Урок в 11 классе "To clone or not to clone? "
презентация к уроку по английскому языку (11 класс) на тему
Урок в 11 классе "To clone or not to clone? "
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
prezentatsiya_microsoft_office_powerpoint.pptx | 623.35 КБ |
razrabotka_uroka_klonirovanie.docx | 74.53 КБ |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Предварительный просмотр:
Дмитреева Лариса Фёдоровна
Развитие критического мышления на уроках иностранного языка
Урок английского языка в 11 классе по теме
«То clone or not to clone?»
Приёмы:
- кластер
- чарт
- фишбоун
Цель: Развитие умения аудирования и говорения, формирование лингвокультурной компетенции.
Задачи:
- Образовательные:
- Расширение кругозора по теме «Сloning»
- Реализация межпредметных связей (Биология, Генетика)
- Познавательные:
- Ознакомление с мнением ученого, с некоторыми фактами из истории клонирования
- Развивающие:
- Развитие критического мышления через аудирование текста, письмо
- Развитие умения работы в группах
- Воспитательные:
- Воспитание толерантного отношения к мнениям других людей
Оборудование урока: аудиозапись текстов, карточки для учащихся, проектор, презентация
Ход урока:
Стадия вызова (Evocation)
Teacher: Good morning, students. Today we are going to talk about an amazing medical breakthrough, but it may have unpredictable consequences. Look at the screen and try to guess what we are going to talk about ( демонстрация слайдов).
What do you think about it? Is it good or not?
We shall listen to the texts about cloning and we shall try to answer very controversial question : «To clone or not to clone?» But at first I want you to fill this cluster:
(приложение1)Identity, copy, DNA(deoxyribonucleic acid ), Dolly, the sheep; twins, triplets, cell, nucleus .
2. Стадия осмысления (Realization of the meaning)
Let us find out whether you know much about cloning. Ex. 67.
Is it true that…
Cloning is a human invention?
Identical twins are actually clones?
Clones have identical DNA?
The word “clone” comes from Latin?
“clone” in Latin means brother?
The embryos of mice were fist cloned in Russia?
A sheep was the first mammal cloned from an adult cell?
Dolly, the sheep, was first mammal cloned in England?
Cloned animals live longer, than normal animals?
3. Listen to the text and check your answers. Ex. 68. Which of the facts do you find the most amazing?
(приложение 2)
4. The topic of the lesson is : To clone or not to clone? What are the reasons to clone? You have the sheets of paper with the chart. Listen to the people’s opinions about cloning and fill in the second column of the chart. Put the cross if a person supports cloning and minus if the person is against it.
(приложение3)
5. Проверка выполнения задания.
6. Listen for the second time and make notes in the third column. Work in groups.
7. Проверка выполнения задания.
Стадия рефлексии.( Reflection)
8. To clone or not to clone? To come to the conclusion I propose you to fill the scheme called “fishbone” You know the problem, please find out the reasons and facts, and write down your opinion on this question.
(приложение4)
9. Possible answers:
Cloning people could be dangerous and morally unacceptable.
Cloning animals may help farming industry.
Cloning body organs may help save many patients lives.
Conclusion: It’s an amazing medical breakthrough, but the process could stop at cloning organs, it doesn’t have to go any further.
Подведение итогов урока :
10. The topic of our conversation today was very serious and controversial. We have spoken much about cloning and discussed the problem of to clone or not to clone. I’d like to thank you for your work at the lesson.
Приложение 1:
Identity, copy, DNA(deoxyribonucleic acid ), Dolly, the sheep; twins, triplets, cell, nucleus .
Приложение 2:
Facts about cloning.
Cloning, in scientific terms, started off being a natural phenomenon: identical twins, triplets, quads etc. are in fact clones! This is because they have identical DNA or deoxyribonucleic acid- the y are simply copies of each other.
The term “ clone” is derived from the Greek word for twig- a very small thin branch from a tree or bush.
Mice formed from embryo cells were first cloned in Russia in 1986.
Dolly, a sheep , was the first mammal to have been successfully cloned from an adult cell. She was cloned at the Roslin Institute in Scotland and lived there until her death at six years of age. Her birth had been announced on the 22 of February 1997.
Cloned animals age faster, then normal animals.
Приложение 3:
Speaker | General attitude to cloning | Reasons and arguments |
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 |
Приложение 4:
Приложение 5:
Speaker 1
“ It’s allowed medical research to advance at a faster pace. Scientists are now discovering alternative methods to find cures for diseases, because cloning is allowing them to discover more about genetics”.
Speaker 2
“The thought of a cloned person walking the street … well. I don’t want to even think about it. It makes me worry, and I am sure many others , about the future”.
Speaker 3
“ The farming industry in this country could be helped greatly by cloning cattle and then maybe farming could it get back on its feet”.
Speaker 4
“ I want to be a doctor , and cloning body organs will help save many patients’ lives. I think that cloning is an amazing medical breakthrough. And the process could stop at cloning organs, it doesn’t have to go any further”.
Speaker 5
‘If cloned babies became a way of helping childless couples to have babies, this would be extremely dangerous and morally unacceptable. If a couple can’t have a child , they should adopt “.
Speaker 6
“I am not really into the whole cloning thing, but it’s interesting (if not scary) how far they’ve come in a such short time”.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
тема урока: «Сравнение отрезков. Длина отрезка», урок 12. класс: 5 общеобразовательный.программа Математика. 5 класс. Зубарева И.И., Мордкович А.Г.
Эпиграф к уроку:"Если вы хотите научиться плавать, то смело входите в воду, а если хотите научиться решать задачи, то решайте их!»Д. Пойа программа Математика. 5 класс. Зубарева И.И., Мордкович ...
Открытый урок (мастер-класс) по русскому языку, проведённый на Фестивале инновационных идей в региональном образовании «Педагогические открытия 21 века» по теме Урок – исследование. «Предлог». (7 класс)
Тема: Предлог. (Закрепление знаний)Цель урока а) учебная: систематизировать и обогатить знания учащихся о предлоге, на основе заданий-исследований предупредить возможные ошибки в употреблении предлого...
Методическая разработка урока по химии в 8 классе Тема урока: «Основные классы неорганических соединений».
Мультимедийный урок с использованием технологической карты и презентации. Урок обобщения и систематизации знаний и умений обучающихся по теме «Основные классы неорганических соединений», приобре...
МАОУ «Средняя общеобразовательная школа №90» г. Златоуст Урок английского языка “To clone or not to clone” По учебнику М.З. Биболетовой “Enjoy English” 11А класс
Обучать учащихся вести дискуссию, выдвигать собственные аргументы, подтверждая их примерами...
Конспект урока 7 класс. Тема урока "Из Лондона в Евпаторию" . Тип урока: урок-путешествие.
Конспект урока 7 класс.Тема урока "Из Лондона в Евпаторию"Тип урока: урок-путешествие. УМК “Spotlight”. Авторы: Virginia Evans, Jenny Dooley ,Olga Podolyako, Julia...
Конструкт урока 9 класс. Урок русского языка в 9 классе. Обобщение темы «Сложноподчиненные предложения»
Конструкт урока 9 класс. Урок русского языка в 9 классе. Обобщение темы «Сложноподчиненные предложения»...
Урок 6 класс «Отношения между Дубровским и Троекуровым, анализ эпизода «На псарне». Урок 5 класс Урок повторения ранее изученного. Тема урока: Глагол.
laquo;Отношения между Дубровскими Троекуровым, анализ эпизода «На псарне»....