доступ в инернет, сохранить или уничтожить информацию, мышка, пароль, клавиатура, персональный компьютер, пользователь ПК
Предварительный просмотр:
I.Complete the sentences with the appropriate function words (at, into, of, on, to, with).
- The heavy box sank the bottom the
river at once.
- Where does the Severn flow ?
- Richard confused me his question.
- The boy was groaning pain while the doctor was
giving an injection to him.
- The old man was trembling rage and anger.
- The tears gratitude appeared on his wrinkled face.
- — When will you arrive your destination? — At
midnight, I think.
- Everybody was thrilled the story and wanted to listen its end.
- The hailstones clattered the roof rather loudly. I
couldn't fall asleep.
- Don't confuse the word "quiet" the word "quite".
II. Choose the appropriate words to complete the following sentences.
- In the suite next to ours an elderly (couple/pair) were having a party.
- It was a long (trip/voyage) across the Baltic Sea.
- He is becoming (quite/quiet) with age.
- It rained a lot, but (altogether/together) that was a good trip.
- Columbus's (trips/travels) to Central America have made the sailor famous.
- I'd (rather/better) have a cup of coffee than a cup of tea.
- All the children (besides/except) Kim agreed to visit the picture gallery. Kim said he had already been there.
- All (ill/sick) people were sent to the hospital.
- Who are you (waiting/awaiting) for?
- Jenny is (quite/quiet) a grown up person now.
- The (Journey/voyage) from Moscow to St. Petersburg on a Sap- san train was extremely comfortable and very convenient.
- If we do the job (altogether/together), we are sure to finish it on time.
A warm welcome is (awaiting/waiting) you at home.
- You'd (better/rather) stay at home. You are coming down with a cold.
- Where is my other (couple/pair) of jeans?
- Is any other pupil (besides/except) Tom going to take part in the competition? We should give at least three names.
III. Choose the appropriate words to complete the sentences.
- (The hungry/Hungry) should be helped, at least they should be fed.
- (The rich/Rich) are getting richer.
- (Poor/The poor) Uncle Henry! He is sure to lose his job.
- He is sixty but he feels absolutely (the young/young).
- I don't think Jack is (old/the old) enough to understand such things.
- It is not politically correct to use such words as (old/the old) and elderly to characterize senior citizens.
- Little Johnny is (the deaf/deaf) in one ear.
- Colin was (the deaf/deaf) and (the dumb/dumb) from birth.
- There are some special schools in the area for (the deaf/deaf) and {the dumb/dumb).
- The government has helped {the rich/rich) but done nothing to improve the condition of {the poor/poor).
V. Choose the appropriate forms to complete the sentences.
- You could (have given/give) me a call. Why didn't you do it?
- I should (have worn/wear) a warm jacket. It's awfully cold outside.
- Children should (have helped/help) their parents. I would rather say they must.
- I needn't (have explained/explain) anything to them, I'm sure they understand it.
- She needn't (have bought/buy) so much food. Only few people have come.
- You shouldn't (have said/say) such unpleasant things to her. Now she is offended.
- You shouldn't (have shouted/shout) at little children. You may frighten them.
- You should (have come/come) a bit earlier. Now we are late for the bus.
VI. Use the appropriate words to complete the sentences.
- It is getting (cold/coldly). Let's close the window.
- The music sounds (loud/loudly). I can't hear what Polly is saying.
- The lilac smells (nice/nicely). I love this smell.
- The old gentleman greeted us (cold/coldly).
- Jane looked at us (sad/sadly) and refused to answer.
- When Julia heard the news, she felt (sad/sadly).
- They often laugh so (loud/loudly).
- The cake doesn't taste (pleasant/pleasantly).
- Jim turned pale. He was {awful/aw fully) frightened.
- After two weeks on the beach she felt (wonderful/wonderfully).
VII. Complete the sentences with the appropriate words.
- The live in Denmark. They speak
- The live in Holland. They speak
- The live in Portugal. They speak
- The live in Switzerland. They speak Italian, French
and
- The live in Japan. They speak
6. The live in Canada. Their official languages are
and
- people live in Ireland. They are often bilingual. They
speak and
- Where do Norwegians live? They live in and they
speak
VII.Express the same in English: 1)билет туда и обратно; 2)время отправления; 3)приехать на вокзал заранее; 4)взвесить багаж; 5)заплатить за перевес багажа; 6)скоротать время в пути; 7)отменить поезд; 8)задержка рейса; 9)опоздать на корабль; 10)прямой поезд; 11)бюро находок; 12)прямой поезд; 13)предоставляемые услуги
IX. Use the phrasal verb ‘to drop with appropriate function words:
1.I would like you to drop ___ and have a talk with my little son. 2. Could you drop me ___at the corner? I’m meeting my brother there. 3.Who has dropped ___ the tournament? 4.When I returned home,my sister dropped __ me saying I’ve done something to her computer. 5.On my way home I dropped __ __ the post office. 6.I’ve been looking for the book for some time, when I suddenly dropped __ in my local shop. 7.Iwould like you to drop my jacket ___ ____ the cleaner’s.
