Урок английского языка в 6 классе по УМК Ю.Е. Ваулина, Дж. Дули, «Spotlight 6»
презентация к уроку по английскому языку (6 класс)
Module 7 «Now and then»
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
prezentatsiya_now_and_then.pptx | 2.57 МБ |
tseli_uroka.docx | 24.61 КБ |
zadanie_detyam.docx | 12 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Read as quickly as you can Monday for health Tuesday for wealth Wednesday the best day for all Thursday for crosses Friday for losses Saturday not luck at all
7, 8, 15, 19, 20 20,15, 23, 14, 19 GHOST TOWNS
At the lesson we: Learn new words to describe places in the past. Try to describe places as they were in the past. Read texts about ghost towns. Learn how to use Past Simple
С ity Город
Clean Чистый Beautiful Красивый
Busy Шумный Crowded Переполненный
A hotel Отель A school Школа A post office Почта A newsagent's Газетный киоск Салон A saloon A doctor’s Врачебный кабинет A restaurant Ресторан A railway station Железнодорожный вокзал
A ghost town
Quiet Тихий, спокойный
Deserted Заброшенный
Polluted Загрязненный
Ugly Некрасивый
М atch the opposites А. Clean , beautiful, busy, crowded В. Ugly , polluted, deserted, quiet
clean polluted
beautiful ugly
quite busy
deserted crowded
Use the letters to make up the words buafetuli – edretsed – uqite – elacn – ylgu – beautiful deserted quiet clean ugly
Use the new words in the sentences below I like small towns. The air is ______ and fresh there. The main street of the city is very ______________. There are lots of nice buildings and decorations. There are ten _____ buildings in the world – buildings that are not beautiful. Lots of European towns are very small, peaceful and _______. There are several ___________towns . People don’t live there anymore. clean beautiful deserted ugly quiet
This ghost town was a different town in the past. Many years ago people lived in it. It was a busy town. People travelled by train and on horses. They liked to spend their free time in the saloons and restaurants. Everyone was happy and wealthy. Then the town started to change. It became quiet. Many people started to move to another town. Schools, shops and other. Today there are only a few ruined buildings left.
People lived People travelled They liked Town started Buildings closed down
Слова-спутники прошедшего времени: yesterday - вчера the day before yesterday - позавчера last month – в прошлом месяце last year – в прошлом году last week – на прошлой неделе a year ago – год назад a week ago – неделю назад in 2009 – в 2009 году Past Simple Tense
Все глаголы делятся на правильные и неправильные правильные like – lik ed watch – watch ed p lay – play ed c ount – count ed неправильные sleep – slept s wim – swam go – went h ave – had
Правильные глаголы play ed lik ed walk ed V + ed
Правила чтения окончания ed t если основа глагола заканчивается на глухую согласную Helped - [helpt] d если основа глагола заканчивается на звонкую согласную или гласную Lived – [ livd ] id если основа глагола заканчивается на [t] или [d] skated – [‘skeitid]
Правописание некоторых правильных глаголов 1. глаголы, оканчивающиеся на y ( после согласной ) , меняют y на i : stud y – stud ied tr y – tr ied cr y – cr ied 2. глаголы, оканчивающиеся на согласную (после краткой гласной), удваивают эту согласную sto p – sto pp ed но clea n - clea n ed
Past Simple – V ed Affirmative Interrogative Negative I He She It We You They I play? he play? she play? it play? we play? you play? they play? I He She It We You They play ed Did didn't play
Write the past simple of the verbs. • want – • open – • work – • wash – • carry – • cook – • clean – • watch – • play – • visit –
Write the past simple of the verbs. • want – wanted • open – opened • work – worked • wash – washed • carry – carried • cook – cooked • clean – cleaned • watch – watched • play – played • visit – visited
Make these sentences negative. Use the Past Simple. 1) I washed my cat yesterday. I didn’t wash my cat yesterday. 2) My brother cooked a tasty sandwich. My brother___ ___ a tasty sandwich. 3) Alina watched an interesting film last week. Alina ___ ___ an interesting film last week. 4) My brother played basketball last Friday. My brother___ ___ basketball last Friday. 5) They visited their grandparents in the village. They___ ___ their grandparents in the village. 6) Jane listened to a very beautiful song. Jane___ ___ to a very beautiful song.
