Welcome to Ulan-Ude
методическая разработка по английскому языку (9 класс)

Иринчинова Цырегма Бадмадоржиевна

Метапредметное занятие с приглашением носителей языка.

Цель занятия: развитие монологической, диалогической речи. Обобщение и закрепление темы по теме "Путешествие".

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа №63

г.Улан-Удэ

Проект урока

"WelcometoUlan-Ude"

(Метапредметное занятие)

Классы: 9А, 9Б, 9В, 9Г

Подготовил: Иринчинова Ц.Б.,

учитель английского языка

2019 год

Предмет: английский язык

Классы: 9 а, б, в, г

Тема урока: "Welcome to Ulan - Ude"

Тип урока: урок обобщения и систематизация знаний

Форма урока: метапредметное занятие  

Дидактическая цель: создать условия для применения ЗУН и осуществлять предметную компетентность в стандартной и новой ситуации.

Цели по содержанию:

Воспитательная: формировать интерес к культуре, истории и традициям стран изучаемого языка, воспитывать толерантность к иноязычной культуре

Развивающая: развивать учебно-информационные и коммуникативные умения и навыки, развивать память, наблюдательность, логическое мышление.

Образовательная:  создать условия для применения ЗУН в знакомой и новой учебной ситуациях.

Практические задачи урока: развивать умения монологической и диалогической речи; развивать навыки чтения; развивать навыки аудирования, развивать лексико-грамматические навыки.

УУД

Предметная: Уметь построить монологическое высказывание. Задавать вопросы собеседнику по теме и отвечать на вопросы собеседника.

Личностная:мотивация к самореализации в познавательной и учебной деятельности; любознательность и стремление расширять кругозор.

Метапредметная: Умение планировать свое речевое и неречевое поведение,

Умение взаимодействовать с окружающими, выполняя разные социальные роли

Технология: информационно-коммуникационная.

Формы организации познавательной деятельности: фронтальная, индивидуальная, парная.

Оборудование: мультитедиа проектор, компьютер, раздаточные материалы.

План урока:

  1. Организационный момент
  2. Речевая разминка по теме: "Достопримечательности города"
  3. Ролевая игра по теме: Интервью с Мэтью и Элисон
  4. Практика письменной речи по теме: ответы на вопросы Мэтью и Элисон.
  5. Общение с Айзеком и Беном, сыновьями Мэтью и Элисон.
  6. Подведение итогов урока и выставление оценок.

Вводно-мотивационныйэтап:

- Good morning, boys and girls.

- Good morning. glad to see you.

- Good morning. Glad to see you too. My name is TsyregmaBadmadorzhiyevna, I am a new English teacher.

- Today is the 15th of February.  We are having guests from the USA. The Ruohonieme family. Let`s make an acquaintance. (Дети знакомятся с гостями из Америки)

- My name is Matthew. My name is Alison. My name is Ben. My name is Isaac.

- My name is Bayar. My name is Sergei. …

Bayar: What state are you from?

Alison: We are from Minnesota.

Aryuna: When did you come to our town?

Matthew: Last week.

Matthew: We are glad to see you. We have come to your town recently. And we have some questions to you. Can you help us? Would you like to answer our questions?

Операционно–содержательныйэтап:

  1. How many kilometres is the distance from the state of Minnesota to Ulan-Ude?
  2. How long does it take to get from the State of Minnesota to Ulan-Ude if we take different kinds of transports? (plane, helicopter, train, car, horse)
  3. What mountains could we see getting to Ulan – Ude?
  4. What water ways could we see on their way?
  5. Where can we stay during 2 months? And why?
  6. What places of interest can you show us in the town?
  7. What dishes can we try in the town?
  8. What dishes can Alison try? She is a vegetarian.  
  9. What clothes should we have?
  10. What Buryat traditions can we see or take part in them?  

(Дети готовят ответы на вопросы гостей, обращаясь за помощью к Айзеку и Бену).

  1. Bayar: The distance from Minnesota to Ulan –Ude is 8854км.
  2. Tatyana: It takes 11 hours to get from Minnesota to Ulan-Ude.
  3. Vitaliy: You could see the Rocky Mountains, the Altai Mountains from the plane.
  4. Yegor: Maxim: You could see the Pacific Ocean, the Baikal, the Selenga
  5. Marina: You can stay at the hotel Baikal. You can gavecosy rooms or hostels. They are nice and clean.
  6. We can show you the ethnographic museum, cinemas and theatres and so on.
  7. Saryuna: You can try our national food such as buzy, dairy food and others.
  8. Tatyana: Alison, you can try fruits and vegetables. You also can have pancakes and different baked food.
  9. Maxim: You need to have warm clothes: jackets, coats, sweaters, warm boots, socks and so on.
  10. Vitaliy: You can see different traditional games: horse racing, wrestling and shooting. You can see the holiday Sagaalgan.

(Дети отвечают на вопросы гостей)

Рефлексивно - оценочныйэтап:

Matthew: Thank you for your answers.

Ben: What Russian cities have you visited?