X.Complete the sentences.
annual | bare | clatter confuse couple | embrace |
flow | groan | nightmare reunion rough | sink |
tear | thrill tremble wrinkled |
- Jane was so much excited that she burst into
- The Volga into the Caspian Sea.
- John was not wearing any boots and his feet soon
became cold.
- — What's your salary? — About 50 000 dollars a
year.
- From the kitchen I could hear a loud of
dishes.
- Nick tried to explain the situation, his voice with
emotion.
- Her hands were with constant washing.
- His words me, I didn't know what to say.
- The situation on the roads that night was every driver's worst
- The pain was very strong, the soldier lay and
loudly.
- We were going to spend our holidays in Italy. Everybody was by the news.
- The old lady's __ face still looked attractive. I couldn't
help admiring her.
- The Titanic, as everybody thought, was an unsinkable ship, yet it in the middle of the Atlantic Ocean in 1912.
- We usually hold a school every September, but this
year we decided to meet in October.
- I'm short of money, I've got only a of dollars.
- Why should I the lady? I hardly know her. Can I just say her ‘hallo’?
Предварительный просмотр:
ТЕМЫ ДЛЯ УСТНОГО СОБЕСЕДОВАНИЯ В 8 КЛАССЕ К УЧЕБНИКУ АФАНАСЬЕВОЙ О.В. И МИХЕЕВОЙ И.В. ( УГЛУБЛЕННЫЙ УРОВЕНЬ)
Say: 1) when and why this job appeared;
2)what skills and qualities are required for this job;
3)why it attracts public attention
- Say: 1) what hobbies people have;
2)what hobby the Koons’ family from Washington D.C. have (when they took it up, what materials they use to create miniature dolls’ houses);
3)what qualities this hobby helps to develop
5. Say: 1) the place of the profession of a teacher in the world of jobs,
the qualities required for this job;
2) advantages and disadvantages of this job;
3) if you would like to be a teacher, explain your choice
1. Say: 1) when and why this job appeared;
2)what skills and qualities are required for this job;
3)why it attracts public attention
2. Say: 1) what hobbies people have;
2)what hobby the Koons’ family from Washington D.C. have (when they took it up, what materials they use to create miniature dolls’ houses);
3)what qualities this hobby helps to develop
5. Say: 1) the place of the profession of a teacher in the world of jobs,
the qualities required for this job;
2) advantages and disadvantages of this job;
3) if you would like to be a teacher, explain your choice
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа (10 класс по учебнику Афанасьевой О.В. и Михеевой И.В. (углубленное изучение)
Рабочая программа ( пояснительная записка) 10 класс углубленное изучение по учебнику Афанасьевой О.В.,Михеевой И.В....
тест 6 класс к учебнику Афанасьевой-Михеевой
для текущего контроля...
лексический тест 6 класс к учебникам "Rainbow" авторы Афанасьева Михеева к 1 юниту
Данный тест разработан для промежуточного контроля лексических знаний полученных по изученному первому разделу "Two capitals"....
Урок по теме American Presidents к учебнику Английский язык для 6 класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий. К учебнику Афанасьевой О.В. и Михеевой И.В.
Урок по теме American Presidents к учебнику Английский язык для 6 класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий....
План и технологическая карта урока в 7 классе (учебник Афанасьевой О.В. и Михеевой И.В.VI уровень)
План урока (повторение косвенной речи) и технологическая карта к нему....
План-конспект урока 6 класс по учебнику Афанасьевой О.В., Михеевой И.В., English (Английский язык). Углубленное изучение Тема: “William Shakespeare ” («Уильям Шекспир»)
6 класс к учебнику Афанасьевой О.В. и Михеевой И.В. углубленное изучение...
Итоговая контрольная работа для 6 класса (Афанасьева О.В., Михеева И.В.), углубленный уровень
Итоговая контрольная работа для 6 класса (Афанасьева О.В., Михеева И.В.), углубленный уровень...