Home task Chernobyl was a city in northern Ukraine, in the Kyiv Oblast near the border with Belarus. The government evacuated the city in 1986 due to the Chernobyl disaster at the Chernobyl Nuclear Power Plant, which is located 14.5 kilometers (9 miles) north-northwest. The power plant was named after the city, and located within Chernobyl Raion (district), but Power Plant workers lived in Pripyat , a city, which was larger and closer to the power plant. Though the city today is mostly uninhabited, a small number of inhabitants live in houses marked with signs stating that the "Owner of this house lives here". Before the government evacuated the people, there lived about 15,000 residents.
Famagusta was home to 45,000 people. We left it in August 1974 when the Turkish army invaded ( вторглась ). We never returned ( не вернулись ). Ever since my hometown is dead, empty, home to rats and reptiles. Famagusta today is home to nobody. It’s a ghost town with empty buildings under the occupation of the Turkish army. Before 1974 Famagusta was home to 45,000 famagustans who lived happily and worked patiently ( терпеливо ) to make it the 1 st tourist destination ( направление ) of the island. Thousands of tourists visited and enjoyed our hometown and its rich historical sights ( достопримечательности ). Before 1974 Famagusta was a busy commercial centre . All main streets had modern shops, trendy fashion boutiques selling products from all over the world. The colourful markets offered ( предлагали ) the best local products: vegetables, tasty potatoes from the rich red soil ( почва ) , oranges, lemons and fresh fish from the sea. Famagusta was a vivid ( живой ) city with lively people, restaurants, cinemas, coffee shops and night clubs. Famagusta never slept.
Mineral Park Ex 3, p 66
Name of the town ( Facts ) Mineral Park Chernobyl Famagusta Country Number of people who lived there Places of interest When did it become deserted? Why did it become deserted? Nowadays
T oday at the lesson I have found out… learnt… remembered… known …
Предварительный просмотр:
Технологическая карта урока по английскому языку в 6 классе по УМК Ю.Е. Ваулина, Дж. Дули, «Spotlight 6», Module 7 «Now and then» (1 урок в модуле).
Цели урока:
Развить навыки употребления в речи изученных ранее и введение новых ЛЕ по теме «Описательные прилагательные»; развить навыки распознавания и употребления в речи грамматического времени Past Simple.
Предметные результаты:
· умение применять ЛЕ по теме «Описательные прилагательные»;
· умение употреблять Past Simple в речи;
· умение действовать по образцу при выполнении упражнений.
Метапредметные и личностные результаты
1. Личностные УУД:
· формирование ответственного отношения к учению;
· формирование самооценки и самоорганизации;
2. Регулятивные УУД:
· умение самостоятельно определять цель учебной деятельности (формулировка и принятие учебных задач урока);
· умение оценивать правильность выполнения учебной задачи, собственные возможности её решения;
· оценка - выделение и осознание учащимся того, что уже усвоено и что еще подлежит усвоению, осознание качества и уровня усвоения.
3. Познавательные УУД
· осознанное и произвольное построение речевого высказывания в устной и письменной форме.
4. Коммуникативные УУД
· планирование учебного сотрудничества с учителем– определение способов взаимодействия.
Учебные задачи урока:
1. Мотивировать учащихся на работу с новой темой, активизировать в речи учащихся ЛЕ по теме «Описательные прилагательные», активизируя Past Simple в речи.
2. Отработать знания на практике.