Vitaliy: I saw Moscow, Saint-Petersburgh, Novosibirsk and others,

Saryuna: What is your favourite film, Ben

Ben: Titanic.

Maxim: Do you like reading books?

Ben: Sometimes.

(Общение со сверстниками из Америки)

- What have you learnt at this lesson?

- We have learnt more about the USA.

- What did you like at the lesson?

- We enjoyed the interview American friends.

- Thank you for your work. Have a nice day. Good bye.

- Good bye.

Итоги урока. Дети воспользовались возможностью общаться на английском языке с носителями языка, сверстниками. Это помогло расширить словарный запас учащихся. Данное занятие стало сильной мотивацией для изучения английского языка, натолкнуло на дальнейшее сознательное изучение этого предмета.



Предварительный просмотр:

The 9th form “A

Matthew and Alison,

welcome to Ulan-Ude

  1. How many kilometres is the distance from the state of Minnesota to Ulan-Ude?
  2. How long does it take to get from the State of Minnesota to Ulan-Ude if we take different kinds of transport? (plane, helicopter, train, car, horse)
  3. What mountains could we see getting to Ulan – Ude?
  4. What water ways could we see on our way?
  5. Where can we stay during 2 months? And why?
  6. What places of interest can you show us in the town?
  7. What dishes can we try in the town?
  8. What dishes can Alison try? She is a vegetarian.
  9. What clothes should we have?
  10. What Buryat traditions can we see or take part in them?

The 9th form “B

Matthew and Alison,

welcome to Ulan-Ude

I. How many kilometres is the distance from the state of Minnesota to Ulan-Ude?

II. How long does it take to get from the State of Minnesota to Ulan-Ude if we take different kinds of transport? (plane, helicopter, train, car, horse)

III. What mountains could we see getting to Ulan – Ude?

IV. What water ways could we see on our way?

V. Where can we stay during 2 months? And why?

VI. What places of interest can you show us in the town?

VII. What dishes can we try in the town?

VIII. What dishes can Alison try? She is a vegetarian.

IX. What clothes should we have?

X. What Buryat traditions can we see or take part in them?

The 9th form “V

Matthew and Alison,

welcome to Ulan-Ude

  1. How many kilometres is the distance from the state of Minnesota to Ulan-Ude?
  2. How long does it take to get from the State of Minnesota to Ulan-Ude if we take different kinds of transport? (plane, helicopter, train, car, horse)
  3. What mountains could we see getting to Ulan – Ude?
  4. What water ways could we see on our way?
  5. Where can we stay during 2 months? And why?
  6. What places of interest can you show us in the town?
  7. What dishes can we try in the town?
  8. What dishes can Alison try? She is a vegetarian.  
  9. What clothes should we have?
  10. What Buryat traditions can we see or take part in them?

The 9th form “G

Matthew and Alison,

welcome to Ulan-Ude

  1. How many kilometres is the distance from the state of Minnesota to Ulan-Ude?
  2. How long does it take to get from the State of Minnesota to Ulan-Ude if we take different kinds of transport? (plane, helicopter, train, car, horse)
  3. What mountains could we see getting to Ulan – Ude?
  4. What water ways could we see on our way?
  5. Where can we stay during 2 months? And why?
  6. What places of interest can you show us in the town?
  7. What dishes can we try in the town?
  8. What dishes can Alison try? She is a vegetarian.  
  9. What clothes should we have?
  10. What Buryat traditions can we see or take part in them?

The 9th form “A”

The 9th form “B”

The 9th form “V”

The 9th form “G”


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Welcome, welcome spring!

Сенарий праздника для начальной школы по теме "Времена года"...

Урок-презентация Welcome Home, Welcome to Tatarstan. (На основе УМК WAY AHEAD,авторы Printha Ellis, Mary Bowen. изд-во Макмиллан)

Данный урок    представляет  собой презентацию проектной работы учащихся об изученных странах, животном мире, о родной Республике Татарстан и Актанышском районе.Учащиеся провели большую...

Образовательная программа элективного курса "Welcome to Buryatia, Welcome to Bichura"

Программа элективного курса по английскому языку «Welcome to Buryatia, Welcome to Bichura» призвана частично восполнить национально-региональный компонент, который отсутствует в учебн...

Quiz How well you know Ulan-Ude

Данная игра составлена на основе популярной викторины "Своя игра" и включает краеведческий материал, который представлен на английском языке....

The municipal festival of foreign languages “The World without Borders” dedicated to the Year of the Twin Cities in Ulan-Ude: "The Assertion of the Video-version of the project Ulan-Ude–Yamagata” Secondary school №2", April 2017. Руководитель: Клюева И.Д.

Результатом участия в этом конкурсе стала номинация "Brotherhood", но ребята не успокоились и решили отправить видео на Всероссийский конкурс "Современные образовательные технологии&quo...

With Love to Ulan-Ude Данилов Александр 7Б СОШ №2 с УИОП г. Улан-Удэ

With Love to Ulan-Ude Данилов Александр 7Б СОШ №2 с УИОП г. Улан-Удэ...