Тип урока:
Комбинированный
Методы:
1. Словесный (диалог)
2. Практический (выполнение заданий)
3. Дедуктивный (анализ, применение знаний, обобщение)
Оборудование:
· учебник Spotlight 6 класс
· компьютер;
· экран;
· маркерная доска;
Ход урока:
1. Актуализация знаний, целеполагание | |
Деятельность учителя: Показывает предметы и описывает их с помощью прилагательных | Деятельность учащихся:
|
2. Изучение нового учебного материала | |
Деятельность учителя: 1. Вводит новые ЛЕ по теме «Описательные прилагательные» Объясняет грамматическое время Past simple. | Деятельность учащихся:
|
3. Применение знания | |
Деятельность учителя: 1. Предлагает выполнить упражнения на закрепление новых ЛЕ по теме «Описательные прилагательные» 2. Предлагает выполнять ряд упражнений на закрепление разницы между Past simple | Деятельность учащихся: Выполняют задания.
|
4. Рефлексия | |
Деятельность учителя 1. Предлагает вспомнить тему урока что было пройдено.
| Деятельность учащихся Отмечают наиболее трудные и наиболее понравившиеся эпизоды урока, высказывают оценочные суждения. Определяют степень своего продвижения к цели. |
Exercises
Task 1 Find the antonyms
Clean Beautiful Busy crowded | quiet ugly Polluted deserted |
Answers
Clean – polluted
Beautiful – ugly
Busy – quiet
Crowded – deserted
Task 2 «Составь слово из букв». Переставь буквы, чтобы получить слова для описания города- призрака.
Use the letters to make up the words. Use them in the sentences below.
- Buafetuli (ответ- beautiful)
- Edretsed (ответ- deserted)
- Uqite (ответ- quiet)
- Elacn (ответ- clean)
- Ylgu (ответ- ugly)
Task 3 Вставь получившиеся слова в предложения, чтобы они имели смысл.
- I like small towns. The air is_________ and fresh there.
- The main street of the city is very _________________. There are lots of nice buildings and decorations.
- There are ten hot ______ buildings in the world – buildings that are not beautiful.
- Lots of European towns are very small, peaceful and ________ .
- There are several _____________ towns. People don’t live there anymore.
Task 4 Write the past simple of the verbs.
Want - _________
Open - __________
Work - __________
Wash - __________
Carry - __________
Cook - __________
Clean - __________
Watch - _________
Play - ___________
Visit - __________
Travel - _________
Listen - _________
Answers
wanted opened worked washed carried cooked cleaned watched played visited traveled listened |
Task 5 Make these sentences negative. Use the Past Simple
1. I washed my cat yesterday.
2. My brother cooked a tasty sandwich.
3. Alina watched an interesting film last week.
4. My brother played basketball last Friday.
5. They visited their grandparents in the village.
6. Jane listened to a very beautiful song.
Answers
1. I didn’t /did not wash my cat yesterday.
2. My brother didn’t/ did not cook a tasty sandwich.
3. Alina didn’t/ did not watch an interesting film last week.
4. My brother didn’t/ did not play basketball last Friday.
5. They didn’t/ did not visit their grandparents in the village.
6. Jane didn’t/ did not listen to a very beautiful song.
Объяснение домашнего задания
Ex. 3, p. 66
- Chernobyl was a city in northern Ukraine, in the Kyiv Oblast near the border with Belarus. The government evacuated the city in 1986 due to the Chernobyl disaster at the Chernobyl Nuclear Power Plant, which is located 14.5 kilometers (9 miles) north-northwest. The power plant was named after the city, and located within Chernobyl Raion (district), but Power Plant workers lived in Pripyat, a city, which was larger and closer to the power plant.
- Though the city today is mostly uninhabited, a small number of inhabitants live in houses marked with signs stating that the "Owner of this house lives here".
- Before the government evacuated the people, there lived about 15,000 residents.
- Famagusta was home to 45,000 people. We left it in August 1974 when the Turkish army invaded (вторглась). We never returned (не вернулись).
- Ever since my hometown is dead, empty, home to rats and reptiles.
- Famagusta today is home to nobody. It’s a ghost town with empty buildings under the occupation of the Turkish army.
- Before 1974 Famagusta was home to 45,000 famagustans who lived happily and worked patiently (терпеливо) to make it the 1st tourist destination (направление) of the island. Thousands of tourists visited and enjoyed our hometown and its rich historical sights (достопримечательности).
- Before 1974 Famagusta was a busy commercial centre. All main streets had modern shops, trendy fashion boutiques selling products from all over the world. The colourful markets offered (предлагали) the best local products: vegetables, tasty potatoes from the rich red soil (почва), oranges, lemons and fresh fish from the sea.
- Famagusta was a vivid (живой) city with lively people, restaurants, cinemas, coffee shops and night clubs. Famagusta never slept.
Name of the town (Facts) | Mineral Park | Chernobyl | Famagusta |
Country | |||
Number of people who lived there | |||
Places of interest | |||
When did it become deserted? | |||
Why did it become deserted? | |||
Nowadays |
Оценивание учащихся. Учащиеся сами себя оценивают и объясняют почему они хотят поставить себе такую оценку.
Подведение итогов. Рефлексия.
Учащиеся говорят, используя опору о том, чему они научились на уроке.
Предварительный просмотр:
Use the letters to make up the words
- buafetuli –
- edretsed –
- uqite –
- elacn –
- ylgu –
Use the new words in the sentences below
- I like small towns. The air is ______ and fresh there.
- The main street of the city is very ______________. There are lots of nice buildings and decorations.
- There are ten _____ buildings in the world – buildings that are not beautiful.
- Lots of European towns are very small, peaceful and
- _______.
- There are several ___________towns. People don’t live there anymore.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Рабочая программа по английскому языку на основе авторской программы Ю.Е.Ваулиной, Д.Дули,6 класс
Данная программа обеспечивает базовый уровень подготовки по предмету.Рассчитана на 3 часа в неделю...
Рабочая программа по английскому языку на основе авторской программы Ю.Е.Ваулиной, Д.Дули,7 класс
Рабочая программа рассчитана на 102 часа (3 учебных часа в неделю). Срок реализации программы – 2015/2016 учебный год.Учебно-методический комплект обеспечивает необходимый уровень языковой подготовки ...
Рабочая программа по английскому языку на основе авторской программы Ю.Е.Ваулиной, Д.Дули,10 класс
Рабочая программа составлена в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта среднего образования, с учётом концепции духовно-нравственного воспитания и планируе...
Методическая разработка урока английского языка на тему "Move in" по УМК Ваулиной Ю. Е., Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс “Spotlight-5”
Методическая разработка урока английского языка на тему "Move in"по УМК Ваулиной Ю. Е., Д. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс “Spotlight-5&rdquo...
Методическая разработка урока английского языка (6 класс) на тему "Teenage life in Britain" УМК Spotlight 6
Представленный конспект предлагает один из вариантов работы с данной темой. Отличительной особенностью является методика обучения монологической речи без предварительного заучивания предложений, польз...
Конспект урока английского языка по теме"The Canterville Ghost". Учебник Ваулина Ю.Е. Английский в фокусе. [Текст] / Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж. и др.: учебник для 7 класса общеобразовательных учреждений – М.: Express publishing: Просвещение, 2011.
Конспект урока английского языка по теме"The Canterville Ghost". Учебник Ваулина Ю.Е. Английский в фокусе. [Текст] / Ваулина Ю.Е., Эванс В., Дули Дж. и др.: учебник для 7 класса общеоб...
Итоговая контрольная работа по английскому языку для учащихся 5 –х классов к учебнику Ю.Е.Ваулиной, Д. Дули Spotlight 5
Данная контрольная работа предназначена для итоговой аттестации учеников 5 класса по предмету "Английский язык", изучающих УМК Spotlight 5. В одном из файлов 2 варианта работы, каждый с...